Κατηγορία: Διαβάζουμε

Αυγή – Κόκκινο: Αγώνας διαρκείας απέναντι στο λουκέτο, την απληρωσιά και τους εκβιασμούς

Δύο εβδομάδες κινητοποιήσεων κι ενάμιση μήνα απλήρωτοι – χωρίς να υπολογίζονται τα δεδουλευμένα των προηγούμενων ετών – συμπληρώνουν οι εργαζόμενοι της εφημερίδας Αυγή μετά το αιφνιδιαστικό κλείσιμο του καθημερινού φύλλου (στις 25 Ιουνίου)και την αδιαλλαξία του ΣΥΡΙΖΑ απέναντι στα αιτήματά τους.

Στα σχέδια για συρρίκνωση της εφημερίδας και την πραγματοποίηση δεκάδων απολύσεων, οι εργαζόμενοι έχουν επιδείξει άμεσα αντανακλαστικά με επαναλαμβανόμενες 24ωρες και 48ωρες απεργίες, αλλά και δύο δυναμικές συγκεντρώσεις τις ημέρες συνεδρίασης των κεντρικών οργάνων του κόμματος.

Σε αγωνιστικές επάλξεις βρίσκονται και οι συνάδελφοί τους στο Κόκκινο 105.5.

Στόχος οι “σκοτεινές δίκες” κεκλεισμένων των θυρών, καταγγέλλει το Omnia TV

αναδημοσίευση από το Omnia TV
Με μια τροποποίηση ενός ήδη αντιδημοκρατικού νόμου, το Υπουργείο Δικαιοσύνης επιχειρεί να απαγορεύσει την άμεση, γραπτή καταγραφή και ροκανίζει ακόμα περισσότερο τη λειψή δημοσιότητα των δικών, που όμως για το Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ αποτελεί εγγύηση δίκαιης δίκης. Ατελείωτες ώρες πληκτρολόγησης και αναρίθμητα copy-paste έχουν σπαταληθεί από τα κυβερνητικά τρολ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να δημιουργήσουν μια μαγική εικόνα, κατά την οποία η Ελλάδα λειτουργεί με τις αρχές του κράτους δικαίου και απλά κάποιοι «υποκινούμενοι» κάνουν πολλή φασαρία γιατί υπηρετούν «αλλότριους σκοπούς».

Της έδωσαν βραβείο για ρεπορτάζ στη Γάζα, το πήραν πίσω γιατί διαμαρτυρήθηκε το Ισραήλ

<>

αναδημοσίευση από το infolibre 

Διεθνής κατακραυγή από συνδικαλιστικά όργανα δημοσιογράφων και ανεξάρτητους ερευνητές  από την οπισθοχώρηση του Διεθνούς Ιδρύματος Μέσων Ενημέρωσης Γυναικών (IWMF) να “πάρει πίσω” το Βραβείο Θάρρους στη Δημοσιογραφία (Courage in Journalism) από την Παλαιστίνια δημοσιογράφο Maha Hussaini, η οποία όλο αυτό το διάστημα μετέφερε εικόνες και ιστορίες από τον πόλεμο στη Λωρίδα της Γάζας, δημιουργώντας έναν ακόμη κίνδυνο για τη ζωή της.

“Οι απειλές και οι δολοφονίες χαρακτήρων στοχεύουν μόνο στην αφαίρεση βασικών φωνών και στη διαιώνιση της μακροχρόνιας προκατάληψης στα παγκόσμια μέσα ενημέρωσης. Δεν έχω δουλέψει ποτέ για να λάβω βραβεία, ούτε έχω υποβάλει ποτέ αίτηση γιαυποψηφιότητα.

Στη ρωσική «μαύρη λίστα» ελληνικά Μέσα Ενημέρωσης

Στη «μαύρη λίστα» έβαλε η Ρωσία δεκάδες Μέσα Ενημέρωσης από 24 ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων και ελληνικά. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση που δημοσιεύθηκε στο ρωσικό ειδησεογραφικό πρακτορείο, Ria Novosti, «εισάγονται αντίμετρα και περιορίζεται η μετάδοση και πρόσβασή τους στη ρωσική επικράτεια και στο Διαδίκτυο», στην ΕΡΤ, τον Σκάϊ (Skai.gr), τον τηλεοπτικό σταθμό, Mega TV, και την εφημερίδα – site, «Πρώτο Θέμα».

Η ρωσική «μαύρη λίστα» έρχεται ως απάντηση («αντίμετρα») στην -ουσιαστικά- πλήρη απαγόρευση κάθε λογής ηλεκτρονικών ρωσικών ΜΜΕ, η οποία επιβλήθηκε σχεδόν σε όλες τις χώρες της ΕΕ αμέσως μετά το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία, τον Φεβρουάριο του 2022.

Όσοι με ευκολία λένε “ποιος διαβάζει εφημερίδες”, δεν ξέρουν τι τους γίνεται…

Οι εργαζόμενοι είχαν αποφασίσει να βγάλουν “απεργιακό περιεχόμενο” στη διαδικτυακή σελίδα της “Αυγής”. Η διοίκηση της εταιρείας του κόμματος μπλόκαρε την πρόσβαση στο διαδίκτυο και τα social media. Η φωτό από τους απεργούς για τη 2η ημέρα της απεργίας τους.

Γράφει στη σελίδα του ο Andreas Panagopoulos Anemos

Όσοι με περισσή ευκολία προσπερνούν το κλείσιμο μίας εφημερίδας με ένα “ελα μωρε, ποιος διαβάζει εφημερίδες. Έχουν ξεπεραστεί από την τεχνολογία” δεν ξέρουν τι τους γίνεται. Δεν ξέρουν τι είναι εφημερίδα ταυτίζοντάς την με το τελικό, έντυπο προϊόν. Μόνο που εφημερίδα είναι πολλά περισσότερα από μερικές χάρτινες σελίδας. Και πολύ πιο ουσιαστικά.
Ποιά είναι αυτά;
Παραγωγή περιεχομένου

Η επιρροή των influencers σε ειδήσεις και ενημέρωση

Η απώλεια εμπιστοσύνης στην ενημέρωση που προσφέρουν τα ΜΜΕ σε όλο τον κόσμο αυξάνεται χρόνο με το χρόνο. Στην Ελλάδα, η πτώση στους δείκτες εγκυρότητας, αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης είναι σαρωτική. Σύμφωνα με την πρόσφατη αναφορά του ινστιτούτου Reuters για τις «ψηφιακές ειδήσεις το 2024», σε Ελλάδα και Ουγγαρία μόλις το 23% εμπιστεύεται τις «ειδήσεις» των ΜΜΕ. Στον αντίποδα αυτού του φαινομένου καταγράφεται διεθνώς μεγάλη άνοδος, ποσοτικά και ποιοτικά, στην επιρροή «ειδήσεων» και απόψεων από τους λεγόμενους διαδικτυακούς influencers. Αν πριν 30 χρόνια οι πολίτες στρέφονταν στους τηλεοπτικούς δημοσιογράφους – ποιοι δεν θυμούνται το «θα βγω στον Χαρδαβέλλα ή τον Κακαουνάκη»; – σήμερα καταγράφεται στροφή προς τις «εναλλακτικές φωνές» στα ψηφιακά κοινωνικά δίκτυα. Κυρίως διάφορες διασημότητες, επιχειρηματίες, δημοσιογράφους ή άλλους δημιουργούς που μεταφέρουν ειδήσεις στα δικά τους «κανάλια- εκπομπές», στο YouTube, το TikTok ή το Instagram

H ΕΕ ετοιμάζεται να καταργήσει την κρυπτογράφηση επικοινωνιών

αναδημοσίευση από το info-war.gr

Με πρόσχημα την επιθυμία «πρόληψης της διαδικτυακής διάδοσης υλικού σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών», η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζεται να υπερψηφίσει την ουσιαστική κατάργηση της διατερματικής κρυπτογράφησης ηλεκτρονικών επικοινωνιών (end-to-end encryption), που διασφαλίζει ότι οι επικοινωνίες μέσω των ψηφιακών σας συσκευών είναι απόρρητες.

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο αναμένεται να ψηφίσει σήμερα νομοθετική πρόταση για την «προστασία των παιδιών στο διαδίκτυο», η οποία ουσιαστικά θα απαγορεύσει την απόρρητη ψηφιακή επικοινωνία.

Η πρόταση, που από τους επικριτές της έχει ονομαστεί «Chat Control», θα επιβάλλει στους παρόχους ίντερνετ να ερευνούν όλες τις ιδιωτικές συνομιλίες, τα μηνύματα και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο για ύποπτο περιεχόμενο — γενικά και αδιακρίτως, για όλους. τους χρήστες.

Όλες οι σειρές της TV για την επόμενη σεζόν

Ο χάρτης της μυθοπλασίας στην TV για τη νέα σεζόν

Γράφει η Βίκυ Διαμάντη στο intronews.gr

Η σεζόν ολοκληρώνεται, οι επικεφαλής των καναλιών όμως ετοιμάζουν το πρόγραμμα της νέας σεζόν και οι σειρές μυθοπλασίας έχουν τον πρώτο ρόλο. Η φετινή σεζόν ολοκληρώνεται και τα κανάλια κάνουν τον απολογισμό τους, ενώ παράλληλα ετοιμάζουν το πρόγραμμα της νέας σεζόν. Σαφώς οι πληρωμές του ΕΚΟΜΕ περιόρισαν σε κάποιο βαθμό τα μεγαλόπνοα σχέδια, ειδικά σε σειρές που είναι παλιότερες και πήραν το «οκ» για νέο κύκλο. Παρόλα αυτά, το ρεπερτόριο είναι πλούσιο και τα γυρίσματα έχουν ήδη ξεκινήσει για κάποιες από τις νέες σειρές.
Η νέα σεζόν φέρνει υπερπαραγωγές εποχής, κοινωνικές και δραματικές σειρές, αλλά και κωμωδίες που τόσο έλειψαν στην σεζόν που τώρα ολοκληρώνεται. Πάμε λοιπόν να ρίξουμε μια ματιά στο μέλλον… Το όχι και τόσο μακρινό…

Στην ERTNews ανακυκλώνεται η προπαγάνδα του Μαξίμου

Στο Ραδιομέγαρο εργάζονται περί τους 600 δημοσιογράφους, με κάθε είδους εργασιακή σχέση. Η διοίκηση της ΕΡΤ κομπάζει για την μεγάλη της επιτυχία, τη δημιουργία του 24ωρου ειδησεογραφικού καναλιού ERT News. Γι’ αυτό αναδιαρθρώθηκε ο μηχανισμός ενημέρωσης σε μια ενιαία παραγωγή, όπου συγκεντρώνονται όλες οι ειδήσεις και η επιλογή γίνεται από τους  επικεφαλής αρχισυντάκτες για κάθε ξεχωριστό ΜΜΕ (δελτία σε ΕΡΤ 1, ΕΡΤ 3, Διαδίκτυο, ΕΡΤ Νews). Ο πρωθυπουργός, Κ. Μητσοτάκης εμφανίζεται πολύ ευχαριστημένος από τις «επιτυχίες» αυτές, δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης στη διοίκηση και διεύθυνσή της. Τα έσοδα, άλλωστε, για τη λειτουργία της ΕΡΤ, που εντάχθηκε το 2019 στις υπηρεσίες του πρωθυπουργικού γραφείου, προέρχονται αποκλειστικά από το ανταποδοτικό τέλος. 

Ποιος, λοιπόν, ιεραρχεί τις ειδήσεις στο μεγαλύτερο ειδησεογραφικό οργανισμό της χώρας; Ποιοί είναι αυτοί που επιλέγουν τι αφορά και ενδιαφέρει την κοινωνία;

Τι μας έμεινε από την προεκλογική περίοδο στην TV

Στη χώρα μας η προεκλογική περίοδος διήρκησε μόλις 15 ημέρες, διάστημα κατά το οποίο εξαφανίστηκε το πραγματικό διακύβευμα, καθώς και τα γεγονότα σε αυτή την εκλογική μάχη που αφορούν τις κοινωνίες σε όλη την Ευρώπη. Κατασκευάστηκε ένα σκηνοθετημένο πολιτικό σόου από εταιρείες επικοινωνίας, δημοσιογράφους και μίντια, με πρωταγωνιστές του θιάσου τους ίδιους τους πολιτικούς αρχηγούς. 
Η προεκλογική κάλυψη γίνεται μέσω των συνεντεύξεων, κυρίως των πολιτικών αρχηγών, με προβολή των σταρ υποψηφίων ευρωβουλευτών και τέλος. Στα δελτία ειδήσεων η τηλεοπτική πραγματικότητα αφορά φόνους, δολοφονίες, καύσωνα με τα απαραίτητα πλάνα από παραλίες με «ζουμ» σε οπίσθια, πανελλαδικές εξετάσεις, φωτιές και ολίγον, 30 δευτερόλεπτα πριν τη λήξη, για τη Γάζα.

Βαθειά χωμένη η Ελλάδα στην πολεμική μηχανή του Ισραήλ

Ένα αποκαλυπτικό ρεπορτάζ της ιστοσελίδας neostrategy.gr αναδεικνύει το πόσο βαθειά έβαλε η ελληνική κυβέρνηση τη χώρα μας στην πολεμική μηχανή του Ισραήλ. Με τίτλο “Οι Ισραηλινοί εκπαιδεύονται από την ελληνική πολεμική αεροπορία για να χτυπήσουν την Χεζμπολάχ!”, η ιστοσελίδα αποκαλύπτει πως στην πρόσφατη άσκηση της πολεμικής αεροπορίας του Ισραήλ και της πολεμικής αεροπορίας της Ελλάδος που πέρασε στα πολύ ψιλά των ΜΜΕ, εκπαιδεύονταν οι Ισραηλινοί και όχι οι Έλληνες πιλότοι! ‘Όπως γράφει η σελίδα: 

Εξώδικα της ΕΡΤ σε εταιρείες ενέργειας για μη απόδοση του ανταποδοτικού τέλους

Μια ενδιαφέρουσα είδηση αποκαλύπτει σήμερα η στήλη “Τυπολογίες”. Όπως γράφει η διοίκηση της κρατικής ραδιοτηλεόρασης προχώρησε σε εξώδικα προχώρησε  για τη μη καταβολή του ανταποδοτικού τέλους από τους παρόχους προς την ΕΡΤ. Κυρία αιτία βέβαια είναι η ίδια η νομοθεσία, κάτι που επισημαίνει και η ιστοσελίδα γράφοντας πως “η νομοθεσία, όπως είναι σήμερα, επιτρέπει στους παρόχους, με το επιχείρημα των απλήρωτων λογαριασμών, να μη δίνουν… λογαριασμό και να μην αποδίδουν το ανταποδοτικό τέλος που εισπράττουν στην ΕΡΤ, αν και λαμβάνουν προμήθεια για την υπηρεσία αυτή (0,5%)”. 

Κρατικές καμπάνιες από κυβέρνηση της ΝΔ με 24,6 εκατ. ευρώ σε ΜΜΕ

<<Ένα σωρό «εκστρατείες ενημέρωσης» και «προγράμματα επικοινωνίας» τρέχει η κυβέρνηση, φρέσκο κρατικό χρήμα που προέρχεται από τους τακτικούς προϋπολογισμούς των υπουργείων, από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, μέχρι και από το... Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Χρήμα που κόβεται, δηλαδή, από δημόσιες υπηρεσίες όπου θα μπορούσε το κράτος να προσφέρει και μπαίνει απευθείας στα ταμεία των τηλεοπτικών σταθμών, ραδιοφώνων, εφημερίδων και ιστοσελίδων προκειμένου το κράτος να «ενημερώνει»>>. Αυτά γράφει στο ρεπορτάζ της στην Αυγή της Κυριακής η Αγγέλα Νταρζάνου η οποία συγκέντρωσε τα υψηλότερα ποσά αναθέσεων σε επικοινωνιακά προγράμματα από τις αρχές του 2024. Από την αρχή του έτους, σε διάρκεια πεντέμισι μηνών, οι εγκρίσεις «προγραμμάτων επικοινωνίας» που έχουν αναρτηθεί στη Διαύγεια ξεπερνούν τα 24,6 εκατ. ευρώ, χωρίς αυτό να αποκλείει και άλλες «εκστρατείες ενημέρωσης» με παλαιότερες εγκρίσεις>>. Αποδεικνύεται πως η κρατική διαφήμιση όπως γράψαμε πολλές φορές, είναι ένα σημαντικό φίμωτρο για τα μίντια.

Κομματική διαφήμιση 5 εκατ. ευρώ στην ΤV, μέσα σε 15 μέρες!

Έχετε αναρωτηθεί γιατί βλέπουμε συνεχώς τον Κ. Μητσοτάκης στην τηλεόραση; Ο λόγος είναι πολύ απλός. Πρέπει να “καταναλωθεί” διαφήμιση αξίας 5 εκατ. ευρώ μέσα σε δυο εβδομάδες! Τυπικά, η προεκλογική περίοδος για τις ευρωεκλογές της 9ης Ιούνη άρχισε στις 25 Απριλίου – από αυτή την ημερομηνία μετρά την «πολιτική πολυφωνία» το Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο. Η μόνη προεκλογική κίνηση έως πρόσφατα αφορούσε στα χαζοβιντεάκια του Μητσοτάκη, που εμφανίζεται ως κακός stand- up comedian στο TikTok με υπόκρουση το «Ζάρι» και οι εμφανίσεις Κασσελάκη μετά του συζύγου του ή οι ατάκες του ως καλού stand-up comedian.

Όπως είναι ανύπαρκτη στα μίντια η κάλυψη σοβαρών πολιτικών γεγονότων, εξίσου ανύπαρκτη είναι και η συζήτηση για τις ευρωεκλογές, το ρόλο της ΕΕ, τη δομή και τη λειτουργία της.

Μήνυση για εγκλήματα πολέμου στη Γάζα με συμμετοχή στρατιωτών και από την Ελλάδα από δικηγόρους της Εναλλακτικής Παρέμβασης!

Μήνυση για εγκλήματα πολέμου και γενοκτονίας στη Γάζα με ελληνική συμμετοχή κατέθεσαν σύμβουλοι της ΕΠΔΑ στην Εισαγγελία

Μηνυτήρια αναφορά κατέθεσαν χθες Δευτέρα 20 Μαίου 2024 στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, έξι νυν και πρώην σύμβουλοι στο Διοικητικό Συμβούλιο του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών με την “Εναλλακτική Παρέμβαση – Δικηγορική Ανατροπή”, όσον αφορά τη διερεύνηση ποινικών ευθυνών για εγκλήματα πολέμου και πράξεις γενοκτονίας στη Λωρίδα της Γάζας από τον Ισραηλινό Στρατό με συμμετοχή και ελληνικής ιθαγένειας στρατιωτών που υπηρετούν στις τάξεις του. Η μηνυτήρια αναφορά κοινοποιήθηκε στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου, ενώ της κατάθεσης προηγήθηκε ακρόαση των συμβούλων από τον Αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Ι. Προβατάρη.
Εκτενή αποσπάσματα της μήνυσης δημοσιεύονται παρακάτω

Μια λειψή λίστα για τα δώρα σε μέλη της κυβέρνησης στο vouliwatch

Η ιστοσελίδα vouliwatch.gr που πρωτοστάτησε στη διεκδίκηση διαφάνειας, δημοσιότητας και λογοδοσίας για τη “λίστα Πέτσα” και τα κριτήρια διανομής κρατικού χρήματος, κατάφερε να δημοσιευτεί η Λίστα με τα αντικείμενα -δώρα προς τα μέλη της κυβέρνησης και τους υφυπουργούς. Θα μπορούσε να μιλήσει κάποιος για νίκη, μόνο που όπως αναφέρει εξαρχής το vouliwatch πρόκειται για “ανεπίσημο έγγραφο”, χωρίς υπογραφή το οποίο προκαλεί περισσότερα ερωτηματικά καθώς τα δώρα είναι ελάχιστα. Όπως σημειώνει η ιστοσελίδα:” Χρειάστηκαν δυόμιση χρόνια από την ψήφιση του ν. 4829/2021, δύο αιτήματα χορήγησης εγγράφων, μια προσφυγή στην ΕΑΔ από το Vouliwatch και μία απόφαση δικαίωσης, για να δημοσιευθεί τον Μάιο του 2024 ο «κατάλογος αντικειμένων που προσφέρθηκαν ως δώρα στα μέλη της Κυβέρνησης και τους Υφυπουργούς κατά τα έτη 2022-23». Προς μεγάλη μας έκπληξη, διαπιστώσαμε ότι είναι «ανεπίσημος», πολύ συνοπτικός για το διάστημα και τα πρόσωπα που καλύπτει και χωρίς κάποια εμφανή λογική κατάταξης.

Πόσα χρήματα παίρνουν οι πολιτικοί που υποστηρίζουν το Ισραήλ

Aναδημοσιεύουμε από το info-war το ενδιαφέρον κείμενο για τη χρηματοδότηση των πολιτικών από το ισραηλινό λόμπι. Στις Ηνωμένες Πολιτείες τα στοιχεία αυτά είναι “ανοιχτά”, στη χώρα μας δεν υπάρχει κανένα απολύτως στοιχείο… Στην πρώτη θέση και με μεγάλη διαφορά από τους υπόλοιπους βρίσκεται ο σημερινός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν ο οποίος, από το 1990 έως το 2024, έχει λάβει περισσότερα από 4.2 εκ δολάρια. Υπενθυμίζεται ότι ο Μπάιντεν ήδη από τη δεκαετία του ’90 στήριζε κάθε εγκληματική ενέργεια του Ισραήλ, ακόμη και αν αυτό τον έφερνε σε σύγκρουση με την επίσημη στάση του Λευκού Οίκου και του Στέιτ Ντιπάρτμεντ. Ο ίδιος μάλιστα είχε φτάσει στο σημείο να δηλώνει ότι οι ΗΠΑ αν χρειαστεί θα έπρεπε να ακολουθούν την πρακτική του Ισραήλ να σκοτώνει γυναίκες και παιδιά για την προστασία των συνόρων του.

Προεκλογικές καμπάνιες με το πολιτικό «προϊόν» Μητσοτάκης

Οι εμφανίσεις του πρωθυπουργού έχουν πυκνώσει στα ψηφιακά δίκτυα, κυρίως σε X και TikTok. Η προεκλογική επικοινωνία υποχώρησε στο Facebook, μιας και η Meta δήλωσε πως δεν ενισχύει τις πολιτικές αναρτήσεις και ο αλγόριθμος δεν θα προωθεί πολιτικό περιεχόμενο από λογαριασμούς στο Instagram και στη νέα εφαρμογή Threads. Η αμερικάνικη επικοινωνιακή ομάδα του Κ. Μητσοτάκη προωθεί για μια ακόμη φορά σε εκλογική μάχη το «προϊόν» που έχει σήμα κατατεθέν το όνομα Μητσοτάκης. Αυτή τη φορά έχει αντίπαλο από την αντιπολίτευση, ένα άλλο «προϊόν» με το όνομα Κασσελάκης.

Το Μαξίμου, ωστόσο, διαθέτει ισχυρότερα όπλα μάρκετινγκ – και δεν είναι μόνο οι πολιτικές δηλώσεις και εμφανίσεις σε ελεγχόμενα μίντια.

Μια τεράστια πολιτική χωματερή η πορεία προς τις κάλπες

Του Νίκου Δημητρίου* από την ιστοσελίδα neostrategy.gr

Η πορεία προς τις κάλπες μοιάζει με μια αξιολύπητη τεράστια πολιτική χωματερή: η αντιπαράθεση των ιδεών έχει παραχωρήσει τη θέση της σε ένα ανούσιο και ευτελές ξεκατίνιασμα, ο πολιτικός λόγος έχει αντικατασταθεί από ένα κακόγουστο, αρχοντοχωριάτικο «lifestyle», υποψήφιοι όλων σχεδόν των κομματικών συνδυασμών που δίνουν και τον τόνο της αντιπαράθεσης είναι κάτι κακέκτυπα-influencers, ή, σε μια κάπως «καλύτερη» εκδοχή, παρουσιαστές τηλεοπτικών εκπομπών που έτσι κι αλλιώς ελέγχονται για την αξιοπιστία τους.

Οι φήμες οργιάζουν, η παραπληροφόρηση, ο αποπροσανατολισμός και η εξαπάτηση της κοινής γνώμης από τα αναξιόπιστα και παραδομένα άνευ όρων στην κυβερνητική και οικονομική εξουσία μέσα ενημέρωσης, έχουν προσλάβει πρωτόγνωρες και ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Η κυρίαρχη εξουσία θέλει να ελέγχει ακόμη και τους μύθους με τους οποίους θα τροφοδοτούνται οι πολίτες, προκειμένου να δρα ανενόχλητη στο πραγματικό πεδίο και καταστάσεις.