Αμερικανοποίηση προπαγάνδας μέσω της «Ομάδας Αλήθειας»

Η εκδήλωση για τα 13 χρόνια δράσης της “Ομάδας Αλήθειας” στην ακραία προπαγάνδα που ασκεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη και της δολοφονίας χαρακτήρα όσων στοχεύει το μέγαρο Μαξίμου, δεν είναι απλά μια επίδειξη θράσους του προπαγανδιστικού της μηχανισμού. Οι αποκαλύψεις που “έπιασαν στα πράσα” γαλάζια παιδιά να μισθοδοτούνται με παχυλές αμοιβές στην “ιδιωτική εταιρεία”, παράλληλα να κατέχουν θέσεις στον κρατικό μηχανισμό και να λαμβάνουν χορηγίες από ιδιωτικές εταιρείες με δημόσιες προμήθειες, αποκαλύπτουν το σημερινό βαθύ πλέγμα διαπλοκής. 

Η “Ομάδα αλήθειας” είναι ένα παρακλάδι στον κλάδο του lobbying και του πολιτικού μάρκετινγκ που ειδικεύεται στην υπηρεσία “βρώμικων αποστολών” προπαγάνδας, κυρίως για λογαριασμό του κυβερνώντος κόμματος. Έως και την αποκάλυψη για τα πρόσωπα και το μηχανισμό χρηματοδότησής της, η “Ομάδα αλήθειας” δεν είχε ονοματεπώνυμο. Επιδίδονταν με την κουκούλα στην τεχνική του “character assassination” (δολοφονία χαρακτήρα). Μετά τις σαρωτικές αποκαλύψεις η Ομάδα συστήνεται δημόσια με “πάρτυ” και κάλυψη πρωτοκλασάτων υπουργών που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της.

Υπάρχει ωστόσο μια ακόμη πτυχή στην πλήρη κάλυψή της από το Μαξίμου μέσω του πρώην μέλους της, νυν κυβερνητικού εκπροσώπου Π. Μαρινάκη. Η “αμερικανοποίηση” της προπαγάνδας με το μοντέλο της “δολοφονίας χαρακτήρα”.

Η δυσφήμιση επιλεγμένων στόχων, τα πρόσωπα- πολιτικοί αντίπαλοι ή και ολόκληρες ομάδες που θεωρούνται απειλή (όπως το φοιτητικό κίνημα ή αλληλλέγγυοι με πρόσφυγες-μετανάστες ή συγγενείς θυμάτων στα Τέμπη), εξελίσσεται ταχύτατα με υπονόμευση χαρακτήρων και σπίλωση των στόχων τους.

Η δαιμονοποίηση όσων αμφισβητούν τα κυρίαρχα κάθε φορά αφηγήματα ειδικά στα μείζονα ζητήματα της κοινωνικής ή πολιτικής επικαιρότητας, μετατρέπεται σε “θέμα” για τα ίδια τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Στην ουσία με την τακτική της “δολοφονίας χαρακτήρα” κατασκευάζεται μια νέα αφηγηματική πραγματικότητα.

Η κύρια πληροφορία για τους καταναλωτές της πληροφορίας στα Κοινωνικά δίκτυα αλλά και για τα ίδια τα media δεν είναι το γεγονός που συμβαίνει στην πραγματικότητα αλλά αυτό που αφηγείται ο προπαγανδιστικός μηχανισμός ότι συμβαίνει. Η συνήθης χρήση ψευδών, παραπλανητικών ή και κατασκευασμένων στοιχείων για τα στοχευμένα πρόσωπα ή ομάδες, συμπληρώνεται με μεγάλες δόσεις συναισθηματικής φόρτισης μέσω της ανάλογης γλώσσας.

Πίσω από τις κάμερες

Απομακρύνεται ο ενοχλητικός δημοσιογράφος της “Αφύλακτης διάβασης” Θωμάς Σίδερης από το ραδιοφωνικό πρόγραμμα της ΕΡΤ από την 1η Ιουλίου. Οι τελευταίες εκπομπές του για την Παλαιστίνη και τη Γάζα έκατσαν βαριά στο στομάχι της επιλεγμένης από το Μαξίμου διοίκησης Παπαδόπουλου. Η προτελευταία εκπομπή του αφιερωμένη στην παγκόσμια Πορεία για τη Γάζα κατέβηκε από το διαδίκτυο. Λίγες ημέρες μετά ο πολυβραβευμένος για τα ντοκιμαντέρ του, δημοσιογράφος ενημερώθηκε ότι επιστρέφει στην οργανική θέση του, στη γενική γραμματεία ενημέρωσης.

Σιγή των ΜΜΕ για την προσαγωγή δημοσιογράφων στο αστυνομικό τμήμα Χανίων μετά από υπόδειξη της στρατιωτικής αμερικάνικης μονάδας στη Σούδα. Δημοσιογράφοι, φωτορεπόρτερ και καμεραμέν τηλεοπτικών συνεργείων βρέθηκαν στην αμερικάνικη βάση για ρεπορτάζ λίγο πριν τον βομβαρδισμό των πυρηνικών εγκαταστάσεων του Ιράν από τις ΗΠΑ. Ρεπορτάζ που δεν κατάφεραν ποτέ να κάνουν. Η συμμετοχή της Ελλάδας στον βρώμικο πόλεμο του Ισραήλ και των ΗΠΑ αποσιωπήθηκε πλήρως με άνωθεν εντολές.

Τις πυρκαγιές, τον μολυσμένο αέρα, το ξεπούλημα ακτών και παραλιών θα σβήσει από τα ΜΜΕ για μια ακόμη φορά το κρατικό χρήμα. Τη στιγμή που η Χίος καιγόταν από άκρη σε άκρη, η κυβέρνηση που λέει πως δεν έχει κονδύλια για πρόσληψη πυροσβεστών, ενέκρινε νέα διαφημιστικά προγράμματα για το Περιβάλλον, την Κλιματική κρίση και την Πολιτική Προστασία. 2,1 εκατ. ευρώ θα δοθούν για επικοινωνία δράσεων για την “Κλιματική αλλαγή” κι άλλο σχεδόν 1,5 εκατ. ευρώ για την Πολιτική Προστασία.

Ματίνα Παπαχριστούδη, στο ΠΡΙΝ του Σαββατοκύριακου

(Δημοσιεύθηκε στις 28 Ιουνίου)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *