Δημοσιογραφικές διαδρομές Μαξίμου -ΜΜΕ για το “Μανιφέστο” της Ν.Δ

<<Στο Solomon, προβληματιστήκαμε αρκετά για το αν θα βγάλουμε αυτό το ρεπορτάζ. Από τη μια υπάρχει η ελευθερία του Τύπου: το δικαίωμα να γράφει ο καθένας ό,τι κρίνει. Από την άλλη το δικαίωμα του πολίτη να γνωρίζει ποια είναι η ιδιότητα του δημοσιογράφου, τα κείμενα του οποίου διαβάζει, και από που χρηματοδοτείται.Θεωρήσαμε το δεύτερο σημαντικότερο. Το manifesto (ιστοσελίδα από το 2019, από φέτος τον Μάιο και εφημερίδα) ήταν άγνωστο στους περισσότερους, ώσπου πρόσφατα βρέθηκε στο επίκεντρο της προσοχής δύο φορές, και τις δύο για λάθος λόγους>>. Έτσι συστήνει τη ανεξάρτητη δημοσιογραφική ομάδα του Solomon  το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του Stavros Malichudis για την εφημερίδα Manifesto η οποία πρόσφατα κατηγορήθηκε για “λογοκλοπή”, από την εφημερίδα “Il Manifesto”  Χωρίς καμία, δυστυχώς, αντίδραση είτε από αρμόδιο φορέα είτε από συνδικαλιστική ένωση. Αν και είναι λογικό, όπως αποκαλύπτει το ρεπορτάζ οι ξεκάθαρες διαδρομές ανάμεσα σε Μαξίμου (διορισμοί-σύμβουλοι) και Μέσα ενημέρωσης στην περίπτωση του “Manifesto”, είναι σχεδόν μια συνηθισμένη παγιωμένη κατάσταση στο χώρο των ελληνικών media. Με αφορμή της υποκλοπές, καταδεικνύεται το “στήσιμο”, η στελέχωση και η “χρηματοδότηση” Μέσων με συγκεκριμένους σκοπούς.

Όπως γράφει το ρεπορτάζ από το οποίο αναδημοσιεύουμε εκτενή αποσπάσματα: Η νεοεκδοθείσα έντυπη έκδοση της ιστοσελίδας tomanifesto.gr έχουν μάλλον περιορισμένη απήχηση, αλλά συγκέντρωσαν τα φώτα της προσοχής την περασμένη εβδομάδα όταν, με άρθρο του στο manifesto, ο υπεύθυνος Προστασίας Δεδομένων της Νέας Δημοκρατίας (και πρώην μέλος της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων), Βαγγέλης Παπακωνσταντίνου, αναπαρήγαγε ανακρίβειες σχετικά με τις υποκλοπές πολιτικών και δημοσιογράφων, επιρρίπτοντας ουσιαστικά την ευθύνη. Έως και την ημέρα δημοσίευσης του ρεπορτάζ (11.08.2022), το manifesto έχει κυκλοφορήσει συνολικά 63 φύλλα. Το Solomon συγκέντρωσε όλους τους κεντρικούς τίτλους των πρωτοσέλιδων σε ένα αρχείο excel και τους διέκρινε σε τρεις κατηγορίες:

Λείπει η έρευνα για τις σχέσεις ΜΜΕ με το βαθύ κράτος

Και μετά το Γουότεργκεϊτ τι…

 
Γράφει ο Άρης Χατζηστεφάνου στην Εφημερίδα των Συντακτών
 
Η αποκάλυψη των υποκλοπών της κυβέρνησης Μητσοτάκη έδειξε ότι υπάρχει ακόμη στην Ελλάδα δημοσιογραφία που χρειάζεται τη στήριξή μας ● Υπάρχει όμως ακόμη ένα ρεπορτάζ που λείπει: η έρευνα για τις διασυνδέσεις των κυρίαρχων μέσων ενημέρωσης με το βαθύ κράτος.

Νέα Υόρκη

Yπάρχουν ορισμένοι δημοσιογράφοι, το όνομα των οποίων συνδέεται με ένα και μόνο ρεπορτάζ ή μια μεγάλη δημοσιογραφική έρευνα. Για τον Καρλ Μπέρνσταϊν και τον Μπομπ Γούντγουορντ αυτό ήταν το σκάνδαλο Γουότεργκεϊτ. Οι αποκαλύψεις που έκαναν το 1972 για τις παρακολουθήσεις εναντίον του Δημοκρατικού Κόμματος στις ΗΠΑ οδήγησαν στην παραίτηση του προέδρου Νίξον και θεωρούνται, δικαίως, ως μια από τις θρυλικότερες δημοσιογραφικές έρευνες στην ιστορία. Οι δυο δημοσιογράφοι, αν και πάντα παρουσιάζονται σαν αχώριστο δίδυμο, δεν θα μπορούσαν να είναι περισσότερο διαφορετικοί μεταξύ τους.

Όταν κάνουν ρεπορτάζ τα ξένα κανάλια για τις ανεμογεννήτριες!

Πηγή: Εξωραϊστικός σύλλογος Νημποριού

Την Δευτέρα 1/8 επισκέφτηκε το Νημποριό συνεργείο της Deutsche Welle DW News, (είχε προηγηθεί αντίστοιχη επίσκεψη του γαλλογερμανικού καναλιού ARTE το Δεκέμβριο του 2021) με σκοπό να συλλέξει υλικό για ντοκυμαντέρ, το οποίο θα αφορά την συνεχιζόμενη καταστροφή της Εύβοιας από την άναρχη χωροθέτηση ανεμογεννητριών.

Οι δημοσιογράφοι της Deutsche Welle DW News (μεταξύ πολλών άλλων) απόρησαν πως σε : Μια διπλά καμμένη έκταση εντός αρχαιολογικού χώρου, πάνω ακριβώς από έναν καθαρα τουριστικό οικισμό,

Αύγουστος, ωραία γίνονται οι απολύσεις στα ΜΜΕ

Από τις αρχές Αυγούστου έγιναν 4 απολύσεις, σύμφωνα με καταγγελία της ΕΤΙΤΑ και της ΕΦΕ. Τρεις απολύσεις τεχνικών στον ΑΝΤ1 και ενός φωτορεπόρτερ στο Πρακτορείο time news. Όπως καταγγέλλει η ΕΤΙΤΑ ο ΑΝΤ1 απέλυσε τους τρεις τεχνικούς ενώ βρίσκονταν σε άδεια! Στο δε πρακτορείο φωτογραφιών η απόπειρα αντικατάστασης των παλαιών φωτορεπόρτερ με νέους”πρακτικάριους”

Διαβάζουμε τις καταγγελίες των δυο σωματείων:

ΕΤΙΤΑ:

Η «οικογένεια» του ΑΝΤΕΝΝΑ τιμώντας τις παραδόσεις της παρελθόντων ετών, όπως αυτές των 2009, 2010, 2015, 2018 συνεχίζει και απολύει κατακαλόκαιρο. 

Καταδίκη των αγωγών σε δημοσιογράφους και από την ΕΣΗΕΑ

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ επαναλαμβάνει με έμφαση και προς κάθε κατεύθυνση ότι η αποστολή των δημοσιογράφων είναι να ελέγχουν την κάθε εξουσία. Με στοιχεία και δεοντολογία.  Καταδικάζουμε τις αγωγές σε βάρος των συναδέλφων Θανάση Κουκάκη, Νικόλα Λεοντόπουλου και Θοδωρή Χονδρόγιαννου καθώς και κατά της ιστοσελίδας “Reporters United” και της «Εφημερίδας των Συντακτών» και συντασσόμαστε με το αίτημα της ΕΟΔ για την απόσυρσή τους.

Τα πολιτικά πρόσωπα οφείλουν να δίνουν, δημόσια,  πειστικές απαντήσεις για όσα φέρνει στο φως η δημοσιογραφική έρευνα για τις παρακολουθήσεις πολιτικών και δημοσιογράφων και όχι να καταφεύγουν σε αγωγές. Έχουν κάθε δυνατότητα δημοσιοποίησης των θέσεων τους.

H Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία απαιτεί για την παράνομη παρακολούθηση δημοσιογράφων, η ΕΣΗΕΑ …διακοπεύει, όπως και τα ελληνικά συστημικά ΜΜΕ

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία με παρέμβαση της από το περασμένο Σάββατο, απαιτεί από την ελληνική κυβέρνηση την “πλήρη αποκάλυψη σχετικά με την παράνομη παρακολούθηση δημοσιογράφων”. Επιπλέον σε αντίθεση με την εγχώρια ΕΣΗΕΑ που αναφέρει μόνο ένα όνομα δημοσιογράφου στην πρόσφατη ανακοίνωση της, η ΕΟΔ, αναφέρει και τα τρία ονόματα δημοσιογράφων της ερευνητικής ομάδας που έγιναν στόχος slapp αγωγής από τον Γρηγόρη Δημητριάδη, τους Θανάση Κουκάκη , Νικόλα Λεοντόπουλο και Θοδωρή Χονδρογιάννη. Ο πρώην πλέον σύμβουλος και ανιψιός του πρωθυπουργού, με την αγωγή του επιβεβαιώνει μέχρι κεραίας τις αποκαλύψεις της έρευνας που θυμίζουμε πως άρχισε τον Νοέμβριο του 2021. Τα ευρωπαϊκά όργανα παρακολουθούν τις ελληνικές εξελίξεις, σε αντίθεση με τα ελληνικά συστημικά media που περιμένουν τα non paper του Μαξίμου για να γράψουν, στην ίδια γραμμή και η ΕΣΗΕΑ που δεν έκανε παρέμβαση για την αγωγή. Η απαίτηση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας μπορεί και να μεταφραστεί στην ιστοσελίδα της Ένωσης Συντακτών χωρίς κανείς να μάθει αν τη συνυπογράφει κιόλας. Ακολουθεί η ανακοίνωση της EFJ