Το σπότ του ΣΥΡΙΖΑ χαϊδεύει τα αφτιά νεοσυντηρητικού ακροατηρίου, κουβέντα για διαπλοκή, ιδιοκτήτες…

Από τον Giorgos Katerinis
Το σποτ του ΣΥΡΙΖΑ για τα λεφτά στα ΜΜΕ έχει εξοργίσει τους δημοσιογράφους και σωστά κατά την άποψή μου. Και όταν λέω δημοσιογράφους δεν εννοώ τους 10-20 που γνωρίζει η πλειονότητα των τηλεθεατών, (τους οποίους παρότι θεωρεί αναξιόπιστους, εξακολουθεί να παρακολουθεί και να εξαρτά την άποψή του από όσα του μεταδίδουν). Εννοώ τις χιλιάδες ανθρώπων που εργάζονται σε κανάλια, ραδιόφωνα, εφημερίδες, σάιτ, ανθρώπους που συνήθως αμείβονται με χαμηλά μεροκάματα και με μεγάλη ανασφάλεια.

Τι έκανε λοιπόν το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης; Για να χτυπήσει την κυβέρνηση που χρησιμοποίησε τα κονδύλια της πανδημίας ταίζοντας δικά της παιδιά, έβγαλε ένα σποτ που τα βάζει λίγο-πολύ με όλο τον κόσμο που δουλεύει στην ενημέρωση. 
Το σποτ αυτό είναι στην ίδια γραμμή με τις επικρατούσες αντιλήψεις: οι δημοσιογράφοι τα παίρνουν για να παραπληροφορούν, οι γιατροί είναι φακελάκηδες, οι δημόσιοι υπάλληλοι τεμπέληδες κ.λπ. Αντιλήψεις που έχουν δώσει αγώνα όλα τα προηγούμενα χρόνια τα κόμματα εξουσίας να τις περάσουν στον κόσμο με μεγάλη επιτυχία, όπως αποδείχθηκε σε όλα τα χρόνια του μνημονίου. Γι αυτό και το σποτ έχει ευρεία αποδοχή, ακόμα και σε ανθρώπους που θα περίμενα να έχουν άλλα κριτήρια. 
Ας ξαναπούμε λοιπόν μερικές αλήθειες για το πώς λειτουργούν τα ΜΜΕ:
Η διαπλοκή εξουσίας και ενημέρωσης γίνεται με πολλούς τρόπους. Ο ένας είναι με την άμεση σχέση ιδιοκτητών ΜΜΕ και κομμάτων. Αν δούμε ποιοι κατέχουν τα μεγάλα ΜΜΕ καταλαβαίνουμε. 
Υπάρχει η διαπλοκή δημοσιογράφων με τα κόμματα. Πέι ρολ υπουργείων κλπ. 
Υπάρχει ο τωρινός τρόπος της άμεσης ενίσχυσης ιδιοκτητών υπαρκτών και ανύπαρκτων ΜΜΕ.
Υπάρχουν οι ενσωματωμένοι στα κόμματα δημοσιογράφοι.
Γενικά στη χώρα μας το επίπεδο της δημοσιογραφίας είναι σε πολύ χαμηλό επίπεδο. Πολλοί είναι οι λόγοι, δεν θα τους αναλύσω εδώ. 
Ας επανέλθουμε στο σποτ. Τι από όλα αυτά θίγει; Τίποτα. Απλά χαϊδεύει τα αυτιά ενός ακροατηρίου που είναι επιρρεπές στις γενικεύσεις και στις καταγγελίες των πάντων: “Όλοι τα παίρνουν”, “όλοι το ίδιο είναι”, “τα ΜΜΕ λένε κατευθυνόμενες ειδήσεις” κλπ. Προσπαθεί δηλαδή να κερδίσει ένα συντηρητικό ακροατήριο, προσπαθεί να κάνει αντιπολίτευση με φθηνά και αβαθή συνθήματα.
Κουβέντα για τους ιδιοκτήτες ΜΜΕ, κουβέντα για αυτούς που πήραν τηλεοπτικές άδειες (επί κυβέρνησης Συριζα-ΑΝΕΛ), κουβέντα για την πραγματική διαπλοκή. Ποιος γνωρίζει ότι ο Μαρινάκης έγινε ο μεγαλοβαρόνος των ΜΜΕ τα τελευταία χρόνια (επί κυβέρνησης Σύριζα-ΑΝΕΛ) ελέγχοντας τα 2 πρώην μεγαλοσυγκροτήματα του Τύπου, ένα κανάλι και το μοναδικό πρακτορείο διακίνησης εντύπων; 
Όταν ως κόμμα διατηρείς σχέσεις με ιδιοκτήτες ΜΜΕ, επιχειρώντας να στήσεις “δικά σου” Μέσα, όταν διατηρείς σχέσεις εξάρτησης με δημοσιογράφους (δεν εννοώ τα κομματικά ΜΜΕ), όταν τα στελέχη σου ξεροσταλιάζουν στα πάνελ που υποτίθεται καταγγέλλεις, μάλλον μόνο αυτό μπορείς να κάνεις. 
Και αυτομάτως κάνεις εχθρούς ανθρώπους που υπηρετούν την ενημέρωση και θα έπρεπε να τους είχες σύμμαχους.
Τέλος μια υπόμνηση σε όσους θυμήθηκαν ότι η ΕΣΗΕΑ είναι “κακή”. Όταν η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου (και Κουβέλη που διαφοροποιήθηκε) έβαλε μαύρο στην ΕΡΤ το συνδικαλιστικό κίνημα των εργαζομένων στα ΜΜΕ κινητοποιήθηκε με απεργία σε όλην την ενημέρωση. Μια απεργία που έδωσε τη δυνατότητα στη μοναδική συνάντηση όλης της Αριστεράς. Σημαίες του ΠΑΜΕ, του ΣΥΡΙΖΑ και της ΑΝΤΑΡΣΥΑ κυμάτισαν μαζί έξω από μέγαρο της ΕΡΤ. Μια κινητοποίηση που συνέβαλλε στην απομόνωση της δεξιάς και τροφοδότησε την άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία. 
Αν θέλεις να κάνεις ανατροπές στις συνειδήσεις και να φτιάξεις συμμαχίες με τις δυνάμεις της εργασίας έχεις παραδείγματα. Αν επιλέγεις να κάνεις συνεργασίες με προβεβλημένους δημοσιογράφους, φιλόδοξους επιχειρηματίες ΜΜΕ κλπ φτιάχνεις τέτοια σποτ, τα οποία στην τελική αποδεικνύονται αυτογκόλ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *