Αναδημοσίευση από το niemanlab
Μια στροφή στα αποτελέσματα αναζήτησης που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη θα μειώσει την επισκεψιμότητα που στέλνει η Google στους ιστότοπους των εκδοτών, καθώς περισσότεροι άνθρωποι λαμβάνουν αυτό που χρειάζονται απευθείας από τη σελίδα αναζήτησης Google.
Γράφει
Στο ετήσιο συνέδριό της I/O την Τετάρτη 10 Μαίου, η Google ανακοίνωσε μια σειρά από «πειράματα» και αλλαγές που έρχονται για την αναζήτηση περιεχομένου. Είναι νωρίς αλλά αν αυτές οι αλλαγές διαδοθούν ευρέως, θα είναι η πιο σημαντική αναθεώρηση ενός από τους σημαντικούς χώρους στο Διαδίκτυο. Η αλλαγή θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά την επισκεψιμότητα που στέλνει η Google στους ιστότοπους των εκδοτών, καθώς περισσότεροι άνθρωποι λαμβάνουν αυτό που χρειάζονται απευθείας από τη σελίδα αναζήτησης Google. Θα μπορούσαν επίσης να προκαλέσουν κάποια ζημιά στα έσοδα συνδεδεμένων εταιρειών που αντλούν οι εκδότες από τις διαφημίσεις. Από την άλλη, το νέο φίλτρο αναζήτησης που στοχεύει στην ανάδειξη ανθρώπων και όχι εκδοτικών εταιρειών, θα μπορούσε να βοηθήσει στην ανάδειξη μεμονωμένων δημοσιογράφων, αρθρογράφων και ενημερωτικών δελτίων.
“Αναζήτηση Δημιουργικής Εμπειρίας”
Η Google ανακοίνωσε πως θα τοποθετήσει τις απαντήσεις που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη ακριβώς στην κορυφή ορισμένων σελίδων αναζήτησης. Δείτε πώς το περιγράφει η εταιρεία: Ας κάνουμε μια ερώτηση όπως “τι είναι καλύτερο για μια οικογένεια με παιδιά κάτω των 3 ετών και έναν σκύλο, το φαράγγι Bryce ή τα Κάνυον.” Κανονικά, μπορείτε να χωρίσετε αυτή τη μία ερώτηση σε μικρότερες, να ταξινομήσετε τις τεράστιες διαθέσιμες πληροφορίες και να αρχίσετε να συναρμολογείτε τα πράγματα μόνοι σας. Με τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη, η Αναζήτηση μπορεί να σας βοηθήσει. Θα δείτε ένα στιγμιότυπο βασικών πληροφοριών που πρέπει να λάβετε υπόψη σας με τεχνητή νοημοσύνη, με συνδέσμους για εμβάθυνση.
Ο Geoffrey Fowler της Washington Post δοκίμασε το χαρακτηριστικό και περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο η SGE αναφέρει τις πηγές της: Όταν το SGE της Google απαντά σε μια ερώτηση, περιλαμβάνει επιβεβαίωση: εμφανείς συνδέσμους σε πολλές από τις πηγές του στην αριστερή πλευρά. Πατήστε σε ένα εικονίδιο στην επάνω δεξιά γωνία και η προβολή επεκτείνεται για να προσφέρει ιστοτόπους πηγής πρόταση προς πρόταση στην απάντηση του AI. Υπάρχουν δύο τρόποι για να το δείτε αυτό: Θα μπορούσε να μου γλιτώσει ένα κλικ και να χρειαστεί να συνδεθώ σε έναν ιστότοπο γεμάτο με ξένες πληροφορίες. Αλλά θα μπορούσε επίσης να σημαίνει ότι δεν πηγαίνω ποτέ σε αυτόν τον άλλο ιστότοπο για να ανακαλύψω κάτι νέο ή ένα σημαντικό κομμάτι του πλαισίου.
Το περιεχόμενο που δημιουργείται από AI θα ενσωματωθεί επίσης σε μεγάλο βαθμό στις διαφημίσεις και την προώθηση προϊόντων. Αναζητήστε κάτι όπως “ηχείο bluetooth για πάρτι στην πισίνα κάτω των 100 $” ή “καλό ποδήλατο για 5 μίλια μετακίνησης με λόφους” και εμφανίζεται μια λίστα με προτεινόμενα προϊόντα για αγορά με τροφοδοσία AI. Δεν έχω δοκιμάσει αυτήν τη δυνατότητα, αλλά εκτός από το ότι κρατά τους χρήστες εντελώς μακριά από τις σελίδες των εκδοτών, φαίνεται επίσης ότι δεν είναι σπουδαία νέα για όλους τους εκδότες που κερδίζουν χρήματα από συνδέσμους συνεργατών.
Η Google προειδοποιεί ότι το SGE εξακολουθεί να είναι ένα πείραμα και δεν είναι ακόμη ευρέως διαθέσιμο. Όλες οι αναζητήσεις δεν θα πυροδοτήσουν μια απάντηση τεχνητής νοημοσύνης – η τεχνητή νοημοσύνη εμφανίζεται μόνο όταν οι αλγόριθμοι της Google πιστεύουν ότι είναι πιο χρήσιμος από τα τυπικά αποτελέσματα και ευαίσθητα θέματα όπως η υγεία και τα οικονομικά είναι προς το παρόν ρυθμισμένα να αποφεύγουν εντελώς τις παρεμβολές AI. Για παράδειγμα, όταν ο Will Knight του Wired ρώτησε «εάν ο Τζο Μπάιντεν είναι καλός πρόεδρος ή για πληροφορίες σχετικά με τους νόμους περί αμβλώσεων διαφορετικών πολιτειών των ΗΠΑ, για παράδειγμα, το προϊόν παραγωγής τεχνητής νοημοσύνης της Google αρνήθηκε να απαντήσει». Αλλά παρόλο που η τεχνητή νοημοσύνη της Google δεν υποτίθεται ότι έχει απόψεις, φαίνεται σαν να ξεφεύγουν μερικές φορές. Το Verge και πάλι :
Η Google επεκτείνει επίσης τη χρήση ενός φίλτρου αναζήτησης που ονομάζεται “Προοπτικές” που φέρνει περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες — σκεφτείτε αναρτήσεις Reddit, βίντεο YouTube και αναρτήσεις ιστολογίου — στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αυτή η αλλαγή έρχεται σε μια εποχή που οι Αμερικανοί αναζητούν όλο και περισσότερο ειδήσεις και πληροφορίες από ιδιώτες και όχι από ιδρύματα — και το TikTok και το Instagram καταλαμβάνουν το μερίδιο της Google στην αγορά αναζήτησης.
«Τις επόμενες εβδομάδες, όταν αναζητάτε κάτι που μπορεί να ωφεληθεί από τις εμπειρίες άλλων, μπορεί να δείτε ένα φίλτρο “Προοπτικές” να εμφανίζεται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Πατήστε το φίλτρο και θα δείτε αποκλειστικά βίντεο μεγάλης και σύντομης μορφής, εικόνες και γραπτές αναρτήσεις που έχουν μοιραστεί οι άνθρωποι σε πίνακες συζητήσεων, ιστότοπους Q&A και πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Θα δείξουμε επίσης περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τους δημιουργούς αυτού του περιεχομένου, όπως το όνομά τους, τη φωτογραφία προφίλ ή πληροφορίες σχετικά με τη δημοτικότητα του περιεχομένου τους.
Οι χρήσιμες πληροφορίες μπορούν συχνά να ζουν σε απροσδόκητα ή δυσεύρετα μέρη: ένα σχόλιο σε ένα νήμα του φόρουμ, μια ανάρτηση σε ένα ελάχιστα γνωστό ιστολόγιο ή ένα άρθρο με μοναδική εμπειρία σε ένα θέμα.
«Διαπιστώνουμε ότι συχνά οι χρήστες μας, ιδιαίτερα μερικοί από τους νεότερους χρήστες μας, θέλουν να ακούσουν από άλλους ανθρώπους», είπε η Liz Reid, αντιπρόεδρος αναζήτησης της Google, στο The Verge . «Δεν θέλουν απλώς να ακούν από ιδρύματα ή μεγάλες επωνυμίες. Πώς μπορούμε, λοιπόν, να διευκολύνουμε την πρόσβαση των ανθρώπων;»
Όταν λειτουργήσει πλήρως η επιλογή “Perspectives”, θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς ορίζει η Google τους «άλλους ανθρώπους»: Οι δημοσιογράφοι ή οι αρθρογράφοι που εργάζονται για εφημερίδες θα συμπεριλαμβάνονται; Θα εμφανιστούν τα Substacks; Η λειτουργία θα μπορούσε ενδεχομένως να ωφελήσει μεγαλύτερους εκδότες ειδήσεων καθώς και δημοσιογράφους αλλά αυτό μένει να το διαπιστώσουμε το επόμενο διάστημα.