Κατηγορία: Διαβάζουμε

ΜΜΕ και δημοσιογράφοι εργαλειοποιούν τον ρατσισμό

(Και ύστερα ήρθε το έγκλημα στην Πύλο, η εκατόμβη πνιγμένων ανθρώπων στη Μεσόγειο, τα κροκοδείλια δάκρυα όλων όσων προβάλλουν την εγκληματική πολιτική των push bucks) 

Τα τηλεοπτικά κανάλια και οι δημοσιογράφοι σε αυτά μετέχουν συνειδητά στην προβολή και διάδοση του κυρίαρχου αφηγήματος της ΝΔ, παράλληλα όμως φέρουν τεράστια ευθύνη για την «επέλαση» των ακροδεξιών ρατσιστικών απόψεων στην ελληνική κοινωνία. Όπως ακριβώς συνέβη την περίοδο των μνημονίων, όταν πλειάδα μίντια, ανάμεσα τους μεγάλες εφημερίδες και αναγνωρισμένες ιστοσελίδες στο διαδίκτυο προέβαλλαν ως “λαϊκούς ήρωες” τους Χρυσαυγίτες, νομιμοποιώντας την εγκληματική οργάνωση και τις εγκληματικές μεθόδους της σε μεγάλο μέρος της κοινωνίας. Συνειδητά ή λόγω βλακώδους άγνοιας πολλοί δημοσιογράφοι που παπαγαλίζουν τα προεκλογικά νον πέϊπερ της Νέας Δημοκρατίας, έχουν υιοθετήσει την ορολογία της ακροδεξιάς φασίζουσας ιδεολογίας για τους πρόσφυγες και μετανάστες ως απειλή για τη χώρα και το κράτος. 

Διάδοση ρατσιστικού μισαλλόδοξου μίσους στον αέρα του ΣΚΑΙ, άλλο ένα έγκλημα στην TV

Η Τατιάνα Στεφανίδου δείχνει τον δρόμο: Μπόγιας και νεκροθάφτης για τους μετανάστες, όχι ασθενοφόρα!
Μετά τα «συσσίτια μόνο για Έλληνες», «νηπιαγωγεία και παιδικοί σταθμοί μόνο για Ελληνόπουλα», έρχεται το «ασθενοφόρα μόνο για Έλληνες». Τους μετανάστες, ζωντανούς ή νεκρούς, ας τους μαζέψει ο μπόγιας ή ο νεκροθάφτης. Εννοείται πως για τους ξένους τουρίστες «ασθενοφόρα υπάρχουν»…

Ο Άγνωστος Ψηφιακός Πόλεμος χειραγώγησης και προπαγάνδας

Πόλεμος της πληροφορίας: πεδίο μάχης των Μ.Κ.Δ.

Τα παραπάνω στοιχεία θέτουν βάση για μια συγκροτημένη πολιτική αξιοποίησης των Μ.Κ.Δ. και αναγνώρισης των προσπαθειών συντονισμένης προπαγάνδας μέσω αυτών:

i) Η δημιουργία λογαριασμών για λόγους προπαγάνδας μπορεί να γίνει σχετικά απλά και σε μεγάλες ποσότητες, η λειτουργία τους όμως κατ’ ανάγκη θα παρουσιάζει εξαιρετικά ομογενοποιημένο προφίλ καθώς θα βασίζεται σε πολύ συγκεκριμένο σετ οδηγιών.

ii) Οι οργανωμένες κοινότητες και οι υπο-κοινότητες με ιδιάζουσα συμπεριφορά μπορούν να αναγνωριστούν εύκολα και κατά βάση αυτοματοποιημένα εάν υπάρχουν τα αρχικά δεδομένα.

iii) Η καθετοποιημένη δομή των Μ.Κ.Δ. επιτρέπει την αναγνώριση και στοχοποίηση των πηγών μιας προπαγανδιστικής γραμμής, καθώς το χονδρικό υπολογισμό της απήχησή της.

iv) Η ταυτοποίηση καθ’ εαυτό δικτύων προπαγάνδας μπορεί να γίνει μέσω της διερεύνησης του αν χρησιμοποιούν εφαρμογές αυτόματης διαφήμισης («bots» ή «cyborgs»).

Δέκα σημαντικές στρατηγικές χειραγώγησης

Τις τελευταίες δεκαετίες βιώνουμε μία κατακόρυφη άνοδο της χρήσης των συνεχώς εξελισσομένων μεθόδων χειραγώγησης – μέσω των οποίων γίνεται πολύ δύσκολο για τους απλούς ανθρώπους να διακρίνουν τα ουσιώδη σύνορα, μεταξύ της μυθοπλασίας και της πραγματικότητας”, γράφει στο ρεπορτάζ του το 2020, το analyst.gr/ Αναδημοσιεύουμε τον 10λογο, που στηρίζεται στις επισημάνσεις του Νόαμ Τσόμσκι για τη χειραγώγηση των μαζών.
Δέκα βασικότερες στρατηγικές της χειραγώγησης είναι οι εξής:

Δέκα χρόνια από το λουκέτο στην ΕΡΤ- ένας αγώνας που έμεινε στη μέση

11 Ιούνη 2013 όταν έπεφτε το μαύρο στην ΕΡΤ. Τρόμος ότι δεν θα ξανακούσουμε το Δεύτερο. Μέρα – νύχτα μέσα και έξω από την ΕΡΤ3. Κοινός αγώνας με τους απολυμενους/ες στην Εκπαίδευση.Ευκαιρία χαμένη(ακόμη μία) για μεγάλη εξέγερση…Το συγκλονιστικό πείραμα της αυτοδιαχείρισης… Όταν ξανάνοιξε δεν …ξαναμπήκαμε μέσα .

Ψεύτικη και παραπλανητική κατάσταση έκτακτου εθνικού κινδύνου στοχοποιώντας τους πρόσφυγες

Η κυβέρνηση όμως στήνει ένα “ψευδές” αφήγημα κινδύνου με τον να Ερντογάν στέλνει χιλιάδες πρόσφυγες με την συνοδεία Στρατοχωροφυλακής στα ελληνικά σύνορα. Τα δε τα φιλικά καθεστωτικά ΜΜΕ διέρρευσαν ότι ο Στρατός έχει τεθεί σε Επιφυλακή και στρατιωτικές δυνάμεις αναπτύσσονται στο ποτάμι.
Η κατάσταση με τους ρεπόρτερ, παρουσιαστές και σχολιαστές στις τηλεοπτικές ειδήσεις- εκπομπές έχει ξεφύγει. Δεν τηρούν ούτε μια από τις αρχές δεοντολογίας του επαγγέλματος τους. Δεν μιλάμε μόνο για τους “πετσωμένους”, πλήρως ενσωματωμένους στα κυβερνητικά αφηγήματα. Μιλάμε για απλούς εργαζόμενους που παπαγαλίζουν την κυβερνητική προπαγάνδα, χωρίς καν να περάσει από το μυαλό τους πως οφείλουν να αποστασιοποιούνται και να αποδίδουν τους χαρακτηρισμούς σε πρόσωπα και πολιτικούς.

Ο Γιάννης Μαυρής αναλύει την κατάρρευση ΣΥΡΙΖΑ και γράφει για το “τέλος του μνημονιακού διπολισμού”

Για τις εκλογικές μετατοπίσεις στις βουλευτικές εκλογές της 21ης Μαΐου με την εκτίμηση πως η εκλογική κατάρρευση του ΣΥΡΙΖΑ σηματοδοτεί το τέλος του μνημονιακού διπολισμού, αναλύει τα εκλογικά αποτέλεσματα στην ιστοσελίδα του ο Γιάννης Μαυρής της  Public Issue. O Γιάννης Μαυρής αφού σημειώνει την “εκτεταμένη αστοχία των προεκλογικών δημοσκοπήσεων, αλλά και -για τους ίδιους λόγους- των δημοσκοπήσεων εξόδου, στις πρόσφατες εκλογές”, εκτιμά πως δεν είναι δυνατή η “εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων.
Στις πρόσφατες εκλογές, ο ήδη «συρρικνωμένος» δικομματισμός της μνημονιακής περιόδου υποχώρησε θεαματικά στο 60,9%. Αυτή η υποχώρηση όμως δεν είναι ισορροπημένη, αλλά οφείλεται αποκλειστικά στη συντριβή του ενός πόλου του κομματικού συστήματος· εξέλιξη, που αναδεικνύει προς το παρόν τον άλλο εναπομείναντα πόλο (τη Νέα Δημοκρατία) σε εν δυνάμει κυρίαρχο. Φυσικά, αυτό δεν θα κριθεί σε μια ή δύο επόμενες εκλογικές αναμετρήσεις, αλλά μακροπρόθεσμα.

Η συντριπτική υπεροπλία της προπαγανδιστικής επικοινωνίας

Ακόμη και η φιλοξενία της όποιας «αντίθετης άποψης», όπως συνέβη με καλεσμένους, ειδικούς στα ψηφιακά συστήματα, που επιχείρησαν να εξηγήσουν γιατί η πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων είναι… της πλάκας, καταπνίγηκε σε πάνελ και αρθρίδια εφημερίδων-ιστοσελίδων. Όχι από τους πολιτικούς που παπαγάλιζαν το «ψευδές» γεγονός, αλλά από τους δημοσιογραφίσκους που δεν έθεταν τα εύλογα ερωτήματα ούτε ζητούσαν αποδείξεις. 
Ο μηχανισμός προπαγάνδας της Πειραιώς έκανε αυτό που κάνει εδώ και τέσσερα χρόνια με σημαντικές επιτυχίες. Διοχετεύει ένα «ψευδές» γεγονός και τα υποταγμένα, πλήρως ελεγχόμενα, μίντια το αναπαράγουν. 

Οι εκδότες και όχι οι δημοσιογράφοι επιθυμούν να γράφει κείμενα η Τεχνητή Νοημοσύνη!

Τα μισά newsroom στα ΜΜΕ ου εξωτερικού αυτή τη στιγμή χρησιμοποιούν εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως το ChatGPT, για την ενημέρωση της κοινής γνώμης. Η έρευνα που πραγματοποίησε η WAN- IFRA, η Παγκόσμια Ένωση Εκδοτών Εφημερίδων και Εκδοτών Ειδήσεων, δείχνει επίσης ότι τα διευθυντικά στελέχη είναι εκείνοι που πρωτοστατούν στην ανάπτυξη της ΤΝ στις αίθουσες σύνταξης.

Έπειτα και από τα πρόσφατα στοιχεία της News Guard για την ραγδαία ανάπτυξη και εξάπλωση της ΤΝ στους οργανισμούς ενημέρωσης– ιδίως τα ψηφιακά ΜΜΕ – διενεργήθηκε έρευνα από την Schickler Consulting για λογαρισμό της Παγκόσμιας Ένωσης Εκδοτών Ειδήσεων. Πήραν μέρος 101 εκδότες, διευθυντικά στελέχη, δημοσιογράφοι και άλλο προσωπικό ΜΜΕ

«Βασικό μέλημα της κυβέρνησης που θα προκύψει στις 25 Ιουνίου είναι να κλείσει ιστοσελίδες» ισχυρίζεται στέλεχος του ΥΠΕΞ!

Βιάζονται τα στελέχη της πρώην κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας να βάλουν …λουκέτο σε ιστοσελίδες και media που δεν τους αρέσουν. Το ρεπορτάζ της σελίδας millitaire.gr είναι αποκαλυπτικό για τις προθέσεις ορισμένων.    Όπως γράφει η ιστοσελίδα “μετά από το εκλογικό  αποτέλεσμα της 21ης Μαίου, στέλεχος του ΥΠΕΞ ισχυρίζεται -γραπτώς- ότι «βασικό μέλημα της  κυβέρνησης που θα προκύψει μετά τις 25/6 είναι να κλείσει όλες τις ελληνικές ιστοσελίδες (και του αμυντικού χώρου βεβαίως) οι οποίες πραγματοποιούν στυγνή φιλορωσική προπαγάνδα»! Και συνεχίζει το δημοσίευμα.

Επιταχύνεται η αναδιάταξη στο τηλεοπτικό τοπίο

Τα πρώτα δείγματα της μετάβασης αυτής έχουν δοθεί ήδη από το φθινόπωρο του 2022, κυρίως όμως από τις αρχές του 2023. Ο Alpha πέρασε στην εταιρεία Primos, αλλά είναι κοινό μυστικό πως τα ηνία του καναλιού θα έχει η ιδιοκτήτρια εταιρεία της συνδρομητικής Nova United Media. Το πολύ πρόσφατο γεγονός της δημιουργίας κοινής εταιρείας για την πληροφορική από τη Nova και τη Motor Oil του ομίλου Βαρδινογιάννη, που κατέχει μέσω άλλων εταιρειών τον Alpha και το Star, επιβεβαιώνει την ισχυρή συμμαχία των δύο. 

Στον αντίποδα της συμμαχίας αυτής φέρονται να βρίσκονται σε διερευνητικές επαφές συνεργασίας, με άγνωστα ακόμη αποτελέσματα, οι ιδιοκτήτες του ομίλου ΑΝΤ1 και του Mega, Θ. Κυριακού και Β. Μαρινάκης.

Η Google αλλάζει την αναζήτηση με Al. Τι σημαίνει αυτό για τους εκδότες ειδήσεων;

Στο ετήσιο συνέδριό της I/O την Τετάρτη 10 Μαίου, η Google ανακοίνωσε μια σειρά από «πειράματα» και αλλαγές που έρχονται για την αναζήτηση περιεχομένου. Είναι νωρίς αλλά αν αυτές οι αλλαγές διαδοθούν ευρέως, θα είναι η πιο σημαντική αναθεώρηση ενός από τους σημαντικούς χώρους στο Διαδίκτυο. Η αλλαγή θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά την επισκεψιμότητα που στέλνει η Google στους ιστότοπους των εκδοτών.
Η Google ανακοίνωσε πως θα τοποθετήσει τις απαντήσεις που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη ακριβώς στην κορυφή ορισμένων σελίδων αναζήτησης.

Το CNN ρωτά τον Μητσοτάκη για τα pushback στο Αιγαίο κι αυτός αμφισβητεί το βίντεο των NewYork Times

Το βίντεο που παρουσίασαν οι New York Times δείχνει αιτούντες άσυλο, ανάμεσά τους και μικρά παιδιά, να περισυλλέγονται, να μεταφέρονται στη θάλασσα και να εγκαταλείπονται σε μια σχεδία από την ελληνική ακτοφυλακή. «Η Ευρωπαϊκή Ένωση έστειλε ένα μήνυμα στις ελληνικές αρχές για πλήρη και ανεξάρτητη έρευνα στις κατηγορίες ότι η κυβέρνησή σας παρανόμως επιτρέπει pushback μεταναστών στο Αιγαίο. Θέλω να προβάλλω ένα βίντεο που ξέρω ότι έχετε δει, που δείχνει τους μετανάστες να μπαίνουν σε φορτηγάκι, στη συνέχεια σε βάρκα, μετά σε σκάφος του λιμενικού και τελικά να στέλνονται με φουσκωτή σχεδία, στο Αιγαίο. Η πρώτη μου ερώτηση είναι αν θα διατάξετε μία πλήρη και ανεξάρτητη έρευνα για το τι συνέβη;»

Debate show και ιστορία τηλεμαχίας

Για την ιστορία και μόνο, η πρώτη τηλεμαχία στη χώρα μας πραγματοποιήθηκε το 1996, με βάση το αμερικάνικο μοντέλο: Οι δυο τότε αρχηγοί ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, Κώστας Σημίτης και Μιλιτάδης Έβερτ, είχαν δύο λεπτά να απαντήσουν στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων. Το 2000 πραγματοποιήθηκε μια ακόμη παρόμοια διαδικασία, αυτή τη φορά ανάμεσα σε Κ. Σημίτη και Κ. Καραμανλή. 

Φέτος, όλα τα κόμματα συμφώνησαν στο μοντέλο που υιοθετήθηκε μετά το 2004, πολιτικοί μονόλογοι των αρχηγών, χωρίς δυνατότητα άλλων ερωτήσεων και διευκρινίσεων. Απορρίφθηκε η πρόταση των τηλεοπτικών δημοσιογράφων να θέσουν μια ελεύθερη ερώτηση στο τέλος, όπως και η σκέψη να υποβάλλει κάθε αρχηγός ερώτηση προς άλλο αρχηγό.

“Μπαλάκι” οι πρώην εργαζόμενοι της “Ελευθεροτυπίας”, 12 χρόνια μετά αναμένουν μέρος των αποζημιώσεων τους

Σ’ εμάς που όλοι μαζί ήμασταν γύρω στους 850 ανθρώπους. Πέρασαν 12 χρόνια από τότε που η εφημερίδα ανέστειλε την έκδοσή της και ζήτησε επίσημα την υπαγωγή της στο άρθρο 99 και 9 από τότε που έκλεισε οριστικά. Εχουμε συναδέλφους που πέθαναν περιμένοντας τις αποζημιώσεις. Που αρρώστησαν και χρειάζονταν χρήματα για να ανταπεξέλθουν. Που έμειναν άνεργοι. Που έχουν και σήμερα τεράστια θέματα οικονομικής επιβίωσης.

Αλλά ακόμα είμαστε μπαλάκι ενός αδιανόητου παιχνιδιού με την Εισηγήτρια Δικαστή και τον Σύνδικο Β.Κ. να αρνούνται να προχωρήσουν στη σύνταξη νέου πίνακα διανομής με νομικίστικες προφάσεις ενώ υπάρχει λύση που είχε ακολουθηθεί σε προηγούμενη φάση.

Παρακολουθήσεις δημοσιογράφων, αγωγές slapps, κυβερνητικός έλεγχος ΜΜΕ έριξαν την Ελλάδα στην 107η θέση Ελευθερίας του Τύπου

η ετήσια έκθεση της διεθνούς οργάνωσης Ρεπόρτερς Χωρίς Σύνορα (RSF), η οποία σήμερα δημοσίευσε την παγκόσμια κατάταξη των χωρών για το 2023. Η Ελλάδα ξεπέρασε… επιτέλους το Τσαντ στον δείκτη ελευθερίας του Τύπου, παραμένοντας στην τελευταία θέση της ΕΕ και των Βαλκανίων, με υπογραφή της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Στην κατάταξη, η Ελλάδα για μια ακόμη χρονιά παραμένει στον πάτο των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Βαλκανίων σε ό,τι αφορά την ελευθερία των δημοσιογράφων λαμβάνοντας τη θέση 107 ανάμεσα σε 180 χώρες
Οι παρακολουθήσεις δημοσιογράφων από το κακόβουλο λογισμικό Predator, αλλά και από τις επίσημες υπηρεσίες πληροφοριών της Ελλάδας φαίνεται πως ήταν ο βασικός λόγος που η χώρα μας παρέμεινε σε τόσο χαμηλές επιδόσεις για μια ακόμη συνεχόμενη χρονιά.

Τον τελευταίο χρόνο, η χώρα μας βρέθηκε, μεταξύ άλλων στο επίκεντρο διεθνών επικρίσεων τόσο λόγω των σοβαρών διώξεων δημοσιογράφων μέσω SLAPPs, αλλά και κυρίως λόγω της παρακολούθησης δημοσιογράφων και στελεχών μεγάλων ΜΜΕ μέσω του κακόβουλου λογισμικού Predator και της ΕΥΠ.

Το #metoo στην ελληνική δημοσιογραφία δεν βρίσκει χώρο στα εγχώρια ΜΜΕ

#metoo στην ελληνική δημοσιογραφία

Γράφει στη deutsche Welle η Μαρία Ρηγούτσου

Σεξ και δημοσιογραφία 

Ο φόβος και ο στιγματισμός είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα ως αποτρεπτικός παράγοντας στη δημοσιοποίηση των περιστατικών. Όσοι και όσες κινούμαστε στο χώρο αυτό, γνωρίζουμε ότι τα σεξιστικά σχόλια, η λεκτική και ψυχολογική κακοποίηση αλλά και σε ακραίες περιπτώσεις η άσκηση σωματικής βίας ή οι απειλές δεν αποτελούν φαντασιοπληξίες. Ακόμα κι αν κάποιος δεν το έχει βιώσει προσωπικά, είναι μάλλον απίθανο να μην έχει ακούσει ποτέ να γίνεται λόγος για τέτοιου είδους περιστατικά. Μια καθημερινότητα βεβαίως που αφορά την πλειονότητα των επαγγελμάτων. Η δημοσιογραφία ωστόσο έχει μια ιδιαιτερότητα. Είναι αυτή που δίνει το βήμα στους άλλους να μιλήσουν και την ίδια ώρα οι εργαζόμενοι σε αυτό το χώρο συχνά φοβούνται.

Οι τρεις ταφές του Γιώργου Καραϊβάζ

Αναδημοσίευση από τους Reportersunited.gr με τη δική μας σημείωση πως ο φάκελος της δολοφονίας του δημοσιογράφου Γιώργου Καραϊβάζ έκλεισε για την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας εδώ και τουλάχιστον δύο χρόνια. Το γιατί γίνεται αντιληπτό με την εξέλιξη της υπόθεσης της…

Κατά της απόφασης Slapp αγωγής στο Alterthess και η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου

Φωτογραφία: THE COALITION AGAINST SLAPPS IN EUROPE (CASE) ΕλΕΔΑ: Ανησυχία για το μέλλον την ελευθερίας του Τύπου στην Ελλάδα προκαλούν οι αγωγές SLAPP «H αντιμετώπιση της ερευνητικής δημοσιογραφίας ως απειλής και οι εκδικητικές μηνύσεις και αγωγές κατά δημοσιογράφων δημιουργούν μεγάλη…