Για δες καιρό που διάλεξε ο Ν.Παππάς να συνεργαστεί με το Facebook

nikospapas12Από τον Άρη Χατζηστεφάνου στο info-war

 Λίγα μόλις 24ωρα πριν ξεσπάσει το διεθνές σκάνδαλο του Facebook, για την παράνομη συλλογή και διαχείριση προσωπικών δεδομένων από 50 εκ, λογαριασμούς, ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Νίκος Παππάς ανακοίνωνε τα μεγαλεπήβολα σχέδιά του για τη συνεργασία με την αμερικανική εταιρεία. Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Ευρωπαϊκό Οικονομικό Φόρουμ, αναφέρθηκε εκτενώς στη λειτουργία του Μητρώου Online Media, ενώ για το αμέσως επόμενο διάστημα ανήγγειλε τη συνεργασία με την Google και το Facebook σε μια καμπάνια ευαισθητοποίησης του κοινού στο θέμα των fake news.

Υπενθυμίζεται ότι ο Ν.Παππάς επισκέφθηκε πριν από μερικές εβδομάδες τα κεντρικά γραφεία της Facebook στο Σαν Φρανσίσκο, όπου συζητήθηκε το θέμα των fake news και τα μέτρα που προτίθεται να λάβει η Ελλάδα μέσω του Μητρώου Οnline Μedia, που θα διαχειρίζεται την κρατική διαφήμιση.

Όπως έχουμε επισημάνει στο παρελθόν οι δυο κολοσσοί του διαδικτύου (Google και Facebook) χρησιμοποιούν ως πρόσχημα την διασπορά fake news για να προωθήσουν συγκεκριμένη πολιτική ατζέντα και πρακτικές λογοκρισίας που δεν έχουν προηγούμενο στην ιστορία της ανθρωπότητας.

Η προσπάθεια φίμωσης ρωσικών μέσων ενημέρωσης, στο πλαίσιο του κυνηγιού μαγισσών που έχει εξαπολύσει η Ουάσινγκτον, η υποβάθμιση στη σειρά αποτελεσμάτων αρκετών ανεξάρτητων ΜΜΕ,  η συνεργασία του Facebook με την ισραηλινή κυβέρνηση και άλλα αυταρχικά καθεστώτα, στα οποία παραδίδει ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα προκειμένου να συλλαμβάνουν ακτιβιστές, αλλά και η πολιτική λογοκρισία που αποδεδειγμένα πραγματοποιεί η Google αποτελούν μερικά μόνο από τα ζητήματα που έχουμε παρουσιάσει στο info-war.

Η προσέγγιση όμως της ελληνικής κυβέρνησης με τους αμερικανικούς ιντερνετικούς κολοσσούς έρχεται σε μια περίοδο στην οποία η ΕΕ ετοιμάζεται, για τους δικούς της λόγους, να κηρύξει ολοκληρωτικό εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ και στο διαδίκτυο.

Όπως έχουμε σημειώσει, η νέα νομοθεσία που θα εφαρμόσει η Ε.Ε. από τον Μάιο για την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (GDPR) αποτελεί το τελευταίο υπερόπλο των Βρυξελλών με το οποίο επιχειρούν να αντιμετωπίσουν τον σχεδόν ολιγοπωλιακό έλεγχο των αμερικανικών εταιρειών στη διαχείριση προσωπικών δεδομένων.

Ο πόλεμος έχει, χωρίς αμφιβολία, εμπορικό χαρακτήρα. Στα διάφορα πεδία των μαχών όμως θα προκύψουν πολύτιμες πληροφορίες για την πραγματική λειτουργία των συγκεκριμένων εταιρειών.

Σε αυτή τη μάχη, στην οποία η ΕΕ τυχαίνει να διαθέτει (έστω και κατά λάθος) το ηθικό πλεονέκτημα θα είναι τραγικό να βρεθούμε, για άλλη μια φορά, στη λάθος μεριά της ιστορίας.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *