“Καταργήστε το αγγελιόσημο, φορολογήστε τη Nova!”. Αυτός είναι ο τίτλος του πρωτοσέλιδου σήμερα στην ηλεκτρονική έκδοση των “Τυπολογιών” , απ΄όπου αναδημοσιεύουμε το ρεπορτάζ παρακάτω.
Υποκύπτουμε όμως στον πειρασμό σχολιασμού, σχετικά με το non paper των καναλαρχών προς τον αρμόδιο υπουργό Νίκο Παππά για το νομοσχέδιο(τότε) τηλεοπτικών αδειών. Ενώ η ΕΣΗΕΑ καλούσε τους δημοσιογράφους να απεργήσουν για το νομοσχέδιο, μια απεργία που κανείς δεν κατάλαβε ακριβώς γιατί έπρεπε να γίνει έτσι όπως έγινε και ποιο ακριβώς ήταν το αίτημα, οι καναλάρχες που πολύ τους βόλεψε η απεργία, διαπραγματεύονταν με την κυβέρνηση την κατάργηση του αγγελιοσήμου!
Το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ των “Τυπολογιών”
Να καταργηθεί το αγγελιόσημο και να πληρώσουν άλλοι τον ειδικό φόρο επί των διαφημίσεων ζητούν οι ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών,! Εν μέσω των διαβουλεύσεων με το επιτελείο των «θεσμών», η ΕΙΤΗΣΕΕ με το non-paper που έστειλε θέτει και προς την κυβέρνηση την πρότασή της, συσχετίζοντας για πρώτη φορά τον φόρο τηλεόρασης (20%) με το αγγελιόσημο (21,5%), που ενσωματώνονται στη διαφήμιση. Με την κατάργηση των «επιστροφών», την οποία αποδέχθηκε και αυτή η κυβέρνηση και θα ισχύσει από τις 2 Ιανουαρίου 2016, οι τηλεοπτικοί σταθμοί μετατρέπονται εμμέσως και σε media shops (εις βάρος των μικρών) και επιχειρούν να ανακτήσουν τα χαμένα έσοδα από τη διαφήμιση.
Στο υπόμνημα θεωρούν πως ο ειδικός φόρος τηλεόρασης θα φέρει έσοδα το 2015 της τάξεως των 30 εκατομμυρίων ευρώ. Το σχέδιό τους είναι να «απλωθεί» ο φόρος σε όλα τα είδη τηλεοπτικής μετάδοσης (καλωδιακή, δορυφορική, ιντερνετική, κινητή) ώστε να μειωθεί το ύψος του από το 20% που είναι σήμερα και επικαλούνται ένα ανάλογο παράδειγμα από τη Γαλλία. Με τον τρόπο αυτό θα προκληθεί σημαντική επιβάρυνση στη Nova, αφού προτείνεται να γίνεται η κοστολόγηση επί των εσόδων ανά συνδρομητή, κάτι που ωστόσο ισχύει από το 1999! Οι εταιρείες συνδρομητικής τηλεόρασης πληρώνουν στο Ελληνικό Δημόσιο ένα ποσό εφάπαξ κατά την υπογραφή της σύμβασης και κάθε χρόνο ένα κλιμακούμενο ποσοστό (0,5% – 3,5%) επί του συνόλου των εσόδων και όχι μόνο από τους συνδρομητές.
Επιπλέον, ζητούν να αντικατασταθεί το αγγελιόσημο από τον χαμηλότερο ειδικό φόρο επί των διαφημίσεων, με υποχρέωση ένα ποσοστό του να πηγαίνει για την κοινωνική ασφάλιση, μεταθέτοντας και πάλι την υποχρέωση της ασφάλισης του προσωπικού τους στους διαφημιζομένους, δηλαδή στους πελάτες. Και, τέλος, η ΕΙΤΗΣΕΕ παραπονιέται γιατί μόνο το 60% του προσωπικού της καλύπτεται από τον πόρο του αγγελιοσήμου.
Να καταργηθεί το αγγελιόσημο και να πληρώσουν άλλοι τον ειδικό φόρο επί των διαφημίσεων ζητούν οι ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών,! Εν μέσω των διαβουλεύσεων με το επιτελείο των «θεσμών», η ΕΙΤΗΣΕΕ με το non-paper που έστειλε θέτει και προς την κυβέρνηση την πρότασή της, συσχετίζοντας για πρώτη φορά τον φόρο τηλεόρασης (20%) με το αγγελιόσημο (21,5%), που ενσωματώνονται στη διαφήμιση. Με την κατάργηση των «επιστροφών», την οποία αποδέχθηκε και αυτή η κυβέρνηση και θα ισχύσει από τις 2 Ιανουαρίου 2016, οι τηλεοπτικοί σταθμοί μετατρέπονται εμμέσως και σε media shops (εις βάρος των μικρών) και επιχειρούν να ανακτήσουν τα χαμένα έσοδα από τη διαφήμιση.
Στο υπόμνημα θεωρούν πως ο ειδικός φόρος τηλεόρασης θα φέρει έσοδα το 2015 της τάξεως των 30 εκατομμυρίων ευρώ. Το σχέδιό τους είναι να «απλωθεί» ο φόρος σε όλα τα είδη τηλεοπτικής μετάδοσης (καλωδιακή, δορυφορική, ιντερνετική, κινητή) ώστε να μειωθεί το ύψος του από το 20% που είναι σήμερα και επικαλούνται ένα ανάλογο παράδειγμα από τη Γαλλία. Με τον τρόπο αυτό θα προκληθεί σημαντική επιβάρυνση στη Nova, αφού προτείνεται να γίνεται η κοστολόγηση επί των εσόδων ανά συνδρομητή, κάτι που ωστόσο ισχύει από το 1999! Οι εταιρείες συνδρομητικής τηλεόρασης πληρώνουν στο Ελληνικό Δημόσιο ένα ποσό εφάπαξ κατά την υπογραφή της σύμβασης και κάθε χρόνο ένα κλιμακούμενο ποσοστό (0,5% – 3,5%) επί του συνόλου των εσόδων και όχι μόνο από τους συνδρομητές.
Επιπλέον, ζητούν να αντικατασταθεί το αγγελιόσημο από τον χαμηλότερο ειδικό φόρο επί των διαφημίσεων, με υποχρέωση ένα ποσοστό του να πηγαίνει για την κοινωνική ασφάλιση, μεταθέτοντας και πάλι την υποχρέωση της ασφάλισης του προσωπικού τους στους διαφημιζομένους, δηλαδή στους πελάτες. Και, τέλος, η ΕΙΤΗΣΕΕ παραπονιέται γιατί μόνο το 60% του προσωπικού της καλύπτεται από τον πόρο του αγγελιοσήμου.