Πέτσινη ενημέρωση, τσεπωμένα κυβερνητικά ΜΜΕ

Από τη Ματίνα Παπαχριστούδη στο prin.gr

▸Μετά από δυο μήνες και κατόπιν έντονων πιέσεων ακόμη και από φιλοκυβερνητικά μίντια, το Μαξίμου έδωσε στη δημοσιότητα την περίφημη Λίστα Πέτσα. 18 σελίδες με 1.230 Μέσα ενημέρωσης, στα οποία μοιράστηκαν συνολικά 15.690.823 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, μαζί με αυτόν 19.420.147,94 ευρώ. Η λίστα δόθηκε την ημέρα κατά την οποία το επικοινωνιακό σύστημα Μητσοτάκη «σφυροκοπά» τον ΣΥΡΙΖΑ, με τις καταγγελίες Καλογρίτσα περί δανείου 3 εκατ. ευρώ. Κι έτσι τα δυο κόμματα εξουσίας έχουν πάλι κάτι για na «παίζουν» στην πλάτη του λαού, καβγαδίζοντας για το ποιός ελέγχει αποδοτικότερα μιντιάρχες και ενημέρωση.

Τι δείχνει η λίστα με τα ποσά που δόθηκαν για τα μηνύματα του COVID19; Το λογικό για την εκάστοτε κυβέρνηση κριτήριο χρηματοδότησης. Όσο πιο έντονα εξυμνούν την κυβέρνηση γενικά και τον πρωθυπουργό Κ.Μητσοτάκη ειδικότερα, τόσο πιο πολλά λεφτά παίρνουν. Αξίζει να σημειώσουμε πως όλα τα ποσά που θα διαβάσετε αφορούν σε διάστημα μόνο δύο μηνών!

Δηλαδή η λάιφ στάιλ ιστοσελίδα συμφερόντων Χρ. Ράπτη που εξυμνεί την Μαρέβα Μητσοτάκη, πήρε 100.000 ευρώ για δυο μήνες ή η μία από τις δυο λάιφ στάιλ σελίδες της Τατιάνας Στεφανίδου έλαβε 80.000 ευρώ. Την ώρα που οι εργαζόμενοι στάλθηκαν να εργαστούν σε …καραντίνα –ακόμη και σε αυτά τα χρηματοδοτούμενα ΜΜΕ- με το ποσό των 800 ευρώ για δυόμισι μήνες.

Γράφημα από την Εφημερίδα των Συντακτών

Αξίζει επίσης αναφοράς ότι τα χρήματα διανεμήθηκαν από την κυβέρνηση σε κάθε ξεχωριστό Μέσο, οπότε ένας ιδιοκτήτης που διαθέτει (ή ελέγχει) τηλεόραση, εφημερίδα, ιστοσελίδα, ραδιόφωνο, έλαβε πολύ περισσότερα. Επίσης άλλο ποσό δόθηκε σε εφημερίδα και ραδιόφωνο, άλλο στην ιστοσελίδα της ίδιας εφημερίδας ή του ίδιου του ραδιοφώνου. Τα σκήπτρα στη διανομή των 16 εκατ. ευρώ κρατά το συγκρότημα ΣΚΑΙ του Γιάννη Αλαφούζου, με χρηματοδότηση που αθροιστικά σε όλα τα μίντια φτάνει το 1,1 εκατ. ευρώ. Αναλυτικά για την τηλεόραση 830.000, 80.000 για το ραδιόφωνο, 100.000 για την ιστοσελίδα, 40.000 για τον SPORT FM, 30.000 για το Skairadio.gr, 20.000 ευρώ για τον Sport-fm.gr. Το συγκρότημα της Καθημερινής του Θεμιστοκλή Αλαφούζου, για τα έντυπα και τις ιστοσελίδες του, έλαβε συνολικά 330.000 ευρώ.

Η ιστοσελίδα Πρώτο Θέμα πήρε 250.000 ευρώ και η εφημερίδα 100.000 ευρώ. Μαζί με ραδιόφωνο και ελεγχόμενες ιστοσελίδες πήραν συνολικά 475.000 ευρώ. Το συγκρότημα Βαγγέλη Μαρινάκη με όλα τα μίντια έλαβε 937.000 ευρώ! Ενδεικτικά: Mega TV 380.000, in.gr 253.000, Το Βήμα 96.000, tanea.gr 64.000, tovima.gr 64.000, Tα Νέα Σαββατοκύριακου63.000, megatv.com 17.000 ευρώ.

Το συγκρότημα του Γιάννη Κουρτάκη με την εφημερίδα Παραπολιτικά και τις ιστοσελίδες που διαχειρίζεται έλαβε 249.000 ευρώ. Οι δυο ιστοσελίδες του Χρήστου Ράπτη iefimerida και bovary πήραν 350.000 ευρώ και τα Μέσα του Θ. Μαυρίδη liberal και Φιλελεύθερος 180.000 ευρώ.

Εντύπωση προκαλούν τα υψηλά ποσά στο site και το ραδιόφωνο της Athens Voice, 180.000 και 40.000 ευρώ αντίστοιχα. Όταν 40.000 ευρώ ήταν η «ταρίφα» για τα ενημερωτικά ραδιόφωνα της Αττικής, με εξαίρεση τον ΣΚΑΙ που πήρε περισσότερα. Και η ιστοσελίδα της Lifo έλαβε επίσης επαρκή χρηματοδότηση για το περιεχόμενο της, το ποσό των 120.000 ευρώ. Ευνοημένος και ο Νίκος Ευαγγελάτος που πήρε για την ιστοσελίδα του 142.000 ευρώ, ενώ δόθηκαν από 100.000 και 80.000 ευρώ στις ιστοσελίδες της συζύγου του Τ. Στεφανίδου.

Αξίζει τέλος να επισημανθεί πως οι εφημερίδες έλαβαν τα λιγότερα χρήματα από όλα τα μίντια που αναφέρονται στη λίστα. Καταρρέει έτσι και το επιχείρημα της κυβέρνησης της ΝΔ πως η διαφημιστική αυτή καμπάνια εντάσσεται στην πολιτική ενίσχυσης του Τύπου, ένα επιχείρημα με το οποίο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας επιχείρησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, όταν καταγγέλθηκε η κυβέρνηση ότι θέλει να στραγγαλίσει οικονομικά τις αντιπολιτευόμενες φωνές στα μίντια.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *