Ο πρωθυπουργικός μονόλογος στη συνέντευξη Μητσοτάκη στη ΔΕΘ και η κεντρική σκηνοθεσία της επίσκεψής του στην πόλη έχουν προκαλέσει αντιδράσεις στον δημοσιογραφικό κλάδο. Οι επιπτώσεις του μοντέλου επιβολής ενός ολοκληρωτικού ελέγχου στην ενημέρωση από την κυβέρνηση είναι πια εμφανείς ακόμη και στους υποστηρικτές της στα μίντια, οι οποίοι διαμαρτύρονται για αποκλεισμούς και πρωτοφανείς συμπεριφορές.
Η πολιτική ελέγχου αποτελεί κεντρική επιλογή της ΝΔ και επεκτείνεται παντού. Η ενημέρωση προς τα ΜΜΕ γίνεται με δυο βασικούς τρόπους, τις διαφημιστικές πληρωμένες καμπάνιες και την κατασκευασμένη επικαιρότητα από γραφεία Τύπου στην κρατική μηχανή. Οι εκδότες στηρίζουν το εν λόγω μοντέλο και όσοι αντιδρούν κόβονται από τα διαφημιστικά κονδύλια. Οι δημοσιογράφοι που επιμένουν στο ρεπορτάζ, την έρευνα και τα στοιχεία είναι πλέον μικρή μειονότητα.
Μια ματιά στις αναθέσεις –των τελευταίων μόνο ημερών– σε διαφημιστικές καμπάνιες καταδεικνύει το πώς γίνεται ο έλεγχος στην κάλυψη της επικαιρότητας στα μίντια. Δυο μόνο Περιφέρειες, της Αττικής και της Δυτικής Ελλάδας, θα πληρώσουν σχεδόν 5,2 εκατ. ευρώ για επικοινωνία — 1,1 και 3,1 αντίστοιχα! Η δε ΔΕΗ, η οποία θα αυξήσει την τιμή του ρεύματος, θα πληρώσει μισό εκατομμύριο για να διαφημίσει την… επικοινωνία με τους καταναλωτές!