Ψάχνουν μοτίβα για την αναγέννηση της τηλεόρασης


Η τηλεόραση αντεπιτίθεται…

Paul-Christian Britz / Στέφανος Γεωργακόπουλος

Από τη http://www.dw.de
Μετά την κρίση στις εφημερίδες ανησυχία επικρατεί και για το μέλλον της τηλεόρασης. Δημοσιογράφοι συζήτησαν στη Ν. Υόρκη νέες ιδέες που θα μπορούσαν να αναγεννήσουν τα τηλεοπτικά ΜΜΕ.

Όσοι κάνουν τηλεόραση στις ΗΠΑ ανησυχούν. Και δικαίως. Έρευνα του ινστιτούτου κοινωνικής έρευνας PEW Research δείχνει ότι ενώ πριν από μόλις 8 χρόνια το 42% των ανθρώπων μεταξύ 18 και 29 ετών έβλεπαν ειδήσεις στην τηλεόραση, σήμερα το ποσοστό τους μειώθηκε στο 30%. Δεν είναι λίγοι εκείνοι οι δημοσιογράφοι που εκφράζουν φόβους ότι η κρίση που χτύπησε αμείλικτα πριν από λίγα χρόνια τις εφημερίδες και τα περιοδικά, χτυπά τώρα και την πόρτα της τηλεόρασης.
Αναζητώντας «νέα οράματα» για την τηλεόραση του μέλλοντος ο καθηγητής δημοσιογραφίας Τζεφ Τζάρβις κάλεσε στο Πανεπιστήμιο της Πόλης της Νέας Υόρκης δημοσιογράφους, παραγωγούς, φοιτητές, επιχειρηματίες και επιστήμονες για να συζητήσουν και να ανταλλάξουν ιδέες. 

Ανάμεσά τους βρισκόταν και ο Ριτζάτ Μίντι, ο οποίος «έστησε» τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο αραβικό τηλεοπτικό πρόγραμμα Al Jazeera. Ο διάλογος, λέει, είναι το μόνο που ενδιαφέρει τους τηλεθεατές: «Οι άνθρωποι εμπιστεύονται κατ΄ αρχήν άλλους ανθρώπους. Πώς λοιπόν θα περάσεις τις ειδήσεις σου στον κόσμο; Πώς θα κάνεις τους τηλεθεατές να μοιράζονται στο διαδίκτυο ακόμα περισσότερο τις ειδήσεις που παρακολουθούν;» Με την άποψη αυτή συμφωνεί και ο Τομ Κιν από το Bloomberg News: «Δοκιμάσαμε το ένα, δοκιμάσαμε το άλλο. Ο κόσμος δεν θέλει κάτι διαφορετικό!»

Το βάρος στην κοινωνική δικτύωση λοιπόν!

Προς την κοινωνική δικτύωση κινείται η τηλεόραση του μέλλοντος;
Δύο όροι ακούγονται πιο πολύ στις συζητήσεις: Personal (Προσωπικά) και Social (Κοινωνικά), δηλαδή ειδήσεις στα μέτρα των χρηστών του διαδικτύου, οι οποίοι στη συνέχεια μοιράζονται τις ειδήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σχολιάζουν και συζητούν.
Οι περισσότερες από 20 προτάσεις για την αναγέννηση της τηλεόρασης που παρουσιάστηκαν ξεκινούν από εφαρμογές κινητού τηλεφώνου και τεχνητά βοηθήματα και φτάνουν μέχρι και σε ιδέες για την αναδιαμόρφωση κλασικών τηλεοπτικών εκπομπών. Για παράδειγμα το TouchCast είναι μια εφαρμογή για τάμπλετ, με την οποία ο δημοσιογράφος μπορεί να παρουσιάσει μόνος του δελτίο ειδήσεων, μιας και περιλαμβάνει ακόμα και teleprompter.

Το Πανεπιστήμιο της Πόλης της Νέας Υόρκης σχεδιάζει τη δημιουργία προγράμματος σπουδών «Κοινωνικής Δημοσιογραφίας» με σκοπό να αξιοποιήσει τις δυνατότητες που προσφέρουν οι διάφορες ομάδες κοινωνικής δικτύωσης. Ο καθηγητής Τζεφ Τζάρβις εξηγεί: «Θα πρέπει να ξεφύγουμε από την ιδέα ότι αυτό που προσφέρουμε είναι περιεχόμενο. Δημοσιογραφία είναι παροχή υπηρεσιών για το κοινωνικό σύνολο. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να γνωρίζουμε την κοινωνία και να την αφουγκραζόμαστε πριν αρχίσουμε να ασχολούμαστε με το περιεχόμενο».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *