Ο δημοσιογράφος Λάμπρος Παπαξενάκης εκφράζοντας τη θέση και πολλών δημοσιογράφων με επιστολή του στο ΔΣ της ΕΣΗΕΑ ζητά πάρουν άμεσα θέση μετά την καταγγελία στην ιστοσελίδα του Documento για την “πετρωμένη δημοσιογραφία πάνω από τα πτώματα”. Γράφει ο δημοσιογράφος καλώντας τους συνδικαλιστές που αμέσως πρόλαβαν να καταδικάσουν την ανάρτηση Πολάκη, να κάνουν επιτέλους το καθήκον τους…
<<Συνάδελφοι, ζητώ να λάβετε άμεσα θέση και να πράξετε τα ανάλογα σχετικά με το δημοσίευμα της ιστοσελίδας DOCUMENTO “Προπαγάνδα και πετσωμένη δημοσιογραφία πάνω από τα πτώματα” και αφορά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα ΤΕΜΠΗ και την κάλυψή του από τα ΜΜΕ αυτής της χώρας. Επιτέλους, πράξτε το καθήκον σας και διαφυλάξτε την τιμή και υπόληψη του επαγγέλματος-λειτουργήματος μας, που αφορά στις δεκάδες ζωές που χάθηκαν, αλλά και την ασφάλεια των πολιτών-αποδεκτών των πληροφοριών που τους παρέχουμε ή δεν τους παρέχουμε ως δημοσιογράφοι.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΠΑΠΑΞΕΝΑΚΗΣ
Μέλος ΕΣΗΕΑ
Το δημοσίευμα του Documento καταγράφει τις ιστοσελίδες που αναμάσησαν χωρίς να αλλάξουν ούτε κόμμα το non paper του Μαξίμου…
Ακούγεται αδιανόητο, αλλά είναι πέρα ως πέρα αληθές. Μέσα Ενημέρωσης -τα πλέον δημοφιλή στο διαδίκτυο- αναπαράγουν από το πρωί της Πέμπτης, ούτε 48 ώρες μετά την ασύλληπτη τραγωδία στα Τέμπη, non paper, σύμφωνα με το οποίο η κυβέρνηση έχει φροντίσει να εγκατασταθούν σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα στο 70% του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Πρόκειται περί χυδαίας προσπάθειας χειραγώγησης της κοινής γνώμης τόσο από την κυβέρνηση, όσο και από συγκεκριμένα media που αναπαράγουν το αφήγημα του Μεγάρου Μαξίμου, χωρίς έστω να πραγματοποιούν τον στοιχειώδη δημοσιογραφικό έλεγχο. Και αυτό σε μια στιγμή κατά την οποία η κυβέρνηση δήθεν θρηνεί για τα θύματα της τραγωδίας.
Δεν άλλαξαν ούτε κόμμα
Το κείμενο που αναπαράγεται από όλο και περισσότερα sites, αναφέρει επί λέξει: «παρά τις καταγγελίες συνδικαλιστικών εκπροσώπων των σιδηροδρομικών περί παντελούς απουσίας αυτόματων δικλίδων ασφαλείας στο δίκτυο, κυβερνητικές πηγές και στελέχη του ΟΣΕ έλεγαν ότι και σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου έχουν αποδοθεί σε ολόκληρο το κομμάτι από το Πλατύ Ημαθίας έως τον Προμαχώνα, όπως και σε μεγάλο μέρος της διαδρομής από την Αθήνα έως τη Λάρισα. Ως αποτέλεσμα, το όλο έργο έχει υλοποιηθεί σε ποσοστό που αγγίζει το 70%. Τα δύο κομμάτια που δεν καλύπτονται ακόμα είναι το σκέλος ανάμεσα στη Λάρισα και το Πλατύ, όπου σημειώθηκε το δυστύχημα, και νοτιότερα η έκταση μεταξύ Οινόης και Τιθορέας».
Είναι εντυπωσιακό ότι το παραπάνω «ρεπορτάζ» με τις πληροφορίες οι οποίες αποδίδονται σε κυβερνητικές πηγές και στελέχη του ΟΣΕ, είναι σε όλες τις ιστοσελίδες πανομοιότυπο.
Ολόκληρο το δημοσίευμα εδώ