Το καλύτερο επάγγελμα: Εκδότης με κυβέρνηση της ΝΔ!

Ματίνα Παπαχριστούδη στο ΠΡΙΝ του Σαββατοκύριακου

Το τελευταίο διάστημα, τα αρμόδια επί των ΜΜΕ κυβερνητικά στελέχη, όπως ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Ι. Οικονόμου και ο γενικός γραμματέας Δ. Γαλαμάτης, έχουν πυκνώσει τις επαφές και συναντήσεις τους με κάθε είδους εκδότες και ιδιοκτήτες ΜΜΕ — κυρίως έντυπων Μέσων και Διαδικτύου. Στο επίκεντρο βρίσκεται φυσικά το συνεχές και ανοιχτό πακέτο μέτρων, με επιδόματα, ενισχύσεις και δωρεές. Έρχονται και εκλογές, οπότε η κυβέρνηση της ΝΔ οριστικοποιεί τα «δώρα», με αντάλλαγμα την αμέριστη στήριξη που έχει από τη συντριπτική πλειονότητα των μίντια.

Είναι κοινή διαπίστωση πως δεν υπάρχει δημοσιογραφική ενημέρωση και μέσα ενημέρωσης. Τα περισσότερα αποτελούν διαφημιστικά φυλλάδια των κυβερνητικών ανακοινώσεων, δηλώσεων υπουργών, δράσεων και παρεμβάσεων. Η μορφή της «ανακοινωσιολογίας» είναι κυρίαρχη, ρεπορτάζ εξακολουθεί να γίνεται μόνο από τα μικρότερα, ανεξάρτητα και μη στηριζόμενα Μέσα, ενώ ο ρόλος της ενημέρωσης έχει περάσει σχεδόν εξολοκλήρου στα κοινωνικά δίκτυα, σελίδες και λογαριασμούς φορέων, κινημάτων, δημοσιογράφων. Η φωνή της κοινωνίας «πνίγεται», πριν καν γίνει είδηση. Αν κάποιο ρεπορτάζ ξεφύγει από το καθεστώς φίμωσης, αναλαμβάνει το καλά οργανωμένο σύστημα σπίλωσης και εκφοβισμού να το εξαφανίσει από τη δημοσιότητα.


Γι’ αυτή τους την υπηρεσία, οι ιδιοκτήτες κάθε είδους ΜΜΕ αναμένουν τον προεκλογικό κυβερνητικό οβολό. Μόλις πρόσφατα εκδόθηκε η υπουργική απόφαση με την οποία το Μαξίμου θα πληρώσει 6,3 εκατ. ευρώ για τις ασφαλιστικές εισφορές υγείας των εργαζομένων στα ΜΜΕ για το 2021, ενώ θα δοθούν περίπου 7 εκατ. για τη διανομή του Τύπου. Σε αναμονή είναι η απόφαση επιδότησης της εκτύπωσης εφημερίδων και περιοδικών. Στα σκαριά και η λειτουργία-ανασύσταση του Μητρώου επιχειρήσεων ΜΜΕ — στην πραγματικότητα δυο Μητρώα, που θα συνδεθούν άμεσα με τη διανομή της κρατικής διαφήμισης.


Αυτή, άλλωστε, είναι η αιχμή της στήριξης που ανέπτυξε η κυβέρνηση εδώ και τρία χρόνια. Η κρατική διαφήμιση φορέων και υπουργείων, από 30-35 εκατ. ετησίως πριν το 2019, φτάνει πλέον τα 80-90 εκατ. τον χρόνο. Χρήματα που μοιράζονται μέσω των επικοινωνιακών προγραμμάτων και σφραγίζουν το σύστημα ελέγχου και χειραγώγησης της πληροφόρησης.

Μιλώντας για κρατική διαφήμιση, σημειώνεται ότι μέσα σε δέκα μόνο ημέρες εγκρίθηκαν 4 προγράμματα συνολικής δαπάνης 8 εκατ. ευρώ. Διαφημίσεις για επενδύσεις 2,4 εκατ., για την επικουρική ασφάλιση 2,8 εκατ., για την αντικατάσταση λευκών συσκευών 1,85 εκατ., για την ανακύκλωση άλλα 1,8 εκατ. Θυμίζουμε πως, ήδη, μόνο οι περιφέρειες έχουν ανακοινώσει διαφημιστικά προγράμματα για το 2022, ύψους σχεδόν 40 εκατ. ευρώ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *