Το παρακάτω κείμενο πήραμε από τον (ανοιχτό) λογαριασμό του Παναγιώτης Αθ. Τερζόγλου
με τίτλο “Ο Δωδεκάλογος του εγκλήματος”. Κρατώντας τον αρχικό τίτλο θεωρούμε πως καταγράφει πολύ καλύτερα από κάθε ρεπορτάζ και έρευνα, το γιατί, το πως και το ποιοι ευθύνονται για το έγκλημα στα Τέμπη. Κυρίως το κείμενο λειτουργεί και ως προειδοποίηση για το μέλλον, για τα νέα εγκλήματα που είναι έτοιμοι να διαπράξουν στο όνομα της κερδοφορίας-κερδοσκοπίας στις ράγες του τρένου.
Ο σιδηρόδρομος είναι το πιο οικονομικό, ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον Μέσο Μαζικής Μεταφοράς.
1. Αρχές της δεκαετίας ΄90 ψηφίζεται στην Ε.Ε. οδηγία για την απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών. Καταργούνται οι κερδοφόρες λεωφορειακές γραμμές του ΟΣΕ.
2. Τέλη της δεκαετίας του ΄90 υπογράφονται προγραμματικές συμφωνίες για την αγορά τροχαίου (αμαξοστοιχίες κ.α.) υλικού.
Η αγορά τροχαίου υλικού προχωράει εν μέσω σκανδάλων που τελικά αφήνουν τον ΟΣΕ χωρίς τροχαίο υλικό.
3. Τέλη της δεκαετίας του ΄90 αποφασίζεται ο εκσυγχρονισμός του ελληνικού σιδηρόδρομου