Οι καναλάρχες θα πληρώσουν 21 εκατ., η κυβέρνηση τους χαρίζει 100 εκατ.!

Kanalia_Money-2

Η πρόσφατη διάταξη που ψήφισε η κυβέρνηση στη Βουλή για τον τρόπο αλλαγής στην τιμολόγηση της διαφήμισης, έκρυβε άλλο ένα δώρο στην “αγορά”. Φορολογεί τη διαφήμιση στο 80% των τιμολογίων όπως απαιτούσαν οι διαφημιστές και οι καναλάρχες. Το δώρο αυτό δεν είναι το μόνο. Όπως φαίνεται από το ρεπορτάζ στο protagon, απ΄όπου αναδημοσιεύουμε ένα απόσπασμα, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ χαρίζει στους καναλάρχες τα χαμένα έσοδα από τις διαφημίσεις. Οι διαφημιστές-διαφημιζόμενοι διαφωνούν με τη μείωση του ποσοστού επιστροφών(επιβράβευση) από το 9,9% που όριζε ο νόμος στο 4%. Και παρά το γεγονός ότι την επιστολή διαμαρτυρίας υπογράφει και η ένωση ιδιοκτητών τηλεόρασης, η ΕΙΤΗΣΕΕ, παράγοντες της αγοράς έχουν άλλη άποψη. Πως οι οι καναλάρχες είναι ικανοποιημένοι! Όπως φαίνεται από τον πίνακα, η κυβέρνηση για 21 εκατ. ευρώ που προσδοκά πως θα πάρει ετησίως από τις τηλεοπτικές άδειες, έχει χαρίσει 100 εκατ. ευρώ στους καναλάρχες. Και μάλιστα σε μικρότερο αριθμό καναλαρχών πλέον.

Αναλυτικά:

– Πήραν τις ετήσιες τριμερείς συμβάσεις που πρακτικά θα οδηγήσουν σε μείωση των εκπτώσεων προς τους πελάτες, ένα όφελος 27 εκατ. ετησίως (μείωση κατά 10% ετήσιων εκπτώσεων προς τους πελάτες).

– Πήραν με τις νέες άδειες τον περιορισμό του Ειδικού Φόρου Τηλεόρασης από το 20% σε 5%, δηλαδή περίπου 40,5 εκατ. ευρώ λιγότερα για φόρους. Από αυτά το 66%-70% (δηλαδή 25-27 εκατ. ευρώ) θα επιστρέψει ως έσοδο στα (λιγότερα κατά ένα, βλ. Mega) κανάλια. Επίσης, έχουν ήδη πάρει το 2017 το όφελος από την κατάργηση του Αγγελιοσήμου που οδήγησε σε αύξηση κατά 35 με 39 εκατ. ευρώ τη διαφημιστική πίτα το 2017.

– Πήραν και τη μείωση του ΥΕΒ από το 9,9% σε 4% (είναι όφελος 16 εκατ. ευρώ, μόνο για την τηλεόραση).

Από εκεί και πέρα είναι θέμα απλής αριθμητικής:

Οι έξι καναλάρχες πληρώνουν 3,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο έκαστος για τις έξι τηλεοπτικές άδειες, συνολικά μια δαπάνη 21 εκατ. ευρώ.

Από την άλλη πλευρά, έχουν ως όφελος: 27 εκατ. ευρώ από τις ετήσιες εκπτώσεις, συν 25-27 εκατ. ευρώ από τη μείωση του ΕΦΤ, συν το συνεχιζόμενο όφελος από το Αγγελιόσημο 35 εκατ. ευρώ, συν 16 εκατ. ευρώ από τη μείωση των ΥΕΒ. Σύνολο πάνω από 100 εκατ. ευρώ τον χρόνο μεγαλύτερα έσοδα μόνο για την τηλεόραση, και μάλιστα κατανεμημένο σε λιγότερους τηλεοπτικούς παίκτες.

Ολόκληρο το ρεπορτάζ μπορείτε να το δείτε εδώ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *