Το Facebook έριξε …πόρτα στην ΕΣΗΕΑ

Η διεθνής πλατφόρμα του Facebook έριξε …πόρτα στην ΕΣΗΕΑ που ζήτησε συνάντηση με εξουσιοδοτημένο φορέα στη χώρα μας, μετά το σάλο που έγινε με τα δεκάδες κρούσματα λογοκρισίας σε αναρτήσεις δημοσιογράφων-φωτορεπόρτερ με επίκεντρο την απεργία πείνας του Δ. Κουφοντίνα και τις διαδηλώσεις. Θυμίζουμε πως παραδόθηκε και ψήφισμα από το Avaaz με 370 πλέον υπογραφές δημοσιογράφων και ανθρώπων της ενημέρωσης, το οποίο πήγε σε ΕΣΗΕΑ και Διεθνή Ομοσπονδία δημοσιογράφων ζητώντας την παρέμβαση της ένωσης συντακτών προς την εταιρεία που συνεργάζεται με την κυβέρνηση και το face book. (μπορείτε να τα δείτε εδώ , εδώ,  εδώ και εδώ)  Η ΕΣΗΕΑ με απόφαση της πλειοψηφίας αποφάσισε να στείλει επιστολή στην εταιρεία δημοσίων σχέσεων για να ζητήσει συνάντηση, λες και δεν υπήρχαν ήδη ρεπορτάζ δημοσιογράφων που αποκάλυπταν ποιος ακριβώς ανέλαβε για λογαριασμό της κυβέρνησης τη λογοκρισία. Και όπως είναι φυσικό το Facebook παρέπεμψε την ΕΣΗΕΑ στην απάντηση που είχε δώσει στην “Αυγή” στις 3 Μαρτίου, την απάντηση που έδωσε στο ρεπορτάζ. Η δημοσιοποίηση των ανακοινώσεων δεν αίρει τις ευθύνες της συνδικαλιστικής ένωσης και των παρατάξεων που συγκροτούν την πλειοψηφία στο ΔΣ της ΕΣΗΕΑ, καθώς η ΕΣΗΕΑ αδυνατεί, δεν θέλει να ζητήσει ευθέως ευθύνες από τους λογοκριτές…

Οι επιστολές και η απάντηση

Από την 24η Μαρτίου, η ΕΣΗΕΑ, μετά από διαμαρτυρίες μελών της, απευθύνθηκε στην Hill & Knowlton Strategies, media relations agency του Facebook στην Ελλάδα, προκειμένου να μεταφέρει αίτημα διαδικτυακής συνάντησης με πρόσωπα αρμόδια για να απαντήσουν σε ερωτήματα σχετικά με τη διαχείριση του ελληνικού περιεχομένου στο Facebook. Ακολουθεί η επιστολή της ΕΣΗΕΑ, καθώς και η απάντηση του Facebook μέσω της εταιρίας αυτής:       
«Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ ζητεί συνάντηση, μέσω τηλεδιάσκεψης, με εξουσιοδοτημένους εκπροσώπους του Facebook, για να συζητήσουν θέματα που αφορούν στην  διαχείριση του ενημερωτικού περιεχομένου στο Facebook και ιδιαίτερα του περιεχομένου στην Ελληνική γλώσσα.  
Η ΕΣΗΕΑ, μέλος της Ευρωπαϊκής και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων, είναι η μεγαλύτερη δημοσιογραφική Ένωση της Ελλάδος, με έτος ίδρυσης το 1914 και αριθμό μελών που ανέρχεται σε 6008 επαγγελματίες δημοσιογράφους, οι οποίοι εργάζονται σε εφημερίδες, ραδιοτηλεοπτικά και διαδικτυακά ενημερωτικά Μέσα.
Με δεδομένο το γεγονός ότι σημαντικό ποσοστό του περιεχομένου που αναρτάται στο Facebook παράγεται από επαγγελματίες δημοσιογράφους και ενημερωτικά Μέσα, κρίνουμε σκόπιμη μια συζήτηση για την απρόσκοπτη, διαφανή και αξιόπιστη διακίνηση του ενημερωτικού περιεχομένου. Επιπλέον, επιθυμούμε να πληροφορηθούμε σχετικά με τους ελεγκτές της καταλληλότητας του περιεχομένου, την εξειδίκευσή τους καθώς και τις ενέργειες στις οποίες προχωρεί η πλατφόρμα ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα αποκλεισμού περιεχομένου από τυχόν στοχευμένη και κακόβουλη χρήση του μηχανισμού αναφορών, όπως έχει παρατηρηθεί στην Ελλάδα αλλά και σε διεθνές επίπεδο.
Προσβλέπουμε στην απάντησή σας, στον ορισμό μιας συνάντησης και στη διεξαγωγή μια παραγωγικής συζήτησης.»

Η απάντηση της Hill & Knowlton Strategies έχει ως ακολούθως: 

“Σας ευχαριστούμε πολύ για το ενδιαφέρον σας σχετικά με τον πελάτη μας, Facebook, και το αίτημα της ΕΣΗΕΑ για video conference meeting με εκπρόσωπό του.
Σε συνέχεια του σχετικού email σας, θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι το Facebook από την πλευρά του, στις 3 Μαρτίου 2021 προχώρησε σε μια επίσημη δήλωση, καθώς και κοινοποίησε περαιτέρω πληροφορίες αναφορικά με την πολιτική και τις διαδικασίες του. Σε περίπτωση που επιθυμείτε, μπορούμε να σας τα αποστείλουμε εκ νέου.
Ανατρέχοντας στα παραπάνω θα βρείτε απαντήσεις στα θέματα του αιτήματος που μας κοινοποιήσατε. 
Με δεδομένα τα παραπάνω, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στην παρούσα φάση το Facebook δε σκοπεύει να προβεί σε νέες δηλώσεις σχετικά με το εν λόγω θέμα”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *