Δύο διαφορετικές αναφορές στη διάρκεια της τελευταίας εβδομάδας, που δεν έγιναν είδηση ή ρεπορτάζ, καταδεικνύουν πως η κυβέρνηση έχει ακόμη πολλά να κάνει για την πλήρη ποδηγέτηση μίντια και δημοσιογράφων. Σύμφωνα με όσα γράφτηκαν στην εφημερίδα Εστία, ο πρωθυπουργός «προτίθεται να ζητήσει από τη google και το facebook να φιλτράρουν τις πληροφορίες» που θα διακινούνται προεκλογικά! Ως πρόσχημα χρησιμοποιεί την «ανησυχία για διάδοση παραπλανητικών ειδήσεων»… Την ίδια στιγμή, στη συνέντευξη που έδωσε η Ευρωπαία Επίτροπος Βέρα Γιούροβα στο insidestory.gr, δήλωσε πως ο πρωθυπουργός τη διαβεβαίωσε «ότι θα σκεφτεί σοβαρά να επεκτείνει ξανά τα δικαιώματα των πολιτών», σε ό,τι αφορά το δικαίωμα να πληροφορούνται αν τους παρακολουθεί η ΕΥΠ!
Γίνεται φανερό πως η επικυριαρχία του μοντέλου ολοκληρωτικού ελέγχου στα ΜΜΕ επεκτείνεται πλέον και σε μεμονωμένες δημοσιογραφικές ανεξάρτητες φωνές στα Ψηφιακά Μέσα και Δίκτυα που παράγουν ενημέρωση έξω από τον ασφυκτικό κλοιό χειραγώγησης. Η απόλυτη πρόσδεση των μίντια στην κυβερνητική ειδησεογραφία επιβλήθηκε εύκολα τα δυο τελευταία χρόνια και με την απουσία οποιασδήποτε αντίδρασης στον κλάδο ο οποίος ελέγχεται πολιτικά και συνδικαλιστικά από τις δυνάμεις ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ.
Η συντριπτική πλειονότητα των ΜΜΕ ελέγχεται πλήρως με τις κρατικές επιδοτήσεις κάθε είδους. Για νέα διανομή χρήματος με στόχο το «μπούκωμά» τους υπάρχουν 20 εκατ. ευρώ που ενέκρινε η Κομισιόν και θα μοιραστούν στις εταιρείες – έως 500 χιλιάδες έκαστη ως το τέλος Δεκεμβρίου. Επιπλέον βγαίνουν συνεχώς… πετσωμένες λίστες διαφημιστικού χρήματος. Η διαφημιστική δαπάνη των δημοσίων οργανισμών και υπουργείων ξεπερνά τα 25 εκατ. ευρώ. Το Μαξίμου στοχεύει στην κατασκευή «χαρωπών εναλλακτικών πραγματικοτήτων».
Η δημοσιογραφία της κοινωνικής και πολιτικής πραγματικότητας μετακινήθηκε σε μικρά ανεξάρτητα μίντια και στα ψηφιακά κοινωνικά δίκτυα τα οποία επιχειρείται επίσης να ελεγχθούν. Η διακίνηση πληροφοριών και ειδήσεων από twitter και facebook ενοχλούν το σύστημα οικονομικής και πολιτικής εξουσίας. Όπου δεν επαρκούν οι απειλές, ο εκφοβισμός και η συκοφάντηση θα επέρχεται πλήρης συσκότιση σε ειδήσεις και πληροφορίες.
** Μετά τη «Λίστα Πέτσα» και τη «Λίστα Πλεύρη», έρχεται η «Λίστα Σκρέκα». Ένα ακόμη πρόγραμμα κρατικής διανομής χρήματος από το υπουργείο Περιβάλλοντος για να αλλοιώσει την πραγματικότητα με την ακρίβεια στην ενέργεια. Το Μαξίμου ενέκρινε διαφήμιση για τα ΜΜΕ ύψους 7.440.000 ευρώ. Ένα μόλις μήνα πριν, πάλι το υπουργείο Σκρέκα πήρε έγκριση για διαφήμιση 1,5 εκατ. ευρώ για την ανακύκλωση λευκών συσκευών.
** Τη γραμμή έδωσε ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Κ. Μητσοτάκης, ο οποίος δήλωσε πως η κυβέρνηση θα ακολουθήσει στην ενέργεια πολιτική σαν αυτή της πανδημικής κρίσης του Covid. Πρακτικά, με κάθε τρόπο θα επιχειρηθεί ο έλεγχος της ενημέρωσης και της πληροφόρησης και το πρώτο βήμα είναι το «μπούκωμα» των μίντια, όχι μόνο των μεγάλων συστημικών, αλλά κι όλων των μικρότερων στο Διαδίκτυο.
** Δυο φορές εμφανίστηκε το τελευταίο διάστημα στην ΕΡΤ ο Κυριάκος Βελόπουλος. Ο αρχηγός της ακροδεξιάς Λαϊκής Λύσης, που έχει τηλεοπτική παρουσία σε δεκάδες περιφερειακά κανάλια με δική του εκπομπή πολιτικού τηλεμάρκετινγκ, στις οποίες ανακατεύει τις ανακοινώσεις του κόμματος του με κεραλοιφές που πουλάει, μπήκε στο σαλόνι της κυβερνητικής προπαγανδιστικής ενημέρωσης. Η γραμμή Μαξίμου απευθείας στο ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής.