Εσείς γνωρίζετε την εταιρεία “Making Web LLC”; Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της σελίδας chaoticera είναι μια εταιρεία που διαχειρίζεται εκατοντάδες ιστοσελίδες περιεχομένου και εμπορίου, ταγμένες στο δεξιό μπλόκ, ενισχύοντας την επιρροή της στην εποχή Τραμπ
Γράφει ο Kyle Tharp
Στο Facebook, οι σελίδες τους έχουν περισσότερους ακολούθους από το FOX News. Στο X, ο συνιδρυτής της εταιρείας λαμβάνει περισσότερες προβολές από τον Μπαράκ Ομπάμα και το Associated Press μαζί. Η βασική ιστοσελίδα ειδήσεων τους έχει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από το Semafor, το The Bulwark και το The Washington Free Beacon. Κι όμως, πιθανότατα δεν έχετε ξανακούσει για αυτούς.
Η Making Web LLC είναι μια φιλο-Τραμπική εταιρεία μέσων ενημέρωσης και ηλεκτρονικού εμπορίου, που ανταγωνίζεται σε επιρροή τα διάσημα brands της δεξιάς. Παρ’ όλα αυτά έχει δεχτεί μέχρι τώρα ελάχιστο δημόσιο έλεγχο. Ιδρύθηκε το 2011 και εδρεύει σε μια μικρή πόλη της Μινεσότα. Διαχειρίζεται πάνω από 20 brands, λογαριασμούς κοινωνικών δικτύων και ιστοσελίδες, γεγονός που καθιστά δύσκολη την παρακολούθηση της πραγματικής της επιρροής.
Πολιτική τάσεων
Ένα από τα πιο γνωστά brands της είναι το Trending Politics, ένας απλός συλλέκτης δεξιών ειδήσεων που διανέμει πρωτογενές περιεχόμενο σε web και social media. Διαθέτει 2,4 εκατομμύρια ακολούθους σε Facebook, X, Instagram και YouTube, διαθέτει newsletter και mobile εφαρμογή ειδήσεων. Η επιτυχία του βασίζεται στην κριτική κατά των Δημοκρατικών και την υποστήριξη προσώπων της πολιτικής MAGA.
Οι συνιδρυτές του, Clayton Keirns και Collin Rugg, απέκτησαν προσωπική επιρροή μέσω αυτού του brand. Ο Rugg, για παράδειγμα, είναι ένας από τους 10 πιο προβεβλημένους πολιτικούς λογαριασμούς στο X για το 2025, με πάνω από 3,1 δισεκατομμύρια προβολές φέτος, ξεπερνώντας μεγάλα ΜΜΕ όπως το FOX News και πολιτικές προσωπικότητες όπως ο Μπαράκ Ομπάμα και ο Ben Shapiro.
Ένα ακόμα βασικό brand της Making Web είναι το κατάστημα ηελκτρονικού εμπορίου “φιλο-Τραμπ εμπορευμάτων”, το I Love My Freedom, που αποφέρει εκατομμύρια δολάρια ετησίως από πωλήσεις προϊόντων(μπλούζες, καπελάκια,κ.λ.π). Ιδρύθηκε από έναν φοιτητή, τον Jack Murphy, ο οποίος όπως λέει, έφτασε από το “μηδέν στα 25 εκατομμύρια δολάρια” σε λίγα χρόνια. Ο Murphy αναφέρεται στο LinkedIn ως συνιδρυτής και CEO της Making Web.
Το brand εμφανίζεται από το 2018 σε disclaimers δεκάδων σελίδων στο Facebook ως “χρηματοδότης”, έχοντας ξοδέψει πάνω από 13,7 εκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις για να πουλήσει τα προϊόντα της δεξιάς.
Ένα πολύπλοκο δίκτυο
Οι σελίδες αυτές δείχνουν το πραγματικό μέγεθος της επιχείρησης Making Web. Εκτός από όλα τα παραπάνω, η εταιρεία σθνεργάζεται με δεκάδες άλλες δεξιές σελίδες και brands όπως The American Tribune, Freedom From The Press και Donald Trump is My President. Υπολογίζεται ότι το δίκτυο τους στο Facebook έχει τουλάχιστον 35 εκατομμύρια ακολούθους — ίσως και διπλάσιους.
Κάθε μία από αυτές τις σελίδες δημοσιεύει συντηρητικό περιεχόμενο πολλές φορές την ημέρα.Παρά το γεγονός ότι η έδρα της βρίσκεται σε Μινεσότα και Καλιφόρνια, η εταιρεία φαίνεται να έχει δεσμούς με τον επαγγελματικό κόσμο του MAGA στη Φλόριντα και την Ουάσιγκτον. Κατά την ορκωμοσία Τραμπ, στελέχη της εταιρείας παρευρέθηκαν σε επίσημες δεξιώσεις και το 2024 είχαν “ειδική πρόσβαση” σε προεκλογικές του εκδηλώσεις. Την προηγούμενη εβδομάδα, οι συνιδρυτές της επισκέφθηκαν το Πεντάγωνο. Το 2020, αποκαλύφθηκε ότι συγκεκριμένα επιτελεία του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος, όπως η NRSC και NRCC, μίσθωναν λίστες email από τη Making Web.
Γιατί δεν έχει καλυφθεί από τα ΜΜΕ;
Παρά την πολυετή ύπαρξή της, η εταιρεία παραμένει σχεδόν αόρατη σε δημοσιογραφικό έλεγχο. Υπάρχουν μόλις δύο αναφορές — μία από τη Slate το 2018 και μία από την HuffPost το 2020. Αυτό πιθανότατα οφείλεται στο γεγονός ότι δεν λειτουργεί κάτω από μία επώνυμη “ομπρέλα”, αλλά διαχειρίζεται δεκάδες διαφορετικά brands. Ωστόσο, καθώς το Facebook επαναφέρει πολιτικό περιεχόμενο στις ροές των χρηστών, δίκτυα όπως αυτό της Making Web θα συνεχίσουν να έχουν υπερμεγέθη επίδραση στις πολιτικές αντιλήψεις εκατομμυρίων Αμερικανών.
Πηγή: https://www.chaoticera.news