Με τίτλο “Μερικές οφειλόμενες απαντήσεις σε αριθμούς, λοιδορίες και παραλείψεις”, οι εργαζόμενοι της εφημερίδας “Αυγή” που παραμένουν απλήρωτοι απαντούν σε καλοθελητές και μη για όλα αυτά που ακούστηκαν για το κόστος έκδοσης της εφημερίδας. Διαβάζουμε τις απαντήσεις τους:
Όλες αυτές τις μέρες που εμείς οι εργαζόμενοι αγωνιζόμαστε για τις θέσεις εργασίας μας μετά τον ξαφνικό θάνατο που επιβλήθηκε στο καθημερινό φύλλο της Αυγής, τώρα ερχόμαστε αντιμέτωποι και με μια σειρά επώνυμων και ανώνυμων αριθμητικών επιχειρημάτων σε μια ψευδή και κυνική προσπάθεια να στηριχτεί αυτή η επιλογή και του τρόπου με τον οποίο έγινε το κλείσιμο του ιστορικού καθημερινού φύλλου της εφημερίδας.
Διαβάζουμε παντού από ειδήμoνες της αγοράς και μη για τις χαμηλές πωλήσεις της εφημερίδας, ότι κανείς δεν την διάβαζε, με αριθμούς και αναλύσεις επί των ποσοτικών χαρακτηρισμών που περιλαμβάνουν μπόλικο κυνισμό αλλά και πολλές διαστρεβλώσεις και παραλείψεις. Τα έχουμε ξανακούσει έτσι και αλλιώς. Κανείς δεν βλέπει την ΕΡΤ έλεγαν κάποιοι τότε για να δικαιολογήσουν το κλείσιμό της. Τώρα ήρθε η ώρα για το κανείς δεν διαβάζει την Αυγή.
Όντως ο Τύπος, οι εφημερίδες που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή πανελλαδικά στα περίπτερα, διανύουν τη χειρότερη φάση τους ιστορικά σε επίπεδο πωλήσεων. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι το πρώτο σε κυκλοφορία κυριακάτικο φύλλο, η πρώτη σε πωλήσεις κυριακάτικη εφημερίδα, δεν ξεπερνάει σχεδόν ποτέ τις 28.000 πωλήσεις πανελλαδικά. Άρα μιλάμε για μια συνολική τραγική εικόνα του Τύπου, μια συνολική κατάρρευση, από την οποία φυσικά η Αυγή δεν θα έβγαινε αλώβητη. Μένει λοιπόν στην κυκλοφορία αυτή τη στιγμή κάποια εφημερίδα απλά και μόνο από τις πωλήσεις της στα περίπτερα; Όχι φυσικά, είναι η απάντηση. Είναι η Αυγή η τελευταία σε πωλήσεις εφημερίδα; Όχι φυσικά είναι η απάντηση.
Μερικοί αληθινοί αριθμοί
Όντως οι πωλήσεις της Αυγής, τόσο του καθημερινού της φύλλου, όσο και της κυριακάτικης έκδοσης έχουν φυσικά και αναπόφευκτα επηρεαστεί από τη γενική κατάρρευση του Τύπου και ποτέ οι εργαζόμενοι δεν είπαμε το αντίθετο. Και μην ξεχνάτε ότι ο Σύριζα έχει υποστεί ήδη δύο διασπάσεις που αναπόφευκτα αποτυπώθηκαν και στις πωλήσεις και συνδρομές της εφημερίδας.
Παρά τις απώλειες μετά τις απανωτές διασπάσεις, το καθημερινό φύλλο της Αυγής, χωρίς προσφορές και κουπόνια και χωρίς ένθετα όπως οι περισσότερες εφημερίδες, κινείται μεταξύ 550 και 750 φύλλων την ημέρα, αλλά σε αυτούς τους αριθμούς κάποιοι ξεχνούν να προσθέσουν και τους περισσότερους από 1000 ενεργούς συνδρομητές μας, οι οποίοι καθημερινά διαβάζουν την Αυγή. Άρα οι πωλήσεις της Αυγής είναι 450 και 500 που γράφεται παντού; Όχι.
Το κυριακάτικο φύλλο της Αυγής που και αυτό πληρώνει τόσο τα αποτελέσματα της συνολικής κατάρρευσης του Τύπου όσο και τις επιπτώσεις των δύο εσωτερικών διασπάσεων, έχει πανελλαδική κυκλοφορία από 1500 έως 2000 φύλλα αλλά και σε αυτούς τους αριθμούς πρέπει κάποιος να προσθέσει τους περισσότερους από 1000 ενεργούς συνδρομητές μας αυτή τη στιγμή. Είναι η Αυγή της Κυριακής η τελευταία σε πωλήσεις κυριακάτικη εφημερίδα; Φυσικά και όχι. Μπορούν να ζήσουν οι εφημερίδες απλά και μόνο από τις πωλήσεις τους; Φυσικά και όχι.
Μερικά ποιοτικά χαρακτηριστικά που εσκεμμένα παραλείπονται
Όλες οι εφημερίδες που παραμένουν σε κυκλοφορία παραμένουν για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά τους και την επιδραστικότητά τους και μόνο.
Η ανακοίνωση του κλεισίματος του καθημερινού φύλλου της Αυγής ξεσήκωσε μια διαταξική και διαπολιτική θύελλα αντιδράσεων γεγονός που από μόνο του μαρτυράει την ανεκτίμητη ιστορικότητα και επιδραστικότητα του φύλλου. Εκτός αν κάποιοι αφελείς βλέπουν και πίσω από αυτό σκοτεινές δυνάμεις που υποκινούν αντιδράσεις. Όχι, αυτή είναι η δύναμη της Αυγής. Αυτή είναι η επιδραστικότητά της. Αυτή είναι η επιρροή της. Αυτή είναι η κοινωνική της αποδοχή στους αγώνες, στον πολιτισμό, στην πολιτική, στην κοινωνία. Η επιδραστικότητα της Αυγής δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν γιατί εδώ μιλάνε και πάλι οι αριθμοί. Αυτοί που εσκεμμένα παραλείπονται για να δικαιολογηθεί μια ανιστόρητη, πολιτικά λανθασμένη απόφαση κλεισίματος. Η εφημερίδα Αυγή αυτή τη στιγμή που μιλάμε, είναι δυναμικός, κεντρικός χορηγός επικοινωνίας στα διασημότερα, μεγαλύτερα και σημαντικότερα φεστιβάλ και πολιτιστικά γεγονότα της χώρας.
Γιατί αφού δεν πουλάει;
Οι συνεντεύξεις από τον πολιτικό και πολιτιστικό χώρο που γεμίζουν τις σελίδες της Αυγής καθημερινά αναπαράγονται από πλήθος τηλεοπτικών, ραδιοφωνικών και ενημερωτικών εκπομπών.
Γιατί αφού κανείς δεν μας διαβάζει;
Τα ρεπορτάζ μας για όλα τα κρίσιμα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα όλο το τελευταίο διάστημα προκάλεσαν από πολιτικές και κοινωνικές αναταραχές μέχρι επερωτήσεις στη Βουλή. Γιατί αφού δεν υπάρχει λόγος πια να κυκλοφορούμε;
Οι πολιτιστικές μας προτάσεις γεμίζουν θέατρα και συναυλιακούς χώρους
Γιατί αφού κανείς δεν μας δίνει σημασία; Εξέχουσες προσωπικότητες του πολιτικού και του καλλιτεχνικού χώρου δίνουν με χαρά συνεντεύξεις στις σελίδες μας, οι οποίες μετά αναπαράγονται διαρκώς και απασχολούν. Γιατί αφού δεν βοηθούν τις δουλειές τους; Αποκλειστικές φωτογραφίες, βίντεο της εφημερίδας μας συμπληρώνουν και κοσμούν ρεπορτάζ, βίντεο και αφιερώματα τρίτων. Γιατί αφού δεν παράγουμε πια γεγονότα ούτε πρωτογενές υλικό;
- Όχι, εμείς οι εργαζόμενοι της εφημερίδας δεν είμαστε παράλογοι. Αλίμονο. Δεν ζητάμε να μείνει ανοιχτή μια εφημερίδα γιατί οι πωλήσεις της, της το επιτρέπουν. Αλίμονο. Ποια εφημερίδα μένει σήμερα ανοιχτή επειδή της το επιτρέπουν οι πωλήσεις της; Καμία. Όλες ασφυκτιούν. Να κλείσουν όλες; Καμία, λέμε εμείς.
- Εμείς ζητάμε το ιστορικό καθημερινό έντυπο της εφημερίδας “Η Αυγή” να ανοίξει ξανά, γιατί έχει δύναμη, επιδραστικότητα, επιρροή και ποιότητα.
- Εμείς ζητάμε η ιστορική καθημερινή έκδοση της εφημερίδας να συνεχίσει να λειτουργεί γιατί έχει τη δυναμική θέση της στην κοινωνία, στην πολιτική, στον πολιτισμό, στους αγώνες. Αναμφισβήτητα.