Καταγγελία για την ταινία του Μπαντέρας στη Θεσσαλονίκη…

Έρχονται από το Χόλιγουντ στη Θεσσαλονίκη για ταινία με τον Αντόνιο Μπαντέρας. Παίρνουν 4 εκατ. επιδότηση από το ΕΚΟΜΕ επειδή τα γυρίσματα θα γίνουν Ελλάδα. Αλλά θα …μεταμφιέσουν τους χώρους στη Θεσσαλονίκη για να φαίνεται πως είναι το …Μαϊάμι και θα χρησιμοποιήσουν ειδικευμένους της κινηματογραφικής παραγωγής, από άλλες τρίτες χώρες. H Ελλάδα δίνει 1000 κομπάρσους…Η Ελλάδα και η Θεσσαλονίκη δεν θα ακουστούν πουθενά, μόνο το ΕΚΟΜΕ θα γραφτεί στους τίτλους τέλους της ταινίας. Κόστος της αναγραφής 4 εκατ. ευρώ! Το θέμα ανέδειξαν τα τοπικά Μέσα στη Θεσσαλονίκη και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος αντιδρά και καταγγέλλει:

Επιστολή της Π.Ο.Θ.Α σε κάθε αρμόδιο στήριξης οπτικοακουστικής παραγωγής

Ο τοπικός τύπος πρόσφατα υποδέχτηκε με ενθουσιασμό την είδηση της επερχόμενης έναρξης στηΘεσσαλονίκη των γυρισμάτων της ταινίας «Barracunda» με πρωταγωνιστή τον Αντόνιο Μπαντέρας.Για την κινηματογραφική κοινότητα, όμως, το τοπίο δεν είναι τόσο ειδυλλιακό ούτε όμως και αναπτυξιακό.

Σύμφωνα με πληροφορίες στην παραγωγή της ταινίας θα εργαστούν ελάχιστοι επαγγελματίες απότη χώρα μας, αφού όλες οι θέσεις εξειδικευμένου προσωπικού έχουν στελεχωθεί με εργαζόμενουςαπό γειτονικές χώρες, με αμοιβή αρκετά κατώτερη από την αμοιβή των αντίστοιχων εργαζομένωνπου δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Η παραγωγή, δηλαδή, επιχειρεί να «σπάσει» την αγορά. Ταυτόχρονα θα δικαιούται να έχει μία γενναία χρηματοδότηση από το ΕΚΟΜΕ μέσω του cashrebate, της τάξεως των 4 από τα συνολικά 20 εκατομμύρια που διαφημίζεται ότι είναι οπροϋπολογισμός της ταινίας.

Ως ομοσπονδία, μαζί με σύσσωμο τον κινηματογραφικό χώρο, είχαμε εγκαίρως προειδοποιήσει για τις επίμαχες τροποποιήσεις άρθρων, του νόμου 4487/17 για το cash rebate του ΕΚΟΜΕ που απόαναπτυξιακό εργαλείο το μετατρέπει, φωτογραφικά μάλιστα, σε ένα μέσο εκροής κρατικώνχρηματοδοτήσεων προς το εξωτερικό σε ταινίες που λειτουργούν ως όχημα για την συρρίκνωσηςτων εργασιακών σχέσεων, των μισθών, των συνθηκών εργασίας, υγείας και ασφάλειας. Αξίζει νασημειωθεί ότι αυτό συμβαίνει την ίδια στιγμή που το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφουαπαξιώνεται με την μηδαμινή χρηματοδότηση των 3,6 εκατομμυρίων ευρώ τον χρόνο. Αυτονόητα καλωσορίζουμε τις ξένες παραγωγές, αλλά όταν αυτό γίνεται με σεβασμό στιςεργασιακές συνθήκες της χώρας μας και το δημόσιο συμφέρον. Η χώρα μας εκτός από πλούσια σεφυσικό κάλλος και αρχαιότητες, διαθέτει ανθρώπους με μεγάλη επαγγελματική αναγνώρισηπαγκοσμίως, σε όλους τους τομείς παραγωγής μίας ταινίας.

Ειδικά στην συγκεκριμένη συγκυρία,που ο κλάδος μας είναι πληγωμένος από το μακροχρόνιο lockdown, θεωρούμε αδιανόητο όχι μόνο ναμην δημιουργείται επαρκές πλαίσιο ώστε να εργαστούν σε μια τέτοια παραγωγή εργαζόμενοι μεμόνιμη έδρα την Ελλάδα, αλλά η κυβέρνηση να καταστρέφει και το ήδη υπάρχον. 1Να σημειώσουμε εδώ ότι ούτε ως διαφήμιση για την χώρα μας θα λειτουργήσει η ταινία, αφού ηπανέμορφη Θεσσαλονίκη θα «μεταμφιεστεί» ώστε να μοιάζει με το… Μαϊάμι!

Δηλαδή θαπληρώσουμε με κρατικό χρήμα μία ταινία που ούτε προσωπικό από την χώρα μας θαχρησιμοποιήσει, ούτε θα διαφημίσει την χώρα στο εξωτερικό. Για μας αυτό δεν είναι ανάπτυξηπολιτισμένης χώρας, αλλά πλιάτσικο αποικιοκρατικής λογικής. Η χώρα μας διαθέτει μία πληθώραεπαρκέστατου τεχνικού και καλλιτεχνικού προσωπικού. Μία ταινία αυτής της εμβέλειας δεν θαέπρεπε να στρέφεται σε αγορές με χαμηλότερα μεροκάματα για να γλυτώσει χρήματα πουαποτελούν ένα πολύ μικρό ποσοστό του συνολικού της προϋπολογισμού. Από τη μεριά μας έχουμε ζητήσει ήδη να εκπονηθεί ένα σχέδιο ελέγχων από το σώμα επιθεώρησηςεργασίας, τήρησης όσων δικαιωμάτων των εργαζομένων έχουν απομείνει.

Είναι ο καλύτερος τρόποςγια να αποδείξουμε ότι αυτός ο τόπος, η πατρίδα μας εκτός από όμορφο ντεκόρ, είναι μία χώρα πουκατοικείται από ανθρώπους εργατικούς, φιλόξενους δημοκρατικούς και, κυρίως, επαγγελματίες.Δεσμευόμαστε να αναδείξουμε ενδεχόμενα φαινόμενα καταπάτησης της εργατικής νομοθεσίας ή τονκανόνων υγείας και ασφάλειας, καθώς και οποιαδήποτε προσπάθεια συγκάλυψης ενδεχόμενωνπαραλείψεων. Ταυτόχρονα επαναφέρουμε την πάγια διεκδίκηση των εργαζομένων στο Θέαμα Ακρόαμα που είναιοι Συλλογικές Συμβάσεις. Ο μόνος τρόπος για να κατοχυρωθούν εργασιακά δικαιώματα και κανόνεςυγείας και ασφάλειας είναι οι Συλλογικές Συμβάσεις και για αυτές αγωνιζόμαστε.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ Π.Ο.Θ.Α.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΕΧΑΓΙΟΓΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΚΟΝΔΡΑΣ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *