Project 17 εκατ από Ν. Χαρδαλιά για προβολή της Αττικής

Γράφει η Kirk@

Τον πιστεύουμε τον Νίκο Χαρδαλιά. Δεν θέλει να γίνει “καναλάρχης”, όπως γράφτηκε για να βγάλει όπως ο προκάτοχος του Γ. Πατούλης, τηλεοπτικό πρόγραμμα στο Attica TV τώρα που έβαλαν λουκέτο οι εφοπλιστές Μπάκος-Καϋμενάκης. Σιγά, τι στοίχιζε στον Πατούλη το πρόγραμμα περιφερειακής TV στο κανάλι του δήμου Ασπροπύργου. Μόλις 350 χιλιάδες ευρώ. Ο περιφερειάρχης έχει μεγάλα, πολύ μεγαλύτερα σχέδια για την παρέμβαση του στη Μητρόπολη της Αττικής, θέλει παγκόσμια δόξα. Κι αυτό κοστίζει. Όλα όμως λύνονται με το “παχύ πουγγί” της Περιφέρειας. Κάτι περισσότερο από 21 εκατ. ευρώ (μαζί με το ΦΠΑ) θα δαπανήσει η Περιφέρεια Αττικής για τα έτη 2025-2026 για την “τουριστική προβολή” της στις διεθνείς αγορές, με επίκεντρο βεβαίως τη χώρα μας. Εδώ που ο Γιώργος Χαρδαλιάς στοχεύει να υποδέχεται με λαμπρότητα τους “καλεσμένους”, δημοσιογράφους, operators τουριστικού προϊόντος, influencers σε διεθνή συνέδρια, εκδηλώσεις πολιτιστικές ή αθλητικές στην Αθήνα. Ο σχετικός διαγωνισμός για την εταιρεία που θα αναλάβει το μεγαλεπήβολο σχέδιο του περιφερειάρχη βρίσκεται ήδη στον αέρα για σύμβαση 36 μηνών.

Το brand της Αθήνας και η κόντρα με τον Χάρη Δούκα

Πριν λίγο καιρό η Περιφέρεια έλαβε μια απόφαση που προκάλεσε-δημόσια την οργή του δημάρχου Αθηναίων Χάρη Δούκα. Το νέο project αφορά στη δημιουργία ενός νέου ενιαίου φορέα διαχείρισης τουριστικού προϊόντος για όλη την Αττική, υπό την ονομασία «The Greater Athens Region». Ο ίδιος ο Νίκος Χαρδαλιάς παρουσίασε το νέο φορέα ενώπιον όλων των επαγγελματικών φορέων του τουρισμού στη χώρα μας λέγοντας ότι η “Αθήνα δεν είναι μόνο το μητροπολιτικό κέντρο αλλά ένας δυναμικός και πολυδιάστατος προορισμός που συνδυάζει πολλά διαφορετικά χαρακτηριστικά”. Για αυτό και η περιφέρεια σκοπεύει να αναδείξει την “πολυεπίπεδη ταυτότητα του προορισμού και να ενισχύσει την παρουσία της Αττικής στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη”. Η Περιφέρεια κρατά για τον εαυτό της τον κεντρικό ρόλο στον “σχεδιασμό των “τουριστικών πολιτικών και δράσεων” και θα ενεργεί “ως μηχανισμός υποστήριξης για την αξιοποίηση του δυναμικού της αγοράς.

Όλα αυτά προκάλεσαν όπως ήταν φυσικό την άμεση παρέμβαση του δήμου Αθηναίων που επίσης έχει την τουριστική ανάπτυξη της Μητρόπολης στο επίκεντρο του. Ο δήμος Αθηναίων εξέφρασε επίσημα και δημόσια την “έκπληξη του” για τη δημιουργία ενός ακόμη ενιαίου φορέα διαχείρισης τουριστικού προϊόντος για όλη την Αττική, με τη λέξη Athens, αφήνοντας σαφείς πολιτικές αιχμές για απόπειρα “κηδεμόνευσης” της τουριστικής διαχείρισης στην πόλη.

 

“Αδυνατούμε να αντιληφθούμε το νόημα και τη στόχευση του συγκεκριμένου μηνύματος”, σημείωνε ο δήμος Αθήνας, θυμίζοντας στην Περιφέρεια ότι η Αθήνα διαθέτει ήδη έναν Οργανισμό, την “Αναπτυξιακή Αθήνας Α.Ε.”, που λειτουργεί ως “ολοκληρωμένος μηχανισμός διαχείρισης και προώθησης του τουριστικού της προϊόντος”.

Μπλέξαν τα DMMO (Destination Management & Marketing Organization) τους, ο Χάρης Δούκας και ο Νίκος Χαρδαλιάς, απευθυνόμενοι και οι δύο με τα ίδια εργαλεία μάρκετινγκ και προώθησης του τουρισμού για τον ίδιο προορισμό. Γιατί μπορεί να λέει ο Χαρδαλιάς ότι ο νέος φορέας “δεν υποκαθιστά” άλλους φορείς που υπάρχουν, αλλά πόσους τουριστικούς προορισμούς έχει η Αττική; Οι περισσότεροι είναι στο κέντρο της Αθήνας. Για αυτό και ο Χάρης Δούκας μίλησε για “οπισθοδρόμηση” και απόπειρα μετάβασης σε ένα “κεντρικοποιημένο και γραφειοκρατικό μοντέλο” που θα “υποκαταστήσει την Τοπική Αυτοδιοίκηση Α’ βαθμού”.

Απτόητος ο Ν. Χαρδαλιάς αγνοεί το δήμο Αθήνας

Η αντίδραση και η καταγγελία του δήμου Αθηναίων ουδόλως πτόησε την πλειοψηφούσα αρχή Χαρδαλιά στην Περιφέρεια. Πριν μόλις λίγες ημέρες ο Περιφερειάρχης εμφανίστηκε σε εκδήλωση για τον τουρισμό, για να εξηγήσει και να παρουσιάσει το νέο Οργανισμό DMMO «The Greater Athens Region». Απλώς αντί να χρησιμοποιεί τη λέξη “Athens” του τίτλου, προφορικά την αντικατέστησε με τη λέξη “Αττική”. Ο Νίκος Χαρδαλιάς έχει την εξουσία με το μέρος του. Εκτός από τον ανοιχτό δίαυλο με το μέγαρο Μαξίμου και την κυβέρνηση Μητσοτάκη στα όποια χρυσοφόρα κονδύλια του ταμείου Ανάκαμψης και των προγραμμάτων δημοσίων επενδύσεων, άνοιξε το ταμείο της περιφέρειας για να προωθήσει το στόχο του. Ο οργανισμός είναι η “αιχμή του δόρατος”, όπως δήλωσε “για την εφαρμογή μιας δομημένης τουριστικής στρατηγικής”.

Το τι σημαίνει “δομημένη στρατηγική” το γνωρίζουμε πολύ καλά από τις κεντρικές πολιτικές της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Πληρώνουμε για την προβολή τους πάντες…

Αυτή την προσφιλή τακτική επέλεξε και η Περιφέρεια που ενέκρινε τη δαπάνη των 17,1 εκατ. ευρώ- προ Φ.Π.Α- για την τουριστική προώθηση του brand “Αττική” και “Αθήνα”, την οποία θα αναλάβει μια διαφημιστική εταιρεία. Κακές γλώσσες της αγοράς μιλάνε ήδη για μια πολύ συγκεκριμένη εταιρεία που βρίσκεται ψηλά στις προτιμήσεις των “διαφημιστικών προγραμμάτων” σε εμβληματικά έργα, συμπράξεις δημοσίου με ιδιωτικό τομέα.

 

Δεν θέλουμε επίσης να πιστέψουμε ότι ήδη η τακτική του Νίκου Χαρδαλιά να δώσει όλα αυτά τα εκατομμύρια ευρώ σε συγκεκριμένη εταιρεία, προκαλεί αντιδράσεις στο γαλάζιο στρατόπεδο της επικοινωνίας. Ορισμένα δημοσιεύματα “πιστών” ιστοσελίδων στο μέγαρο Μαξίμου πάντως πετάνε καρφιά ότι όλη “αυτή η ιστορία κάπου μπάζει”!

Ο ίδιος ο διαγωνισμός των 17,1 εκατ. ευρώ προ ΦΠΑ αφορά σε έρευνες αγοράς για την “κατανόηση των προτιμήσεων των επισκεπτών της Αττικής”, συμμετοχή της Περιφέρειας Αττικής σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, οργάνωση και προβολή πολιτιστικών ή αθλητικών εκδηλώσεων διεθνούς εμβέλειας στην Αττική, φιλοξενία ξένων δημοσιογράφων σε συνεργασία με τις υπηρεσίες ΕΟΤ Εξωτερικού, αναβάθμιση της τουριστικής ιστοσελίδας της Περιφέρειας Αττικής, ανάπτυξη και διαχείριση social media content για την προβολή της Αττικής στις διεθνείς αγορές. Το μεγάλο ”πακέτο” στην προβολή αφορά στην υλοποίηση ολοκληρωμένης διαφημιστικής καμπάνιας για την προβολή της Αττικής σε επιλεγμένες διεθνείς αγορές, για παράδειγμα σε Κίνα, Αυστραλία, Αμερική και Ευρώπη.

Για διαφημιστική προβολή όπως αναγράφονται στους πίνακες του διαγωνισμού, θα δοθούν περισσότερα από 4 εκατ. ευρώ, τα 2,1 για όλα τα διεθνή ΜΜΕ και τα 1,9 εκατ. για προβολή σε “εξειδικευμένα” ελληνικά media. Όπως καταλαβαίνουμε ο Ν. Χαρδαλιάς έως το 2026 θα πρωταγωνιστεί σε όλες τις κοσμικές και λάιφ στάιλ σελίδες ενώ πλήθος influencers θα υμνούν το παράστημά του και τις δράσεις του για την περιφέρεια της Αττικής.

Όπως καταλαβαίνουμε με τον σχεδιασμό και λειτουργία του οργανισμού και του διαφημιστικού προγράμματος η Αττικής θα πάψει να έχει-για τα ΜΜΕ- προβλήματα και θα γίνει “παράδεισος” για τουρίστες!

Πηγη: neostrategy.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *