Κοίτα ποιος μιλάει για συμβάσεις αυτοκινητόδρομων!

ergatempi_533_355-533x330Από τον Γιάννη Χρυσοβέργη στη σελίδα του στο fb

Πριν από 10 χρόνια πέρασαν από τη Βουλή οι συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων σε ένα άρθρο και ψηφίστηκαν από ΠΑΣΟΚ και ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. Κι η Αριστερά που τις καταψήφισε όμως περιόρισε την κριτική της σε λόγους αρχής. Ουδείς διάβασε τις συμβάσεις, που ήταν για παραπομπή του Σουφλιά και λοιπών συνυπογραφόντων υπουργών σε Ειδικό δικαστήριο με την κατηγορία του πολύ ωραίου πλιάτσικου.
Συγκεκριμένα:
1. Οι συμβασιούχοι θα εισέπρατταν διόδια για δρόμους-εργοτάξια αντί η περίοδος είσπραξης διοδίων να αρχίσει από την παράδοση των έργων. Και φυσικά δεν είχαν κανένα συμφέρον να ολοκληρώσουν τα έργα, αφού το πράγμα παρέπεμπε στο γνωστό «βοηθήσατε την αποπεράτωσιν του ιερού μας ναού», ο οποίος φυσικά ουδέποτε αποπερατώνεται.

2. Οι συμβάσεις δεν προέβλεπαν την αναλογική χρέωση (με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει το κάθε όχημα) διοδίων, εξασφαλίζοντας έτσι δυσθεώρητα έσοδα για τους παραχωρησιούχους από τη συγκέντρωση σταθμών διοδίων κάθε 10 χλμ. σε τμήματα των δρόμων-εργοταξίων και μετέπειτα αυτοκινητοδρόμων με μεγάλη κίνηση.
3. Οι συμβασιούχοι ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ δημιουργίας δικτύου παραδρόμων για διευκόλυνση της τοπικής κίνησης.
4. Προβλέπονταν η κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας, με τον οποίο καταργούνταν κάθε δυνατότητα εναλλακτικής διαδρομής από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη χωρίς καταβολή διοδίων.
Επιπροσθέτως, ο δρόμος περνούσε μέσα από προστατευόμενες περιοχές, με αποτέλεσμα να επιτραπεί από το ΣτΕ η κατασκευή μόνο ενός μικρόύ μέρους του που δε συνδέεται ούτε με την Αθηνών – Θεσσαλονίκης, ούτε με την Εγνατία.
5. Το Δημόσιο εγγυήθηκε τα τραπεζικά δάνεια των εργοληπτικών σχημάτων χωρίς, σε περίπτωση αδυναμίας τους να τα αποπληρώσουν, η διαχείριση των αυτοκινητοδρόμων να επανέρχεται στο Κράτος (κάτι σα μοιρασιά του Καραγκιόζη μου θυμίζει).
6. Σε περίπτωση κατάρρευσης των έργων με υπαιτιότητα του Δημοσίου – ΟΡΘΩΣ κατά τη γνωμη μου – προβλέπονταν ποινικές ρήτρες υπέρ των πληττομένων 2 δισ. ευρώ. Σε περίπτωση όμως κατάρρευσης των εργων από υπαιτιότητα των εργοληπτών ΠΑΛΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ καλούνταν να καταβάλει ποινικές ρήτρες 1 δισ. ευρώ. (άντε πάλι η μοιρασιά του Καραγκιόζη).
Στην εξαετία 2009-2015 πληρώθηκαν από το Δημόσιο πολύ περισσότερα χρήματα από αυτό το 1 δισ. (ενδεχομένως να πλησιάζουν και τα 3 δισ.) για να αποφευχθεί η κατάρρευση των έργων από υπαιτιότητα των εργοληπτών και η πληρωμή των ποινικών ρητρών που συνεπάγονταν.
7. Οι συμβάσεις προέβλεπαν ότι ΕΝΤΟΣ 12 ΜΗΝΩΝ θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαραίτητες αρχαιολογικές ανασκαφές, θα έχουν μεταφερθεί όλα τα ευρήματα, και θα έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες μετακινήσεις δικτύων (ηλεκτρισμού, τηλεπικοινωνιών, ύδρευσης) ώστε να εξελιχθούν απρόσκωπτα τα έργα.
Πέραν του ότι ακόμα κι ένας ηλίθιος κατανοεί πως ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ εφικτό ένα τέτοιο έργο σε 12 μήνες, στον προϋπολογισμό του 2008 ΔΕΝ ΠΕΡΙΕΛΗΦΘΗ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΡΓΑ.
Το κόστος των ποινικών ρητρών που -ΔΙΚΑΙΩΣ- υποχρεώθηκε να καταβάλει το Δημόσιο στους συμβασιούχους από την αθέτηση των συγκεκριμένων του υποχρεώσεων υπερβαίνει κατά πολύ το 1 δισ.
Συμπερασματικά:
1. Ποια SIEMENS και ποια NOVARTIS;
2. Ευλόγως διαμαρτύρονται ΠΑΣΟΚ και ΝΔ μετά τα σημερινά εγκαίνια στα Τέμπη. Το σκάνδαλο αυτό είναι καταδικό τους.
Κι ένα ερώτημα:
Ο ΣΥΡΙΖΑ γιατί πανηγύριζε σήμερα;
Επειδή όταν ήρθαν οι συμβάσεις στη Βουλή οι βουλευτές του δεν τις είχαν διαβάσει και καταψήφισαν ρουτινιάρικα;
Γιατί μπήκε τέλος σ’ ένα βαρέλι δίχως πάτο; (Μακάρι να είναι έτσι αλλά αυτό πρέπει να αποδειχτεί).
Ή γιατί νομίζει ότι με παραστάσεις Μαυρογυαλούρου θα μαζέψει ψηφαλάκια;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *