Του Παναγιώτη Μαυροειδή
Είπε λοιπόν ο βουλευτής Ηλείας Κ. Τζαβάρας ότι:
«Εγώ προερχόμενος εξ Ηλείας και έχοντας εκεί πολύ σοβαρά προβλήματα, θα ξέρετε αυτή η ιστορία με τις φράουλες στη Μανωλάδα, ήδη υπάρχουν 5.000 αλλοδαποί εκεί που έχουν κάνει ένα ιδιότυπο γκέτο και ζουν παράλληλα σε μία δικιά τους κοινωνία ξεχωριστή και αυτόνομη, οι περισσότεροι είναι παράνομοι, δεν τολμάει όμως η πολιτεία να βάλει εκεί τους κανόνες που χρειάζονται και απαιτούνται και καθημερινά μετά τις 5-6 η ώρα βαράει σιωπητήριο στην περιοχή, δεν κυκλοφορεί κανείς, κυκλοφορούν μόνο οι αλλοδαποί, είναι μία ιδιότυπη κατοχή των αλλοδαπών επί των ημεδαπών».
Ας θεωρήσουμε λοιπόν ότι ο συμ-πατριώτης βουλευτής του κυβερνητικού κόμματος είναι ένας καλόπιστος έως και αγαθός άνθρωπος, σχεδόν φοβισμένος, φιλήσυχος πολίτης που αναρωτιέται γιατί ” δεν τολμά η πολιτεία να βάλει εκεί τους κανόνες που χρειάζονται;”
Με την ίδια καλή πίστη και αγαθοσύνη, θα προτείνουμε καταρχήν στον αναρωτούμενο βουλευτή να ξεχάσει ότι υπάρχουν οι “παράνομοι αλλοδαποί” και να απαντήσει τις εξής απλές ερωτήσεις:
1.Έχει υπόψη του, πόσο έχει κατρακυλήσει η τιμή του λαδιού -εν μέσω απόλυτης απελευθέρωσης αγοράς και κυριαρχίας κανόνων ανταγωνισμού της ΕΕ- και την απόγνωση στην οποία βρίσκονται χιλιάδες παραγωγοί στην Ηλεία;
2.Σε ότι αφορά τους έλληνες αγροτο-εργάτες που δουλεύουν για παράδειγμα στο μάζεμα της ελιάς ή σε κάποια άλλη καλλιέργεια, έχει πρόχειρο να μας πει, μιας και είναι βουλευτής, πόσο είναι το ελάχιστο νόμιμο μεροκάματο και τι προβλέπεται για την ασφάλιση; Έχει αλήθεια κάποια εικόνα για το αν εφαρμόζεται κάτι τέτοιο; Έχει μήπως κάποια έκθεση ελέγχων από τις αρμόδιες υπηρεσίες που να καταγράφουν περιστατικά μη καταβολής του μεροκάματου αυτού; Μιλάμε πάντα για τους έλληνες, γέννημα και θρέμμα…
Πάμε τώρα στους αλλο-εθνείς εργάτες με τους οποίους αγαναχτεί ο αγαθός εκπρόσωπος της Ηλείας και στην περιοχή της Μανωλάδας και ας τον ρωτήσουμε:
1. Αλήθεια ποιός άραγε είναι ο λόγος που στην συντριπτική πλειοψηφία καλλιεργειών φράουλας στη Μανωλάδα, οι ιδιοκτήτες τους, μικροί ή μεγάλοι, “προτιμούν” τους μετανάστες εργάτες; Είναι από αλληλεγγύη και ανθρωπισμό για παράδειγμα ή επειδή τους είπε η εκκλησία ή μήπως για κάποιο άλλο λόγο, όπως για παράδειγμα το μισό μεροκάματο, η ανασφάλιστη εργασία ή/και η εξασφάλιση σιωπής για όλα αυτά με το φόβο της σύλληψης και απέλασης επειδή δεν έχουν χαρτιά;
2. Πως θα φαινόταν στον φιλήσυχο κ. Τζουβάρα η πρόταση να δοθούν άδειες εργασίας και παραμονής σε όλους τους μετανάστες, ώστε στο εξής να μην είναι “αόρατοι”, αλλά άνθρωποι με σάρκα και οστά, υποχρεώσεις αλλά και δικαιώματα, ώστε η οργανωμένη πολιτεία να δρα πράγματι οργανωμένα και στοιχειωδώς πολιτισμένα και νόμιμα, αντί να διαμορφώνει η ίδια καθεστώς παρανομίας και παράνομης δράσης της ίδιας.
3. Πως θα φαινόταν η ιδέα στον κατά τα άλλα χαμογελαστό βουλευτή, μιας συγκεκριμένης και ειδικής (μιας και υπάρχει ΕΙΔΙΚΟ πρόβλημα όπως λέει με “αυτούς”), θεσμικής παρέμβασης με διάφορους τρόπους της πολιτείας, που να καθιστά σαφές στους ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ (μικρούς ή μεγάλους) στην Μανωλάδα ή αλλού, ότι τα μεροκάματα για έλληνες και μετανάστες είναι ακριβώς ίσα; Ανεξάρτητα από το αν “έχουν χαρτιά” ή όχι ή από το χρώμα του δέρματός της και ότι το αντίθετο, δηλαδή η πληρωμή με διαφορετικό μεροκάματο, θα επιφέρει βαριά καταδίκη τόσο για παράβαση της εργατικής νομοθεσίας, όσο και αυτής για το ρατσισμό…
4. Μιας και ο κ. Τζαβάρας έχει σπουδάσει νομικά (και γενικά ως μορφωμένος άνθρωπος που μετέχει της ελληνικής παιδείας και του πολιτισμού μας), στην περίπτωση που άκουσε κάπου-λέμε αν έτυχε-, έστω ως μικρή εξαίρεση, ότι υπάρχουν εργοδότες (μικροί ή μεγάλοι) που δεν τηρούν τους σχετικούς νόμους της πολιτείας (της σημερινής ευνομούμενης πολιτείας της αστικής δημοκρατίας και του μονοπώλιου της βίας), θα ήταν δόκιμο να μιλήσει για ΛΑΘΡΟΕΡΓΟΔΟΤΕΣ, όπως για παράδειγμα γίνεται χρήση του όρου λαθρομετανάστες;
Και μια τελευταία ερώτηση κ. Τζαβάρα, πριν σηκώσετε τους ώμους σας:
Ποιος αλήθεια κυβερνά αυτόν τον τόπο; Μήπως μια κυβέρνηση της οποίας είστε βουλευτής; Και ποιος διαμορφώνει τα ιδιότυπα καθεστώτα στις φράουλες, στις ελιές ή στα θερμοκήπια στην Ηλεία; Οι άνθρωποι με τα τρύπια παπούτσια και λερωμένα ρούχα ή αυτοί που καλύπτετε με αυτές τις δηλώσεις σας;
Ξέρετε πράγματι τι κάνετε και δεν είστε αγαθός: Εσείς ελπίζετε ότι ο κάθε ξεκληρισμένος και σε απόγνωση αγρότης στην Ηλεία, που βλέπει ότι δε βγαίνει εισόδημα φέτος, να φορτώσει το πρόβλημα σε όποιους μεροκαματιάρηδες πάρει στη δουλειά του, έλληνες ή μετανάστες, οι δε έλληνες από αυτούς, να βγάλουν το άχτι για το δικό τους το δράμα στην πλάτη των μεταναστών.
Γνωστά αυτά από την εποχή της ανθρωποφαγίας κ. βουλευτά..
1 comment for “Κουβέντα για τους εργοδότες της Μανωλάδας ο “καλόπιστος” βουλευτής της ΝΔ”