αναδημοσίευση ρεπορτάζ Ποντίκι-media
Με πρόσχημα τη νόρμα για την Γενική Προστασία Προσωπικών Δεδομένων (GDPR) στο εξής το ΕΣΡ παύει, όπως υποστηρίζεται, να δημοσιοποιεί στοιχεία (ονόματα παρουσιαστών και προγραμμάτων) καναλιών στα οποία θα επιβάλλονται κυρώσεις (κάθε είδους- χρηματικές και ηθικές) εξαιτίας παραβιάσεων της νομοθεσίας των ΜΜΕ. Θα ανακοινώνονται -λέει- τα ονόματα των καναλιών αλλά οι αναφορές σε πράξεις, εκπομπάρχες και εκπομπές θα είναι γενικές και αόριστες.
Αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση επιβολής ποινής -είτε χρηματικής είτε ηθικής (ακόμα και σε επίπεδο απλής σύστασης)- δεν θα γίνεται αναφορά στο πρόγραμμα στο οποίο διαπιστώθηκε η παραβίαση της νομοθεσίας. Ακόμα περισσότερο παύει η υποχρέωση, εκ του νόμου, ανάρτησης ειδικής κάρταςστο πρόγραμμα του σταθμού στην περίπτωση ηθικής κύρωσης με το σκεπτικό της απόφασης του ΕΣΡ για την συγκεκριμένη ποινή στο όνομα του GDPR.
Ωστόσο έγκριτοι ειδικοί στην Προστασία Δεδομένων (Data Protector Officers) με κατηγορηματικό τρόπο, ρητώς αναφέρουν στο topontiki.gr ότι «τα νομικά πρόσωπα δεν έχουν προσωπικά δεδομένα». Προσθέτουν δε και ένα ακόμα στοιχείο. «Αν για παράδειγμα ένας δημοσιογράφος κάνει εκπομπή σε ραδιοτηλεοπτικό μέσο, τότε δεν έχει την προστασία του GDPR διότι δεν ενεργεί ως ιδιώτης, αλλά αρθρώνει λόγο σε δημόσιο χώρο στο πλαίσιο λειτουργίας νομικού προσώπου, που είναι το ΜΜΕ στο οποίο απασχολείται».
Επισημαίνεται δε πως ακόμα και στη νέα ευρωπαϊκή νόρμα Digital Services Act προβλέπεται, αναφέρουν οι ειδικοί, η υποχρέωση των ΜΜΕ να υποβάλλουν ετήσια έκθεση Διαφάνειας «στην οποία περιλαμβάνονται όλα τα περιστατικά καταγγελιών με προβλήματα από παράνομο περιεχόμενο». Αποσαφηνίζουν δε πως ως «προβλήματα από παράνομο περιεχόμενο» λογίζεται «κάθε περίπτωση, μεταξύ άλλων, βλαπτική προς τους πολίτες, για την παιδική ηλικία κ.ά.».
Με την επίκληση της DSA από το ΕΣΡ εκτιμάται ότι θα δημιουργηθεί έλλειμμα διαφάνειας και λογοδοσίας. Η νέα κατεύθυνση που αποφάσισε το ΕΣΡ να ακολουθήσει στο εποπτικό έργο του, εφαρμόζεται λίγες ημέρες έπειτα από τον σάλο που προκλήθηκε με αφορμή «ρεπορτάζ» αλά real estare που μεταδόθηκε, κυρίως, από τηλεσυχνότητες σταθμών εθνικής εμβέλειας, για το σπίτι στο οποίο έμενε ο αδικοχαμένος ποδοσφαιριστής του Παναθηναϊκού Τζόρτζ Μπάλντοκ, ώρες μετά από τον θάνατο του.