Πώς Facebook και YouTube έβαλαν «κόφτη» στο Freedom Of Press

Αποκαλυπτικά στοιχεία για τον τρόπο που οι διεθνείς πλατφόρμες “λογοκρίνουν” και εξαφανίζουν περιεχόμενο από τις σελίδες συγκεκριμένων “ενοχλητικών” ιστοσελίδων, δίνει το site https://freedomofpress.gr/  Η τακτική εξαφάνισης σχετίζεται καταρχήν με την απέρριψε διαφημίσεων χωρίς πολλές πολλές εξηγήσεις. Αναδημοσιεύουμε την καταγγελία -αποκάλυψη της ιστοσελίδας, με το ερώτημα αν προτίθεται κάποια δημοσιογραφική ένωση να αντιδράσει στις νέους μεθόδους λογοκρισίας.

Το freedomofpress.gr διατηρεί δύο σελίδες στο Facebook, την freedomofpress.gr και την Freedom Of Press.

Στις 2 Μαρτίου 2023 ξεκινήσαμε να ανεβάζουμε κάποια ρεπορτάζ υπό τη μορφή video στο YouTube και κρίναμε σκόπιμο προκειμένου να μάθουν περισσότεροι άνθρωποι το νέο κανάλι μας, να κάνουμε κάποιες προωθητικές ενέργειες με ποσά της τάξης των 5 και 10 ευρώ.

Το Facebook

Στις 28 Μαρτίου 2023 δημοσιεύσαμε στο YouTube θέμα με τίτλο «Ο ρόλος του Facebook στο σκάνδαλο των υποκλοπών» και αποφασίσαμε να κάνουμε μία μικρή προωθητική ενέργεια στο Facebook μέσω της Σελίδας freedomofpress.gr.

Την επόμενη μέρα, 29 Μαρτίου, λάβαμε δύο e-mails από τη Meta For Business. Το ένα στις 06.00 το πρωί που μας ενημέρωνε ότι η δυνατότητα προβολής διαφημίσεων της Σελίδας μας υπόκειται πλέον σε περιορισμούς και ένα δεύτερο στις 06.15 που μας έλεγε ότι η διαφήμισή μας… εγκρίθηκε!

Η χορηγούμενη δημοσίευση που… εγκρίθηκε δεν «έπαιξε» ποτέ και ο διαφημιστικός λογαριασμός της συγκεκριμένης Σελίδας είναι «μπλοκαρισμένος» από τότε έως σήμερα. Και όλα αυτά, ενώ στο ρεπορτάζ δείχναμε, μεταξύ άλλων, ότι το Facebook ήταν εκείνο που δρομολόγησε να ελεγχθεί γρήγορα το κινητό του δημοσιογράφου Θ. Κουκάκη από το Citizen Lab.

Να θυμίσουμε ότι στις 24 Απριλίου 2023 η δημοσιογραφική ομάδα του Inside Story είχε καταγγείλει ότι το Facebook απέρριψε τη διαφήμιση για την εκδήλωση που διοργάνωνε με θέμα έναν χρόνο από το σκάνδαλο των υποκλοπών. (σ.σ. λίγες μέρες αργότερα αναγκάστηκε να αλλάξει και τον χώρο της εκδήλωσης γιατί το Public Συντάγματος επικαλέστηκε τεχνικό πρόβλημα…).

Στις 8 Μαΐου 2023 χρησιμοποιώντας την άλλη μας Σελίδα στο Facebook, την Freedom Of Press, επιχειρήσαμε να κάνουμε μία χορηγούμενη ανάρτηση για το ρεπορτάζ μας με τίτλο«Ο Μητσοτάκης πέτυχε ανάπτυξη μέσω… ακρίβειας! Αφαίμαξη των νοικοκυριών για την επενδυτική βαθμίδα».

Το Facebook απέρριψε και αυτή τη διαφήμιση.

To YouTube

Στις 2 Μαΐου 2023 δημοσιεύσαμε στο YouTube βίντεο με τίτλο «Οι σχέσεις του Μεγάρου Μαξίμου με τη Greek Mafia».

Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι το εν λόγω ρεπορτάζ τελούσε υπόψη κυβερνητικών παραγόντων…

Λίγες ημέρες αργότερα, στις 9 Μαΐου, διαπιστώσαμε μία δυσλειτουργία στο κανάλι μας, το κάτω μέρος της οθόνης «εξαφανιζόταν», βλέπαμε πληροφορίες από άλλα βίντεο να εμφανίζονται σε άλλα, τα views στο βίντεο για Μαξίμου – Μαφία να «φρενάρουν» απότομα, ενώ όταν πατάγαμε στην αναζήτηση του YouTube το Freedom Of Press, δεν εμφανιζόταν πλέον το κανάλι μας αλλά κάποια άλλα του εξωτερικού. Το κανάλι μας εμφανίστηκε ξανά στην αναζήτηση μετά τις εκλογές.

Για τον «κόφτη» του Facebook εις βάρος του Freedom Of Press έχουμε όλες τις αποδείξεις. Για τον «κόφτη» του YouTube έχουμε σοβαρές ενδείξεις (και κάποιες αποδείξεις για τη δυσλειτουργία του καναλιού).

Ο “κόφτης”

Δεν χρησιμοποιούμε τυχαία τη λέξη «κόφτη».

Την είχαμε χρησιμοποιήσει και στις 6 Οκτωβρίου 2022 σε άρθρο με τίτλο «Κόφτης Μητσοτάκη για υποκλοπές με χιλιάδες ευρώ σε Facebook και Google», το οποίο αναφερόταν σε ρεπορτάζ του Μανώλη Κοττάκη στην Κυριακάτικη Εστία που έλεγε ότι είχε από τότε υπάρξει παρέμβαση του Μητσοτάκη σε Google (YouTube) και Facebook για να μπλοκάρουν αποκαλύψεις σχετικά με τις υποκλοπές σε προεκλογική περίοδο.

Προκύπτει ότι εκτός από τις υποκλοπές, ο «κόφτης» αυτός λειτούργησε και σε άλλα αρνητικά δημοσιεύματα για την κυβέρνηση, όπως οι σχέσεις με τη μαφία.

Περιπετειώδεις εγκρίσεις

Έχουμε βέβαια και χορηγούμενες δημοσιεύσεις που το Facebook επέτρεψε την προώθησή τους, αν και με… περιπετειώδη τρόπο.

Ένα e-mail στις 05.13 το πρωί της 23ης Μαρτίου 2023 μας ενημέρωνε ότι απορρίφθηκε η προωθητική ενέργεια στο ρεπορτάζ μας για τα δύο χρόνια από τη δολοφονία Καραϊβάζ.

Ζητήσαμε επανέλεγχο και ένα e-mail στις 13.02 της ίδιας ημέρας μας ενημέρωνε ότι η διαφήμισή μας δεν θα προβληθεί διότι μετά τον επανέλεγχο «διαπιστώθηκε ότι εξακολουθεί να μην συμμορφώνεται με τις Πολιτικές διαφήμισης».

Δεκαπέντε λεπτά αργότερα, στις 13.17 και χωρίς να έχουμε… «συμμορφωθεί», λάβαμε ένα νέο e-mail που έλεγε ότι η διαφήμισή μας εγκρίθηκε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *