Ο Ν. Παππάς αλλάζει τον νόμο Παππά

nikos-pappas-ypoyrgos-chfiakhs-politikhs-800x350Νέες αλλαγές στον τρόπο τιμολόγησης διαφήμισης στους τηλεοπτικούς σταθμούς και στη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας δημοπράτησης διαφήμισης, εισάγει η τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής. Ένα σχεδόν χρόνο μετά το νόμο Ν. Παππά 4487/2017 για την ηλεκτρονική διάθεση της τηλεοπτικής διαφήμισης και την κατάργηση των μεσαζόντων σε αυτήν, ο Ν. Παππάς ξανααλλάζει το νόμο του, αποδεχόμενος σχεδόν πλήρως τις απαιτήσεις της “αγοράς”. Ήδη είχαν γίνει “βελτιώσεις” πριν μερικούς μήνες αλλά και πάλι ο νόμος δεν εφαρμόστηκε! Τώρα ξαναλλάζει με στόχο να τεθεί σε εφαρμογή το σύστημα της ηλεκτρονικής διάθεσης της διαφήμισης. Τα media shops παραμένουν στην αγορά της διαφήμισης, απλώς μετέχουν κι αυτά στη διαχείριση του συστήματος, οι διαφημίσεις εκπτίπτουν ως δαπάνες από τη φορολογία, ο φόρος επιβάλλεται μετά την εκπτώσεις στο 80% των τιμολογίων. Παράλληλα αλλάζουν και διατάξεις του νόμου Βενιζέλου 2328/95 και η επιβράβευση των διαφημιστικών εταιρειών από ποσοστό 9,9%, μειώνεται στο 4%. Η ισχύς των νέων διατάξεων μετατίθεται για την 1η Ιανουαρίου 2019.

Σύμφωνα με την ενημέρωση από το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής η τροπολογία καθορίζει ότι:

  • Όλες οι παράμετροι μιας συναλλαγής-διαφημιστικής ενέργειας είναι γνωστές σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη (ΜΜΕ, διαφημιζόμενο, διαφημιστή).
  • Για την εξόφληση του Μέσου, εφόσον μεσολαβεί διαφημιστικής, υπεύθυνος είναι τόσο ο διαφημιζόμενος όσο και ο διαφημιστής. Σε περίπτωση που ο διαφημιζόμενος έχει ήδη καταβάλει στο διαφημιστή την αξία της συναλλαγής με το Μέσο, απαλλάσσεται της ευθύνης.
  • Τυχόν εκπτώσεις κύκλου εργασιών (τζίρου) παρέχονται μόνο αν έχει προηγηθεί έγγραφη σύμβαση μεταξύ Μέσου και διαφημιζόμενου και, αν μεσολαβεί διαφημιστής, και του διαφημιστή.
  • Το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομα του διαφημιζόμενου. Αν μεσολαβεί διαφημιστής, το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομά του και αντίγραφο αποστέλλεται στο διαφημιζόμενο.
  • Οι διαφημιστικές δαπάνες των διαφημιζομένων εκπίπτουν ως επιχειρηματικές δαπάνες μόνο αν γίνονται βάσει των προαναφερθεισών προβλέψεων.
  • Οι επιστροφές μειώνονται από 9,9%, όπως προβλέπονταν στο «Νόμο Βενιζέλου», σε 4%. Δεν επιτρέπεται να δίνονται σε είδος (διαφημιστικός χρόνος ή χώρος).
  • Η δημιουργία του Ηλεκτρονικού Συστήματος Διάθεσης Τηλεοπτικού Διαφημιστικού Χρόνου προχωρά με φορείς υλοποίησης τους ΕΙΤΗΣΕΕ-ΣΔΕ-ΕΕΔΕ.
  • Στο ηλεκτρονικό σύστημα συμμετέχουν οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής εμβέλειας, ενώ μπορούν να συμμετέχουν περιφερειακοί σταθμοί, συνδρομητικοί σταθμοί και η ΕΡΤ.
  • Ως ημερομηνία έναρξης των καταχωρήσεων ορίζεται η 1η Ιανουαρίου 2019 (αντί για την 1η Σεπτεμβρίου 2018, που είχε οριστεί αρχικά).
  • Τέλος, επέρχονται λοιπές διαδικαστικές αλλαγές, όπως ότι το ανώτατο όριο των προστίμων καθορίζεται σε 100.000 ευρώ.

Αναλυτικά την τροπολογία μπορείτε να τη δείτε εδώ DIAFIIMISI-29-3

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInShare on StumbleUpon

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *