Κρατική διαφήμιση, το εργαλείο φίμωσης

αναδημοσίευση από το neostrategy.gr

Σφοδρές αντιδράσεις προκαλεί η ντροπιαστική – στα όρια της κοροϊδίας – επιδότηση στους παραφουσκωμένους λογαριασμούς ρεύματος που ανακοίνωσε η κυβέρνηση λίγο πριν κατεβάσει ρολά για την αυγουστιάτικη ραστώνη. Όπως και οι διαρκείς αυξήσεις ρεύματος παρά τις τεράστιες επενδύσεις και την γενναία επιχορήγηση με ευρωπαϊκά κονδύλια για περαιτέρω ανάπτυξη της “πράσινης ενέργειας”. Αντιδράσεις όμως προκαλεί και η αδηφάγα ανάπτυξη νέων αιολικών Πάρκων με την εγκατάσταση εκατοντάδων νέων ανεμογεννητριών στις επιλεγμένες από την ενεργειακή ελίτ, περιοχές της χώρας.

Αρχικά οφείλουμε να σημειώσουμε πως η ραγδαία ανάπτυξη των Αιολικών Πάρκων στη χώρα μας πραγματοποιείται μεν από τους πανισχυρούς επιχειρηματικούς ομίλους με την εγγύηση των αναγκαίων θεσμικών προσαρμογών της κυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη, χρηματοδοτείται ωστόσο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Κι από αυτή την πρώτη δόση της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης που εισρέει στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για το RepowerEU, η κυβέρνηση προτίθεται να διαθέσει σχεδόν το 18% του συνολικού ποσού για ποιο λόγο λέτε;
Μα για να κάνει επικοινωνιακή πολιτική! Να μοιράσει δηλαδή διαφημίσεις στα μμε, που σκοπό θα έχουν την προβολή της ανάγκης να υπάρξει πράσινη μετάβαση.

Αρχικά προέχει η πειθώ μέσω της διαφήμισης

Κανείς δεν αποκλείει πως ο Κ. Μητσοτάκης ενόψει της ΔΕΘ προτίθεται να αναγγείλει μέτρα αντιμετώπισης της “ενεργειακής φτώχειας”, ήτοι νέες επιδοτήσεις στους λογαριασμούς ρεύματος. Προς το παρόν όμως προέχει η επιχείρηση πειθούς της ελληνικής κοινωνίας για το καταστροφικό για το περιβάλλον της χώρας “πράσινο μετασχηματισμό”.
Έτσι για μια ακόμη φορά η κυβέρνηση Μητσοτάκη προτίθεται να αντιμετωπίσει τις αντιδράσεις διανέμοντας στην αγορά των μίντια σχεδόν το 18% της πρώτης δόσης των “προχρηματοδοτήσεων”. Η επικοινωνιακή ενεργειακή καταιγίδα από το Φθινόπωρο κρίνεται αναγκαία και η εταιρεία που θα υπογράψει τη σύμβαση ανάθεσης των 8,6 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) θα έχει το “δύσκολο” έργο της παραγωγής του διαφημιστικού υλικού και της κατανομής στα ΜΜΕ.

Κρατική διαφήμιση, το εργαλείο φίμωσης

Το ποσό που θα διατεθεί στα ΜΜΕ από τα 8,6 εκατ. είναι προς το παρόν άγνωστο, συνήθως σε τέτοιες συμβάσεις διανέμεται σχεδόν το 80% με 85% των συνολικών κονδυλίων. Το αν θα εξελιχθεί τη “ενεργειακή επικοινωνία” σε μια νέα “Λίστα Πέτσα” παραμένει επίσης προς διερεύνηση.
Το βέβαιο είναι πως η κυβέρνηση Κ. Μητσοτάκη έχει αναγάγει ήδη από το 2019 την κρατική διαφήμιση σε νούμερο ένα εργαλείο φίμωσης και χειραγώγησης των μίντια. Η κρατική διαφήμιση αυξάνεται ραγδαία και συνεχώς, δίνονται πλέον κονδύλια και από τα Προγράμματα δημοσίων επενδύσεων ενώ τα κρίσιμα υπουργεία όπως τα Περιβάλλοντος, Υγείας, Οικονομικών διαθέτουν επικοινωνιακή υπεροπλία με εκατ. ευρώ για να περάσει η νεοφιλεέυθερη πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ.

Ποιος θυμάται πως δόθηκαν 8,2 εκατ. ευρώ για την διαφήμιση των μέτρων ενάντια στην ακρίβεια (!), τα 2,9 εκατ. ευρώ για την κατάργηση του ΕΣΥ, τα 4,6 εκατ. ευρώ για διαφήμιση του “σώσε το σπίτι σου”, τα 4,5 εκατ. ευρώ για την επιστολική ψήφο στις Ευρωεκλογές…

Μόλις πριν λίγες ημέρες εγκρίθηκαν από τη γενική γραμματεία νέα επικοινωνιακά προγράμματα στο ποσό των 9 εκατ. ευρώ. Αυτά προστίθενται ήδη στα περίπου 40 εκατ. ευρώ που εγκρίθηκαν έως και τον Ιούνιο του 2024 και έπεται συνέχεια…

Σε λίγες ημέρες μάλιστα, λήγει η προθεσμία διαγωνισμού που προκήρυξε το υπουργείο Περιβάλλοντος  και Ενέργειας ύψους 28,38 εκατ. ευρώ για την υλοποίηση του ευρωπαϊκού προγράμματος  RepowerEU, το οποίο είναι ενταγμένο στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Πρόκειται για το τεράστιο έργο της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αποφασίστηκε το 2022, ολοκληρώθηκε το 2023 και στις αρχές αυτού του έτους διένειμε τις πρώτες επιχορηγήσεις ως “προχρηματοδότηση” των μεγάλων επενδύσεων στον “πράσινο μετασχηματισμό”. Η Ελλάδα, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις της Ε.Ε, έλαβε το ποσό των 158,7 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε όλο το άρθρο στην ιστοσελίδα εδώ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *