Πρόκειται ουσιαστικά για την 4η λίστα απευθείας χρηματοδότησης των συνεργαζόμενων με την κυβέρνηση media. Η νέα διαφημιστική εκστρατεία του Β. Κικίλια για τον εμβολιασμό αξίας 18 εκατ. ευρώ, κινείται ακριβώς στην ίδια κατεύθυνση με αυτές του Στ. Πέτσα των 20 συν 2 εκατ. ευρώ. Η νέα ένεση ρευστότητας στα καθημαγμένα και προπαγανδιστικά media από την κυβέρνηση Μητσοτάκη γίνεται επίσης με τον ίδιο τρόπο, με ανάθεση σε εταιρεία που θα διανείμενει τα κονδύλια, όπως λέει η απόφαση, με κριτήρια τηλεθέασης, ακροαματικότητας και απήχησης. Τα χρήματα αυτά, συνολικά 40,5 εκατ. ευρώ για τα media, δίνονται χαριστικά, παρά το γεγονός ότι οι ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί είναι υποχρεωμένοι να μεταδίδουν δωρεάν διαφημιστικά μηνύματα όταν υπάρχει εθνικός, σοβαρός λόγος. Το πιστοποίησε εξάλλου η πρώτη απόφαση Στ. Πέτσα στις 15 του περασμένου Μαρτίου, με την οποία οι τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί υποχρεούνταν στη δωρεάν διάθεση χρόνου-ένα λεπτό ανά ώρα. Οι ιδιοκτήτες καναλιών για να εφαρμόσουν την απόφαση αυτή απαίτησαν και χρηματική απευθείας ενίσχυση. Κι αυτή δόθηκε. 11 συν 9 εκατ. ευρώ ως το τέλος Μάϊου, 2 εκατ. ευρώ τον Νοέμβριο μόνο για τους πανελλαδικούς τηλεοπτικούς σταθμούς και τώρα άλλα 18 εκατ. ευρώ.
Για το μείζον θέμα της αναγκαιότητας του εμβολιασμού επίσης κανάλια και ραδιόφωνα είναι υποχρεωμένα στη δωρεάν μετάδοση διαφημιστικών μηνυμάτων του υπ. Υγείας. Και πάλι ζήτησαν επιπλέον ενίσχυση, την οποία θα λάβουν. 18,5 εκατ. αυτή τη φορά.
Η πρώτη απόφαση που αφορά στη δέσμευση ποσού 18,5 εκατομμυρίων ευρώ δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια την παραμονή των Χριστουγέννων!
Το ποσό θα δοθεί για «την παροχή υπηρεσιών επικοινωνίας των πολιτών, για τον έγκαιρο εμβολιασμό έναντι του κορωνοιού covid-19 και την προβολή μηνυμάτων και της εθνικής εκστρατείας κατά του κορωνοιού covid-19 στο σύνολο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης». Όπως αναφέρεται η σύμβαση θα έχει ως αντικείμενο: α) το σχεδιασμό, οργάνωση της επικοινωνιακής στρατηγικής, της τοποθέτησης, του χρόνου προβολής και του τρόπου προβολής στο σύνολο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, και ειδικότερα από τους τηλεοπτικούς σταθμούς, από τον έντυπο τύπο, από τα ηλεκτρονικά μέσα με χρήση ηλεκτρονικών εφαρμογών και internet, από τον περιφερειακό τύπο, από ραδιοφωνικά μέσα κατά παρέκκλιση ειδικότερων διατάξεων που αφορούν στη μετάδοση των σχετικών μηνυμάτων από αυτά.
β) τη διαμόρφωση του σχεδιασμού της επικοινωνιακής στρατηγικής και της τοποθέτησης στα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας με την ενδεδειγμένη παραμετροποίηση που αφορά όλες τις ομάδες αποδεκτών και συγκεκριμένα τις πληθυσμιακές ομάδες που ορίζονται στο πλαίσιο της παρ. 1 του άρθρου 74 του ν.4761/2020, με κριτήρια την τηλεθέαση των τηλεοπτικών σταθμών, βάσει της διαθέσιμης μέτρησης από ανεξάρτητο φορέα, όπου αυτός υφίσταται, ή με κριτήρια δημοφιλίας, καθώς και με αναφορά στον βαθμό ανταπόκρισης και απήχησης σε κάθε ηλικιακή ομάδα, συμπράττοντα φορέα κοκ ανωτέρω κατά τον αποτελεσματικότερο οικονομικά τρόπο.