Από τη στήλη Πίσω από τις κάμερες στο κυριακάτικο ΠΡΙΝ
Σημαντική λεπτομέρεια στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό που αφορά τα media. Οι τραπεζίτες ζήτησαν και πήραν την ειδική προσθήκη της απαλλαγής ευθυνών από τις πράξεις τους σε ότι αφορά τους κάθε είδους «συμβιβασμούς», ήτοι την τακτοποίηση των δανείων media. Κι έτσι θα προχωρήσει απρόσκοπτα η ανακεφαλαιοποίηση των υψηλών δανείων. Το ενδιαφέρον είναι πως μαζί με τους ήδη καμένους όπως το Mega και ο ΔΟΛ, θα «σωθούν» από τις τράπεζες σιωπηρά και χωρίς πολλά-πολλά κι άλλα Μέσα κρατικοδίαιτων-τραπεζοδιαίτων εκδοτών.
Ο Απρίλης είναι ο μήνας της αναζήτησης νέων τηλεοπτικών προγραμμάτων από τους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς. Η επιτυχία του Survivor στο ΣΚΑΙ που έχει εκτοπίσει σε τηλεθέαση όλα τα άλλα φορμά προγραμμάτων, αποτελεί τον οδηγό της αναζήτησης.
Και στο Τηλεοπτικό Φεστιβάλ των Καννών, τη MIP παρουσιάζονται πολλά νέα τέτοιου ύφους και περιεχομένου, προγράμματα. Το Survivor σε αυτή τη φάση της τηλεοπτικής αγοράς είναι μόνο η αρχή και τον συνεχόμενο ευτελισμό και εκμετάλλευση διασήμων και ανωνύμων μπροστά στον τηλεοπτικό φακό. Η διαφορά με τα reality shows της προηγούμενης 10ετίας είναι πως δεν απαιτείται πλέον η 24ωρη παρακολούθηση-έκθεση (π.χ big brother). Επί πλέον το reality έχει «φιξιοποιηθεί»- αν μου επιτρέπεται η χρησιμοποίηση ενός τέτοιου όρου. Απέκτησε δηλαδή στοιχεία fixion, δραματοποίησης με το μοντάζ να καθορίζει την εξέλιξη και την κορύφωση του ευτελισμού.
Το εξίσου ενδιαφέρον είναι πως ο ΣΚΑΙ με τα υψηλά νούμερα τηλεθέασης που έχει πετύχει, απαιτεί από τη διαφημιστική αγορά μεγαλύτερα κονδύλια που έως σήμερα κατείχαν ο ΑΝΤ1 και το Mega. Τα κανάλια βέβαια επέβαλλαν εδώ και δυο χρόνια τη μη δημοσιοποίηση των στοιχείων από την εταιρεία μέτρησης της Media Services για το ύψος της διαφημιστικής δαπάνης. Κι έτσι ανακοινώνουν μέσω της ένωσης ιδιοκτητών, της ΕΙΤΗΣΕΕ, τα ποσά που τα ίδια θεωρούν πως έχουν πάρει από τους διαφημιζόμενους.
Να επισημάνουμε επίσης την εκλογή του Νίκου Χατζηνικολάου στην Ένωση Ιδιοκτητών ημερησίων εφημερίδων Αθήνας. Πιστοποιεί την επικράτηση της νέας γενιάς των εκδοτών-πρώην δημοσιογράφων οι οποίοι βρίσκονται σε άμεση διασύνδεση και διαπλοκή με το τραπεζικό κεφάλαιο και τη διαφημιστική αγορά και λιγότερο με την πολιτική εξουσία.