Washington Post: Στρατηγικός επενδυτής και σε ΜΜΕ η Uber για να ξεπεραστούν τα …πολιτικά εμπόδια

Δεν είναι μόνο η Γαλλία του Μακρόν που υπέκυψε στα “θέλγητρα” της επένδυσης Uber. Όπως γράφει σε εκτενές της άρθρο η Washington Post η Uber αναζητούσε «στρατηγικούς επενδυτές» στα ξένα μέσα ενημέρωσης για να κερδίσει την εύνοια της κυβέρνησης! Στο ρεπορτάζ της Σάρα Έλισον τονίζεται πως η εταιρεία για να αντιμετωπίσει τις τοπικές απαγορεύσεις, όπως π.χ στη Γερμανία ή την Ινδία, διεξήγαγε  εκστρατείες δημοσίων σχέσεων μέσω ομίλων ΜΜΕ, δίνοντας χρήματα σε διάφορες δράσεις.

Αναφέρεται η περίπτωση της Γερμανίας όπου σύμφωνα με το ρεπορτάζ οι παγκόσμιες φιλοδοξίες της Uber αντιμετώπισαν ένα σημαντικό εμπόδιο τον Σεπτέμβριο του 2015, η ένταξη τηςστην προσοδοφόρα γερμανική αγορά επιβραδύνθηκε από δυσμενείς νομικές αποφάσεις και αντίσταση από την ισχυρή βιομηχανία ταξί. Η εταιρεία το αντιμετώπισε, σύμφωνα με όσα αναφέρονται σε mail, προσφέροντας δουλειά οδηγών σε εκατοντάδς χιλιάδες άνεργους Σύρους πρόσφυγες! Για να προωθηθεί το σχέδιο αυτό και να ξεπεραστούν τα πολιτικά εμπόδια, προσεγγίστηκε η δημοφιλής ταμπλόιντ εφημερίδα της Bild.

«Η Bild είναι ο καλύτερος τρόπος για να γίνει αυτό και να φτάσουμε στη Μέρκελ», έγραψε σε ένα email, αναφερόμενη στην καγκελάριο της χώρας τότε, Άνγκελα Μέρκελ. Το τολμηρό σχέδιο πρόσληψης προσφύγων δεν είδε ποτέ το φως της δημοσιότητας. Ωστόσο, μέσα σε λίγους μήνες, η Uber είχε προσκαλέσει τον γερμανικό εκδοτικό όμιλο ετερογενών δραστηριοτήτων που κατέχει την Bild να διεκδικήσει ένα κομμάτι από το όραμά της για την παγκόσμια κατάκτηση ως στρατηγικός επενδυτής 5 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η συζήτηση για τη Γερμανία, είναι μόνο ένα κομμάτι από τα περισσότερα από 124.000 εσωτερικά έγγραφα που διέρρευσαν από την Uber, για την επιθετική παγκόσμια εκστρατεία επιρροής που ήταν η στρατηγική της εταιρείας για να δυναμώσει τις δύσπιστες τοπικές αγορές σε όλο τον κόσμο.κάλεσε τους ιδιοκτήτες των μέσων ενημέρωσης να επενδύσουν στην Uber, με την ελπίδα να τους στρατολογήσει για να κάνουν συνδέσεις υψηλού επιπέδου και να διαδώσουν ένα ευνοϊκό μήνυμα. «Το να έχουμε τη [μητρική εταιρεία Bild, Axel] Springer στο πλευρό μας είναι πολύ πολύτιμο αν θέλουμε να σημειώσουμε πρόοδο στη Γερμανία», έγραψε ο Whetstone σε ένα από τα email. «Πιστεύω ότι θα κάνουν πράγματα προληπτικά για να βοηθήσουν».

Εδώ τα βασικά συμπεράσματα από την έρευνα Uber Files

Ο Guardian απέκτησε τα έγγραφα, που ονομάστηκαν Uber Files , και τα μοιράστηκε με τη Διεθνή Κοινοπραξία Ερευνητικών Δημοσιογράφων , μια μη κερδοσκοπική αίθουσα ειδήσεων στην Ουάσιγκτον, DC που βοήθησε στην ηγεσία του έργου, και δεκάδες άλλους συνεργάτες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένης της Washington Post.

Η συμφωνία με τον Axel Springer – του οποίου οι αμερικανικές συμμετοχές περιλαμβάνουν τώρα το Politico και το Insider – έμοιαζε με μια συμφωνία που είχε συνάψει η Uber ένα χρόνο νωρίτερα στην Ινδία, κατά τη διάρκεια μιας εκστρατείας έκτακτης ανάγκης για να επιδιορθώσει την εικόνα της μετά τον βιασμό ενός επιβάτη από οδηγό το 2014. Η Uber επιδίωξε και εξασφάλισε 16 εκατομμύρια δολάρια επένδυση στον ψηφιακό βραχίονα του ομίλου Times of India, η οποία περιελάμβανε μια «συμφωνία εμπορικού μάρκετινγκ».

Άλλοι επενδυτές μέσων ενημέρωσης που αγόρασαν μερίδια στην Uber ήταν ο Λόρδος Rothermere, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης της Daily Mail στη Βρετανία. Ashley Tabor-King, ιδρυτής του μεγαλύτερου εμπορικού ραδιοφωνικού συγκροτήματος στην Ευρώπη. Bernard Arnault, Διευθύνων Σύμβουλος του κολοσσού ειδών πολυτελείας LVMH, που είναι η μητρική εταιρεία της γαλλικής οικονομικής εφημερίδας Les Echos. και τον Carlo de Benedetti, εκδότη της ιταλικής εβδομαδιαίας εφημερίδας L’Espresso – τον ​​οποίο τα στελέχη της Uber ζήτησαν να βοηθήσει να δημιουργήσει μια σύνδεση του ιδρυτή και πρώην διευθύνοντος συμβούλου Travis Kalanick με τον τότε πρωθυπουργό της Ιταλίας Matteo Renzi το 2015, σύμφωνα με email. 

Τα πρώτα εγχειρήματα της Uber σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες στις αρχές της δεκαετίας του 2010 προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις από ενώσεις ταξί, οι οποίες κατηγόρησαν την εταιρεία για παραβίαση της τοπικής εργατικής νομοθεσίας και υποβάθμιση της ανταγωνιστικότητας της βιομηχανίας ταξί, προσφέροντας χαμηλότερους μισθούς στους οδηγούς της Uber, πολλοί από τους οποίους ήταν μετανάστες.

Ολόκληρο το ρεπορτάζ της Ουάσινγκτον Ποστ το διαβάζεται εδώ

Σχολιάστε