Καμία απόφαση δεν έλαβε το ΔΣ της ΕΣΗΕΑ για τα όσα καταγγέλλονται στη διανομή του πακέτου των 20 εκατ. ευρώ για την καμπάνια “Μένουμε σπίτι”. Τελικά “συμφώνησε” κατά πλειοψηφία, να ζητήσει μια ακόμη συνάντηση με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο για να μάθει τα …κριτήρια με τα οποία έγινε το μοίρασμα των 20 εκατ. Και για ακόμη φορά ζητά να μάθει “για την πρόοδο του σχεδιασμού όσον αφορά τη στήριξη του έντυπου Τύπου”.
Το πλήρες κείμενο της επιστολής προς τον κ. Πέτσα έχει ως εξής:
«Κύριε Υπουργέ,
Ένα από τα μεγάλα προτάγματα της ΕΣΗΕΑ στη δύσκολη εποχή που διανύουμε ως χώρα είναι η στήριξη των Μέσων Ενημέρωσης και κατ’ επέκτασιν η διασφάλιση των θέσεων εργασίας. Αναγνωρίζουμε ότι οι καμπάνιες «ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ» και «ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ» ήταν μια σημαντική ενίσχυση για τον Τύπο την τελευταία περίοδο, που τα διαφημιστικά έσοδα μειώθηκαν δραστικά λόγω των συνεπειών της πανδημίας. Θεωρούμε, ωστόσο, ότι η αξιοπιστία των ΜΜΕ εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη διαφάνεια στην χρηματοδότησή τους, και ιδιαίτερα όταν πρόκειται για κρατική διαφήμιση.
Όπως γνωρίζετε, τα μέλη της ΕΣΗΕΑ συνομολογούν στην εκ του προοιμίου του Καταστατικού της Ενώσεως αρχή περί της πολυμορφίας και του πολυδιάστατου του Τύπου και των άλλων Μέσων Ενημερώσεως.
Κύριε Υπουργέ,
Ζητούμε συνάντηση μαζί σας το συντομότερο δυνατόν, προκειμένου το Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ να ενημερωθεί για τα κριτήρια με τα οποία εντάχθηκαν τα ΜΜΕ στις καμπάνιες «ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ» και «ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ». Με την ευκαιρία, θα θέλαμε να μας ενημερώσετε για την πρόοδο του σχεδιασμού σας για τη στήριξη του έντυπου Τύπου, όπως τον περιγράφετε στην από 19/5/2020 επιστολή σας περί «δυνατότητας στήριξης των επιχειρήσεων έκδοσης εφημερίδων μέσω ειδικά σχεδιασμένων προγραμμάτων χρηματοδότησης, με σκοπό την ενίσχυση των εφημερίδων ως πυλώνων δημοκρατίας, πολυφωνίας και πλουραλισμού, καθώς και ποιότητας στο δημόσιο διάλογο».