Την 8η ημέρα τηςπυρκαγιάς στον Έβρο, όταν ακόμη τα ΜΜΕ δεν είχαν κάνει κάποια εκτενή αναφορά στην ανείπωτη καταστροφή της Δαδιάς, επιστήμονες εξηγούσαν τους λόγους που “δεν σβήνουν οι δασικές πυρκαγιές”. Πέρα από τα κοινωνικά ψηφιακά Μέσα, οι απόψεις τους δεν δημοσιεύθηκαν πουθενά. Αντιθέτως βρέθηκε χώρος και χρόνος για τους φασιστές κυνηγούς κεφαλών, αντιθέτως παπαγαλίζουν χωρίς ίχνος ερωτημάτων τις ακροδεξιές δηλώσεις αρμοδίων υπουργών. Το επιχείρημα των ακροδεξιών έγινε πρωθυπουργική θέση από βήματος της Βουλής και οι επιστήμονες, τις θέσεις των οποίων τα συστημικά ΜΜΕ δεν δημοσιοποίησαν, έγιναν στόχος επίθεσης από υπουργούς που βρήκαν φιλόξενο χώρο στην τηλεοπτική ενημέρωση, τα δελτία ειδήσεων και τα πρωτοσέλιδα των ειδησεογραφικών sites. Την 8η ημέρα της πυρκαγιάς στον Έβρο στην ειδική ιστοσελίδα “Δασαρχείο” εδώ αναρτήθηκε άρθρο του Δρ. Ελευθέριου Σταματόπουλου, Δασολόγου – Περιβαλλοντολόγου Μελετητή με τίτλο “3 λόγοι που δεν σβήνουν οι δασικές πυρκαγιές στη χώρα μας”, το οποίο αναδημοσιεύουμε ολόκληρο. Και μόνο αυτό το άρθρο να προβαλλόταν στα ΜΜΕ, να τίθενται οι ερωτήσεις στους αρμόδιους, οι κυβερνώντες θα πιέζονταν να δώσουν απαντήσεις.
Γράφει ο Δρ. Ελευθέριος Σταματόπουλος
Δασικές πυρκαγιές είχαμε, έχουμε και θα έχουμε και στο μέλλον. Είχαν, έχουν και θα έχουν και οι υπόλοιπες χώρες που έχουν παρόμοιες συνθήκες με την δικιά μας. Οι άλλες Χώρες, όμως, αντιμετωπίζουν τις φωτιές σχετικά γρήγορα, καίγονται πολύ μικρότερες εκτάσεις και σπάνια οι καταστροφές παίρνουν μεγάλες διαστάσεις, παρά το ότι ξοδεύουν πολύ λιγότερα χρήματα από εμάς.
Αντίθετα εμείς δεν καταφέρνουμε πολλά πράγματα ως προς τον περιορισμό των Δασικών Πυρκαγιών και κυρίως έχουμε πλήρη αδυναμία να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα της κλιματικής αλλαγής.
Ποιοι είναι άραγε οι λόγοι που ειδικά σε εμάς οι Δασικές Πυρκαγιές μετατρέπονται παράλληλα σε αγροτικές και αστικές πυρκαγιές, με 25 καμένους συνανθρώπους μας μόνο φέτος (μαζί με τους δύο πιλότους μας), τεράστιες καταστροφές σε οικίες ακόμα και σε εντός σχεδίου περιοχές, σε αγροτικές, δενδροκομικές εκτάσεις και φυσικά με 23 εκατ. καμένες εκτάσεις Δασών την τελευταία εικοσιπενταετία που οδηγούν την Χώρα μας κυριολεκτικά σε Οικολογική κατάρρευση;
Οι 3 λόγοι καθυστέρησης της Χώρας μας.
1ος λόγος: Το στρεβλό, πολυδάπανο, αναποτελεσματικό σύστημα Δασοπυρόσβεσης χωρίς επιστημονική γνώση και χωρίς τις Δασικές υπηρεσίες.
Σε όλες τις Χώρες της Ευρώπης και όχι μόνο σε αυτές, ποτέ δεν προσπάθησαν να σβήσουν τις φωτιές αποξενώνοντας την Επιστημονική γνώση από το αντικείμενό της.
Σε καμιά Χώρα στον κόσμο οι Δασικές Υπηρεσίες δεν έχουν (με νόμο) αποξενωθεί από την κατάσβεση και τον συντονισμό από τις Δασικές πυρκαγιές στις Δασικές εκτάσεις.
Ας πάρουμε ως παράδειγμα τις Χώρες που μας βοηθάνε τώρα στις Δασικές, γεωργικές και αστικές πυρκαγιές της Ρόδου.
Οι Πολωνικές Δασικές Υπηρεσίες είναι υπεύθυνες για τη διαχείριση και προστασία των δασών στην Πολωνία, συμπεριλαμβανομένης της καταπολέμησης των δασικών πυρκαγιών. Οι Πολωνικές Δασικές Υπηρεσίες εποπτεύουν τη διαχείριση των δασών και των δασικών εκτάσεων στην Πολωνία που καλύπτουν περίπου το 29% της συνολικής εκτάσεως της χώρας.
Όπως κάθε υπηρεσία δασοπονίας, οι ευθύνες τους περιλαμβάνουν την πρόληψη πυρκαγιών, την άμεση ανίχνευση των δασικών πυρκαγιών και τον συντονισμό για την κατάσβεση.
Σημειώνουμε ότι οι Πυροσβεστικές υπηρεσίες είναι οργανωμένες σε Επίπεδο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης*.
Το Ρουμανικό Δασικό Σώμα, γνωστό ως «Regia Națională a Pădurilor – Romsilva», είναι υπεύθυνο για τη διαχείριση και την προστασία των δασών στη Ρουμανία. Αυτό περιλαμβάνει διάφορες δραστηριότητες, όπως η δασοπονία, η προστασία των δασών, η διαχείριση της άγριας ζωής και φυσικά η καταπολέμηση των δασικών πυρκαγιών.
Αν υπάρχουν δασικές πυρκαγιές στη Ρουμανία, το Ρουμανικό Δασικό Σώμα θα συντονίσει τις προσπάθειες όλων των σχετικών αρχών, όπως οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και οι πυροσβέστες και φυσικά θα εμπλακεί στις προσπάθειες κατά της κατάσβεσης και του ελέγχου των πυρκαγιών. Οι Ρουμάνικες Πυροσβεστικές υπηρεσίες είναι επίσης οργανωμένες σε Επίπεδο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Η Δασική Υπηρεσία της Σλοβενίας, γνωστή ως «Zavod za gozdove Slovenije» (Δασική Υπηρεσία της Σλοβενίας), διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στον συντονισμό της καταπολέμησης των δασικών πυρκαγιών στη Σλοβενία. Η Δασική Υπηρεσία είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση και την προστασία των δασών στη χώρα, συμπεριλαμβανομένων των προσπαθειών κατά των δασικών πυρκαγιών.
Κατά τη διάρκεια περιστατικών δασικών πυρκαγιών, η Δασική Υπηρεσία αναλαμβάνει τον συντονιστικό ρόλο, συνεργαζόμενη στενά με άλλες σχετικές αρχές, όπως οι τοπικές πυροσβεστικές υπηρεσίες, οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και άλλα κυβερνητικά φορείς που εμπλέκονται στις πυροσβεστικές επιχειρήσεις.
H Δασική Υπηρεσία της Τουρκίας, γνωστή ως «Orman Genel Müdürlüğü» στα τουρκικά, διαδραματίζει σημαντικότερο ρόλο στον συντονισμό της καταπολέμησης των δασικών πυρκαγιών στη χώρα.
Όταν συμβούν δασικές πυρκαγιές, η Δασική Υπηρεσία της Τουρκίας συνεργάζεται με άλλες σχετικές αρχές, όπως η Γενική Διεύθυνση Δασών, το Υπουργείο Γεωργίας και Δασοκομίας, τις τοπικές πυροσβεστικές υπηρεσίες και τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Συντονίζουν τις προσπάθειες για την καταπολέμηση των πυρκαγιών, αναπτύσσουν πυροσβεστικές ομάδες και διαχειρίζονται τους πόρους προκειμένου να κατασβέσουν και να ελέγξουν αποτελεσματικά τις πυρκαγιές.
Φυσικά η Δασική Υπηρεσία της Τουρκίας εμπλέκεται και σε μέτρα πρόληψης των πυρκαγιών, ενημέρωσης του κοινού και πρακτικές δασοκομίας που συμβάλλουν στη μείωση του κινδύνου και των επιπτώσεων των δασικών πυρκαγιών*.
Αλλά και η Γαλλία, η Γερμανία, η Σουηδία, ο Καναδάς, η Γαλλία, οι ΗΠΑ, η Κύπρος, η Αυστρία, η Εσθονία, η Βουλγαρία, η Νορβηγία, η Φινλανδία και με παραλλαγές και η Ιταλία, η Πορτογαλία, η Ισπανία κλπ αντιμετωπίζουν τις Δασικές Πυρκαγιές με τις Δασικές υπηρεσίες που συντονίζουν και παίζουν πρωτεύοντα ρόλο στην κατάσβεση των Δασικών πυρκαγιών.
Δεν ισχυριζόμαστε ότι σε όλες αυτές τις Χώρες δεν υπάρχουν Δασικές Πυρκαγιές. Υπάρχουν και θα υπάρχουν και στο μέλλον. Όμως αντιμετωπίζονται άμεσα και εν πάση περιπτώσει οι καταστροφές δεν είναι πουθενά αναλογικά τόσο μεγάλες.
Καμία από αυτές τις Χώρες δεν τόλμησε να αποξενώσει τις Δασικές της Υπηρεσίες από το αντικείμενό της. Εμείς την έχουμε αποξενώσει και από την πρόληψη (αρ. 1 παρ.2 του Ν.2612/1998).
Σε όλες τις παραπάνω Χώρες, οι Δασικές υπηρεσίες έχουν εκτός από την Δασική διαχείριση και μέσω αυτής και την πρόληψη, την ανίχνευση των Δασικών Πυρκαγιών και την καταστολή στα δάση με δικά τους μέσα.
Συνεργάζονται βέβαια με τις υπηρεσίες εναέριων μέσων, με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τις Εθελοντικές οργανώσεις και ασφαλώς τις Πυροσβεστικές δυνάμεις.
2ος λόγος: Στην Ελλάδα όλοι νομίζουν ότι είναι ειδικοί
Στην Χώρα μας έχουμε δημιουργήσει μία στρέβλωση. Όλοι είναι ειδικοί. Ο «Πανεπιστήμων» γυρνάει τα κανάλια και κάνει δηλώσεις ως πραγματογνώμων του αυτονόητου ή του «τίποτα» σχετικού με το Δασικό αντικείμενο δημιουργώντας πάντα κάποιο άλλοθι της Πυροσβεστικής που μαθαίνω ότι έχει μόνιμη «επιστημονική» συνεργασία…
Διάφοροι άλλοι γραφικοί κάνουν προτάσεις να ξεπατώσουμε τα φυσικά πευκοδάση μας και να βάλουμε …οξιές (και το προπαγανδίζουν κιόλας μέσω ραδιοφωνικού σποτ). Είναι κι άλλοι που θέλουν να βάλουμε φραγκοσυκιές. Σε λίγο θα οργανωθεί μια μεγάλη συναυλία και τάχα τα έσοδα θα χρησιμοποιηθούν για την αγορά μεγάλων «βραδύκαυστων» δέντρων ή θάμνων για «αναδασώσεις». Τι δέντρα δεν λένε. Εγκατέλειψαν… τις οξιές στην Πεντέλη. Τώρα μιλάνε γενικά.
Πρέπει να ξέρουν κι αυτοί και οι υπόλοιποι ανεύθυνοι ότι η φύτευση των καμένων οικοσυστημάτων μας με ότι είδη ξενικού (κατά κανόνα) γενετικού υλικού που βρίσκουν στα φυτώρια των κολλητών τους, δεν είναι αναδάσωση. ΕΙΝΑΙ ΡΥΠΑΝΣΗ των Οικοσυστημάτων μας και ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ. Και κάθε αναδάσωση σε κηρυγμένη αναδασωτέα έκταση πρέπει να είναι εγκεκριμένη από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Δασών.
Φίλοι μου. Εμείς οι υπόλοιποι που δεν θέλουμε και δεν πήραμε χρήματα από τα μυστικά ταμεία της Πυροσβεστικής, ξέρουμε το επιστημονικά αυτονόητο. Η χλωρίδα δεν αλλάζει γιατί η Πυροσβεστική δεν προλαβαίνει. Αν το σύστημα δεν προλαβαίνει ή δεν μπορεί ή δεν θέλει να κατασβέσει φωτιές στα δάση, αλλάζεις το σύστημα.
Φίλοι μου κι όλοι μαζί να πάτε… και όσα χρήματα του λαού να πάρετε από το ταμείο απόρρητων αναγκών του κου ΓΓΠΠ, οξιές δεν μπορούν να ευδοκιμήσουν σε διαβρωμένα, ρηχά εδάφη της Πεντέλης, με τόσο μικρή σχετική υγρασία του αέρα και σε τόσο σχετικά χαμηλά υψόμετρα. Ούτε και Δρυς (εκτός από πουρνάρι), παρά μόνο σε επιλεγμένες και περιορισμένες θέσεις.
Ότι και να κάνετε, θα ξοδέψετε χρήματα, θα καθυστερήσετε την αποκατάσταση και τελικά θα αποκατασταθεί η φυσική διαδοχή.
Αντί λοιπόν να βρίζετε και να ξεπατώνετε τα Πεύκα, καλύτερα να σκεφτείτε το πώς θα τα προστατεύσουμε και πώς να τα προσέξουμε.
Το ότι το σημερινό σύστημα κατάσβεσης είναι προδήλως ανεπαρκές δεν οφείλεται στα πεύκα αλλά στην Πυροσβεστική ανεπάρκεια ή ανικανότητα του σημερινού συστήματος. Και ξέρετε γιατί;
Γιατί η ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ. Δεν γράφω τίποτα πρόσθετο. Δείτε μόνο τα αποτελέσματα και δείτε τι κάνουν οι άλλες Χώρες.
Αρκετοί εκλεγμένοι που δεν ξέρουν το πώς εξελίσσεται μια Δασική πυρκαγιά στους διάφορους τύπους βλάστησης και που τις περισσότερες φορές δεν ξέρουν καν και τα δάση τους, ούτε και προσπάθησαν να ενημερωθούν από τις Δασικές υπηρεσίες, φαντάζονται εμπρησμούς (εννοείται κακόβουλους).
Όταν πιάσει μια φωτιά σε δάσος με δυνατούς ανέμους διαφορετικών κατευθύνσεων, βγαίνουν «γλώσσες» φωτιάς που μεταφέρονται σε μεγάλες αποστάσεις.
Μπορεί λοιπόν να βλέπουν μια φωτιά μπροστά τους και ξαφνικά σε απόσταση 400 ακόμα και 800 μέτρων, να βλέπουν μια άλλη εστία. Δεν υπάρχει εκεί εμπρηστής. Υπάρχει μόνο μία τυπική εξάπλωση μιας Δασικής Πυρκαγιάς.
Είναι κι αυτοί οι Αυτοδιοικητικοί που «ξέχασαν» τα σκουπίδια για πολλές μέρες σε διάφορα σημεία αυτοσχέδιων σκουπιδότοπων του Δήμου τους, που όταν αναφλεγούν δεν έχουν τι άλλο να πουν παρά να κραυγάζουν ενορχηστρωμένα για «εμπρησμούς» μαζί με την Πυροσβεστική βέβαια.
Ασφαλώς υπάρχουν και οι Δήμαρχοι που ανησυχούν, που αγωνίζονται ειλικρινά και ξέρουν ή έμαθαν από την εμπειρία τους. ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΛΕΝΕ ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΔΑΣΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΙΣΧΥΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΑΣΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ.
Όμως το σενάριο των εμπρησμών είναι «πιασάρικο» μια και η Κοινωνία μας εύκολα αποδέχεται το ψέμα, αντί για την αλήθεια που …δεν μπορεί να παραδεχθεί. ΟΤΙ ΕΜΕΙΣ ΚΑΙΜΕ ΤΑ ΔΑΣΗ.
Οπότε και οι Δημοσιογράφοι τι να κάνουν; Το προβάλλουν.
Εδώ υπάρχουν βασικά δύο κατηγορίες δημοσιογράφων.
Αυτοί που «κραυγάζουν» για τους «εμπρησμούς» κάθε πρωί κάνοντας «ρεπορτάζ», μετά από τις οδηγίες από το Γραφείο τύπου της Πυροσβεστικής και σύμφωνα με τις συμβάσεις των μυστικών κονδυλίων της που τους αφορούν (Βλέπε άρθρο 53 του Ν.4662/2020).
Είναι οι ίδιοι Δημοσιογράφοι (των ειδικών κρυφών συμβάσεων) που πιο παλιά πρόβαλλαν το σενάριο «οι δασικοί βάζουν τις φωτιές». Είναι το σενάριο των παλιών αξιωματικών της Πυροσβεστικής που μη γνωρίζοντας την χρήση του αντιπύρ στα Δάση, μίλαγαν για εμπρηστές.
Τώρα μετά από 25 χρόνια … το κατάλαβαν; Είναι ο παρόμοιος, ανάποδος και άδικος χαρακτηρισμός των «Πυροσβεστών – ταβλαδόρων».
Ευτυχώς που υπάρχει και η δεύτερη κατηγορία Δημοσιογράφων. Εκείνοι οι Δημοσιογράφοι που ανησυχούν και ματώνουν για την ενημέρωση ζώντας πολλές ώρες σε ένα γραφείο ή studio μακριά από την οικογένειά τους παράλληλα, αδιαφορώντας για το payroll των μυστικών κονδυλίων.
Όμως αυτοί οι «ψευτο-εμπρησμοί», δεν έχουν άλλο στόχο παρά μόνο την κάλυψη της ανικανότητας.
Τέτοιοι κακόβουλοι και κατόπιν σχεδίου εμπρησμοί, δεν υπάρχουν.
Αντίθετα οι φωτιές οφείλονται :
- σε αμέλειες,
- από κάψιμο της καλαμιάς των χωραφιών ή υπολείμματα κλαδεύσεων,
- από υπαίθριες θερμικές εργασίες με αντίξοες συνθήκες,
- από πυλώνες της ΔΕΗ,
- από κεραυνούς (πιο σπάνια),
- από τα ξεχασμένα σκουπίδια των Δημάρχων,
- από άτομα μειωμένου καταλογισμού που παλιά τους λέγανε «Τρελό του χωριού» (αυτούς κυρίως συλλαμβάνουν) και
- (σπανιότερα) την νύχτα από το κάψιμο των φυτειών χασίς (Ασέα Αρκαδίας 2007 και Αετός Ταϋγέτου 2007, Δεσκάτη 2023).
Όλες αυτές τις αιτίες με ένα διαφορετικό σύστημα Δασοπυρόσβεσης και ισχυρή Δασοφυλακή μπορούμε να τις περιορίσουμε στο ελάχιστο.
ΟΜΩΣ ΝΑ ΞΕΡΟΥΝ ΟΤΙ ΟΣΟΙ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΔΙΑΤΥΠΩΣΕΙΣ ΥΠΟΨΙΩΝ ΤΩΝ ΨΕΥΤΟΕΜΠΡΗΣΜΩΝ, ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΜΠΡΗΣΤΕΣ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ.
Κι αυτό γιατί οι αναφορές αυτές καλλιεργούν την εντύπωση ότι όλοι είναι εμπρησμοί και επομένως η κοινωνία χαλαρώνει και δεν προσέχει.
Αφού όλα τα περιστατικά είναι εμπρησμοί, οι συμπολίτες μας νομίζουν ότι αναμμένο αποτσίγαρο στο άκρο της Λεωφόρου Αθηνών-Λαυρίου στο ύψος του Κουβαρά (2023) δεν ανάβει μια πυρκαγιά. Όμως έκαψε έναν ολόκληρο Δήμο.
Ούτε και οι σπίθες από οξυγονοκόλληση (Βαρυμπόμπη 2021), ή το άτμισμα κυψελών δίπλα σε ξερόχορτα νομίζουν ότι μπορεί να ανάψει την Δασική πυρκαγιά της Αττικής του 2021, ή το κάψιμο σκουπιδιών μπορεί να προκαλέσει την εκατόμβη στο «ΜΑΤΙ» Αττικής το 2018 ή το κάψιμο υπολειμμάτων κλάδευσης (Σχοίνος Αττικής 2021) θα κάψει όλο το Σύμπλεγμα των Γερανείων.
Ας το χωνέψουμε. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΔΙΟ ΕΜΠΡΗΣΜΩΝ. Υπάρχει μόνο η αδιαφορία της κοινωνίας και σχέδιο για να μην αλλάξει τίποτα με την χρήση μηχανισμών που θα καταλάβετε στην συνέχεια.
3ος λόγος: Στην Χώρα μας δεν υπάρχει πρόληψη Δασικών Πυρκαγιών στα Δάση. Η Δασικές Υπηρεσίες δεν έχουν καν δικαίωμα άσκησης αρμοδιοτήτων πρόληψης.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου 2612/1998 (της μεταφορά της Δασοπυρόσβεσης στην Πυροσβεστική) την αρμοδιότητα για την πρόληψη στα Δάση έχει αποκλειστικά η Πυροσβεστική Υπηρεσία που πρέπει να εγκρίνει κάθε δραστηριότητα και τα έργα. Ας δούμε τα σχετικά άρθρα του Νόμου.
«Άρθρο 1 παράγραφος 2 του Ν.2612/1998
Φορέας δασοπυρόσβεσης
- Στην αρμοδιότητα της Γενικής Γραμματείας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος ανήκει η πρόληψη των δασικών πυρκαγιών, εκτός από την έκδοση σχετικών πυροσβεστικών κανονισμών και διατάξεων, την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών σε θέματα πυροπροστασίας του δάσους, την οργάνωση περιπόλων, όπου και όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο, την επιτήρηση των δασών με επίγεια και εναέρια μέσα, την κατανομή των πυροσβεστικών δυνάμεων, τη συνεργασία με άλλες αρχές και φορείς, τη φύλαξη της περιοχής όπου εξερράγη πυρκαγιά για τυχόν αναζωπυρώσεις, τα οπαία ανήκουν στην αρμοδιότητα του Πυροσβεστικού Σώματος. Το Υπουργείο Γεωργίας, στα πλαίσια της αρμοδιότητάς του για την πρόληψη των δασικών πυρκαγιών, δύναται, με σκοπό την ανάπτυξη του φιλοδασικού πνεύματος, να προβαίνει στις ενέργειες που περιγράφονται στο άρθρο 21 του ν. 998/1979 (ΦΕΚ 289 Α’). Σε ό,τι αφορά το σχεδιασμό έργων, που συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών, λαμβάνεται και η γνώμη του οικείου Διοικητή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας».
Σύμφωνα με το άρθρο 6 αφαιρέθηκαν και όλες οι αρμοδιότητες του Δασάρχη για ενέργειες πρόληψης
«Άρθρο 6 του Ν.2612/1998
Οι αρμοδιότητες, υποχρεώσεις και δικαιώματα του Δασάρχη, που προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 23 έως 37. εκτός του άρθρου 35. του ν. 998/1979, καθώς και όποιες άλλες αφορούν θέματα δασοπροστασίας από τις πυρκαγιές, ασκούνται εφεξής αντίστοιχα από το Διοικητή της οικείας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας. Όπου στις διατάξεις αναφέρεται ‘Υπουργός Γεωργίας’, ‘Δασικό Σώμα’, ‘Δασάρχης’, ’Δασικοί Υπάλληλοι’, νοείται αντιστοίχως Υπουργός Δημόσιας Τάξης’. ‘Πυροσβεστικό Σώμα*, ‘Διοικητής Πυροσβεστικής Υπηρεσίας’ και “Πυροσβεστικοί Υπάλληλοι».
Για να αποκαταστήσουμε τις έννοιες.
Πρόληψη δεν είναι η αγορά δασοπυροσβεστικών μέσων επιπέδου Χλιδής. Δεν είναι οι μελέτες διάφορων άσχετων ρηξικέλευθων ειδικοτήτων. Δεν είναι το pay roll του μυστικού ταμείου του κου Γενικού Γραμματέα Π.Π.
Είναι οι δασοκομικές παρεμβάσεις και οι χειρισμοί έτσι ώστε να βγει ο πλεονάζων και ξερός όγκος ξύλου και στην συνέχεια το πλήρες σχέδιο Δασοπροστασίας και έπειτα της Πυροπροστασίας.
Αυτό γίνεται μόνον με την πλήρη Διαχείριση του Δάσους.
Η Διαχείριση του δάσους δεν αφορά μόνον την πυροπροστασία και τις υλοτομίες. Απαντά και στον τρόπο αναγέννησης του δάσους, στην προστασία της πανίδας και Ορνιθοπανίδας, στην διαχείριση των νερών με την καλλιέργεια των πηγών, πιθανές αναδασώσεις για την στήριξη πρανών ή στις λεκάνες απορροής για την απόσβεση χειμάρρων μαζί με τα υπόλοιπα αντιδιαβρωτικά έργα ή και τα αντιπλημμυρικά φράγματα κλπ.
Οργανώνει την Δασική Οδοποιία, κατασκευάζει και λειτουργεί πυροφυλάκια και μέσα εκεί εντάσσει και το ειδικό σχέδιο Πυροπροστασίας με οργάνωση των γραμμών αμύνης, κύριας, δευτερεύουσας, τριτεύουσας πλήξης με δεξαμενές ανεφοδιασμού δασοπυροσβεστικών Οχημάτων.
Εκεί στο ειδικό σχέδιο εντάσσεται και η Δασική Οδοποιία με πρόσθετους δρόμους πυροπροστασίας πρόσβασης και διαφυγής και οι αντιπυρικές λωρίδες.
Πάντως με την αφαίμαξη όλων των πόρων για την αγορά πυροσβεστικών οχημάτων (έχουμε 3.700 !!! σχεδόν όσα έχουν η Γαλλία, η Πορτογαλία και η Ισπανία μαζί…), για μυστικές αμοιβές δεξιά κι αριστερά, εμποδίζοντας την Διαχείριση των Δασών θα διαιωνίζεται το πρόβλημα.
Αλήθεια ο αξιότιμος Υπουργός Πολιτικής Προστασίας μπορεί να μάθει πόσο είναι το μυστικό ταμείο του Γενικού Γραμματέα του (του άρθρου 53 του Ν.4662/2020) και σε ποιες τσέπες πάνε τα χρήματα;
Μπορεί να ζητήσει και να ανακοινώσει στην Κοινωνία μας ΕΝΑΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΕΝΟΣ ΕΤΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΤΗΣ ΔΑΣΟΠΥΡΟΣΒΕΣΗΣ; Ρητορικό το ερώτημα.
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ.
Και κάτι ακόμα. Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας είναι ο κος Παπαγεωργίου παλαιότερα Αρχηγός της Πυροσβεστικής. Ανέλαβε το 2020. Μπορεί να μας πει ο κος Υπουργός κάτι απλό:
Θεωρεί ότι ο κος Γενικός Γραμματέας είναι επιτυχημένος; Κι αν δεν είναι επιτυχημένος μπορεί να τον αλλάξει; Κι αυτό Ρητορικό ερώτημα.
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ.
Αφού λοιπόν δεν μπορεί. Μπορεί να κάνει κάτι άλλο αντί να ρεζιλεύεται με αγοραία γλώσσα και τηλεοπτικούς τσαμπουκάδες.
ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ ! ! !