Επιδοτούμενες γαλέρες στην παραγωγή θεάματος

Ματίνα Παπαχριστούδη στο ΠΡΙΝ

Η άνθηση της ελληνικής παραγωγής θεάματος στηρίχθηκε πλουσιοπάροχα από κρατικά κονδύλια. Τα 200 εκατ. ευρώ που έδωσε το πρώην ΕΚΟΜΕ σε 5 χρόνια, το οποίο και καταργήθηκε για να δημιουργηθεί η Creative Greece με εξίσου υψηλά κονδύλια προς διάθεση, εκκίνησαν την οπτικοακουστική βιομηχανία. Οι παραγωγές αυξήθηκαν τόσο στον κινηματογράφο όσο και στην τηλεόραση. Η παραγωγή διαφημιστικών ταινιών επίσης γνωρίζει άνθηση μέσω διαφόρων προγραμμάτων προβολής και επικοινωνίας του υπουργείου Τουρισμού, των δήμων, των Περιφερειών, της “Συμμαχίας για την Ελλάδα”, κ.λ.π.

Η αύξηση αυτή που μεταφράζεται αυτόματα σε κερδοφορία για τις εταιρείες οπτικοακουστικής παραγωγής δεν έφερε και βελτίωση στις εργασιακές σχέσεις. Παρόλη την μεγέθυνση του κλάδου, την αριθμητική αύξηση των θέσεων εργασίας, υψηλές αμοιβές είδαν μόνο οι ολίγοι πρωταγωνιστές στα τηλεοπτικά σήριαλ.

Οι εταιρείες παραγωγής που στοχεύουν στις νέες επιδοτήσεις ζήλεψαν τη δόξα των χείριστων εργοδοτών. Οδηγία που εκδόθηκε από την Ένωση Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων (ΠΑΚΤ), μέλος του ΣΕΒ, στην οποία συμμετέχουν δεκάδες εταιρείες με έργα για τον κινηματογράφο, την τηλεόραση, τη διαφήμιση, γραμμική και ψηφιακή, προβλέπει 15ωρη ημερήσια εργασία.

Η είδηση βγήκε από καταγγελία της ΠΟΘΑ, της ένωσης Τεχνικών ΕΤΕΚΤ ΟΤ και της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών που κατήγγειλαν την “Οδηγία” με επιστολή τους στη Νίκη Κεραμέως.

Η στόχευση για εξάντληση του προσωπικού στα πλατό των πάμπολλων γυρισμάτων που προβλέπονται αυτή τη σεζόν βαφτίζεται από την εργοδοτική ένωση ως βέλτιστη πρακτική (best practice). Μπορεί πράγματι να είναι “βέλτιστη” για τις αναμενόμενες χρηματοδοτήσεις από κρατικά κεφάλαια για τις ιδιοκτησίες των εταιρειών-μελών της ΠΑΚΤ. Για τους εργαζόμενους όμως σε όλες τις ειδικότητες, από τους ηθοποιούς, τους σκηνοθέτες, έως τους τεχνικούς ή τους κομπάρσους, η 15ωρη εργασία είναι υπογραφή για τις “γαλέρες” στο χώρο του Πολιτισμού.

Τα μέλη της ΠΑΚΤ προφανώς βιάζονται μιας και από την 1η Οκτωβρίου θα λειτουργήσει η Creative Greece στην οποία ενσωματώθηκαν το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και το ΕΚΟΜΕ. Η προίκα για την παραγωγή στο αρχικό στάδιο ανέρχεται σε 255 εκατ. ευρώ, τα 100 εκ των οποίων θα χορηγούνται σε μικρομεσαίες εταιρείες μέσω του ΕΣΠΑ.

Ειδησάρια πίσω από την επικαιρότητα

** Τώρα και “διαφημιστικές” προβολές του ΝΑΤΟ στην κρατική ραδιοτηλεόραση. Στην ιστοσελίδα ertnews αναρτήθηκε άρθρο πρώην στρατηγού για τα “20 χρόνια δημιουργίας του ΝΑΤΟ”. Η προβολή έγινε ενόψει της κοινοβουλευτικής συνέλευσης στην Αθήνα για την οποία η κυβέρνηση Μητσοτάκη ετοιμάζει λαμπερές εμφανίσεις. Εορταστικές εκδηλώσεις στη Βουλή με τα “γεράκια” του ΝΑΤΟ, επίσκεψη στις βάσεις στη Σούδα και πολλά άλλα. Η ΕΡΤ για πρώτη φορά λειτουργεί ως “χορηγός επικοινωνίας” πολέμου.

** Επεκτείνεται σταθερά και με υψηλές βλέψεις για είσοδο στο Χρηματιστήριο ο όμιλος Μαρινάκη. Η Alter ego ρίχνει βάρος στην παραγωγή με τη μετατροπή της Red Productions σε Alter Ego Studios, αλλά και στην τεχνολογία με τη ίδρυση της Alter Ego Ventures, που στοχεύει σε επενδύσεις πάσης φύσεως. Η επέκταση συνεχίζεται στην τηλεόραση επίσης με τη λειτουργία από τον Οκτώβριο δυο νέων καναλιών, του Mega News και του Olympiakos TV.

** Το μπάσκετ θα συνεχίσει όπως όλα δείχνουν στην κρατική τηλεόραση. Η ΕΣΑΚΕ συμφώνησε στην ΕΡΤ για το πακέτο της ερχόμενης 3ετίας για το πρωτάθλημα της Α1. Η πρόταση της ΕΡΤ για τηBasket League ανέρχεται σε 20 εκατ. ευρώ για την 3ετία. Οι αγώνες του πρωταθλήματος θα μεταδίδονται στην ΕΡΤ 3, το διαδίκτυο και τα μεγάλα ματς στην ΕΡΤ 1.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *