Από το ΑΤΜ του Μέγκα στο ATM του ΣΚΑΙ …

Από τη στήλη Πισω απο τις καμερες / στο κυριακάτικο ΠΡΙΝ

Από το ΑΤΜ του Μέγκα  στο ATM του ΣΚΑΙ …

Της Μ. Παπαχριστούδη

Τον Ιούνιο του 2015, το Μέγκα μετέδωσε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων –με ταυτόχρονη προβολή εικόνας φυσικά– μια γιαγιά η οποία «υπερασπιζόταν» ένα ΑΤΜ από την επιδρομή τρομοκρατημένων πολιτών ενόψει της επερχόμενης οικονομικής καταστροφής λόγω του «Όχι» στους εκβιασμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στη συνέχεια, βεβαίως, αποδείχθηκε πως η εικόνα προερχόταν από τη Νότια Αφρική, το κανάλι αυτογελοιοποίηθηκε και τιμωρήθηκε με πρόστιμο από το ΕΣΡ.

Τον Φεβρουάριο του 2019, ήταν ο ΣΚΑΙ που πρόβαλε μια τηλεοπτική απόπειρα ανάληψης ποσού 100.000 ευρώ από ΑΤΜ για να λοιδορήσει το δάνειο Πολάκη.

Ο ρεπόρτερ του σταθμού αποδέχθηκε τον ρόλο του γελωτοποιού και έτσι γελοιοποιήθηκε ο ίδιος δημοσίως, απλώς και μόνο για να εξυπηρετηθεί η σκληρή προπαγάνδα του εργοδότη του υπέρ της ΝΔ και εναντίον της κυβέρνησης.

Στην πρώτη περίπτωση ξέσπασε σκληρή ιδεολογική μάχη, αποκαλύφθηκε ο ρόλος του καναλιού, αναδείχθηκε ο κυρίαρχος ρόλος των Μέσων στη χειραγώγηση και η λειτουργία του Μέγκα ως ερπύστριας στον οδοστρωτήρα διάλυσης της χώρας και της οικονομίας από δανειστές, ΕΕ και τα μνημόνια που επέβαλαν. Στην τελευταία περίπτωση, ξέσπασε στα κοινωνικά δίκτυα μια «πλάκα» άνευ προηγουμένου, χωρίς καμία ιδεολογική αναφορά, χωρίς αποκάλυψη του ρόλου των Μέσων, λες και είναι πια φυσικό φαινόμενο η ταύτιση τηλεοπτικών σταθμών, ΜΜΕ, δημοσιογράφων-υπαλλήλων τους και στελεχών με τα πάσης φύσης κομματικά συμφέροντα. Ένα φαινόμενο που στο σύνολο τους οι δημοσιογράφοι αποδέχθηκαν, χωρίς καμία μαζική αντίσταση ή αντίδραση…

Σε αυτό, ακριβώς, το σημείο εντοπίζουμε μια κύρια διαφορά στα τέσσερα αυτά χρόνια σε ό,τι αφορά τη δημοσιογραφία. Οι σημαντικές έννοιες της προπαγάνδας και της χειραγώγησης στον κυρίαρχο λόγο της επικοινωνίας σταδιακά και με δόλο αντικαταστάθηκαν από την ουδέτερη και αμφίσημη έννοια των fake news! Πρόκειται για ένα νέο όρο, που εισήχθη από κυρίαρχες και συστημικές «δεξαμενές σκέψης» της ΕΕ, ο οποίος αξιοποιείται και χρησιμοποιείται από την κυρίαρχη πολιτική προπαγάνδα για να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα συμφέροντα, αποκρύπτοντας παράλληλα τις πραγματικές προθέσεις της χειραγώγησης.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *