Σίμος Κεδίκογλου εναντίον Σοφίας Βούλτεψη για τα πολυμελή τηλεοπτικά συνεργεία

Σίμος Κεδίκογλου-11 Ιουνίου 2013: <<Για να μην αναφερθούμε στο τεράστιο κόστος εξωτερικών μεταδόσεων που έχουν επιβάλλει απαρχαιωμένα συνδικαλιστικά προνόμια, κι έτσι μετακινούνται δεκάδες τεχνικοί κάθε τόσο, για έργο που μπορεί να γίνει από δύο-τρία άτομα>>.

Σοφία Βούλτεψη μέσω ΝΕΡΙΤ-29 Σεπτεμβρίου 2014: <<Ο αριθμός των υπαλλήλων που εργάστηκαν για την κάλυψη, προέκυψε από τις πραγματικές ανάγκες της υπηρεσίας για την παραγωγή ποιοτικού και αξιόπιστου αισθητικά αποτελέσματος – αρχή την οποία η ΝΕΡΙΤ τηρεί απαρέγκλιτα στην κάλυψη των δραστηριοτήτων όλων ανεξαιρέτως των πολιτικών αρχηγών>>.
Μας το έστειλαν το αναρτούμε: 
H ΝΕΡΙΤ έκδοσε Δελτίο τύπου που απαντάει στα δημοσιευματα σχετικά με την τηλεοπτική κάλυψη του Σαμαρά στη Χαλκιδική. http://company.nerit.gr/deltia-typou

Όσοι έχουν δουλέψει τηλεόραση γνωρίζουν οτι για να βγει μια τέτοια τηλεοπτική μετάδοση χρειάζονται τόσα άτομα γιατί αν είναι λιγότερα γίνονται εκπτώσεις στην ποιότητα της μετάδοση.
H ΝΕΡΙΤ απασχόλησε 26 τεχνικούς για μια μέρα δοκιμή και μια μέρα μετάδοση.
Τώρα ας συγκρίνουμε την απόφαση μετακίνησης τς ΕΡΤ για μια ανάλογη κάλυψη πάλι του πρωθυπουργό στη Θεσσαλονίκη στις 10-6-13 δηλαδή 2 μέρες πριν κλείσει η ΕΡΤ (την απόφαση θα τη βρείτε εδώ https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%CE%92%CE%95%CE%96046%CE%A8%CE%A79%CE%A5-%CE%92%CE%91%CE%A5) [στο κάτω μέρος της απόφασης βλέπουμε τα λογότυπα όλων των καναλιών και ραδιοφώνων που έιχε η ΕΡΤ σε σύκριση με τα σχεδόν 1 καναλι κ 2 ραδιόφωνα που έχει η ΝΕΡΙΤ]
Σε αυτή την περίπτωση μετακινήθηκαν 21 άτομα για την ημέρα της μετάδοσης χωρίς ημέρα δοκιμής. 
Και τώρα να θυμηθούμε τι είχε πει  ο Κεδίκογλου κλείνοντας την ΕΡΤ (υπογραμμίζω αυτό που θέλω να τονίσω)
Έχοντας στο μυαλό σας την παραπάνω σύγκριση συνεργείου ΕΡΤ – ΝΕΡΙΤ δείτε τί έιχε πει τότε στις 13-6-13 και ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ. Μήπως πρέπει η κ. Βούλτεψη να κλείσει τη ΝΕΡΙΤ για τον ίδιο λόγο;;
«Σε μια περίοδο που ο Ελληνικός λαός υφίσταται θυσίες, δεν υπάρχουν περιθώρια για καθυστερήσεις ή για δισταγμούς. Όπως δεν υπάρχουν περιθώρια ανοχής για «ιερές αγελάδες» που παραμένουν άθικτες, όταν επιβάλλονται περικοπές παντού.  Όταν πρέπει να τελειώνουμε με τα ελλείμματα και να βγούμε από την κρίση, δεν μπορούμε να ανεχόμαστε θύλακες αδιαφάνειας και δημόσιας σπατάλης. 

Η Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση, η ΕΡΤ, είναι μια χαρακτηριστική περίπτωση μοναδικής αδιαφάνειας και απίστευτης σπατάλης. 
Κι αυτό τελειώνει σήμερα.
Την ΕΡΤ την πληρώνει ο Ελληνικός λαός με το χαράτσι στους λογαριασμούς ηλεκτρικού: γύρω στα 300 εκατομμύρια το χρόνο! Έχει τριπλάσιο ως επταπλάσιο κόστος από άλλους τηλεοπτικούς σταθμούς και τετραπλάσιο ως εξαπλάσιο προσωπικό για πολύ μικρή τηλεθέαση: τη μισή σχεδόν και για τα τρία δημόσια κανάλια μαζί, απ’ όση ένα μέσο εμπορικό κανάλι. 
Έχει τεράστια περιουσία, η οποία παραμένει αδρανής, αν δεν λεηλατείται υπέρ του ανταγωνισμού. 
Έχει καθεστώς αδιαφάνειας στη διαχείρισή της: Μιλάμε για μια εταιρία με έξι λογιστήρια που δεν επικοινωνούν μεταξύ τους! 
Καθεστώς αδιαφάνειας στη διαχείριση των συμβάσεων, καθεστώς ακόμα μεγαλύτερης αδιαφάνειας στη διαχείριση του υλικού, το οποίο δεν έχει απογραφεί εδώ και. οκτώ χρόνια!
Καθεστώς προνομίων για τους εργαζομένους, που χρεώνουν τεράστιο αριθμό υπερωριών.
Για να μην αναφερθούμε στα τεράστια ποσά τα οποία μοιράζει σε ιδιωτικές παραγωγές που θα μπορούσε να κάνει, με πολύ λιγότερα, χρησιμοποιώντας τα δικά της μέσα. Που τα έχει πληρώσει ακριβά ο Έλληνας φορολογούμενος.  
Για να μην αναφερθούμε στο τεράστιο κόστος εξωτερικών μεταδόσεων που έχουν επιβάλλει απαρχαιωμένα συνδικαλιστικά προνόμια, κι έτσι μετακινούνται δεκάδες τεχνικοί κάθε τόσο, για έργο που μπορεί να γίνει από δύο-τρία άτομα. 
Για να μην πούμε ότι συντηρεί περιοδικό χωρίς αναγνώστες, ενώ διαθέτει δεκάδες σταθμούς τοπικούς σταθμούς που ουσιαστικά αναμεταδίδουν, τις περισσότερες ώρες της μέρας, το κεντρικό πρόγραμμα.
Η σημερινή ΕΡΤ έχει εξελιχθεί σε ένα σκάνδαλο που το βλέπουν καθημερινά όλοι, αλλά δεν τόλμησε να το αγγίξει κανείς. 
Αυτά όλα τελειώνουν σήμερα. Και τελειώνουν οριστικά!
Η κυβέρνηση αποφάσισε να κλείσει την ΕΡΤ. Με το ισχύον νομικό πλαίσιο και με κοινή υπουργική απόφαση σταματούν οι μεταδόσεις της ΕΡΤ μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος σήμερα το βράδυ. Και στη θέση της ΕΡΤ θα δημιουργηθεί ένας σύγχρονος, δημόσιος – αλλά όχι κρατικός, ούτε κομματικά ελεγχόμενος – Οργανισμός Ραδιοτηλεόρασης. 
Κατά τα πρότυπα των πιο επιτυχημένων δημόσιων Ραδιοτηλεοπτικών οργανισμών της Ευρώπης. Το σχετικό νομοσχέδιο κατατίθεται αμέσως, ώστε να λειτουργήσει το ταχύτερο ο νέος φορέας.  
Το προσωπικό της ΕΡΤ θα αποζημιωθεί κανονικά. Και όσοι από τους τωρινούς εργαζόμενους το επιθυμούν, θα μπορέσουν να υποβάλλουν αίτηση για να προσληφθούν στο νέο Οργανισμό Ραδιοτηλεόρασης. 
Υπάρχουν πολλοί άξιοι και ικανοί εργαζόμενοι, η πείρα και η προϋπηρεσία των οποίων είναι απαραίτητη για να σταθεί ο νέος Οργανισμός. Και θα συνεκτιμηθεί κατά τη διαδικασία προσλήψεων, με διαφανείς διαδικασίες και κριτήρια ΑΣΕΠ. 
Ο νέος Οργανισμός θα λειτουργήσει με πολύ λιγότερο προσωπικό. Με σαφές οργανόγραμμα, όπως προβλέπουν τα σύγχρονα δεδομένα για τη δημόσια Ραδιοτηλεόραση παντού στον κόσμο. Το αρχείο της ΕΡΤ – που αποτελεί αληθινό Εθνικό θησαυρό – θα περιφρουρηθεί και θα αξιοποιηθεί πλήρως. 
Επίσης θα αξιοποιηθούν οι δορυφορικές υπηρεσίες και οι σύγχρονες τεχνολογίες. Ώστε να υπάρξει – επιτέλους – δυναμικός μοχλός προβολής της Ελλάδας, της ανάπτυξης, της εξωστρέφειας, αλλά και πολύτιμος καθημερινός δεσμός με την Ελληνική Διασπορά σε όλο τον κόσμο. 
Ο νέος Οργανισμός Ραδιοτηλεόρασης θα ξεκινήσει να λειτουργεί το συντομότερο. Μέχρι τότε οι πολίτες δεν θα πληρώνουν το χαράτσι που πληρώνουν ως σήμερα. 
Κι από τη λειτουργία του και μετά θα πληρώνουν πολύ λιγότερα. Υπολογίζεται ότι θα απαλλαγούν από ένα ποσό που φτάνει τα 100 εκατομμύρια ετησίως. 
Ενώ για όσες θέσεις της σημερινής ΕΡΤ κρίνονται υπεράριθμες, θα προσληφθούν με ΑΣΕΠ νέοι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία, στα ΚΕΠ και όπου αλλού το δημόσιο έχει ανάγκη. 
Μεγάλες αλλαγές δεν γίνονται χωρίς μεγάλες τομές. Τολμηρές και ριζοσπαστικές! 
Μέχρι τώρα πολλοί έλεγαν ότι «δεν υπάρχει πολιτική βούληση» για τέτοιες τομές.
Η σημερινή κυβέρνηση αποδεικνύει ότι διαθέτει την πολιτική βούληση! 
Αυτό άλλωστε, ζητάει κι αυτό περιμένει να δει ο Ελληνικός λαός».

Διαβάζοντας την δήλωση 16 μήνες καταλαβαίνεις οτι τίποτα από τα παραπάνω δεν έγινε και πόσο ψέμα ήταν όλα αυτα.

Η “Εξέλιξη” ενός media-άρχη

Μερικά δημοσιεύματα αποκτούν ξεχωριστό ενδιαφέρον μετά από χρόνια…Την ώρα που τα ΜΜΕ συνεχίζουν να σκοτώνουν τη μνήμη, ευτυχώς υπάρχουν τα αρχεία για να κρατείται η μνήμη. Ένα από αυτά δημοσιεύτηκε πάλι στο “Βαθύ κόκκινο” από όπου το παίρνουμε κι εμείς. (Το θέμα πρωτοδημοσιεύτηκε στο περιοδικό Hot Doc τον Σεπτέμβριο του 2014 και απόεκεί αναδημοσιεύθηκε στο Διαδίκτυο)


Το δημοσίευμα αφορά το ιστορικό του Μιχάλη Ανδρουλιδάκη που επανήλθε στα ΜΜΕ με …λεφτά στην τσέπη(;) για να βγάλει την “Εξέλιξη”. Στην οποία φέρεται να μετέχει ο Δ. Μπενέκος που “μετέχει” και στον “Ελεύθερο Τύπο”.  Κι όλη αυτή την κατάσταση την ανέχεται ο κλάδος δημοσιογραφίας και τα θεσμικά όργανά του, στο όνομα της απασχόλησης. Και ούτε μια φορά δεν τέθηκε ως απαίτηση ο έλεγχος του πόθεν έσχες των επενδύσεων για τον Τύπο…Μετά λέμε πως φταίνε μόνο οι εκδότες…
Το δημοσίευμα του Press@kia
Η χθεσινή καταδίκη του Μιχάλη Ανδρουλιδάκη σε πενταετή φυλάκιση χωρίς αναστολή ήταν η πρώτη από αρκετές που αναμένονται από την ελληνική Δικαιοσύνη για υπεξαιρέσεις δισεκατομμυρίων δραχμών. Από τότε που πήρε την… κάτω βόλτα ο περιβόητος «Μισέλ» άφησε πίσω του συντρίμμια: αναρίθμητα χρέη προς τους εργαζομένους, προς διαφημιστικές, προς εταιρείες, προς όσους… μιλούν ελληνικά.

Ισως μια καλή λύση για τον ίδιο θα ήταν να γράψει βιβλίο για όλα αυτά: από το «Sportime» και το TEMPΟ ως την «Εξέδρα». Είναι άραγε τυχαίο ότι πρόσφατα μεγάλος εκδότης, μπροστά σε αρκετό κόσμο, είπε πως «θα τη δώσω την εφημερίδα στον Ανδρουλιδάκη να την κλείσει όπως μόνος εκείνος ξέρει;». Ας θυμηθούμε λίγο το story, τι λέτε;
Η θέση του εκδότη μιας εφημερίδας προσέφερε ανέκαθεν ισχύ και έλεγχο στην Ελλάδα. Τα τελευταία χρόνια πολλοί ήταν αυτοί που προσπάθησαν να μπουν σφήνα σε ένα ολιγομελές κλαμπ που ελέγχει την πολιτική, και όχι μόνο, ζωή της χώρας. Αρκετοί απέτυχαν παταγωδώς και εξαφανίστηκαν από το προσκήνιο.

Ένας εξ αυτών ήταν ο Μιχάλης Ανδρουλιδάκης, ο άνθρωπος που από το πουθενά κατόρθωσε να φτιάξει μέσα σε λίγο καιρό έναν μιντιακό όμιλο ισχυρό. Ο,τι ανεβαίνει γρήγορα όμως, σύντομα ακ0λουθεί αντίθετη τροχιά και η εμπλοκή του με το χρηματιστήριο αλλά και με μια κατασκευαστική εταιρεία τον οδήγησε στην καταστροφή.

Χρέη εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ

Στις 6 Ιουνίου 2011 έγινε γνωστό πως ο Ανδρουλιδάκης έπαιρνε στην κατοχή του την εφημερίδα «Εξέδρα των Σπορ», ως τότε ιδιοκτησίας ΔΟΛ. Μια εμφάνιση η οποία προκάλεσε πολλά ερωτήματα μιας και ο Ανδρουλιδάκης είχε δεδομένα μεγάλες οφειλές προς το κράτος εκατομμυρίων ευρώ.

Εν μέσω της δριμείας οικονομικής κρίσης και λίγο μετά την ψήφιση του Μεσοπρόθεσμου, τα αδηφάγα ΜΜΕ με χαρά υποδέχθηκαν από το υπουργείο Εργασίας τη λίστα με τους μεγαλοοφειλέτες του δημοσίου, τόσο ως φυσικά πρόσωπα όσο και ως εταιρείες. Ο ίδιος ο Ανδρουλιδάκης εμφανίζεται (με ΑΦΜ 024557496) με χρέη ύψους 540.042,31 ευρώ προς την εφορία: 241.493,87 ευρώ η βασική οφειλή και 298.548,44 ευρώ τα συνεισπραττόμενα.

Είναι το δέντρο ενώπιον του δάσους των χρεών του Ανδρουλιδάκη από την παλιότερη ενασχόλησή του με τον εκδοτικό χώρο ωστόσο τότε μια αθλητική εφημερίδα καταλήγει, δίχως πολύ κόπο, στα χέρια του.

Λίγο καιρό αργότερα, στις 11 Σεπτεμβρίου η «Ελευθεροτυπία» στη στήλη «Μέσα & Media» του Χρήστου Ξανθάκη, με αφορμή της δημοσιοποίησης του καταλόγου των μεγαλοφειλετών του δημοσίου, αναφέρει: «Από τον σχετικό κατάλογο που δημοσιεύθηκε στην “Ελευθεροτυπία” αλίευσα τα ποσά που οφείλουν η ΚΛΕΒΕΡ ΕΛΛΑΣ ΕΠΕ (43.962.188 ευρώ), το ΝΕΟ ΚΑΝΑΛΙ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ Α.Ε. (38.488.325 ευρώ), ο ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΤΥΠΟΣ Α.Ε. (36.355.329 ευρώ) και η ΤΕΤΑΡΤΗ ΕΞΟΥΣΙΑ Α.Ε. (17.555.222 ευρώ). Σύνολον πακέτου (και δεν βάζω άλλες μικρότερες εταιρείες) 136.361.064 ευρώ, με κοινή παρουσία σε όλες τους εκείνη του Μιχάλη Ανδρουλιδάκη. Ο τελευταίος συνεχίζει με την “Εξέδρα” εν μέσω δυσκολιών και εμποδίων, καθώς πήρε εικοσαήμερη παράταση για να ρυθμίσει τις υποθέσεις του με την Επιθεώρηση Εργασίας».

Η εταιρεία-φάντασμα NIKOYA Limited

Η Επιθεώρηση Εργασίας όντως επισκέφθηκε τα γραφεία της «Εξέδρας» στην οδό Μιχαλακοπούλου, πλησίον του ΔΟΛ, αλλά έκτοτε κώφευσε. Όπως κώφευσε και το ΣΔΟΕ εν μέσω ανωνύμων καταγγελιών προς το πρόσωπο του Μιχάλη Ανδρουλιδάκη, παραπέμποντας στο υπουργείο Εργασίας. Οι κατηγορίες είχαν να κάνουν με την εταιρεία RATE NEWS A.Ε. που φερόταν ως εκδότρια της «Εξέδρας» αλλά ουδείς φρόντισε να δώσει μια απάντηση. Ακόμη και η ΕΣΗΕΑ στις 21 Μαρτίου, όταν η αθλητική εφημερίδα ανέστειλε οριστικά την έκδοσή της, απάντησε πως βρίσκεται ακόμη εν εξελίξει ο έλεγχος για την εν λόγω εταιρεία: σε εννέα μήνες… γεννάς, πόσο θέλεις για να βρεις και να ελέγξεις μια εταιρεία που καθημερινά εμφανίζεται δημόσια στην ταυτότητα της εφημερίδας;

Ο Ανδρουλιδάκης κράτησε στην κατοχή του την «Εξέδρα» από τις 6 Ιουνίου 2011 ως τις 21 Μαρτίου 2012: ουδείς εργαζόμενος είδε τις ασφαλιστικές εισφορές του να καταβάλλονται, ουδείς έλαβε αποζημίωση ενώ οι περίπου 15 δημοσιογράφοι που είχαν απομείνει από την εποχή του ΔΟΛ (μετά τη μεταβίβαση είχαν υπογράψει σχετική σύμβαση) ουδέποτε πήραν άλλο χαρτί στα χέρια τους που να διαβεβαιώνει έστω πως εργάζονταν στην εν λόγω εφημερίδα.

Μετά το κλείσιμο της «Εξέδρας» έγινε γνωστό πως ο ΔΟΛ παραχώρησε έναντι 560.000 ευρώ την εφημερίδα και ίδιου ποσού το site exedrasports.gr στον Ανδρουλιδάκη και στην εταιρεία του NIKOYA Limited. Μια εταιρεία που όμως δεν υπάρχει σε καμία λίστα στο υπουργείο Εμπορίου ενώ, ύστερα από ασφαλιστικά μέτρα του ομίλου Μπόμπολα για χρέη προς την εκδοτική ΙΡΙΔΑ, η εκδότρια εταιρεία της «Εξέδρας» RATE NEWS A.Ε. αίφνης, για ένα δίμηνο, εμφανίστηκε ως RATE NEWS Ε.Ε. στην ταυτότητα της εφημερίδας. Και στις δύο ως πρόεδρος του Δ.Σ. εμφανίζεται ο γιός του, Ευάγγελος Ανδρουλιδάκης, και διευθύνων σύμβουλος ο… τεχνικός υπολογιστών της «Εξέδρας». Τα σχόλια περιττεύουν…

Η δημιουργία του TEMPΟ και τα… κουπόνια για τα σπίτια

Ο Μιχάλης Ανδρουλιδάκης είναι ένα από τα πλέον αμφιλεγόμενα πρόσωπα του ελληνικού Τύπου. Μεσουράνησε στη δεκαετία του ’90 και το 2002 έριξε μια… κανονιά από τις μεγαλύτερες στην ιστορία των ελληνικών media.

Γεννημένος σ’ ένα μικρό χωριό στα νότια του νομού Ρεθύμνου, από απλός οικονομικός συντάκτης της ΕΡΤ (μάλιστα εκφωνούσε και το αγροτικό δελτίο της ΕΡΤ2 –τότε- για ένα φεγγάρι), με ένα σύντομο πέρασμα από τον «Ελεύθερο Τύπο» (ως ρεπόρτερ του υπουργείου Γεωργίας αλλά απολύθηκε επειδή… έστησε την κοπή της πίτας!) και εκδότης του περιοδικού «Αγροτική Οικονομία» στην Κρήτη, κατάφερε να δημιουργήσει δύο εφημερίδες που έφτιαξαν νέα σχολή στον χώρο του Τύπου: τον «Επενδυτή» και το «Sportime». Κι ενώ κατάφερε να επιβιώσει από το… ναυάγιο της εφημερίδας «Εξουσία», απέκτησε τον ραδιοφωνικό σταθμό PLANET (ο σημερινός ΒΗΜΑ FM του ΔΟΛ), τον τηλεοπτικό σταθμό ΤΕΜΡΟ, ενεπλάκη στο χρηματιστήριο με την κατασκευαστική STABILTON και τα περίφημα ΜΑΚΛΩ (Μακεδονικά Κλωστήρια) και έφτασε να «συλληφθεί», εγκλωβισμένος σε μια αυλή, από υπαλλήλους του, που είχαν έξι μήνες να πληρωθούν.

Στις αρχές του 1997 ο Ανδρουλιδάκης ήταν πανίσχυρος: το «Sportime» έσπαγε κάθε ρεκόρ κυκλοφοριών στον χώρο του αθλητικού Τύπου, ο «Επενδυτής» αποτελούσε τη… must αγορά του Σαββάτου για κάθε ενδιαφερόμενο με τις εξελίξεις του Χρηματιστηρίου ενώ ο PLANET απειλούσε τον –τότε κραταιό- FLASH στη δεύτερη θέση των ενημερωτικών σταθμών.

Στις 15 Απριλίου 1997 η «Εξουσία» κυκλοφόρησε με κουπόνια για δωρεάν σπίτια, η οικονομική «φούσκα» (που, ως γνωστόν, «έσκασε» την Ελλάδα 13 χρόνια μετά) του έδινε την ευκαιρία να μοιράσει στο αναγνωστικό κοινό το όνειρο κάθε πολίτη: μια στέγη. Η κυκλοφορία της εφημερίδας εκτινάχθηκε σε σημείο που έγινε άμεσα ανταγωνιστική για τα μεγαθήρια της εποχής «Ελευθεροτυπία» και «Τα Νέα». Η «Εξουσία» μοίραζε 20.000 μεζονέτες στη μισή τιμή και για να συμμετέχουν οι αναγνώστες στη μοιρασιά έπρεπε να δώσουν και από 100.000 δραχμές. Με κατά διαστήματα ανακοινώσεις ότι η STABILTON αγόρασε οικόπεδο για να χτίσει κατοικίες ή ότι εγκαινιάστηκαν οι πρώτες κατοικίες, είχε καταφέρει για δυο χρόνια περίπου να αυξήσει κατακόρυφα την κυκλοφορία της εφημερίδας και συνεπώς τις κρατικές διαφημίσεις που είναι όλο το ζουμί στο γραπτό Τύπο. Τελικά η απάτη αποκαλύφθηκε το 1999, ο Ανδρουλιδάκης καταδικάστηκε και η «Εξουσία» καταποντίστηκε για να κλείσει οριστικά το Φεβρουάριο του 2001. Το προσωπικό μαζί εντάχθηκε στη νέα εφημερίδα που αγόρασε ο Ανδρουλιδάκης, τον «Επενδυτή», που αργότερα μετονομάστηκε σε «Κόσμο του Επενδυτή».

«Daily Times»

Η εφημερίδα ««Daily Times» μοίραζε κουπόνια με τα οποία υποσχόταν αντικατάσταση αποσυρόμενου αυτοκινήτου με αντίστοιχο καινούργιο στη μισή τιμή… Ο Ανδρουλιδάκης κατάφερε να αυξήσει την κυκλοφορία της από 1.000 σε 8.000 φύλλα για μερικές εβδομέδες, πριν κλείσει τον Μάρτιο του 2004. Όλως τυχαίως η εφημερίδα έκλεισε αμέσως μόλις κέρδισε τις εκλογές η Νέα Δημοκρατία…

Η… σομόν «Εξουσία» και ο νέος ΔΟΛ (τρομάρα του)

Στις 22 Μαρτίου 1999 κι ενώ ο «Επενδυτής» εντυπωσιάζει με το πρωτοποριακό επαναλανσάρισμα του ενθέτου του περιοδικού «Symbol», υπό τη διεύθυνση του Στάθη Τσαγκαρουσιάνου, ο Ανδρουλιδάκης κάνει το πρώτο λάθος. Μετατρέπει την «Εξουσία» από απογευματινή εφημερίδα σε πρωινή, αλλάζοντάς της και… το χρώμα από λευκό σε… σομόν ώστε να παραπέμπει περισσότερο σε οικονομικό φύλλο, με στόχο να αντιμετωπίσει την έκδοση του ημερήσιου «Βήματος». Οι πωλήσεις σταδιακά πέφτουν, οι διευθυντές αλλάζουν σαν τα πουκάμισα, σημαντικά στελέχη αποχωρούν. Για να παλέψει την κρίση ο Ανδρουλιδάκης, βλέποντας στις αρχές του 2000 πως τα έσοδα παρέμεναν μεγάλα, αποφασίζει να κάνει το μεγάλο άνοιγμα, λέγοντας στους συνεργάτες του: «Φτιάχνουμε τον νέο ΔΟΛ!».

Η αλαζονεία τον οδηγεί στην αγορά, από τον Φώτη Μανούση (πρώην γενικό γραμματέα ΥΠΕΧΩΔΕ στην κυβέρνηση Μητσοτάκη), του καναλιού NEW CHANNEL το οποίο μεταβιβάζεται στην εταιρία ΝΕΟ ΚΑΝΑΛΙ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ Α.Ε., μετονομάζεται σε TEMPO και τον Νίκο Ευαγγελάτο (κουμπάρος του και παλιός του αρχισυντάκτης στον «Επενδυτή») να κάθεται στη διευθυντική καρέκλα, προερχόμενος από ανερχόμενη καριέρα στον ALPHA. Ο Ευαγγελάτος φέρνει τη σύζυγό του Τατιάνα Στεφανίδου αλλά και ένα πολυμελές δημοσιογραφικό team, που κόστιζε πολλά, και το κανάλι αρχίζει μία πολυδάπανη διαφημιστική καμπάνια με μότο το ερώτημα: «Ποιο κανάλι βλέπει ο πρωθυπουργός;».

Αξέχαστη έχει μείνει η παρουσίαση του νέου προγράμματος του TEMPO στο ξενοδοχείο «Hilton» εν έτει 2001: ήταν το κοσμικό γεγονός της χρονιάς, παρουσία σχεδόν σύσσωμου του υπουργικού συμβουλίου της κυβέρνησης Σημίτη που συνεχάρη τον ανερχόμενο εκδότη. Ωστόσο ο στόχος από το 3% της τηλεθέασης να πάει στο 7% για να διεκδικηθεί μέρος από τη διαφημιστική πίτα απέτυχε παταγωδώς, την ώρα που ο Ανδρουλιδάκης ζει τη μεγάλη ζωή. Τα ανέκδοτα για τις μετακινήσεις του με… ελικόπτερο δίνουν και παίρνουν.

Η χρηματιστηριακή «φούσκα» της STABILTON

Η αντίστροφη μέτρηση άρχισε τον Ιανουάριο του 2001 όταν η «Εξουσία», παραδομένη στη ραγδαία μείωση των πωλήσεων, έκλεισε οριστικά. Ο Ανδρουλιδάκης προσπάθησε να καλύψει το κενό με την «Εκτροπή», εφημερίδα που βγήκε τον Μάιο του ίδιου έτους αλλά άντεξε μόνο ένα μήνα. Την ίδια στιγμή στο TEMPO εργάζονταν πάνω από 700 άτομα (όταν MEGA και ANT1 είχαν το πολύ από 400) και το υψηλό κόστος του καναλιού, σε συνδυασμό με τη χαμηλή τηλεθέαση, οδηγούν στην καταστροφή τόσο τα Μέσα του όσο και τον ίδιο, με την εμπλοκή του στη «φούσκα» του Χρηματιστηρίου Αθηνών.

Τον Σεπτέμβριο του 2000 ο Ανδρουλιδάκης ανακοίνωσε την είσοδο της ιαπωνικής SANWA BANK INTERNATIONAL με τον ρόλο του συμβούλου ανάπτυξης της STABILTON. Δεν έγινε ποτέ. Η μετοχή τον Φεβρουάριο 2001 υποχώρησε στις 239 δραχμές, σε σύγκριση δηλαδή με τα ιστορικά υψηλότερα των 9.000 δραχμών ο τίτλος σχεδόν εκμηδένισε την αξία του αν και η εταιρία έφτασε να έχει κεφαλαιοποίηση ακόμη και μέχρι 200 δισ δρχ., ήτοι 590 εκατομμύρια ευρώ με σημερινές τιμές!).

Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς τιμώρησε με πρόστιμα 73 και 69 εκατ. δρχ. αντίστοιχα τους συνεργάτες του στο εγχείρημα της Σοφοκλέους Σάμι Φάις και Βασίλη Ζούλοβιτς με την αιτιολογία ότι χρησιμοποίησαν εμπιστευτικές πληροφορίες σε σχέση με την κυοφορούμενη τότε μεταβίβαση των ΜΑΚΛΩ στην εταιρεία STABILTON, συμφερόντων Μιχάλη Ανδρουλιδάκη, για να κερδοσκοπήσουν. Φάις και Ζούλοβιτς κατηγορήθηκαν για κακουργηματική απάτη σε βάρος επενδυτών, ξέπλυμα βρώμικου χρήματος, παράβαση της χρηματιστηριακής νομοθεσίας κ.ά., όλα με επίκεντρο την εταιρεία ΜΑΚΛΩ.

Η STABILTON παρουσίασε το 2002 ζημιές ύψους 4,88 εκατ. ευρώ, ενώ επί των ακινήτων της υφίστανται προσημειώσεις ύψους 21,3 εκατ. ευρώ. Τον Φεβρουάριο του 2003 η μετοχή έπεσε στα 0,08 ευρώ και το Χρηματιστήριο ανέστειλε τη διαπραγμάτευση των μετοχών της στις 3 Ιουνίου 2003.

Αναλυτικά το χρηματιστηριακό στόρι μπορείτε να το διαβάσετε και σε παλιότερο δημοσίευμα του marketzone.gr

Καταδίκες για υπεξαίρεση 4,3 δισεκατομμυρίων δραχμών!!!

Λίγο καιρό αργότερα αρχίζουν οι συχνές, έκτοτε, εμφανίσεις του Ανδρουλιδάκη στα δικαστήρια. Το καλοκαίρι του 2002 ο κοσμηματοπώλης και παλιός του συνεργάτης Αθανάσιος Βιλδιρίδης τον κατηγορεί πως δεν του επιτρέπει να προβεί σε διαχειριστικό έλεγχε στα λογιστικά βιβλία της εταιρείας ΚΛΕΒΕΡ ΕΛΛΑΣ ΕΠΕ (εκδότρια των «Επενδυτή» και «Symbol») όπου ο Βιλδιρίδης κατείχε το 35%.

Για την… ιστορία, τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2012 το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων δικαίωσε τον Βιλδιρίδη και καταδίκασε σε κάθειρξη 9 ετών τον Ανδρουλιδάκη για την υπόθεση υπεξαίρεσης 4,3 δισεκατομμυρίων δραχμών (!) από την εκδότρια εταιρεία «Μax Line» ενώ του επέβαλε και χρηματική εγγύηση 100.000 ευρώ, με όριο για την καταβολή τους δύο μήνες, και τους περιοριστικούς όρους της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα και της υποχρεωτικής εμφάνισης δύο φορές το μήνα στο Αστυνομικό Τμήμα.

Η ύποπτη κίνηση στα ταμεία άρχισε στις 20 Δεκεμβρίου 2001, όταν ο Μιχάλης Ανδρουλιδάκης φέρεται ότι συμμετείχε, μόνος του, σε γενική συνέλευση της εταιρείας, η οποία με μοναδική συμμετοχή τον… εαυτό του (!) αποφάσισε την αύξηση του μετοχικού του κεφαλαίου κατά το ποσό των 1,880 δισ.. δρχ. Ωστόσο, αυτή η αύξηση δεν καλύφθηκε, αφού, όπως προκύπτει από τις κινήσεις των σχετικών λογαριασμών της εταιρείας, τα χρηματικά ποσά, που κατέθεσε για τον σκοπό αυτόν, τα ανέλαβε ο ίδιος και πάλι τις αμέσως επόμενες μέρες των καταθέσεων (τις οποίες και έκανε ανάληψη πάλι ο ίδιος).

Για την ίδια ιστορία στις 22 Δεκεμβρίου 2011 ο Ανδρουλιδάκης και η σύζυγός του Καίτη Λιναρά καταδικάστηκαν από το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων σε έξι χρόνια κάθειρξη για απάτη στην ΚΛΕΒΕΡ ΕΛΛΑΣ ΕΠΕ και, αμφότεροι, άσκησαν ξανά έφεση.

Και, εντέλει, χθες, 30 Ιουλίου, ο Ανδρουλιδάκης καταδικάστηκε σε πέντε χρόνια φυλάκισης χωρίς ελαφρυντικά και αναστολή για υπεξαίρεση. Στο κατηγορητήριο αναφερόταν ότι ο ίδιος είχε υπεξαιρέσει το ποσό των 2,7 εκατ. ευρώ που προοριζόταν για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου του TEMPO. Το δικαστήριο τον έκρινε ένοχο και του επέβαλε την ποινή των πέντε ετών χωρίς αναστολή

Η σύλληψη στην… αυλή, οπου κρυβόταν

Οι τίτλοι τέλους για τον Ανδρουλιδάκη έπεσαν στις 2 Σεπτεμβρίου του 2002, όταν και οδηγήθηκε στον εισαγγελέα κατηγορούμενος για μη καταβολή δεδουλευμένων στους εργαζόμενους του TEMPΟ επί εξαμήνου. Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, μόλις ο Ανδρουλιδάκης αντιλήφθηκε την παρουσία τους, προσπάθησε να ξεφύγει. Παρ” ότι διέφυγε όμως από την πίσω πόρτα δεν τα κατάφερε, αφού οι αστυνομικοί του τμήματος Ψυχικού τον εντόπισαν και τον συνέλαβαν κρυμμένο σε μια αυλή παρακείμενου σπιτιού, στην οποία τον είχαν εγκλωβίσει εργαζόμενοι του καναλιού.

Έκτοτε «Επενδυτής» και «Sportime» πήραν την… κάτω βόλτα φτάνοντας, λίγο καιρό αργότερα, στο οριστικό λουκέτο, με τον πρώτο να μετατρέπεται σε «Κόσμο του Επενδυτή» και να κυκλοφορεί στις 23 Νοεμβρίου 2002 με νέο ιδιοκτησιακό status quo. Το επιτυχημένο «Sportime» προσπάθησε να διασωθεί, με την εκδότρια εταιρεία ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΤΥΠΟΣ A.Ε. (με τον διακριτικό τίτλο MAX LINE) να μεταβιβάζει τον τίτλο στην εταιρεία SUNSEEKER με έδρα τον… Παναμά και εκπροσώπους στην Ελλάδα τον Θανάση Χριστόπουλο και αργότερα τον Ροδόλφο Οντόνι, με τη γνωστή δραματική για τους εργαζόμενους περιπέτεια που ακόμα δεν έχει τελειώσει, έχοντας μείνει στα χρονικά του ελληνικού Τύπου ως ένα απίστευτο θρίλερ, με σωρεία μεταβιβάσεων του σήματος σε απίθανες εταιρείες, αλλαγή εκδοτών σαν τα πουκάμισα και ατελείωτα χρέη σε εργαζόμενους, ασφαλιστικά ταμεία και πολλούς άλλους.

Ο (εκδότης βιβλίων τότε) Χριστόπουλος πήρε στις 18 Δεκεμβρίου 2002 το 65% της MAX LINE, δηλαδή το ποσοστό του Ανδρουλιδάκη, με τον Βιλδιρίδη να ξεκινά έκτοτε τον δικαστικό του αγώνα με τον Ανδρουλιδάκη. Η «συμφωνία» έγινε με τη μεσολάβηση της Τράπεζας Πειραιώς, όπου το «Sportime» ήταν χρεωμένο με 6,7 δισεκατομμύρια δραχμές, από δάνεια που έχει πάρει –με υποθήκη τον τίτλο– ο Ανδρουλιδάκης. Για δικούς του σκοπούς και όχι φυσικά για την εφημερίδα που τότε σάρωνε…

Ανάλογα σοβαρά προβλήματα είχε και το ραδιόφωνο του ομίλου, το οποίο πέρασε στον έλεγχο του Θανάση Παύλοβιτς, πρώην συνεργάτη του Ανδρουλιδάκη. Αργότερα τον απέκτησε η Γιάννα Αγγελοπούλου ονομάζοντάς τον CITY 99,5, κατόπιν ο Βίκτωρας Ρέστης και από εκεί υπάχθηκε στον ΔΟΛ για να γίνει ο σημερινός ΒΗΜΑ FM.

Είναι η ιστορία ενός ανθρώπου που μεσουράνησε στα media και έπεσε όσο γρήγορα ανέβηκε. Κι όμως, με εκατομμύρια χρέη προς το δημόσιο και εκατοντάδες εργαζομένους, κάθισε για περίπου δέκα μήνες στη θέση του εκδότη-διευθυντή της «Εξέδρας» ύστερα από χρόνια απουσία. Και ουδείς αποκλείει σύντομα ο περιβόητος «Μισέλ» να εμφανιστεί ξανά στη μιντιακή επικαιρότητα!
………………………………………………

Η ΝΕΡΙΤ και η υπερπαραγωγή για τα “40” της Ν.Δ

Από την Αγγέλα Νταρζάνου

Δεν σταματάει τις εκπλήξεις η ΝΕΡΙΤ, ιδίως με τις αρχές της «αντικειμενικότητας» και της «ίσης μεταχείρισης» που εφαρμόζει… απαρέγκλιτα, αλλά και με την ορθολογική και χρηστή διαχείριση της διοίκησής της.
Τελευταίο κρούσμα η απόφαση μετακίνησης ενός… λόχου 26 ατόμων, για 4 ημέρες, προκειμένου να καλύψουν την ομιλία του Αντώνη Σαμαρά σήμερα το μεσημέρι στη Χαλκιδική, στο πλαίσιο της επετείου για τα 40 χρόνια από την ίδρυση της Νέας Δημοκρατίας. Δεν παραλείπει βεβαίως η ΝΕΡΙΤ, σύμφωνα με τη συνήθη πρακτική της, να προγραμματίσει ζωντανή μετάδοση της ομιλίας στις 12.00 το μεσημέρι.
Η προκλητική κινητοποίηση ενός τόσο μεγάλου μηχανισμού της ΝΕΡΙΤ για μια σύντομη επίσκεψη του πρωθυπουργού στη Β. Ελλάδα, μάλιστα στο πλαίσιο κομματικής εκδήλωσης της Ν.Δ., προγραμματίστηκε λίγες μόλις μέρες μετά τη λογοκριτική κυβερνητική παρέμβαση για να μην μεταδοθεί η ομιλία του Αλέξη Τσίπρα στη ΔΕΘ, όπου εξέθεσε τις προγραμματικές θέσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Η διοίκηση της ΝΕΡΙΤ δεν κρατάει πια ούτε τα προσχήματα.

Χαρακτηριστικό της απόλυτης αυθαιρεσίας που επικρατεί στη ΝΕΡΙΤ είναι ότι για την κάλυψη της ωριαίας ομιλίας του πρωθυπουργού σήμερα τα 26 άτομα που θα μετακινηθούν εκτός της υπηρεσίας τους στη Χαλκιδική έχουν ήδη φύγει από την Πέμπτη και επιστρέφουν τη Δευτέρα! Το γκρουπ των 26 θα μετακινηθεί για 4 ημέρες, όταν δύο μέρες είναι υπερ-αρκετές, με το ένα τρίτο των ατόμων. 

Για τη μετακίνηση του γκρουπ η ΝΕΡΙΤ θα καταβάλει (στον κάθε υπάλληλο) ημερήσια αποζημίωση 97,83 ευρώ, διαμονή 126,76 ευρώ, αεροπορικά περί τα 270 ευρώ και συνολικά για όλους 16.066 ευρώ. Στο κόστος αυτό πρέπει να υπολογιστούν επιπλέον νυκτερινά, υπερωρίες και ρεπό και η ενοικίαση δορυφορικού λινκ.

Για την κάλυψη της ομιλίας του πρωθυπουργού έχει κινητοποιηθεί μια στρατιά τεχνικών διαφόρων ειδικοτήτων. Συγκεκριμένα: εικονολήπτες 9, ηχολήπτες 3, ηλεκτρολόγοι / ηλεκτρονικοί 3, εργατοτεχνίτες 3, οδηγοί 3, διευθύντρια παραγωγής μία. Σε αυτούς προστίθενται μακετίστας, δημοσιογράφος, αλλά και διευθυντής φωτογραφίας!

Την απόφαση μετακίνησης εκτός έδρας υπογράφουν η ειδική διαχειρίστρια Αφροδίτη Γουγά και ο γενικός διευθυντής Περιεχομένου Βασίλης Θωμόπουλος.

Η ΕΡΤ 3 στη συναυλία στις Σκουριές, η ΝΕΤ στα “40” της Ν.Δ στη Χαλκιδική

<Το μόρφωμα της ΝΕΡΙΤ πληρώνει 26 (!!!) άτομα για 4ήμερο στη Χαλκιδική με κόστος πάνω από 16.000 ευρώ για να καλύψουν τα 40 της ΝΔ. Την ίδια ώρα οι εργαζόμενοι-απολυμένοι της ελεύθερης ΕΡΤ, που η εκδικητική κυβέρνηση του “μαύρου” τους έχει κλέψει τις αποζημιώσεις, καλύπτουν την συναυλία στην Ιερισσό ενάντια στην εξόρυξη χρυσού>>. 


Κουστωδία ΝΕΡΙΤ για τα σαράντα της Ν.Δ.
(Από την “Αυγή της Κυριακής”

Έναν… στρατό ολόκληρο ανέβασε η ΝΕΡΙΤ στη Χαλκιδική το Σάββατο, προκειμένου να καλύψει την επετειακή ομιλία του Αντ. Σαμαρά για τα 40 χρόνια από την ίδρυση της Ν.Δ., διάρκειας μιας ώρας. Στην… εκστρατεία στη Β. Ελλάδα έλαβαν μέρος 26 εργαζόμενοι της ΝΕΡΙΤ, ένας δημοσιογράφος και 25 τεχνικοί, μεταξύ των οποίων μέχρι και διευθυντής φωτογραφίας. Η διάρκεια της αποστολής ήταν τέσσερις μέρες: αναχώρηση την προηγούμενη Πέμπτη και επιστροφή σήμερα. Γλέντι κανονικό δηλαδή για τα 40…

Μια διοίκηση που λέει «ναι σε όλα» στην κυβέρνηση, φτάνει σε απίθανες ακροβασίες, ανορθολογισμούς και χοντροκοπιές, όπως έχει γίνει φανερό ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα. Από τη μετάδοση των Βαρδινογιάννειων, αίτημα των βρακοφόρων της Κρήτης, μέχρι το λογοκριτικό κόψιμο της ομιλίας του Αλέξη Τσίπρα στη ΔΕΘ και την Ανάβαση των μυρίων για μια ώρα μετάδοσης του πρωθυπουργού, μάλιστα σε κλειστό χώρο. Αυτό τους λένε, αυτό γίνεται.

Το τελευταίο επεισόδιο έχει και την πλάκα του. Η αποστολή – μαμούθ για την κάλυψη του Α. Σαμαρά μετράει: 9 εικονολήπτες, 3 ηχολήπτες, 3 ηλεκτρολόγους / ηλεκτρονικούς, 3 εργατοτεχνίτες, και 3 οδηγούς. Μια κουστωδία ανθρώπων, που θα κοστίσει στη ΝΕΡΙΤ, δηλαδή στον φορολογούμενο, 16.000 ευρώ. Στα έξοδα περιλαμβάνονται ημερήσια αποζημίωση, κόστος διαμονής, αεροπορικά εισιτήρια, ενοικίαση αυτοκινήτων, καύσιμα αυτοκινήτων, διόδια και άλλα πρόσθετα.

Η EPT3 απέδειξε ότι τα MME δεν ενημερώνουν

Της Ματίνας Παπαχριστούδη  

στη στήλη Media-λογώντας στο «Δρόμο της Αριστεράς»
Παρακολουθώντας τους τελευταίους μήνες το «πρόγραμμα» της ertopen και της ΕΡΤ3, μέσω Διαδικτύου βέβαια, συνειδητοποιώ πως υπάρχουν δυο χώρες δυο πραγματικότητες, δυο επικαιρότητες. Η «πραγματικότητα» των ιδιωτικών περιφερειακών, ραδιοφωνικών σταθμών και ΝΕΡΙΤ και η πραγματικότητα της κοινωνίας. Καμία σχέση μεταξύ τους, πέρα από τη λυσσαλέα επιχείρηση των ιδιωτικών Μέσων να καταστείλουν την οποιαδήποτε σκέψη αμφισβήτησης προκαλώντας ακόμη και καθημερινά σοκ πανικού για οτιδήποτε περνάει ή σκέφτεται η κυβέρνηση.
Η λειτουργία της ΕΡΤ3, ένα απίστευτο θαύμα που συνεχίζεται επί 15 μήνες εξαιτίας της αποφασιστικότητας και του πάθους μιας ομάδας εργαζομένων, απέδειξε πια με στοιχεία και ντοκουμέντα, πως η κοινωνία δεν ενημερώνεται από τα άλλα Μέσα.

Ο αγώνας στις Σκουριές Χαλκιδικής και το καθεστώς εταιρικής δικτατορίας που έχει εγκαθιδρυθεί εκεί, το μποϊκοτάζ των απεργών της Κόκα Κόλα, ο αγώνας των σχολικών φυλάκων, των γιατρών, των εκπαιδευτικών, οι αλλαγές στην εκπαίδευση, οι κινητοποιήσεις στη ΔΕΘ, οι αυτοκτονίες οι αντιφασιστικές πορείες στην επέτειο δολοφονίας του φύσσα, οι, τα, … Δεκάδες των δεκάδων γεγονότα, πραγματικότητες της ελληνικής κοινωνίας για τις οποίες τα ιδιωτικά ΜΜΕ δεν χαραμίζουν ούτε λέξη, ούτε πλάνο.
Θα ασχοληθούν με αυτές μόλις γίνουν επικίνδυνες για τα αφεντικά τους. Για να συκοφαντήσουν μια κοινωνική ομάδα, να απειλήσουν πατώντας στο φόβο, να πανικοβάλουν ή να διαστρεβλώσουν. Αυτό που εκπέμπεται, πλέον, από τα Μέσα καμία σχέση δεν έχει με την ενημέρωση, την πληροφόρηση, ακόμη και το σχολιασμό ή τη δημοσιογραφική άποψη.
Είναι ξεκάθαρη προπαγάνδα, κατασκευασμένη μάλιστα από στελέχη και συμβούλους που πράγματι ζουν σε μια διαφορετική πραγματικότητα από την ελληνική κοινωνία,

Ελάχιστα έχει μειωθεί το εισόδημά τους, πολλοί μπορεί να έχουν γίνει και πλουσιότεροι και συναλλάσσονται σε ένα. παράλληλο κόσμο, αποκομμένο από τη συντριπτική πλειονότητα της ελληνικής κοινωνίας. Οι ειδήσεις που εκπέμπουν τους ικανοποιούν γιατί μιλάνε για το δικό τους κόσμο, τον οποίο υπερασπίζονται με μανία. Όλους τους άλλους τους θεωρούν εχθρούς.

Στον αντίποδα αυτής της εφιαλτικής λειτουργίας των Μέσων, σαν από θαύμα συνεχίζει να εκπέμπει η ΕΡΤ3 εκεί που μετά το λουκέτο δεκάδες, εκατοντάδες δημοσιογράφοι απελευθερωμένοι από τον ομφάλιο λώρο του κυβερνητικού ελέγχου, παράγουν τηλεοπτικό ενημερωτικό πρόγραμμα δημοσίου συμφέροντος.

Εκεί τα γεγονότα και οι πραγματικότητες της κοινωνίας ακούγονται, προβάλλονται, μεταδίδονται. Με άκρως επαγγελματικό και δημοσιογραφικό τρόπο.
Η ομάδα της ΕΡΤ στην Αθήνα μπορεί και παράγει βίντεο, μοντάρει και στέλνει θέματα και ρεπορτάζ στην ΕΡΤ, στη Θεσσαλονίκη.
Η ειδησεογραφία από όλη την Ελλάδα καλύπτεται επαρκώς από τις κατά τόπους ΕΡΑ που συνεχίζουν το δικό τους, σκληρό αγώνα.

Το μόνο ερώτημα είναι πώς είναι δυνατόν μετά 15 μήνες να μην έχουν συνειδητοποιήσει οι εργαζόμενοι, τα σωματεία, οι φορείς πόσο μεγάλο «όπλο» μπορεί να έχουν στα χέρια τους. Το «όπλο» της πραγματικής ενημέρωσης, αυτής που μπορεί να αλλάζει τον κόσμο.

Σε κλοιό ασφαλιστικών μέτρων ο εκδότης Α. Μπακατσέλος

Σε κλοιό δικαστικών διεκδικήσεων βρίσκεται ο εκδότης του «Αγγελιοφόρου», Αλέξανδρος Μπακατσέλος

Για πρώτη φορά μετά το πογκρόμ των τελευταίων ετών, που ο ίδιος εξαπέλυσε και το οποίο είχε ως αποτέλεσμα να εξαφανιστούν από το χάρτη των ΜΜΕ γύρω στις 300 θέσεις εργασίας, ο επικεφαλής του εκδοτικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης ​υποχρεώνεται να προσέλθει στις δικαστικές αίθουσες. Τώρα καλείται, πλέον, να έρθει αντιμέτωπος με τις δυναμικές και οργανωμένες αντιδράσεις των ιδίων των εργαζομένων του, που έχουν προσφύγει δικαστικώς εναντίον του, έπειτα από πολύμηνη ανοχή.
Δέκα μέλη του προσωπικού της Εκδοτικής Βορείου Ελλάδος ΑΕ, της εταιρίας που εκδίδει τον «Αγγελιοφόρο» και τον «Αγγελιοφόρο της Κυριακής», έχουν καταθέσει έως τώρα τρεις διαφορετικές αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων κατά του γνωστού εκδότη. Τι ζητούν; Να τους δοθούν οι καθυστερούμενες αποδοχές τους, αλλά και να διακοπεί η εκ περιτροπής εργασία που έχει επιβληθεί από τον Ιούλιο στις δύο εφημερίδες.
Η πρώτη αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, η οποία ήδη συζητήθηκε στο Ειρηνοδικείο Θεσσαλονίκης, υπογράφεται από δημοσιογράφους, τεχνικούς και μία διοικητική υπάλληλο. Οι εν λόγω εργαζόμενοι ζητούν να τους εξοφληθούν οι μισθοί των τελευταίων τριών μηνών, αλλά και δύο μηνών του 2013. Ταυτόχρονα, διεκδικούν τη συντηρητική κατάσχεση της κινητής και ακίνητης περιουσίας της εταιρίας, ώστε να διασφαλιστούν οι απαιτήσεις τους. Για το σκοπό αυτό επικαλούνται, μάλιστα, την απειλή που ο εκδότης εξαπέλυσε προς τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους των σωματείων την παραμονή των εγκαινίων της 79ης ΔΕΘ. Τότε ο Αλέξανδρος Μπακατσέλος είχε πει στους επικεφαλής των σωματείων, ενόψει της συνέχισης των κινητοποιήσεων: «Αν δεν αναστείλετε την απεργία τις ημέρες της Διεθνούς Έκθεσης, θα κλείσω τις εφημερίδες…».

Οι άλλες δύο αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων, η συζήτηση των οποίων έχει προσδιοριστεί για το τέλος Οκτωβρίου, έχουν υποβληθεί από δημοσιογράφους. Στην περίπτωση αυτή οι εργαζόμενοι ζητούν να ακυρωθεί το σύστημα εκ περιτροπής απασχόλησης που έχει επιβληθεί μόνον σ΄ αυτούς, σε σύνολο 120 εργαζόμενων, για λόγους εκδίκησης. Οι εν λόγω δημοσιογράφοι συγκαταλέγονται στους επτά εργαζόμενους που δεν έχουν υπογράψει ατομικές συμβάσεις εργασίας και δεν έχουν συναινέσει σε μείωση των αποδοχών τους κατά 25%. Γι΄ αυτό και «τιμωρήθηκαν» με εργασία τριών ημερών την εβδομάδα και μείωση μισθού 35%.
Το ζήτημα του «Αγγελιοφόρου» αποτέλεσε για άλλη μία φορά αντικείμενο της τελευταίας συνεδρίασης του Δ.Σ. της ΕΣΗΕΜ-Θ. Ωστόσο, το προεδρείο του σωματείου των δημοσιογράφων αποφάσισε ότι δεν θα κάνει απολύτως τίποτα, αρνούμενο να προκηρύξει απεργία ή έστω να εκδώσει μία ανακοίνωση, που θα περιγράφει τη δυσχερή θέση των εργαζομένων.
Την ώρα, πάντως, που ο εκδότης Αλέξανδρος Μπακατσέλος αφήνει απλήρωτους τους εργαζόμενους του και χρησιμοποιεί αμφιβόλου νομιμότητας μέτρα, κάνει νέες προσλήψεις (30 άτομα σε 15 μήνες, όπως έγινε γνωστό) και προχωρά στη σύσταση νέας εταιρίας ‒ και μάλιστα με τον κύριο ανταγωνιστή του, το εκδοτικό συγκρότημα της «Μακεδονίας».
Έτσι, από τις αρχές Αυγούστου έχει ιδρύσει, σε συνεργασία με το μεγαλομέτοχο της Μακεδονικής Εκδοτικής Εκτυπωτικής ΑΕ και διαχειριστή επενδυτικών κεφαλαίων, Γιάννη Ρήγα, εταιρικό σχήμα με την επωνυμία «Βορειοελλαδικές Εκτυπώσεις ΑΕ». Με εμφανές μετοχικό κεφάλαιο 25.000 €, η νέα εταιρία έχει αναλάβει να διαχειρίζεται την εκτυπωτική μονάδα «Φίλιππος», που βρίσκεται στο Σταυροχώρι Κιλκίς. Για το σκοπό αυτό η νέα εταιρία έχει… ενοικιάσει 25 εργαζόμενους, που προέρχονται τόσο από τη «Μακεδονία» όσο και τον «Αγγελιοφόρο».
Κύριος στόχος αυτής της μέχρι πρότινος αδιανόητης σύμπραξης είναι η μονάδα του «Φίλιππου» να γίνει ο μοναδικός και απολύτως κυρίαρχος πόλος στον κλάδο των εκτυπώσεων στη Βόρεια Ελλάδα. Ήδη στις εγκαταστάσεις της μονάδας τυπώνονται σε σταθερή βάση τουλάχιστον 15 εφημερίδες και 3 περιοδικά.

Οι νέες δραστηριότητες του Αλέξανδρου Μπακατσέλου δεν θα μπορούσαν, βεβαίως, να αφήσουν… παραπονούμενο το «αγαπημένο παιδί του», το life style περιοδικό «Close Up», το οποίο δείχνει να παραμένει ανέγγιχτο από την κρίση. Τις απαστράπτουσες σελίδες του γυναικείου εντύπου έρχεται να συμπληρώσει το νέο, καλογυαλισμένο portal με την επωνυμίαwww.closeupmag.gr, το οποίο ετοιμάζεται να βγει στον αέρα του διαδικτύου τις επόμενες ημέρες, έπειτα από εντατική προετοιμασία πολλών μηνών.
Και επειδή καλές business χωρίς νέο αίμα δεν γίνονται, ο εκδότης ετοιμάζεται για καινούργιες προσλήψεις, υπό το απορημένο βλέμμα των δεκάδων εργαζομένων του, που περιμένουν ακόμη να πληρωθούν το μισθό του Αυγούστου του προηγούμενου έτους…

Ασύνταχτη Παρέμβαση

Με τρία switch off ολοκληρώνει η Digea την ψηφιακή τηλεοπτική μετάβαση

Όπως πρώτοι σας είχαμε ενημερώσει την προηγούμενη Παρασκευή, 19 Σεπτεμβρίου, το επόμενο βήμα της ψηφιακής μετάβασης θα πραγματοποιηθεί στις 31 Οκτωβρίου, και θα αφορά την Κεντρική Μακεδονία, τη Θεσσαλία και τη Στερεά Ελλάδα, σύμφωνα με αποψινή ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.
Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρονται και δύο επόμενα βήματα που θα ολοκληρώσουν την ψηφιακή μετάβαση: στις 28 Νοεμβρίου στην Ήπειρο, Δυτική Μακεδονία, Ιόνιο και Αιτωλοακαρνανία και στις 19 Δεκεμβρίου το τελευταίο βήμα στην Κρήτη, στις Κυκλάδες, στα Δωδεκάνησα, στη Σάμο και στην Ικαρία, ημερομηνίες που συμφωνούν με αυτές που είχαμε αναφέρει την προηγούμενη Παρασκευή.
Παράλληλα και η Digea ανανέωσε τον χάρτη για το σημείο της επόμενης ψηφιακής μετάβασης στην σελίδα της στο Facebook, καθώς και στην κεντρική της ιστοσελίδα με παραπομπή στο επόμενο βήμα που θα πραγματοποιηθεί στις 31 Οκτωβρίου.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της γενικής γραμματείας Τηλεπικοινωνιών


Στις 19 Δεκεμβρίου 2014 ολοκληρώνεται η πλήρης μετάβαση της χώρας στην ψηφιακή τηλεόραση, ενώ η κοινή υπουργική απόφαση, με την οποία ολοκληρώνεται η μετάβαση της χώρας στην ψηφιακή τηλεοπτική εποχή βρίσκεται προς δημοσίευση.

ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΤΡΙΑ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ «SWITCH-OFF»

31 Οκτωβρίου 2014: Κεντρική Μακεδονία / Θεσσαλία / τμήμα Στερεάς Ελλάδας

28 Νοεμβρίου 2014: Ήπειρος / Δυτική Μακεδονία / Ιόνιο / Αιτωλοακαρνανία

19 Δεκεμβρίου 2014: Κρήτη / Κυκλάδες / Δωδεκάνησα / Σάμος & Ικαρία

Από τις 19 Δεκεμβρίου οι πολίτες σε ολόκληρη τη χώρα θα λαμβάνουν πλέον μόνο ψηφιακό τηλεοπτικό σήμα στις τηλεοράσεις τους.

Τέλος το αναλογικό σήμα, η Ελλάδα περνάει σε μία νέα εποχή

Σε μόλις 176 ημέρες, δηλαδή σε λιγότερο από 6 μήνες, το ψηφιακό σήμα θα έχει καλύψει τουλάχιστον το 96% του ελληνικού πληθυσμού!

Σημειώνεται πως βάσει της αρχικής προκήρυξης για την αδειοδότηση του Παρόχου Δικτύου το όλο εγχείρημα θα διαρκούσε 210 ημέρες, συμπιέστηκε όμως κατά περίπου ένα μήνα το συνολικό χρονοδιάγραμμα.

Πρόκειται για «χρόνο-ρεκόρ» σε σχέση με τα πανευρωπαϊκά δεδομένα.

Συγκεκριμένα, στην Ιρλανδία η μετάβαση ξεκίνησε το 2011 και ολοκληρώθηκε σε ένα χρόνο, στη Νορβηγία η μετάβαση ξεκίνησε το 2007 και ολοκληρώθηκε σε δυο χρόνια, στο Ηνωμένο Βασίλειο η μετάβαση ξεκίνησε το 1998 και ολοκληρώθηκε το 2012. Η χώρα μας θα έχει πραγματοποιήσει την πιο σύντομη τελική ψηφιακή μετάβαση μεταξύ των χωρών της Ευρώπης.

Πρόκειται επίσης για μια από τις μεγαλύτερες εθνικές πληθυσμιακές καλύψεις της Ευρώπης για την ψηφιακή τηλεόραση, καθώς ο μέσος όρος υποχρέωσης πληθυσμιακής κάλυψης στην Ευρώπη είναι ~92% (για τους ιδιωτικούς σταθμούς).

Η πολιτεία έθεσε ψηλά τον πήχη, προκειμένου να διασφαλίσει το βέλτιστο για τον Έλληνα πολίτη.

Η μέχρι σήμερα πρόοδος της «ψηφιακής μετάβασης»

Συγκεκριμένα, από τα τέλη Ιουνίου 2014 μέχρι και σήμερα, έχουν πραγματοποιηθεί τρία αναλογικά «switch-off» σε διάστημα μόλις 71 ημερών με απόλυτη επιτυχία:

27 Ιουνίου 2014: Πελοπόννησος ,παράλια Στερεάς Ελλάδας και τμήμα της Ζακύνθου

1 Αυγούστου 2014: Αττική, νησιά του Αργοσαρωνικού, κεντρική και νότια Εύβοια, βορειοδυτικές ακτές των Κυκλάδων

5 Σεπτεμβρίου 2014: Βορειανατολική Ελλάδα και νησιά του Βορειανατολικού Αιγαίου (Χίος, Λέσβος, Λήμνος)

Τι σημαίνει τελικά το «πέρασμα στην Ψηφιακή Τηλεόραση»

Πρώτη φορά στην Ελλάδα υπάρχει νόμιμο και αδειοδοτημένο δίκτυο Παρόχου για την εκπομπή ραδιοτηλεοπτικών προγραμμάτων

Το δημόσιο για πρώτη φορά λαμβάνει έσοδα από την χρήση των τηλεοπτικών συχνοτήτων

Η ορθή λειτουργία του δικτύου ψηφιακής τηλεόρασης ελέγχεται από το Κράτος

Η χώρα μας ακολουθεί τις τεχνολογικές εξελίξεις που συντελούνται στον ραδιοτηλεοπτικό τομέα, προσφέροντας βελτιωμένη εμπειρία στον Έλληνα τηλεθεατή και στα κανάλια ελευθέρας (δωρεάν) λήψης.

Για να μεγιστοποιηθεί η πληθυσμιακή κάλυψη απαιτούνται πλέον συγκριτικά πολύ λιγότεροι τοπικοί αναμεταδότες (gapfillers), χαμηλότερης ισχύος και κόστους, από ότι στην αναλογική τεχνολογία. Στην αναλογική εποχή, για να καλυφθούν όλες οι περιοχές της χώρας (οικισμοί που βρίσκονται εκτός κάλυψης από τα βασικά κέντρα εκπομπής) έπρεπε να τοποθετηθούν σχεδόν 1.000 αναμεταδότες, με υψηλό κόστος για τους Δήμους και τις τοπικές κοινωνίες. Με την πλήρη εθνική ψηφιακή μετάβαση, εκτιμάται ότι με 400 τοπικούς αναμεταδότες θα φτάνει το ψηφιακό σήμα σχεδόν σε κάθε γωνιά της Ελλάδος.

Η ψηφιακή τηλεόραση εξασφαλίζει:

  • Πρόσβαση σε περισσότερα κανάλια, με ποιοτική ψηφιακή εικόνα και ήχο, χωρίς είδωλα και χιόνια
  • Παροχή νέων υπηρεσιών, όπως πρόσβαση στο ηλεκτρονικό πρόγραμμα του κάθε καναλιού (EPG), πρόσβαση σε πολύγλωσσους υπότιτλους και λοιπές διαδραστικές υπηρεσίες, που δύνανται να αποτελέσουν μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας
  • Εξοικονόμηση ενέργειας (μικρότερη κατανάλωση ρεύματος) λόγω της χαμηλότερης απαιτούμενης ισχύς στα κέντρα εκπομπής σε σχέση με τα αναλογικά
  • Πρόσβαση σε κανάλια υψηλής ευκρίνειας αλλά και τρισδιάστατης εικόνας μελλοντικά. Ήδη οι Έλληνες πολίτες παρακολούθησαν μέσω της ΝΕΡΙΤ HD αθλητικά γεγονότα, με πρωτόγνωρη ποιότητα υψηλής ευκρίνειας.
  • Δυνατότητα υπηρεσιών ειδικά για τις ευαίσθητα κοινωνικές ομάδες, για παράδειγμα δυνατότητα για χρήση μεγαλύτερης γραμματοσειράς υποτίτλων για τα άτομα με δυσκολίες όρασης.

Στην αναλογική εποχή, η πληθυσμιακή κάλυψη για τους ιδιωτικούς εθνικούς σταθμούς κυμαινόταν στο 93%, και η ποιότητα λήψης δεν ήταν ομοιόμορφη.

Οι τηλεθεατές έχουν πρόσβαση σε περισσότερους περιφερειακούς σταθμούς καθώς αυτοί πλέον δεν εκπέμπονται μόνο τοπικά, αλλά καλύπτουν μία κατά πολύ μεγαλύτερη γεωγραφική περιοχή. Ουσιαστικά περισσότεροι τηλεθεατές έχουν πρόσβαση στο περιεχόμενο περισσότερων περιφερειακών σταθμών. Παράλληλα, μειώθηκε σημαντικά το κόστος λειτουργίας των περιφερειακών σταθμών καθώς το κόστος δικτύου και εγκαταστάσεων το επιφορτίστηκε ο Πάροχος Δικτύου, δίνοντας έτσι ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη και βελτιωμένες τηλεοπτικές υπηρεσίες στα τοπικά κανάλια.

Με την ολοκλήρωση της ψηφιακής μετάβασης ανοίγει ο δρόμος για αποδοτικότερη χρήση του τηλεπικοινωνιακού φάσματος, που αποτελεί σπάνιο δημόσιο πόρο. Δημιουργήθηκαν ήδη οι προϋποθέσεις για παροχή κινητών υπηρεσιών ευρυζωνικότητας από την επικείμενη διάθεση του «Ψηφιακού Μερίσματος» (800MHz), πράξη που οδηγεί στην εξασφάλιση άμεσων εσόδων για το Δημόσιο άνω των €300εκ εντός του 2014.

Πηγή: digitaltvinfo.gr

Ο “βαλές της άρχουσας τάξης” Λαμπράκης πίσω από το Κυπριακό αποκαλύπτει το Hot Doc

Φάκελος Κύπρου: Ο Λαμπράκης πίσω από το πραξικόπημα και την ανατροπή του Μακάριου

Γράφει το περιοδικό: 
Στις 15 Ιουλίου του 1974, η Χούντα του Ιωαννίδη κατάφερε να ανατρέψει τον νόμιμο Πρόεδρο της Κύπρου Αρχιεπίσκοπο Μακάριο και να εγκαταστήσει μια Κυπριακή Χούντα. Η κατάλυση της νόμιμης εξουσίας στο νησί, έδωσε το πρόσχημα στους Τούρκους να επέμβουν ως εγγυήτρια Δύναμη. Ο Νίκος Σαμψών, έγινε «Πρόεδρος» της Κύπρου για οκτώ ημέρες. Ήταν αρκετές ωστόσο για να ολοκληρωθούν οι σχεδιασμοί που αφορούσαν το μέλλον της Κύπρου”.
Ο Χρήστος Λαμπράκης ο “βαλές της άρχουσας τάξης”, χαρακτηρισμός για το συγκρότημα του ΔΟΛ στο ομώνυμο βιβλίο του Νίκου Δρόσου, είναι ένας από τους πρωταγωνιστές του πραξικοπήματος στην Κύπρο.
Το περιοδικό δημοσιεύει σειρά από ντοκουμέντα και μαρτυρίες που φέρνουν τον εκδότη Χρήστο Λαμπράκη να συμμετέχει στον σχεδιασμό του πραξικοπήματος στην Κύπρο.

Η εμπλοκή του Χρήστου Λαμπράκη προκύπτει πέρα από τις μαρτυρίες και από ένα non paper, το οποίο είχε συντάξει η ελληνική ΚΥΠ, με πληροφορίες για το πώς οργανώθηκε το πραξικόπημα εναντίον του Μακάριου. Το δισέλιδο αυτό σημείωμα, που αποκαλύπτει το Hot Doc, το παρέδωσε στον Μακάριο ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και στη συνέχεια κατατέθηκε από πρώην συνεργάτη του Μακάριου στην Επιτροπή της Βουλής της Κύπρου που διερευνά τον Φάκελο της Κύπρου. Σύμφωνα με αυτό ο Λαμπράκης όχι μόνο υπήρξε ο πολιτικός νους του όλου εγχειρήματος, αλλά ακόμη και η σύσκεψη των τελικών αποφάσεων έγινε στη βίλα του στον Πόρο.

Στα ντοκουμέντα που αποκαλύπτουμε περιλαμβάνονται ακόμη συνομιλίες του Σαμψών με τον δικτάτορα Ιωαννίδη, αλλά και υποκλαπέντα στοιχεία που αποδεικνύουν τον συντονισμό του πραξικοπήματος και την τοποθέτηση του Σαμψών στην Προεδρία της Κύπρου.

Στον Ελεύθερο Τύπο μειώνουν και απολύουν για να παίρνουν εκδότες και στελέχη έξτρα μισθούς

Εργοδοτικά αίσχη στον “Ελεύθερο Τύπο” 

– Σκανδαλώδη μπόνους προς τους …ημετέρους, από τις “αιματηρές” περικοπές στους εργαζόμενους

  • μείωσαν μισθούς και έδωσαν έξτρα μπόνους ως και 3.400
  • ο εκδότης έχει μισθό 1.000 ευρώ και έξτρα συν 3.000
  • τα έξτρα μπόνους φθάνουν τις 29.000 ευρώ το μήνα!
Αναδημοσίευση από την “Κατάληψη ΕΣΗΕΑ”
“Σε ένα από τα πιο τρανταχτά παραδείγματα εργοδοτικής βαρβαρότητας, στον κλάδο των ΜΜΕ, εξελίσσεται η περίπτωση του πολυτάραχου «Ελεύθερου Τύπου». Νέα στοιχεία για τη μισθοδοσία στην εφημερίδα αποκαλύπτουν την εφαρμογή ενός δόγματος καταβαράθρωσης των μισθών των πολλών, «απλών» και μη συνετισμένων εργαζόμενων, προς το όφελος μιας ολιγομελούς κάστας που στα χρόνια της «κρίσης» βγαίνει πολλαπλάσια κερδισμένη. Μια αρχή που εδώ και χρόνια έχει βρει έδαφος στην πλειοψηφία των «μαγαζιών» του κλάδου, όπου ακόμη και η πιο βασική διεκδίκηση τιμωρείται με περικοπή ή και απόλυση, ενώ η σιωπή μπροστά στις «σφαγές», η ρουφιανιά και η στήριξη στα αφεντικά ανταμείβονται – κυριολεκτικά – με χρυσό.
Στα δυο χρόνια βίαιων περικοπών στις απολαβές συντακτών, τεχνικών και διοικητικών υπαλλήλων του «Ε.Τ», που έφτασαν τους μισθούς σε επίπεδα των 500 – 700 ευρώ και, για λίγους «τυχερούς», στα 1.000 – 1.200 ευρώ, τα νέα στοιχεία φανερώνουν ακαθόριστης μορφής («μαύρα», οικειοθελής παροχή εταιρείας κ.ό.κ) «έξτρα» και «μπόνους» στις μισθοδοσίες που σε κάποιες περιπτώσεις υπερτριπλασιάζουν τους μισθούς! Πρόκειται για μια ομάδα είκοσι περίπου ατόμων, στην οποία περιλαμβάνονται διευθυντικά στελέχη, αρχισυντάκτες, στελέχη εμπορικού, κάποιοι δημοσιογράφοι και τεχνικοί, αλλά και οι ιδιοκτήτες του «Ελεύθερου Τύπου», που ωσάν να είναι κανονικοί εργαζόμενοι στα ΜΜΕ απολαμβάνουν κανονική ασφάλιση και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στον ΕΔΟΕΑΠ.

Άραγε, θα σταματήσει επιτέλους αυτό το παραμύθι με τους επιχειρηματίες-ιδιοκτήτες να έχουν ασφάλιση στο Ταμείο των εργαζομένων, για το οποίο μάλιστα δεν πληρώνουν τις εισφορές τους, και το οδηγούν σε λουκέτο; Ο ένας ιδιοκτήτης εμφανίζεται με μισθό 1.000 ευρώ μικτά, ενώ ο δεύτερος οποίος έχει επίσης επίσημα μικτό μισθό 1.000 ευρώ, παρουσιάζει “εξτρά” άλλα 3.000 ευρώ το μήνα!

Βγάζουν …μάτι – Εθελουσία για εξοικονόμηση ποσού μικρότερου των «έξτρα»

Συγκρίνοντας τα μεγέθη ωστόσο στις αποκλίσεις και στα «μπόνους» υπάρχουν και χειρότερα: Η υποκρισία απέναντι στους εκατοντάδες εργαζόμενους στην εφημερίδα. Ενώ στην αρχή του έτους επιβλήθηκαν νέες, βαριές μειώσεις, αυτός ο στενός κύκλος, των περίπου είκοσι ατόμων, αύξησε τις αποδοχές του. Το «κόλπο», δοκιμασμένο. Ενώ έκαναν μειώσεις μέχρι 10%-15% (συνολικά την τριετία 30%-40%), στους “ημετέρους» οι μειώσεις ήταν μικρότερες. Η «μικροκοινωνία» του Ελεύθερου Τύπου, αντικατοπτρίζει ό,τι συμβαίνει στην ίδια την κοινωνία. Ολα τα πληρώνουν οι αδύνατοι κρίκοι, και οι παραπάνω από αυτούς ζουν ευνοημένοι, σαν να μην τους άγγιξε η «κρίση» την οποία οι ίδιοι διαρκώς ευαγγελίζονται για να στηρίξουν τη θεωρία των δήθεν αναγκαίων περικοπών.

Ορισμένες ενδεικτικές περιπτώσεις μισθών στον «Ελεύθερο Τύπο» προκαλούν: Επίσημος μισθός 3000, “εξτρά” (μαύρα;) 3.450 ευρώ. Προηγουμένως, το ίδιο άτομο έπαιρνε 6.600 επίσημα και 2.044 “εξτρά”. Δηλαδή, πριν καθαρά έβαζε στην τσέπη 5.581 και τώρα 5.530. “Έχασε” την 3ετία των περικοπών, πενήντα ολόκληρα ευρώ. Τη στιγμή που άλλοι εργαζόμενοι, οι οποίοι βρίσκονταν ακόμα και στα 1.000 ευρώ ή και παρακάτω, “έφαγαν” μειώσεις 100 ευρώ. Άλλη περίπτωση; Εργαζόμενη παίρνει επίσημα 1.000 ευρώ και “εξτρά” 2.950. Πριν υποστεί “μείωση” έπαιρνε επίσημα 1.530 και “εξτρά” 1.400.

Έτερος …«ημέτερος» παίρνει τώρα επίσημα 2.500 ευρώ και “εξτρά” 3.400. Πριν έπαιρνε, επίσημα 3.150 και ανεπίσημα 3.969. Παρά τη “μείωση”, εξακολουθεί και βγάζει καλά λεφτά, ειδικά αν συγκριθεί ο μισθός του με τους πετσοκομμένους μισθούς των απλών δημοσιογράφων. Άλλη περίπτωση; Κάποιος που έπαιρνε πριν 1.568 ευρώ, τώρα παίρνει 1.500 επίσημα, και 300 “εξτρά”. Υπάρχουν βέβαια, και κάποιες συγκλονιστικές περιπτώσεις που επισήμως ο μισθός είναι 600 ευρώ και τα “εξτραδάκια” 3.350! (σ.σ. όλα τα σχετικά έγγραφα είναι στη διάθεσή μας)

Οι περιπτώσεις των παχυλών μισθών, “επισήμων” και “εξτρά” είναι δεκάδες. Συνολικά, τα “εξτραδάκια” ανέρχονται σε σχεδόν … 29.000 ευρώ κάθε μήνα! Αντιστοιχούν μάλιστα, περίπου στο ποσόν που “εξοικονομήθηκε” από το βίαιο κόψιμο των μισθών της συντριπτικής μάζας των εργαζομένων του Ελεύθερου Τύπου στις αρχές του 2014 (έγιναν περικοπές ύψους 41000 ευρώ – το συνολικό μισθολογικό κόστος ήταν 237 χιλιάδες και έπεσε στις 196 χιλιάδες). Αξίζει επίσης να τονιστεί ότι προ των περικοπών τα «εξτραδάκια» ανέρχονταν συνολικά σε 19.000 ευρώ, δηλαδή φέτος αυξήθηκαν! Μάλιστα, από τα ίδια στοιχεία φαίνεται να τα έπαιρναν πέρυσι 17 άτομα, ενώ φέτος 44 (καμιά 20αριά έχουν τα πιο «παχυλά»).

Η ιδιοκτησία του Ελεύθερου Τύπου στο μεταξύ έχει εξαγγείλει πρόγραμμα “εθελούσιας” εξόδου (απολύσεων) για περίπου 15 άτομα (λήγει την Παρασκευή η προθεσμία). Γιατί; Για να εξοικονομήσει περί τις 15000-2000 το μήνα. Η κοροϊδία της ιδιοκτησίας βγάζει μάτι. Και μόνο το “εξτραδάκι” του ενός ιδιοκτήτη (3.000, που αντιστοιχεί σε τρεις μισθούς “καλοπληρωμένων” εργαζομένων, και σε έξι από εκείνους που παίρνουν 500 ευρώ), συν τα “εξτραδάκια” δύο-τριών από κει μέσα, φθάνουν για να καλυφθεί η υποτιθέμενη ανάγκη «οικονομίας».

Η περίπτωση του «Ε.Τ» έρχεται να βεβαιώσει ότι η μοναδική εξοικονόμηση που προκύπτει από τις περικοπές στους μισθούς εργαζομένων είναι για την τσέπη των αφεντικών και προς το όφελος των ολίγων εκλεκτών χειροκροτητών και ρουφιάνων που με τη στάση τους «χτυπούν» κάθε δυνατή αντίδραση. Είναι οι ίδιοι που στο μέλλον – πόσες φορές το έχουμε δει και αυτό – θα ζητήσουν και τη ψήφο σου, τη στήριξη της τάδε παράταξης, με αόριστες επικλήσεις στη λογική και στη ψυχραιμία. Είναι η ίδια ολιγομελής κάστα που σε κάθε Μέσο του κλάδου μας, και όχι μόνο, μιλά για «τυφλές απεργίες», για «αναγκαίες περικοπές» και για πλάτες που οφείλουν οι εργαζόμενοι να βάλουν στην επιχείρηση που τους «ταϊζει».

Το παράδειγμα του «Ε.Τ.», όπως και τόσα άλλα, αναδεικνύουν επιτακτικά την ανάγκη για οργάνωση των εργαζομένων στη βάση του κλάδου, χωρίς διαμεσολαβήσεις, με όπλο τη δημοσιοποίηση, την άμεση δράση και την αλληλεγγύη, χωρίς “ατομικές λύσεις”, που στο τέλος ζημιώνουν τα κοινά ταξικά μας συμφέροντα. Με την αυτοοργάνωση των εργαζόμενων εντός των χώρων εργασίας τους, με την αρωγή αλληλέγγυων, αγωνιζόμενων εργαζόμενων του κλάδου, μπορούμε να ξεπεράσουμε τον φόβο, τις ωφελιμιστικές λογικές και να δράσουμε πιέζοντας τα αφεντικά και τα καλοπληρωμένα τσιράκια τους. Αρκεί να το πιστέψουμε και να δράσουμε”.

Ψηφιακή τηλεόραση δυο ταχυτήτων…

Δεν το λέμε εμείς, το διαμηνύει στην κυβέρνηση ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας με την καταγγελία ότι το 40% της περιοχής όπου έγινε η ψηφιακή μετάβαση από τη Digea, δεν βλέπει τηλεόραση. Δηλαδή ελληνική τηλεόραση, γιατί βουλγάρικη και τούρκικη βλέπει καμπάνα. Το θέμα περιλαμβάνεται στο ρεπορτάζ του νέου τεύχους του περιοδικού Digital TV info που κυκλοφορεί από σήμερα στα περίπτερα. Όπως επίσης και το ρεπορτάζ για την υποχρέωση των δήμων να πληρώσουν για αναμεταδότες υπέρ της ψηφιακής το οποίο έως πέρυσι προσπαθούσαν να κρύψουν.

Στο νέο τεύχος ξεχωρίζει το αφιέρωμα για τις τηλεοπτικές σειρές της χρονιάς που φυσικά προβάλλονται από τις συνδρομητικές πλατφόρμες. Το περιοδικό από τον Ιανουάριο του 2015 αλλάζει τον τίτλο του και θα κυκλοφορεί ως “Ψηφιακή Τηλεόραση”.
Αναλυτικά για την έκδοση στο δελτίο Τύπου


Το περιοδικό Digital TV (Ψηφιακή Τηλεόραση) στα περίπτερα

Το DigitalTVinfo (Ψηφιακή Τηλεόραση) εξελίσσεται, εμπλουτίζεται, μεγαλώνει. Η προσπάθεια που ξεκινήσαμε τους προηγούμενους μήνες με τον εμπλουτισμό της ποιότητας παραγωγής του περιοδικού, συνεχίζεται! Αφού πρώτα σταθεροποιήθηκε οριστικά η αύξηση του αριθμού σελίδων, πλέον εξελίσσουμε και την αρθογραφία. Μέσα από το portal μας www.digitaltvinfo.gr μπορείτε να ενημερώνεστε για την ειδησεογραφία σε καθημερινή βάση. Από την άλλη, το έντυπό μας έχει μετεξελιχθεί, καλύπτοντας πλέον έγκυρα και σε σταθερή βάση, όχι μόνο την δορυφορική τηλεόραση, αλλά και την επίγεια ψηφιακή TV και οποιαδήποτε νέα μορφή τηλεόρασης όπως IPTV, 4KTV, καθώς και TV σε SmartPhones και Tablets.

Επίσης, όπως θα δείτε και μόνοι σας, στο εξώφυλλο του νέου τεύχους φαίνεται πλέον το νέο λογότυπο του περιοδικού, που από το τεύχος Ιανουαρίου πηγαίνει σεελληνικό τίτλο και θα ονομάζεται πλέον Ψηφιακή Τηλεόραση. Ένας τίτλος που θα δημιουργήσει καλύτερη αναγνωρισιμότητατου περιοδικού στην ελληνική αγορά.

Και φυσικά μην ξεχνάτε το περιοδικό SecurityReport, ειδικό για τους τεχνικούς των συστημάτων ασφαλείας και πλέον όχι μόνο, που συνυπάρχει δυναμικά στο ίδιο πακέτο με το Digital TV info και φυσικά εξελίσσεται μαζί του, με καλύτερη ποιότητα παραγωγής και με μεγάλη αύξηση στον αριθμό σελίδων του.
Την εποχή αυτή, κάθε χρόνο, ξεκινά η νέα τηλεοπτική σεζόν και μετά τα αθλητικά γεγονότα, την μερίδα στην πίτα της τηλεθέασης κερδίζουν οι τηλεοπτικές σειρές. Και μπορεί η ελληνική τηλεόραση, συνδρομητική και μη, να μη θεωρείται ό,τι πιο ….top στον παγκόσμιο ή και ευρωπαϊκό χάρτη, στις σειρές όμως δεν έχουν να ζηλέψουμε τίποτε από τα ξένα δίκτυα. Οι πιο πρόσφατες, οι πιο διάσημες και οι πιο βραβευμένες τηλεοπτικές σειρές, προβάλλονται στη χώρα μας από 24 ώρες μέχρι και μία εβδομάδα μετά την επίσημη προβολή τους στην Αμερική. Το Digital TV info αυτό το μήνα σας παρουσιάζει ένα ακόμη χάρτη, τον τηλεοπτικό χάρτη των σειρών που θα προβληθούν στην Ελλάδα. Διαβάστε ποιες σειρές προβάλλονται αυτή τη στιγμή, ποιες ξεκινούν άμεσα μέσα στο μήνα και ποιες θα προβληθούν μέσα στο 2015, από τα μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα NOVA και OTE TV, με την υποστήριξη των τηλεοπτικών καναλιών FOX και FOX life.
H τηλεοπτική παρακολούθηση μέσω Smart Phones και Tablets PC αυξάνεται δραματικά και τα σημαντικότερα ελληνικά κανάλια διαθέτουν επίσημη εφαρμογή (app) για ζωντανή παρακολούθησή τους από έξυπνες συσκευές με λειτουργικά Android και iOS. Το περιοδικό Digital TV info (Ψηφιακή Τηλεόραση) κατέγραψε και σας παρουσιάζει όλες τις επίσημες εφαρμογές για παρακολούθηση των ελληνικών τηλεοπτικών καναλιών, ενώ δεν παραλείπει να αναφέρει και τις εφαρμογές για τα σημαντικότερα διεθνή κανάλια.
Μετά από πολύ καιρό η στήλη Φωνή των Αναγνωστών, επανέρχεται με ένα κάτοπτρο – τέρας στα 3,8 μέτρα. Είναι του φίλου – αναγνώστη Ανδρέα Ταπεινού, από την Λευκωσία, ο οποίος μας διηγείται ιστορίες… δορυφορικής τρέλας από το 1986.
Η τακτοποίηση μιας εγκατάστασης και το ειδικά το συγύρισμα των καλωδίων, είναι ένα θέμα που η αγορά μας… πονάει. Παρότι το επίπεδο κατάρτισης των ελλήνων τεχνικών είναι αρκετά υψηλό, δεν συμβαίνει το ίδιο και με την τακτοποίηση, αφού οι περισσότεροι έλληνες τεχνικοί είναι λίγο – πολύ τσαπατσούληδες. Έτσι, δεν είναι λίγες οι φορές που συναντάμε μια άρτια λειτουργικά εγκατάσταση, που κοιτάζοντας την και μόνο, κάθε άλλο παρά τέτοια εικόνα σου δίνει, αφού τα καλώδια και τα υλικά κρέμονται από τους τοίχους. Σε αυτό το τεύχος παρουσιάζουμε φωτογραφίες εγκαταστάσεων, πριν και μετά το συγύρισμα των καλωδίων, ώστε να δείτε και μόνοι σας την διαφορά. Να τονίσουμε ότι όλες οι «τσαπατσούλικες εγκαταστάσεις» λειτουργούσαν κανονικά πριν την τακτοποίηση.
Όσο αφορά την ειδησεογραφία και αυτό το μήνα η Ματίνα Παπαχριστούδη, δίνει τα ρέστα της με πολλές και αποκλειστικές ειδήσεις. Διαβάστε για την αναβολή και το νέο χρονοδιάγραμμα των switch off, για την συμφωνία μεταξύ Digeaκαι περιφερειακών καναλιών, για το ζήτημα που έχει προκύψει μεταξύ δήμων και πολιτείας για τα Gap Fillers, για τις λευκές τηλεοπτικές περιοχές, των οποίων οι κάτοικοι έχουν ξεμείνει εντελώς από TV, για τις εξελίξεις στην ΝΕΡΙΤ, κ.ά.
Όσο αφορά τα τεστ, αυτό το μήνα ξεχωρίζει ο τρομερός νέος δέκτης Amiko A3, ο οποίος αποτελεί τον πρώτο δέκτη με την νέα έκδοση 2 του διάσημου λειτουργικού Spark, που έρχεται με πολλές νέες δυνατότητες, όπως παιχνιδομηχανή, XBMC, χρήση κινητού ως τηλεχειριστήριου, κ.ά. Ένας κυριολεκτικά απίθανος δορυφορικός δέκτης.
Ο νέος δέκτης της πολωνικής Globo SmartHD+ είναι εδώ έτοιμος να δεχθεί τα κλειδιά BISS και να αποκωδικοποιήσει τα ελληνικά και διεθνή κανάλια, ενώ ο Edision Tyran αποτελεί τον πρώτο δορυφορικό δέκτη της παγκόσμιας αγοράς με επεξεργαστή Mstar.
Εντυπωσιακός είναι και ο νέος IPTV δέκτης InfomirMAG254 Micro, με νέο πανίσχυρο hardware, αλλά και το επαγγελματικό compactheadend Johansson CollesseumAV ( θα το βρείτε στην εταιρία Sat Vision, που αποτελεί σημείο κεντρικής διάθεσης προϊόντων Johansson στην Ελλάδα).
Φέρνοντας κάθε μήνα πρωτότυπα θέματα που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στα έντυπα μέσα, πλούσιο και αποκλειστικό ρεπορτάζαπό όλες τις εξελίξεις, καθώς και πλήρη και κυρίως έγκυρη σύνοψη της ειδησεογραφίας του μήνα, ελπίζουμε το νέο τεύχος του DigitalTVinfo, να γεμίσει ευχάριστα και επιμορφωτικά τον ελεύθερο χρόνο σας.

Καλές λήψεις!

Προσλαμβάνουν “κρυφά” συμβασιούχους στη ΝΕΡΙΤ

Μέσα στο γενικό χαμό για τις προσλήψεις μονίμων, την παρέμβαση εισαγγελέα γι αυτές, τις καταγγελίες για τα κριτήρια, τα όρια, κ.λ.π., η ΝΕΡΙΤ συνεχίζει σαν να μην συμβαίνει τίποτε. Με μια απόφαση για συμβάσεις μουσικών και χορωδών, έχωσαν και την πρόσληψη 10 δημοσιογράφων! Στο άσχετο και χωρίς καμία άλλη εξήγηση, η απόφαση του ΔΣ της ΝΕΡΙΤ μιλά για πρόσληψη 30 μουσικών και 10 δημοσιογράφων που θα καλύψουν ανάγκες του προγράμματος.

Για τους εν λόγω δημοσιογράφους δεν διαπιστώθηκε αν έγινε κάποια προκήρυξη για τις συγκεκριμένες θέσεις. Απλώς η διοίκηση πήρε το πράσινο φώς για συμβάσεις για τα Μουσικά Σύνολα και ενέταξε σε αυτές τις 10 θέσεις δημοσιογράφων. Με ποιές ακριβώς διαδικασίες θα γίνει αυτό, περιμένουμε ακόμη να το μάθουμε. Στο μεταξύ μας ρωτάνε κι εμάς αλλά δεν γνωρίζουμε να απαντήσουμε. Η ΕΣΗΕΑ ξέρει κάτι για αυτή την κρυφή πρόσληψη;
(Στη φωτο η εν λόγω απόφαση του ΔΣ της ΝΕΡΙΤ). 

Η Πρωτοβουλία για την Ανατροπή πάει στο συνέδριο της ΠΟΕΣΥ

Πρωτοβουλία για την Ανατροπή:

Tο αποτέλεσμα των εκλογών στην ΕΣΗΕΑ και το συνέδριο της ΠΟΕΣΥ

Δυσοίωνο για τους μισθωτούς, «μπλοκάκηδες» και άνεργους δημοσιογράφους είναι το αποτέλεσμα των εκλογών στην ΕΣΗΕΑ, για τους αντιπροσώπους στο 7ο συνέδριο της ΠΟΕΣΥ. Οι δύο εκδοχές των μνημονιακών εκφραστών συγκέντρωσαν σχεδόν τις μισές ψήφους, ενώ σημαντικό είναι το ποσοστό άλλων παρατάξεων που, στον ένα ή τον άλλο βαθμό, εντάσσονται στο σύστημα της διαπλοκής και φέρουν καίρια ευθύνη για την απαξίωση του σωματείου και του κλάδου συνολικά.

Την ίδια στιγμή, η «απέναντι όχθη» αδυνατεί να εκπέμψει μήνυμα αισιοδοξίας. Ειδικά η παράταξη η οποία διεκδίκησε τις ψήφους των δημοσιογράφων με μοναδικό ουσιαστικά επιχείρημα την προοπτική κυβερνητικής αλλαγής στη χώρα, η οποία δήθεν θα φέρει την αποκατάσταση όλων των «θιγμένων», δεν δικαιούται να μιλάει για επιτυχία. Σε αυτή την εικόνα, εκτός των άλλων, συνετέλεσαν καθοριστικά οι πολιτικές επιλογές διάφορων δυνάμεων που είχαν αναφορά στην Αριστερά, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, στη διάρκεια των προηγούμενων χρόνων: 

Με τη στάση τους στα ΜΜΕ που – άμεσα ή έμμεσα – είχαν υπό τον έλεγχό τους, με την επίδειξη πλήρους ασυνέπειας λόγων και πράξεων, με την αδυναμία (ή μήπως απροθυμία;) να δώσουν προοπτική ουσιαστικής κλιμάκωσης και συντονισμού των αγώνων, αλλά και με την επιλογή τους να “συγκυβερνήσουν” με μνημονιακές και δυνάμεις σε διάφορα θεσμικά όργανα (όπως ΕΣΗΕΑ και ΠΟΕΣΥ).

Αναμφίβολα, ούτε το εκλογικό αποτέλεσμα της Πρωτοβουλίας μπορεί να θεωρηθεί καλό, πολύ δε περισσότερο αντίστοιχο με τις ανάγκες και τις δυνατότητες των καιρών που ζούμε. Δεν θα επιχειρήσουμε να κρυφτούμε πίσω από τη σημαντικά μειωμένη προσέλευση στις κάλπες, την πολιτική πόλωση ή οτιδήποτε άλλο. Χάσαμε τις μισές ψήφους μας σε σχέση με τις εκλογές του 2012 για το ΔΣ της ΕΣΗΕΑ και περίπου τα δύο τρίτα έναντι των εκλογών του 2011, για το προηγούμενο συνέδριο της ΠΟΕΣΥ.

Ταυτόχρονα, όμως, οφείλουμε να διαπιστώσουμε ότι το αποτέλεσμα αυτών των εκλογών μπορεί να αποτυπώνει την κατάσταση και τους συσχετισμούς εντός ΕΣΗΕΑ, δεν είναι όμως αντιπροσωπευτικό του κλάδου. Πρακτικά, αναδεικνύει την τάση συρρίκνωσης της Ένωσης και σταδιακής επαναφοράς της σε ένα καθεστώς κλειστού, επαγγελματικού κλαμπ για τους συνταξιούχους και τους λίγους και εκλεκτούς οι οποίοι θα απομείνουν μισθωτοί και ασφαλισμένοι. Προφανώς και δυστυχώς δε, τα μέλη του κλαμπ αυτού θα καθίστανται διαρκώς πιο φοβισμένα και επιρρεπή σε εκβιασμούς και διαπλοκή.

Για τον λόγο αυτό, η ανάγκη συγκρότησης ενός συνδικάτου για όλους τους εργαζόμενους στα ΜΜΕ είναι πλέον κάτι παραάνω από επιτακτική – είναι ζωτική. Ενός συνδικάτου ανεξάρτητου από κέντρα εξουσίας, μαχητικού και ασυμβίβαστου, χωρίς εργοδότες και εργολάβους της ενημέρωσης στις τάξεις του, δημοκρατικό και ανοιχτό σε όλους. Μόνο με αυτό τον τρόπο μπορούν να συσπειρωθούν ξανά στη συλλογική δράση οι χιλιάδες συνάδελφοί μας που σήμερα αγωνίζονται μόνοι ουσιαστικά στη ζούγκλα των ΜΜΕ.

Στο επερχόμενο συνέδριο της ΠΟΕΣΥ, με τους 5 συνέδρους που εκλέξαμε στην ΕΣΗΕΑ και σε συντονισμό με άλλες δυνάμεις και συναγωνιστές, με αρκετούς από τους οποίους συναντηθήκαμε και συνεργαστήκαμε στο πλαίσιο της Ανεξάρτητης Ριζοσπαστικής Παρέμβασης (Α.Ρ.ΠΑ.), θα συνεχίσουμε να δίνουμε τη μάχη που βρίσκεται σε εξέλιξη. Ενάντια στον αφανισμό του κλάδου, τις νέες περικοπές θέσεων εργασίας, την υπονόμευση και κατάργηση ασφαλιστικών και εργασιακών δικαιωμάτων και Ταμείων, το καθεστώς εργαζομένων πολλών ταχυτήτων και συχνά «αοράτων» από τα σωματεία των ΜΜΕ και την πλήρη μετατροπή της ενημέρωσης σε εμπόρευμα προς αγοραπωλησία. 

Αλλά και μακριά από τους “βυζαντινισμούς” του παρασκηνίου, που μοναδικό στόχο έχουν τη μοιρασιά θώκων στη νέα διοίκηση ανάμεσα στις διάφορες καθεστωτικές δυνάμεις.

Πρωτοβουλία για την Ανατροπή

(Financial Crimes, Αριστερό Ριζοσπαστικό

ΜΜΕτωπο, Σπάρτακος, ανένταχτοι αγωνιστές)

Η Digea μηνύει στα περιφερειακά κανάλια: Ή μας πληρώνετε ή κλείνετε

DIGEA: Η μικρογραφία της διαπλοκής στον περιφερειακό Τύπο
του Χρήστου Γιαννούλη στην “Αυγή” 

Με στοιχεία αποικιοκρατικής συμπεριφοράς επανέρχεται το «σκάνδαλο» DIGEA για τους περιφερειακούς τηλεοπτικούς σταθμούς. Την ίδια ώρα που η μικρογραφία της διαπλοκής και της παρασιτικής συμπεριφοράς, λίγους μήνες μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές και με ορίζοντα εθνικών εκλογών, ξεπερνά κάθε προηγούμενο.
Η DIGEA κατ’ ουσία με απευθείας ανάθεση από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων ΕΕΤΤ ανέλαβε την αναμετάδοση με ψηφιακό σήμα των 105 περιφερειακών σταθμών. Με συνοπτικές διαδικασίες όπως καταγγέλλουν ήδη από την Παρασκευή οι περιφερειακοί σταθμοί της Κεντρικής Μακεδονίας (ΔΙΟΝ και ΕΓΝΑΤΙΑ) τους υποχρεώνει να υπογράψουν λεόντειο σύμβαση 15ετίας στην οποία περιέχεται το εκβιαστικό δίλημμα, “ή υπογράφετε ή κλείνετε”.


Η DIGEA απέδωσε στο Ελληνικό Δημόσιο για 15 χρόνια μόλις 4,5 εκατομμύρια ευρώ για το ψηφιακό μέρισμα των περιφερειακών καναλιών. Για το ίδιο χρονικό διάστημα αναμένεται να εισπράξει 52 εκατομμύρια ευρώ αφού προϋπολόγισε 3,5 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο από τους περιφερειακούς σταθμούς. Ζητεί δηλαδή περίπου τρεισήμισι χιλιάδες ευρώ τον μήνα ως ενοίκιο. Το πιο εξωφρενικό είναι ότι θέτει όρους όπως: Αν κλείσει (πολύ πιθανό έως βέβαιο) ένας αριθμός τηλεοπτικών σταθμών, το κόστος, ή για την ακρίβεια τα προϋπολογισμένα έσοδα της DIGEA, θα επιβαρύνουν με μετακύληση όσους απομένουν. Ό,τι και να γίνει δηλαδή, και δέκα σταθμοί να μείνουν, η DIGEA θέλει να εισπράττει 3,5 εκατομμύρια τον χρόνο. Είναι ενδεικτική και η τάξη μεγέθους του μηνιαίου ενοικίου. Δεκαεφτά χιλιάδες τον μήνα για έναν σταθμό εθνικής εμβέλειας, τρεισήμισι χιλιάδες ευρώ για έναν περιφερειακό σταθμό. Ο συνολικός ετήσιος τζίρος των περιφερειακών σταθμών, αν εξαιρέσει βέβαια κανείς το μαύρο πολιτικό χρήμα, δεν ξεπερνάει τα 15 εκατομμύρια ευρώ.

Και το κερασάκι στην τούρτα είναι ότι η DIGEA τους «στριμώχνει τεχνικά σε ποιότητας εικόνας του 1980, στερώντας τους την δυνατότητα εικόνας και ήχου υψηλής ευκρίνειας. Όπως εκτιμούν οι εκπρόσωποι των περιφερειακών σταθμών της Κεντρικής Μακεδονίας, η DIGEA μπορεί να εξελιχθεί με βάση τις συμβάσεις που εκβιάζει να υπογραφούν σε τροχονόμο καλής συμπεριφοράς και υποδειγματικού πολιτικού βίου ενός εκάστου καναλιού. Με τον τρόπο που επιχειρείται να υπογραφούν οι 15ετείς συμβάσεις, οι μισοί σταθμοί μπορεί να οδηγηθούν ή σε κλείσιμο ή στα χέρια κάποιων που θα μπορούσαν σε πλήρη συμπόρευση με την DIGEA να αγοράσουν μπιρ παρά έναν σταθμό. Και ξέρουμε καλά ποιοι συνήθως έχουν την ικανότητα και τη διάθεση να λειτουργήσουν ως παρένθετοι γονείς στην «τρυφερή» σχέση της διαπλοκής. Για την ιστορία, κομβικό ρόλο στην υπόθεση ψηφιακή τηλεόραση παίζει ο κ. Μενέλαος Δασκαλάκης, εξ απορρήτων του Αντώνη Σαμαρά και επί χρόνια συνεργάτης του Κ. Καραμανλή και της ηγετικής ομάδας της Νέας Δημοκρατίας.

Δεν θέλετε πληρωμή με οικόπεδο; Πτωχεύουμε! Μετά το 2012 η Μακεδονία εκβιάζει πάλι

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (η εφημερίδα που ο Μηταράκης μετά από πολλές πιέσεις φίλων εκδοτών, υπέγραψε την ενίσχυση 10 εκατ. ευρώ στο εκδοτικό συγκρότημα. Λεφτά του δημοσίου, των Ελλήνων φορολογουμένων για να πληρώσει ο εκδότης τα ασφαλιστικά ταμεία!)


Νέα τρομοκρατία κατά των εργαζομένων με τον εκβιασμό του άρθρου 99 του πτωχευτικού κώδικα!
Αναδημοσίευση από τον  asyntaxtostypos

Τελειωμό δεν έχουν οι περιπέτειες και ταλαιπωρίες των εργαζομένων στο συγκρότημα της Μακεδονίας. Τόσα έχουν γίνει όλα τα τελευταία χρόνια, με αποκορύφωμα το προ τριετίας σχέδιο σφαγής που έθεσε σε εφαρμογή η εκπρόσωπος του ιδιοκτήτη Ι. Ρήγα, Β. Σουλοπούλου, και απομακρύνθηκαν (εθελουσίως ή απολυθέντες) οι μισοί εργαζόμενοι (!, ενώ όσοι παρέμειναν να πληρώνονται με ατομικές συμβάσεις -30%. Κι όλα αυτά, υποτίθεται για να… σωθεί το μαγαζί. 

Μόνο που η ιδιοκτησία-εκδότρια δεν τήρησε τίποτε από αυτά που υπέγραψε ότι δεσμεύεται να υλοποιήσει –προς τους εργαζόμενους, πάντα (μήνες οι καθυστρήσεις στη μισθοδοσία). Γιατί προς τους τρίτους ιδιώτες ή τις τράπεζες, συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Μάλιστα, ως εφημερίδα πιστή στη μνημονιακή κυβέρνηση, κατάφερε να πάρει κρατική χρηματοδότηση 10.000.000 ευρώ, υποτίθεται για να εξοφλήσει δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία, εργαζόμενους. Κι όμως, μόλις μισό χρόνο αφ’ ότου εκταμίευσε αυτό το ποσό, ζητάει τώρα να ενταχθεί στο άρθρο 99 του ππτωχευτικού κώδικα και μάλιστα μόνο για τους εργαζόμενους!!!

Όπως είναι επόμενο ξεχυλίζει η οργή σε όλες τις κατηγορίες των συναδέλφων: νυν εργαζόμενους, εθελούσιους, απολυμένους, αλλά ακόμη και αυτους που έχουν συνταξιοδοτηθεί. Όλοι βλέπουν ό,τι η εκδότρια Β. Σουλοπούλου ακόμη μιά φορά τους κοροϊδεύει, μη τηρώντας όλα όσα η ίδια είχε υποσχεθεί. Κι αυτό μόνο για τους εργαζόμενους, για κανέναν άλλο πιστωτή. Η κυνικότητά της είναι εξόφθαλμη και φαίνεται με όσα γράφει στο δημοσίευμα του Σαββάτου: …θα εξυπηρετήσουμε τις συμφωνίες μας με την αγορά, τους προμηθευτές μας και τις τράπεζες, χωρίς καμιά αλλαγή, γι αυτό και τους εξαιρέσαμε από τη διαδικασία του άρθρου (!). Δηλαδή τους μόνους που περιλαμβάνει η αίτηση ένταξης στο 99 είναι οι εργαζόμενοι (νυν, πρώην, ασφαλιστικά τους ταμεία). Δηλαδή, την βλέπουν να θέλει εκβιαστικά και τρομοκρατικά να βάλει χέρι στα οφειλόμενα των εργαζομένων (νυν και πρώην), την ώρα που υποτίθεται έπρεπε να αρχίσει να τα καταβάλει (μέχρι τέλος 2014). Γιατί έτσι μόνο μπορεί να ερμηνευτεί η στάση της.

Αρχικά (μέσα στο καλοκαίρι) επιδίωξε να ξεγελάσει… τους ιθαγενείς με την περιβόητη «εξώνηση του οικοπέδου» και στη συνέχεια με την πρόταση η εξόφληση των οφειλόμενων να γίνει όχι το 2014 αλλά το 2016 (δηλαδή τότε ακριβώς που παραγράφεται η όποια διεκδίκηση!). Αφού είδε την άρνηση των συναδέλφων και της Ένωσης, τώρα μας φέρνει το άρθρο 99, λέγοντάς μας κυνικά και εκβιαστικά: ή δέχεστε την όποια ρύθμιση για την καταβολή των οφειλομένων ή μπαίνετε στο άρθρο 99 με τις όποιες δόσεις αποφασίσει και για πόσο μάκρος χρόνου. Αν αυτό δεν είναι στυγνός γκανγκστερισμός, τότε τί είναι;

Η μόνη λύση πλέον για τους εργαζόμενους είναι οι δυναμικές αντιδράσεις, συνδικαλιστικές, νομικές.

Σημείωση blog: Για την ιστορία ανασύρουμε από το αρχείο μας δημοσίευμα από το thefestival από τον Ιανουάριο του 2012, δηλαδή πριν πιεστεί το υπουργείο Ανάπτυξης να δώσει κας την κρατική ενίσχυση στο εκδοτικό συγκρότημα. Και διαβάζουμε εκεί:

Αίτηση πτώχευσης στις 8 Ιανουαρίου σκοπεύει να καταθέσει η Μακεδονική Εκδοτική Εκτυπωτική, που εκδίδει τις εφημερίδες “Μακεδονία”, “Θεσσαλονίκη” και “Σπορ του Βορρά”. Την ίδια στιγμή ο εκδότης αγοράζει αεροσκάφη έναντι 31 εκατ. ευρώ…! Στην περίπτωση που οι εργαζόμενοι στο εκδοτικό συγκρότημα δεν αποδεχτούν το συνολικό πακέτο που πρότεινε η επιχείρηση και προβλέπει 80 «εθελούσιες» εξόδους και απολύσεις και μείωση των μηνιαίων αποδοχών όσων παραμείνουν κατά 30 έως 40%, η διοίκηση της εταιρείας θα υποβάλλει αίτηση πτώχευσης.

Πήρε επιδότηση, δεν πληρώνει ούτε το δημόσιο, το ξέρουν και είναι …ελεύθερος

Το καταπληκτικό καθεστώς των εκδοτών που συνεχίζουν με την εγγύηση του δημοσίου και χωρίς τιμωρία να αφήνουν απλήρωτους τους πάντες, ακόμη και το δημόσιο, αποκαλύπτεται για μια ακόμη φορά. Στην περίπτωση της εφημερίδας “Εξπρές” του Δ. Καλοφωλιά, όπως δηλώνει στην απάντηση του το υπουργείο Ανάπτυξης στον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Τσουκαλά, ο εκδότης πήρε επιδότηση από το δημόσιο 14,2 εκατ. ευρώ! Οι εργαζόμενοι όμως παραμένουν απλήρωτοι και το δημόσιο δεν εξοφλείται, ούτε τα ασφαλιστικά ταμεία. Και να ήταν μόνο αυτά…Στη στήλη της Αγγέλας Νταρζάνου “Έχουμε ΜΜΕ και λέμε”, αποκαλύπτονται κι άλλα. Πως η εταιρεία λειτουργεί χωρίς άδεια!

<<Εξπρές: Πάρε τα λεφτά και τρέχα!Επί δύο χρόνια απλήρωτοι παραμένουν οι εργαζόμενοι στην οικονομική εφημερίδα «Εξπρές» του Δ. Καλοφωλιά. Η ίδια εταιρεία δεν εξοφλεί τις οφειλές της προς το Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία και τους προμηθευτές της, σύμφωνα με το Υπ. Ανάπτυξης. 
Σύμφωνα με το ΣΕΠΕ η εταιρεία λειτουργεί χωρίς άδεια από το 2008 και χωρίς ηλεκτροδότηση από το 2014. Στις εγκαταστάσεις της λειτουργεί άλλη επιχείρηση, με το όνομα «Σταματίνα Σταμέλου» χωρίς άδεια, η οποία εργάζεται στην εκτέλεση συμβολαίων έργων της «Εξπρές – Δ. Καλοφωλιάς». 
Το σκανδαλώδες; Η «Εξπρές» είχε λάβει ενίσχυση (Ν.3299/2004) 14,2 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 7,1 ως επιχορήγηση. Τα στοιχεία αναφέρουν σε ερώτησή τους στους υπουργούς Εργασίας, Οικονομικών και Ανάπτυξης οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Τσουκαλάς, Δ. Στρατούλης και Α. Μητρόπουλος και ζητούν να μάθουν τι μέτρα θα λάβουν για τη συμμόρφωσης της εταιρείας με τον νόμο.>>. 

Και δεν πληρώνει ο Πίκουλας και απολύει τους απλήρωτους που τολμούν να το πουν

Η ανάρτηση προέρχεται από την πάντα αναλυτική και κατατοπιστική ανακοίνωση του Συλλόγου Μεταφραστών-Διορθωτών. Να προσθέσουμε μόνο πως στην “Αξία” οι δημοσιογράφοι παρακαλάνε τον εκδότη να τους δώσει 50, 70 ή 100 ευρώ όταν τους κόβουν το ρεύμα ή όταν τους απειλούν με έξωση από τα σπίτια τους. Η κατάντια των εκδιδόμενων εφημερίδων που ανέχονται οι ενώσεις συντακτών, σωματεία υποτίθεται, επειδή οι “συνάδελφοι” δεν θέλουν να αντιδράσουν.

Ενημέρωση 19/9/2014: Τη Δευτέρα 22/9/2014 εκδικάζεται στα δικαστήρια της οδού Ευελπίδων (κτίριο 9, αίθουσα 16, ώρα 10 π.μ.) η αγωγή του απολυμένου συναδέλφου Α. Λ. κατά της ιδιοκτησίας της εφημερίδας Γαύρος για την παράνομη και εκδικητική απόλυσή του. Ο ΣΜΕΔ θα πραγματοποιήσει στη δίκη πρόσθετη παρέμβαση υπέρ του Α. Λ. και καλεί επίσης όλους τους συναδέλφους και τα κλαδικά σωματεία του Τύπου να στηρίξουν με την παρουσία τους και τον λόγο τους τον δικαστικό αγώνα του συναδέλφου.

ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΠΟΤΕ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ

Ο Σύλλογος Μεταφραστών Επιμελητών Διορθωτών καταγγέλλει την προκλητική απόλυση του συναδέλφου Α. Λ., μέλους του ΣΜΕΔ, από την εφημερίδα Γαύρος, επειδή… τόλμησε να συντάξει κείμενο με αιτήματα των απλήρωτων εργαζομένων της εφημερίδας προς τον εκδότη. Ο ΣΜΕΔ καταγγέλλει επίσης την απόλυση, λίγες μέρες αργότερα, του Ν. Π., τεχνικού στην εφημερίδα Αξία, κοινών συμφερόντων με την εφημερίδα Γαύρος (Wizard Εκδοτικές Επιχειρήσεις), επειδή… τόλμησε να υποστηρίξει την κίνηση του συναδέλφου.
Τα γεγονότα έχουν ως εξής:
Την Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2013, δύο ώρες προτού ο συνάδελφος Α. Λ. πιάσει δουλειά, ειδοποιήθηκε τηλεφωνικά από τον οικονομικό διευθυντή της εταιρείας Wizard Εκδοτικές Επιχειρήσεις, που εκδίδει επίσης την εφημερίδα Αξία και διαχειρίζεται τις ιστοσελίδες gavros.gr και axiaplus.gr, ότι απολύεται και καλείται απλώς να περάσει την επομένη από το λογιστήριο για να πληροφορηθεί πώς θα γίνει η αποπληρωμή των τριών μισθών που του οφείλονται.
Ο λόγος της απόλυσης; Την τελευταία μέρα που ο συνάδελφος εργάστηκε στην εφημερίδα (26/10), είχε συντάξει ένα προσχέδιο με αιτήματα των εργαζομένων προς τον εκδότη Αντώνη Πίκουλα, ο οποίος επρόκειτο να μιλήσει στους εργαζόμενους για τις καθυστερήσεις στη μισθοδοσία, σε συνέλευση που είχε προγραμματιστεί για τις 29/10, ημέρα της απόλυσης του Α. Λ. Είχε προηγηθεί συνέλευση των εργαζομένων στις 25/10, την οποία μάλιστα συγκάλεσε ο αρχισυντάκτης της εφημερίδας, Διονύσης Βερβελές, προκειμένου ακριβώς να ακούσει τα αιτήματα των εργαζομένων προς τον εκδότη. Το προσχέδιο που συνέταξε ο συνάδελφος δεν ήταν λοιπόν παρά το αυτονόητο: μια απόπειρα να καταγραφούν οι απόψεις των εργαζομένων και να μετατραπούν σε συγκεκριμένα αιτήματα προς τον εκδότη.
Φαίνεται όμως ότι ούτε καν ένα στοιχειώδες πλαίσιο εργατικής διεκδίκησης δεν γίνεται ανεκτό σε τέτοιες εφημερίδες-προπύργια Ποδοσφαιρικών Ανωνύμων Εταιρειών, όπου μόνος νόμος είναι το Δίκιο του Αφεντικού (συχνά γνωστού και ως «Μεγάλου Προέδρου»…). Την επομένη (27/10), ημέρα που ο συνάδελφος Α. Λ. είχε ρεπό, το προσχέδιο έπεσε στην αντίληψη του αρχισυντάκτη, ο οποίος συγκάλεσε έκτακτη σύσκεψη μετά το κλείσιμο του ημερήσιου φύλλου, δηλαδή αρκετά μετά τα μεσάνυχτα. Εκεί, αφού έψεξε τους εργαζόμενους, στους οποίους οφείλονται δεδουλευμένα 6-7 μηνών, για «λάθη» τους στη δουλειά, προχώρησε στη συκοφάντηση του συναδέλφου, αναφέροντας ψευδώς ότι το προσχέδιο που είχε συντάξει είχε κυκλοφορήσει νωρίτερα στο διαδίκτυο και προαναγγέλλοντας ουσιαστικά την απόλυσή του.
Είναι προφανές ότι διεύθυνση και ιδιοκτησία της εφημερίδας όχι μόνο δεν ανέχονται να διεκδικούν οι εργαζόμενοί τους τα αυτονόητα, αλλά δεν έχουν καν την αξιοπρέπεια να τους αντιμετωπίζουν κατά πρόσωπο. Η απόλυση του συναδέλφου είχε σαφώς εκδικητικό χαρακτήρα και αποσκοπούσε στον παραδειγματισμό και των υπόλοιπων δημοσιογράφων, τεχνικών και διοικητικών υπαλλήλων του ομίλου. Δεν είναι εξάλλου τυχαίο ότι, παρά τα συσσωρευμένα χρέη προς τους εργαζόμενους των εκδοτικών του επιχειρήσεων, ο εκδότης Α. Πίκουλας κάνει νέα επιχειρηματικά ανοίγματα: στα μέσα Ιουλίου, η Wizard Εκδοτικές Επιχειρήσεις μετακόμισε από την οδό Γ΄ Σεπτεμβρίου σε νέα, μεγαλύτερα γραφεία στο Χαλάνδρι, ενώ εντός του 2012 ο εκδότης είχε ήδη γίνει –σύμφωνα με πρόσφατα, μη διαψευσμένα δημοσιεύματα– και συνιδιοκτήτης της πρώτης σε κυκλοφορία κυριακάτικης εφημερίδας Πρώτο Θέμα.
Ως επιστέγασμα όλης της παραπάνω αθλιότητας, την 1/11/2013 ακολούθησε μία ακόμη απόλυση: ο τεχνικός στην εφημερίδα Αξία Ν. Π. ειδοποιήθηκε για τη λήξη της συνεργασίας του με την επιχείρηση. Ο λόγος της απόλυσής του ήταν ότι υπερασπίστηκε την ενέργεια του συναδέλφου Α. Λ. να συντάξει το προσχέδιο αιτημάτων προς τον εκδότη Α. Πίκουλα, καθώς και ότι… οι Α. Λ. και Ν. Π. συζητούσαν ανοιχτά πώς θα μετέφεραν τα αιτήματα των εργαζομένων της εταιρείας στη συνέλευση που θα λάμβανε χώρα, παρουσία του εκδότη, στις 29/10.
Αυτό όμως που πραγματικά σοκάρει στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι ο Ν. Π. έχει λαμβάνειν δεδουλευμένα άνω των 12 (!) μηνών, είναι δε πατέρας τριών παιδιών, και μάλιστα το ένα εξ αυτών εισήχθη την 1η Νοεμβρίου (ημέρα της απόλυσής του) στο νοσοκομείο για να αντιμετωπιστεί σοβαρό πρόβλημα υγείας που ταλαιπωρούσε καιρό την οικογένεια – και όλα αυτά εν γνώσει της επιχείρησης.
Ο Σύλλογος Μεταφραστών Επιμελητών Διορθωτών στέκεται αλληλέγγυος στον συνάδελφο Α. Λ., ο οποίος έχει ήδη προσφύγει στο Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας και έχει ενημερώσει την Ένωση Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών, στην οποία επίσης ανήκει. Απαιτούμε την άμεση επαναπρόσληψη τόσο του συναδέλφου Α. Λ. όσο και του Ν. Π., καθώς και την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων όλων των εργαζομένων της εταιρείας Wizard Εκδοτικές Επιχειρήσεις. Ο ΣΜΕΔ παρέχει την αμέριστη υποστήριξή του στον συνάδελφο Α. Λ. σε όλες του τις ενέργειες και καλεί την ΕΣΗΕΑ και όλα τα κλαδικά σωματεία του Τύπου σε κοινή δράση.
Καμία ανοχή απέναντι σε όσους λεηλατούν τη ζωή μας


— 

Σύλλογος Μεταφραστών Επιμελητών Διορθωτών

Με την προσωπική της φρουρά ψήφισε η Βούλτεψη στις εκλογές της ΠΟΕΣΥ

Μα καλά δεν ντρέπονται; Με αυτό το ερώτημα, στην καλή περίπτωση, αντιμετωπίστηκε η κάθοδος των “δημοσιογράφων” υπουργών στις εκλογές σήμερα στην ΕΣΗΕΑ για την εκλογή αντιπροσώπων στο συνέδριο της ΠΟΕΣΥ.
Εμφανίστηκαν για να δώσουν την ψήφο τους η Σοφία Βούλτεψη, αρμόδια επί ΜΜΕ υφυπουργός της κυβέρνησης και ο Αργύρης Ντινόπουλος. Ο δεύτερος ακούστηκε να σχολιάζει πως τουλάχιστον δεν ήρθε με συνοδεία μπράβων. Γιατί η υφυπουργός των ΜΜΕ ανέβηκε να ρίξει την ψήφο της με τους προσωπικούς της φρουρούς. Και φυσικά τα άκουσε από δημοσιογράφους που βρίσκονταν έξω από το κτήριο της ΕΣΗΕΑ και της φώναζαν. Αυτό που δεν πρόλαβαν να πουν στην αρμόδια υφυπουργό είναι να αγοράσει μπλουζάκι των εργαζομένων της ελεύθερης ΕΡΤ από το τραπεζάκι των απολυμένων έξω από την ΕΣΗΕΑ. Και σε αυτές τις εκλογές πάντως οι δυο δεξιές τροϊκανές παρατάξεις, της Μαρίας Αντωνιάδου (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ και λοιπές δυνάμεις) και του Πάνου Σόμπολου κήρυξαν πανστρατιά ψηφοφόρων. 

Η Θεσσαλονίκη στηρίζει Πρωτοβουλία για την Ανατροπή

Στηρίζουμε την ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ στις εκλογές της ΕΣΗΕΑ για το συνέδριο της ΠΟΕΣΥ

Στις εκλογές της ΕΣΗΕΑ την 17-18 Σεπτεμβρίου για την ανάδειξη αντιπροσώπων στο 7ο τακτικό συνέδριο της ΠΟΕΣΥ αρχές Οκτωβρίου, στηρίζουμε το ψηφοδέλτιο των αγωνιστών και συντρόφων της Πρωτοβουλίας για την Ανατροπή. Άλλωστε δεν είναι τώρα που συμπορευόμαστε, αλλά το έχουμε κάνει όλα τα τελευταία χρόνια, τόσο στους συνδικαλιστικούς και κοινωνικούς αγώνες, όσο και στο επίπεδο των θεσμικών εκπροσωπήσεων. Όπως στο προηγούμενο συνέδριο της ΠΟΕΣΥ (2011), που διεκδικήσαμε την ψήφο των συνέδρων υπό το ομοσπονδιακό συνδικαλιστικό σχήμα της ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ (ΑΡΠΑ). Η δυναμική εκείνης της κοινής παρουσίας μας, έφερε την εκπροσώπηση στο διοικητικό συμβούλιο της Ομοσπονδίας με δυο μέλη από τα συνεργαζόμενα σχήματα του Ασύνταχτου Τύπου στην ΕΣΗΕΜΘ και του Παρατύπως στην ΕΣΠΗΤ.
Σήμερα, τρία χρόνια μετά το προηγούμενο συνέδριο της Ομοσπονδίας και υπό το σχήμα του Μετώπου Αγώνα Δημοσιογράφων στην ΕΣΗΕΜΘ διακηρύξαμε την αναγκαιότητα ενός αγωνιστικού μετώπου δημοσιογράφων, τόσο στις Ενώσεις όσο και στην ΠΟΕΣΥ, ευρύτερα των εργαζομένων στον κλάδο των ΜΜΕ και σε συνεργασία με τις αγωνιζόμενες δυνάμεις της κοινωνίας, για να αποκρούσουμε τον εργασιακό μεσαίωνα, να αντισταθούμε στην ποδηγέτηση της ενημέρωσης, να σπάσουμε τον φόβο και την τρομοκρατία. Για να παλέψουμε από κοινού για τη συνολική κατάργηση του μνημονιακού αντεργατικού νομοθετικού πλαισίου και την ανάκτηση όλων όσων μέχρι σήμερα οι μνημονιακές πολιτικές και τα αφεντικά αφαίρεσαν από μισθούς, εργασιακά δικαιώματα, ασφαλιστικές παροχές, συντάξεις, προνοιακά επιδόματα κ.α.

Ειδικότερα, όπως αναφέραμε στο Πρόγραμμα και τηΔιακήρυξη του Μετώπου, και με τα οποία διεκδικήσαμε την ψήφο των μελών της ΕΣΗΕΜΘ:
1-Υπερασπιζόμαστε με κάθε τίμημα την ελευθεροτυπία και το κοινωνικό αγαθό της ενημέρωσης.
2-Διεκδικούμε την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, με υποχρεωτική εφαρμογή τους σε όλα τα ΜΜΕ και επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων – ΟΜΕΔ.
3-Αγωνιζόμαστε για τη δημιουργία ενός μετώπου γιαι την ύστατη μάχη υπεράσπισης των ασφαλιστικών ταμείων μας.
4-Απαιτούμε την άμεση επαναλειτουργία της ΕΡΤ με ενσωμάτωση των κατακτήσεων των εργαζομένων που προέκυψαν μέσα από την αμεσοδημοκρατικήαυτοδιευθυνόμενη λειτουργία. Στήριξη με όλα τα μέσα του αγώνα των εργαζομένων της ΕΡΤ ανά την Ελλάδα, της λειτουργίας και του προγράμματος της μόνης πραγματικής δημόσιας ραδιοτηλεόρασης που αναγνωρίζουμε και αποτελεί ελεύθερη φωνή της κοινωνίας. Προωθούμε το ομόφωνο κείμενο-πρόταση για “Ποια ΕΡΤ θέλουμε” της γενικής συνέλευσης της Ελεύθερης-Αυτοδιαχειριζόμενης ΕΡΤ3. Μποϋκοτάρουμε το κυβερνητικό έκτρωμα της ΔΤ/ΝΕΡΙΤ.
5-Απαιτούμε την οριστική ρύθμιση του θολού τοπίου των αδειών και των συχνοτήτων στα ιδιωτικά ραδιοτηλεοπτικά Μέσα. Σύνδεση των αδειών λειτουργίας ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών με συγκεκριμένο αριθμό θέσεων εργασίας.
6-Διεκδικούμε τη μισθολογικήασφαλιστική και συνδικαλιστική ένταξη των εργαζομένων στο διαδίκτυο.
7-Στηρίζουμε τους ανέργους και τους υποαπασχολούμενους, με οικονομική και ιατροφαρμακευτική κάλυψη και άμεση απαλλαγή από όλα τα χαράτσια.
8-Προωθούμε άμεσα τη διασωματειακή συνεργασία και την ενιαία συνδικαλιστική δράση -με κατεύθυνση: ένας Κλάδος, ένα Συνδικάτο Τύπου, ένα Ασφαλιστικό Ταμείο.
Στις εκλογές της ΕΣΗΕΑ για την ανάδειξη των συνέδρων στην ΠΟΕΣΥ, στηρίζουμε την ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ (Financial Crimes, Αριστερό Ριζοσπαστικό ΜΜΕτωπο, Σπάρτακος, Ανένταχτοι)
  
Τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της ΕΣΗΕΜΘ με το Μέτωπο Αγώνα Δημοσιογράφων:
Βασίλης Κυριακούλης,
Μπάμπης Μπίκας,
Στέλιος Νικητόπουλος,
και η εκπρόσωπος του Ασύνταχτου με την ΑΡΠΑ στο δσ της ΠΟΕΣΥ
Μαρίνα Μεϊντάνη

Νάτα μας, “επαγγελματικό ταμείο” το ΕΤΑΠ ΜΜΕ!


Επαγγελματικό Ταμείο το ΕΤΑΠ – ΜΜΕ;

(Αναδημοσίευση από τις “Τυπολογίες“) 

Οι δυσοίωνες εξελίξεις για το Ασφαλιστικό των εργαζομένων στα ΜΜΕ δεν φαίνεται να έχουν κινητοποιήσει μέχρι στιγμής τον κλάδο των δημοσιογράφων. Η αυγουστιάτικη διάταξη του υπουργείου Εργασίας με την οποία βγαίνει εκτός ΕΤΑΠ – ΜΜΕ το επικουρικό των εργαζομένων στον περιοδικό Τύπο δεν ήταν η μόνη που πέρασε χωρίς να μάθει κανείς τίποτε. Τον Αύγουστο εκδόθηκε και άλλη υπουργική απόφαση, με την οποία εντάσσονται στον ασφαλιστικό φορέα του ΕΤΑΠ – ΜΜΕ οι μέτοχοι και οι υπάλληλοι των νέων πρακτορείων διανομής εφημερίδων! 

Το σημαντικότερο είναι πως στην απόφαση προβλέπεται για πρώτη φορά η λειτουργία του φορέα ως «επαγγελματικού», αφού ορίζεται πως τη διαφορά της ασφάλισης των εργαζομένων θα την καλύπτουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι.
Η απόφαση του υπουργού Εργασίας Γιάννη Βρούτση της 7ης Αυγούστου δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 22 Αυγούστου. 
Προβλέπει την τροποποίηση και τη συμπλήρωση καταστατικών διατάξεων των τομέων σύνταξης και πρόνοιας εφημεριδοπωλών και υπαλλήλων πρακτορείων Αθηνών, καθώς και διατάξεων υγειονομικής περίθαλψης του ΕΤΑΠ – ΜΜΕ. Στον τομέα εφημεριδοπωλών του ΕΤΑΠ ασφαλίζονται υποχρεωτικά φυσικά πρόσωπα όπως εφημεριδοπώλες, διανομείς Τύπου και υποπράκτορες, νομικά πρόσωπα, ανεξαρτήτως νομικής μορφής, που διακινούν και διανέμουν εφημερίδες, μέτοχοι και εταίροι τους με ποσοστό συμμετοχής άνω του 5%, καθώς και μισθωτοί. Ασφαλίζονται, επίσης, οι υπάλληλοι των πρακτορείων διανομής Τύπου και των υποκαταστημάτων τους που λειτουργούν στον Νομό Αττικής.
Η συνέχεια εδώ