Αν δεί κάποιος τα στοιχείτα της εταιρείας μετρήσεων Nielsen για την τηλεθέαση την περίοδο της πρώτης καραντίνας, μπορεί να κατανοήσει καλύτερα το γιατί είναι τόσο παθιασμένη η κυβέρνηση Μητσοτάκη μαζί της. Και γιατί αποδέχεται όλες σχεδόν τις απαιτήσεις των ιδιοκτητών τηλεοπτικών σταθμών πανελλαδικής εμβέλειας, γιατί οι μινιτάρχες με κατοχή τηλεοπτικού μέσου έχουν ανακηρυχθεί σε πολύτιμους συνεργάτες της πολιτικής εξουσίας. Ειδικά σήμερα, τώρα τη δεύτερη καραντίνα, η ιδιωτική τηλεόραση θυμίζει την TV των πρώτων μνημονίων. Οδοστρωτήρας χειραγώγισης, ερπύστρια ενάντια σε σκεπτόμενους ανθρώπους, κατασκευαστής ενόχων… Ο πίνακας της Nielsen (στη φωτο) αποτυπώνει τη μεγάλη αύξηση τηλεθέασης τους μήνες Μάρτιος-Απρίλιος-Μάιος 2020.
Ο ημερήσιος χρόνος τηλεθέασης καθενός (βλ. γράφημα) ήταν την περσινή χρονιά (2019) σχεδόν 300 λεπτά ημερησίως κατά μέσο όρο, την περίοδο από μέσα Φεβρουαρίου έως μέσα Μαΐου. Αυτό σημαίνει σχεδόν 5 ώρες -ίσως 4 ώρες και 30’- κάθε μέρα κατά μέσο όρο καθένας από μας μπροστά στην τηλεόραση. Ο χρόνος αυτός εκτινάσσεται σε περισσότερα από 400 λεπτά ημερησίως -6 ώρες και 40’- την άνοιξη 2020. Μάλιστα, την πρώτη εβδομάδα του καθολικού lockdown, ο μέσος χρόνος τηλεθέασης έφτασε τις 7 ώρες και 30’ την ημέρα!
Πρωταθλητές είναι οι ενήλικες άνω των 55 χρόνων, ενώ και τα παιδιά 4-17 χρόνων, ακριβώς την επομένη του λουκέτου στα σχολεία, ξόδευαν τουλάχιστον μιάμιση ώρα παραπάνω στην τηλεόραση, δηλαδή πάνω από 4 ώρες την ημέρα (από δυόμισι ώρες την ημέρα κατά μέσο όρο το 2019).
Σύμφωνα με άλλα στοιχεία, η συνολική τηλεθέαση τις βραδινές ώρες, 9.30 έως 11.30, ξεπερνούσε το 50%. Που σημαίνει ότι ο μισός πληθυσμός της χώρας το επίμαχο βραδινό δίωρο παρακολουθούσε τηλεόραση.