Σύγκρουση Μαξίμου με Μαρινάκη για τις κυκλοφορίες Τύπου

argos-marinakisΆλλη μια πτυχή της σκληρής αντιπαράθεσης με τον Βαγγέλη Μαρινάκη ο οποίος εμφανίζεται με τα ΜΜΕ του ως “πάτρωνας” της Ν.Δ του κ. Μητσοτάκη. Η κόντρα ξέσπασε στα συντρίμια του πρακτορείου διανομής της “Ευρώπης” μετά την επιστολή του γενικού γραμματέα ενημέρωσης Λ. Κρέτσου ότι θα δημοσιοποιούνται τα στοιχεία κυκλοφορίας. Το “Άργος” αντέδρασε κάνοντας λόγο για “κυνήγι φαντασμάτων” και η απάντηση του Μαξίμου είναι η προσφυγή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού!

Στην επιστολή των υπουργών Οικονομικών και Ψηφιακής Πολιτικής, ζητούν:

…τη γνώμη της Επιτροπής σχετικά με τη λειτουργία του ανταγωνισμού σε περίπτωση που παύσει τη δραστηριότητά της η μία εκ των δύο υφιστάμενων επιχειρήσεων (πρακτορείων) διανομής Τύπου, καθιστώντας de facto μονοπωλιακή τη θέση του μοναδικού ανταγωνιστή της, ο οποίος μάλιστα ελέγχεται από εκδότες που κατέχουν σημαντικό μερίδιο στην αγορά των εντύπων.

Από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητείται ακόμα, σε περίπτωση που η γνωμοδότηση καταδεικνύει μη ικανοποιητική λειτουργία του ανταγωνισμού, να υποδειχθούν τα κατάλληλα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν από την Πολιτεία.

Στην επιστολή γίνεται αναφορά στην ανάγκη ανεμπόδιστης άσκησης της συνταγματικά κατοχυρωμένης ελευθερίας του Τύπου, που συνδέεται άρρηκτα με την ελευθερία κυκλοφορίας του, όπως προστατεύεται από το Σύνταγμα, καθώς και στη θεσμοθετημένη αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας και την κατάργηση των αδικαιολόγητων περιορισμών αναφορικά με τη διαδικασία άσκησης της οικονομικής δραστηριότητας της λειτουργίας Πρακτορείου Εφημερίδων και Περιοδικών.

Επίσης, σημειώνεται ότι η ελευθερία του Τύπου και ειδικότερα σε ό,τι αφορά τη διανομή του προϋποθέτει συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού, προκειμένου να διασφαλίζεται επαρκώς: α) η δυνατότητα πρόσβασης όλων των εκδοτών σε σύστημα διανομής των εντύπων τους, στο οποίο δεν θα εφαρμόζονται άνισοι όροι, β) η δυνατότητα των εκδοτών να επιλέγουν ποιοτικές υπηρεσίες διανομής και γ) η επί ίσοις όροις διανομή των εντύπων (εφημερίδων και περιοδικών) προς το καταναλωτικό κοινό.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *