Κλείνει ή «κλείνει» το Mega;

mega-1Της Ματίνας Παπαχριστούδη στο περιοδικό Hot Doc

Εκτός από το παραπάνω ερώτημα για το αν «κλείνει» το Mega – όπως δηλαδή «έκλεισε» και το Alter αλλά ακόμη υπάρχει ως τηλεοπτική εταιρία – θα άξιζε σε αυτή τη σημαντική υπόθεση, με την οποία αυτό το διάστημα ασχολείται ολόκληρος ο δημοσιογραφικός κλάδος, να τεθούν και ερωτήματα για τη θέση των εργαζομένων στο εκάστοτε Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης. Ας αρχίσουμε από το γεγονός ότι το «κλείσιμο» μιας επιχείρησης media δεν είναι κάτι απλό, του Mega εν προκειμένω. Μετά την άρνηση των μετόχων του να βάλουν τα 15 εκατ. ευρώ για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, το αναλαμβάνουν οι τράπεζες. Πριν το βγάλουν στο σφυρί, αν το βγάλουν ποτέ, θα ολοκληρώσουν τον κύκλο επαφών με τους παλιούς μετόχους, ρωτώντας τους αν το θέλουν (!) έτσι ώστε να βάλουν τα χρήματα που απαιτούνται για να γίνει η αναδιάρθρωση των δανείων της εταιρίας.

Οι μέτοχοι έχουν τη δυνατότητα να απευθυνθούν σε άλλους ιδιοκτήτες ώστε να μεταβιβάσουν τις μετοχές τους. Κάπως έτσι έχουν ανοίξει τα σενάρια για την είσοδο στο Mega ιδιοκτητών media όπως ο Δ. Μάρης της 24Media και ο Θ. Φιλιππόπουλος του Κεφαλαίου.

Αμφότεροι διατηρούν καλές σχέσεις με τους Φ. Μπόμπολα και Γ. Βαρδινογιάννη αντίστοιχα. Ακούστηκε έως και το όνομα του Βαγγέλη Μαρινάκη, ως ενδιαφερομένου κι αυτού για είσοδο στην Τηλέτυπος.

Από όλα τα παραπάνω, κινήσεις σοβαρές σε μια σκακιέρα συμφερόντων οικονομικών και πολιτικών πέρα και έξω από τα συμφέροντα των εργαζομένων στο Mega, το ερώτημα για το αν «κλείνει» το Mega φαίνεται να εξυπηρετεί μόνο επικοινωνιακούς στόχους ή μετατόπιση της αναγκαίας συζήτησης που οφείλει να ανοίξει.

To Mega το κατάντησαν όπως το κατάντησαν οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες του. Με τη συμβολή βεβαίως μεγαλοστελεχών του σταθμού και δημοσιογράφων ανάμεσά τους, που έχουν ξεχάσει εδώ και πολλά χρόνια τη λέξη «όχι» απέναντι στον ιδιοκτήτη. Το χειρότερο όλων είναι πως στο Mega συμμετείχαν πολλοί, και επί μακρόν, στην ενημερωτική επιχείρηση κατασκευής ενημέρωσης επάνω σε ψέματα και διαστρεβλώσεις. Καταβαραθρώθηκε η εγκυρότητά του ως Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης.

Τώρα, που οι μέτοχοί του παίζουν το τελευταίο χαρτί της προσωπικής επιχειρηματικής τους επιβίωσης στα media, το Μέσο εισπράττει από την κοινωνία τη χλεύη. Θα μπορούσε αυτό το κλίμα να αντιστραφεί; Βεβαίως, αλλά αυτό μπορούν να το διεκδικήσουν και να το πράξουν μόνο οι ίδιοι οι εργαζόμενοι. Προτάσσοντας, έναντι των ενεργειών και κινήσεων των μετόχων, τις δικές τους δράσεις, υπερασπιζόμενοι τα δικά τους συμφέροντα και όχι τα συμφέροντα των ιδιοκτητών του Μέσου τους. Θεωρώ πως αν δεν το πράξουν και συνεχιστεί η επιχείρηση γκρίνιας σε συνδικαλιστικούς και πολιτικούς θεσμούς για να μην μείνουν άνεργοι εκατοντάδες εργαζόμενοι, λίγοι θα βρεθούν να τους στηρίξουν.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInShare on StumbleUpon

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *