Τα σωματεία φταίνε για τα προβλήματα της παραγωγής, λέει η επιδοτούμενη με κρατικό χρήμα Nu Boyana Film Studios

Την Nu Boyana Film Studios Hellenic SA τη γνωρίζετε. Είναι αυτή που θα έφτιαχνε έξι κινηματογραφικά στούντιο στη Θέρμη Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ στη Θέρμη για την ανάπτυξη της κινηματογραφικής παραγωγής στη χώρα μας ήδη από το 2020. Είναι αυτή που είχε προνομιακές σχέσεις με τα στελέχη της νεοδημοκρατικής περιφέρειας και έλαβε επιδοτήσεις εκατομμυρίων ευρώ από το ΕΚΟΜΕ Είναι αυτή που καταγγέλθηκε από τα σωματεία της οπτικοακουστικής παραγωγής το 2021 ότι παρά τις υψηλές επιδοτήσεις δεν χρησιμοποίησε εργαζόμενους και καλλιτέχνες από την ελληνική αγορά. Τα στούντιο δεν φτιάχτηκαν ακόμη καθώς στη Θεσσαλονίκη η εταιρεία κάνει μόνο γυρίσματα, εντάχθηκε ωστόσο στον αναπτυξιακό νόμο για επιδότηση της κατασκευής των στούντιο στις αρχές Ιανουαρίου. Πριν λίγες μέρες πάντως ο διευθύνων σύμβουλος της Nu Boyana Film Studios Yariv Lerner σε ημερίδια που οργάνωσε η Ένωση Κινηματογραφιστών Βόρειας Ελλάδας (ΕΚΒΕ)στο πλαίσιο του 64ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ισχυρίστηκε πως για τα προβλήματα της παραγωγής …φταίνε τα σωματεία, που “δεν έχουν επαφή με τους εργαζόμενους”,  “φταίει η δομή τους που στήθηκε από τον Al Capone, ο οποίος ήταν αυτός που την εφηύρε” (!), πως στα σωματεία υπάρχουν παγίδες, πως δεν μπορεί να υπάρχουν Συλλογικές συμβάσεις εργασίας!

Για τα όσα υποστήριξε ο Yariv Lerner στην παρέμβαση υπάρχουν αντιδράσεις, πολύ περισσότερο που η εταιρεία παρά το γεγονός πως δεν κατασκεύασε ακόμη τα στούντιο και συνεχίζει στις σελίδες της να διαφημίζει ως κύρια περιοχή γυρισμάτων τη Βουλγαρία, βρίσκεται στην κορυφή των κρατικών επιδοτήσεων. Η Ένωση Κινηματογραφιστών Βόρειας Ελλάδας (ΕΚΒΕ) σε ανακοίνωση της κατήγγειλε την “πολεμική διάθεση” της διεύθυνσης της Nu Boyana Film Studios Hellenic SA.

Η καταγγελία της Ένωσης Κινηματογραφιστών Βόρειας Ελλάδας παρακάτω:

Ο ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΤΗΣ NU BOYANA
Το Σάββατο 11/11/2023 πραγματοποιήθηκε η ημερίδα «Find your Fund» που διοργάνωσε η Ένωση Κινηματογραφιστών Βόρειας Ελλάδας (ΕΚΒΕ) στα πλαίσια του 64ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στο Thessaloniki Cinema Museum / Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, με τη συμμετοχή δεκάδων επαγγελματιών του κινηματογράφου και σπουδαστών σχετικών σχολών της πόλης. Ευχαριστούμε για την υποστήριξη τον καλλιτεχνικό διευθυντή, κο. Ορέστη Ανδρεαδάκη, το προσωπικό του Φεστιβάλ Κινηματογράφου και του Μουσείου Κινηματογράφου και όλα τα μέλη μας χάρη στους οποίους η εκδήλωση αυτή έγινε πραγματικότητα.
Ιδιαίτερα, θέλουμε να ευχαριστήσουμε για την αποδοχή της πρόσκλησής μας
την κα. Άννα Κασιμάτη, εκπρόσωπο του γραφείου Γραφείο Δημιουργική Ευρώπη MEDIA – Creative Europe MEDIA Desk Greece, την κα. Ζωή Κανδύλη, Διευθύντρια στη Δ/νση Ανάπτυξης & Παραγωγής του Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου / Greek Film Centre, την κα. Γιάννα Σαρρή, Διευθύντρια στη Διεύθυνση Hellas Film του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και τον κο. Yariv Lerner, CEO της Nu Boyana Film Studios Hellenic SANu Boyana Film Studios.
Τέλος ευχαριστούμε που μας τίμησαν με την παρουσία τους, την κα. Αθηνά Καρτάλου, Γεν. Διευθύντρια του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και την κα. Λίνα Μυλωνάκη, υπεύθυνη του Film Office Central Macedonia της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν τα χρηματοδοτικά προγράμματα
από τη διεύθυνση της Creative Europe – MEDIA και από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, με εξαιρετική ανάλυση και παραδείγματα, όπου το κοινό εξοικειώθηκε με τις αντίστοιχες χρηματοδοτικές πλατφόρμες. Ακολούθησαν σημαντικά ερωτήματα από τα μέλη της ΕΚΒΕ και το κοινό και απαντήθηκαν με μεγάλη σαφήνεια και λεπτομερή περιγραφή.
Στη συνέχεια άνοιξε η συζήτηση με θέμα «Οι προοπτικές ανάπτυξης οπτικοακουστικών παραγωγών στη Β. Ελλάδα». Το λόγο πήρε ο κ. Yariv Lerner που στην αρχική του εισήγηση εξέθεσε τις συνθήκες παραγωγής και τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων των διεθνών παραγωγών που έλαβαν χώρα στη Β. Ελλάδα. Ακολούθησαν πολλά ερωτήματα θέτοντας τον προβληματισμό των επαγγελματιών που δεν κλήθηκαν να συμμετέχουν στις συγκεκριμένες παραγωγές, καθώς οι παραγωγές στελεχώθηκαν με το συνεργείο από την Nu Boyana Film Studios με έδρα τη Βουλγαρία.
Με λύπη διαπιστώσαμε την πολεμική διάθεση της διεύθυνσης της Nu Boyana απέναντι στα σωματεία. Ο κ. Lerner προχώρησε σε μια πλήρως ανιστόρητη αφήγηση σχετικά με τα σωματεία, παίρνοντας αφορμή από τις πρόσφατες απεργίες των SAG, WGA SAG-AFTRAκ.ά. στις ΗΠΑ, οι οποίες μόλις είχαν τελειώσει με τη νίκη των σωματείων. Συγκεκριμένα είπε πως τα σωματεία «δεν έχουν επαφή με τους εργαζόμενους» και ότι «φταίει η δομή τους που στήθηκε από τον Al Capone, ο οποίος ήταν αυτός που την εφηύρε»(!). Αλγεινή εντύπωση προκάλεσε στο κοινό το γεγονός οι δηλώσεις του έγιναν σε μια εκδήλωση που διοργάνωνε ένα σωματείο. Δεν δίστασε, μάλιστα, να μας προειδοποιήσει για τις «έμφυτες παγίδες των σωματείων» που βρίσκονται «στις συλλογικές διαπραγματεύσεις».
Επιπλέον, προχώρησε σε παραδείγματα για το πώς τα εργασιακά δικαιώματα αποτελούν, κατά τον ίδιο, τροχοπέδη σε μία παραγωγή. Ο ίδιος θεωρεί, μάλιστα, φυσιολογικό να ξυπνάει τον/την βοηθό του στις 3.00 τα ξημερώματα για να δουλέψει καθώς η σχέση εργασίας του/της δεν θα έπρεπε να διέπεται από ωράρια, όπως μια κανονική σύμβαση εργασίας, αλλά είναι μια σύμβαση έργου από την αρχή μέχρι το τέλος της παραγωγής με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Επίσης, διαπιστώσαμε την πλήρη απαξίωση στον επαγγελματισμό μας χωρίς να είναι γνώστης της κατάρτισής μας, καθώς δεν πραγματοποιήθηκε ουδέποτε ένα ανοιχτό κάλεσμα στους επαγγελματίες του οπτικοακουστικού κλάδου στη Β. Ελλάδα παρά μονάχα σε ηθοποιούς και βοηθητικούς.
Στη συνέχεια επιδόθηκε σε μία ρητορική διδακτισμού, παροτρύνοντας να επιμορφωθούμε με σεμινάρια στη Film Forge που εδρεύει στη Βουλγαρία. Υπήρξε μία δυσφορία στα λεγόμενά του καθώς το κοινό που απευθυνόταν απαρτίζονταν από επαγγελματίες με πολύχρονη πείρα και με κινηματογραφικές σπουδές και από σπουδαστές κινηματογραφικών σχολών.
Ευελπιστούμε οι επόμενες ξένες «επενδύσεις» στη χώρα μας να γίνουν με καλύτερες προϋποθέσεις, να αξιοποιήσουν το ανθρώπινο δυναμικό επαγγελματιών που με δυσκολία προσπαθεί να σταθεί όρθιο και ν’ αφήσουν ένα θετικό αντίκτυπο στη Β. Ελλάδα.
Στη συνέχεια, τοποθετήθηκαν οι εκπρόσωποι του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου ενθαρρύνοντας τους νέους δημιουργούς για ένα ελπιδοφόρο αύριο. Παράλληλα, εκφράστηκαν οι αγωνίες μας για το μέλλον της εγχώριας οπτικοακουστικής παραγωγής ενόψει του Ενιαίου Οργανισμού για τα Οπτικοακουστικά που συνενώνει τρεις δημόσιους φορείς (Ε.Κ.Κ., Ε.Κ.Ο.Μ.Ε. & Ο.Π.Ι.) και αναμένουμε άμεσα να ανακοινωθεί η λειτουργία του.
Έχουν αναρτηθεί τα αποσπάσματα των ομιλιών στο κανάλι της ΕΚΒΕ στο YouTube (North Greece Film Union – @northgreecefilmunion), καθώς και οι παρουσιάσεις των χρηματοδοτικών προγραμμάτων στην ιστοσελίδα μας ekbe.eu.
Ήδη μετράμε νέες εγγραφές μελών γεγονός που μας χαροποιεί ιδιαιτέρως και παρακινούμε όλους τους επαγγελματίες και φοιτητές του οπτικοακουστικού κλάδου να συμπράξουν μαζί μας και να γίνουν συνοδοιπόροι στο έργο μας. Η εγγραφή μελών πραγματοποιείται ηλεκτρονικά συμπληρώνοντας τη Φόρμα Εγγραφής που θα βρείτε στην αρχική σελίδα της ιστοσελίδας μας ekbe.eu.
Ευχαριστούμε όλους που παρευρεθήκατε στην εκδήλωσή μας στηρίζοντας για άλλη μια φορά τη δράση μας. Μείνετε συντονισμένοι καθώς θα ακολουθήσουν νέες δράσεις.
Με εκτίμηση,
Εκ μέρους του Δ.Σ. της Ένωσης Κινηματογραφιστών Β. Ελλάδας
Η      Πρόεδρος                   Ο Γενικός Γραμματέας
Αλεξάνδρα Ακανθοπούλου   Θεόφιλος Καλαϊτζίδης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *