Σε όλα τα παρακάτω κονδύλια ας προσθέσουμε και μια ακόμη προγραμματισμένη διανομή στα media για να “σπονσονάρουν” προπαγανδιστικά ττα μέτρα της κυβέρνησης για το ΕΣΥ. Το νέο σχέδιο του Άδωνι για να αποτελειώσει τη δημόσια υγεία δεν πρέπει να έχει αντίλογο. Και για αυτό το Ταμείο αξιοποίησης ιδιωτικής περιουσίας του δημοσίου προτίθεται να δώσει στην “αγορά” 2,84 ευρώ. Λεφτά που θα μοιραστούν και στα ΜΜΕ για την “ανάδειξη της στρατηγικής και του συνολικού σχεδιασμού του υπουργείου υγείας για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του ΕΣΥ”.
«Σύννεφο» η κρατική διαφήμιση στα ΜΜΕ για να ρίξουν… στάχτη στα μάτια
Θα πάει, λέει ο πρωθυπουργός στα καμένα της Αττικής αλλά με ολοκληρωμένο σχέδιο παρέμβασης και αποκατάστασης. Αυτή είναι η απάντηση στην σφοδρή κριτική που δέχεται τα τελευταία 24ωρα ο Κυριάκος Μητσοτάκης πάνω στα καμμένα της Αττικής, τα οποία λέει, θα επισκεφθεί «κάποια» Τρίτη.
Φυσικό για τον συγκεκριμένο πρωθυπουργό. Το έχουμε μάθει χρόνια τώρα. Ας τελειώσει πρώτα τις διακοπές του ο άνθρωπος- είναι και οι αργίες του δεκαπενταύγουστου – και μετά θα ασχοληθεί με τους πληβείους .
Δεν ξέρουμε ποιο θα είναι αυτή τη φορά το σχέδιο αποκατάστασης για την Αττική, αυτό που σίγουρα ξέρουμε είναι ένα: Σε κάθε κρίση το Μαξίμου απαντά με επιθετική διαφήμιση! Από τα κονδύλια της κρατικής διαφήμισης όπως καταλαβαίνετε. Το δοκιμασμένο επί σειρά ετών, «φάρμακο» δια πάσα “κυβερνητική νόσο”.
– Καίγονται τα δάση και στα καμμένα φυτρώνουν αιολικά Πάρκα και φωτοβολταϊκά; Εγκρίνεται πρόγραμμα επικοινωνιακής διαχείρισης της “πράσινης ενέργειας” 6 εκατ. ευρώ.
– Έχει η χώρα πρόβλημα με τα απορρίμματα; Οριστε ένα πρόγραμμα διαφήμισης 2ετίας για την ανακύκλωση 10 εκατ. ευρώ.
– Βρισκόμαστε μπροστά στη δίκη του αιώνα για τα Τέμπη από Σεπτέμβρη; Επανέρχεται στο προσκήνιο το επιχειρησιακό πρόγραμμα επικοινωνίας 6 εκατ. ευρώ.
Φανερά και κρυμμένα κονδύλια επικοινωνίας
Όλα τα παραπάνω είναι ήδη δημοσιεύμενα σε ανακοινώσεις των αρμοδίων υπουργείων ως “δράσεις” της κρατικής παρέμβασης στα προβλήματα της χώρας. Έτσι εννοεί η κυβέρνηση της ΝΔ την κρατική παρέμβαση και αρωγή, με το μοιράζει κρατικά κονδύλια στα ΜΜΕ για την προβολή του έργου της χωρίς ερωτήματα, χωρίς αντίλογο, χωρίς κριτική.
Όταν στον κρατικό προϋπολογισμό για το 2024 εμφανίστηκε χωρίς πολλές πολλές εξηγήσεις, ένα ποσό 220 εκατ. ευρώ για την “επικοινωνία και ενημέρωση” σε όλους της φορείς της γενικής κυβέρνησης στην οποία απασχολούνται “2.249 άτομα”, κανείς δεν μπορούσε να πιστέψει πως αυτό το ποσό προβλέπεται να δαπανηθεί για την κρατική επικοινωνιακή διαχείριση των πάσης φύσεως κρίσεων.
Το ποσό των 220 εκατ. ευρώ δεν αναλύθηκε στους πίνακες του κρατικού προϋπολογισμού.
Τα συνεχιζόμενα όμως προγράμματα επικοινωνιακής πολιτικής που εγκρίνονται κάθε ημέρα από το υπουργείο προεδρίας δείχνουν πως η διαχείρηση φίμωσης μέσω κρατικού χρήματος είναι πια κυρίαρχη τακτική.
Για να μην πούμε πως είναι η μόνη τακτική της κυβέρνησης. Η κρατική διαφήμιση που ανακοινώνεται μέσω διαγωνισμών και συμβάσεων είναι τα φανερά κονδύλια, γιατί φυσικά υπάρχουν και τα “κρυμμένα” μυστικά κονδύλια μέσω άλλων κωδικών.
Με μια διαφήμιση ξεχνάς τα καμένα;
Για την επικοινωνιακή διαχείριση της “πράσινης μετάβασης” γράψαμε στην ιστοσελίδα πριν λίγες ημέρες.
Το κονδύλι των σχεδόν 6 εκατ. ευρώ που θα διανεμηθεί στα ΜΜΕ έχει στόχο να προβάλλει μεταξύ άλλων την ανάπτυξη φωτοβολταϊκών πάρκων τα οποία επιδοτούνται με κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δεν βέβαια τα μόνο χρήματα (μας) που σκοπεύει να μοιράσει η «Κυβέρνηση Α.Ε.» στα μέσα ενημέρωσης. Λίγο πριν ανάψει η φωτιά που κατέκαψε την Αττική από το υπουργείο Περιβάλλοντος εγκρίθηκε κονδύλι διαφήμισης των δράσεων ανακύκλωσης για τα έτη 2024-2025 ύψους 10 εκατ. ευρώ!
Ποσό που πλησιάζει τα κονδύλια που δίνει το υπουργείο για την πρόληψη και δασοπροστασία. Η απόφαση για τη διανομή πολύ συγκεκριμένων ποσών ανά μέσο ενημέρωσης συνέπεσε με την καταστροφική πυρκαγιά στην Ανατολική Αττική. Και όπως διαβάζουμε στην απόφαση θα δοθούν 954.800 ευρώ σε τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλαδικής εμβέλειας, 409.200 ευρώ σε περιφερειακής, 520.800 ευρώ σε πανελλήνιες εφημερίδες και 223.200 ευρώ ε περιφερειακές, 992.000 σε διαδικτυακές ιστοσελίδες, 434.000 ευρώ και 186.000 σε ραδιοφωνικούς σταθμούς Αττικής και περιφέρειας.
Για το υπουργείο Περιβάλλοντος, στο οποίο αναφέρονται τα δυο παραπάνω νέα προγράμματα κρατικής διαφήμισης, η επικοινωνιακή διαχείριση είναι το πιο σημαντικό κομμάτι του προγραμματισμού της ηγεσίας τους. Δεν το κρύβουν εξάλλου. Στο πρόγραμμα πολιτικής προστασίας 2021-2027 δίνονται οι αναλυτικές στοχεύσεις της επικοινωνιακής διαχείρισης ανά Μέσο και… κοινό πληθυσμού!
Η δίκη των Τεμπών και η διαφήμιση του νέου ΟΣΕ
Λίγο μετά τη ΔΕΘ και τις εξαγγελίες για τα ψίχουλα επιδομάτων του Κ. Μητσοτάκη θα επανέλθει στο προσκήνιο το μεγάλο έγκλημα των Τεμπών. Η δίκη που χαρακτηρίζεται ήδη ως “δίκη του αιώνα” θα δυσκολέψει την κυβέρνηση. Όλως τυχαίως η επαναφορά του εγκλήματος συμπίπτει με την έναρξη του προγράμματος “προβολή και επικοινωνία της σιδηροδρομικής μεταρρύθμισης”!
Η απόφαση για την “Οργανωτική Μεταρρύθμιση του Σιδηροδρομικού Τομέα” που ανακοινώθηκε στις αρχές Αυγούστου τροποποιεί ορισμένους όρους του αρχικού σχεδίου και ανάμεσα σε αυτές τις τροποποιήσεις βρίσκονται και τς κονδύλια της επικοινωνιακής προβολής. Συνολικά το συμβουλευτικό και διαφημιστικό πρόγραμμα προβολής ανέρχεται σε σχεδόν 6 εκατ. ευρώ. Η σύμβαση που έχει ορατό στόχο ανάθεσης τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, προβλέπει την (διαβάστε καλά και ξανά αν χρειαστεί): “ανάδειξη και διευκόλυνση της κατανόησης, από το ευρύ κοινό, της μεγάλης σημασίας των συντελούμενων αλλαγών στο σιδηροδρομικό τοπίο”.
Το ευρύ κοινό δηλαδή πρέπει να καταλάβει και να υποστηρίξει την απόφαση της πώλησης σε ιδιώτες – ενός κατά τα άλλα δημόσιου μέσου – των σιδηροδρόμων σε ιδιώτες και να ξεχάσει φυσικά το μεγάλο έγκλημα των Τεμπών.
Ταϊζοντας λοιπόν με τη χρήση των κονδυλίων για την επικοινωνία τα «φιλικά» ΜΜΕ, η κυβέρνηση μπορεί να υπερηφανεύεται για την ποιότητα της δημοκρατίας (της). Πλέον έχει δημιουργήσει ένα καθεστώς πληροφόρησης που ελέγχεται πλήρως, καταστέλλοντας την ελευθερία του Τύπου και κυρίως παραπλανώντας τους πολίτες, που παρακολουθούν την εικονική πραγματικότητα οργισμένοι, αλλά και απαυδησμένοι, μη βρίσκοντας ικανή πολιτική για να αντιδράσουν.
Πηγή: neostrategy.gr