Δημοσιογραφικά Ταμεία: Τα κάστρα …πέφτουν πάλι από “μέσα”
Του “Παρατηρητή”
Με παλιά υλικά «κατεδαφίσεως» εργοδότες, Μαξίμου και νεόκοποι εκδότες-πρώην συνδικαλιστές, επιχειρούν να στηρίξουν τον ασφαλιστικό νόμο-έκτρωμα του Κατρούγκαλου, αποτελειώνοντας το δημοσιογραφικό κλάδο, τα Ταμεία του, τις συνδικαλιστικές του Ενώσεις και την Ενημέρωση. Έπειτα από την δια νόμου δρομολόγηση της κατάργησης του ΕΤΑΠ ΜΜΕ και την υφαρπαγή των αποθεματικών του, στο επίκεντρο του σχεδίου τους βρίσκεται τώρα ο ιδιωτικός ΕΔΟΕΑΠ, τον οποίο ετοιμάζονται να …σώσουν! Ομως, στην πραγματικότητα, τον σπρώχνουν με μαθηματική ακρίβεια σε ευθανασία (!), καθώς εισηγούνται πλέον ανοιχτά, οι καναλάρχες να ασφαλίζουν στον ΕΔΟΕΑΠ όποιον θέλουν, χωρίς να πληρώνουν εργοδοτική εισφορά!
Χαρακτηριστικό του όλου κλίματος, είναι άρθρο-παρέμβαση του κ. Κώστα Τσουπαρόπουλου, άλλοτε προέδρου του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ και συνοδοιπόρου της πρώην προέδρου του ΕΔΟΕΑΠ Ελ. Σπανοπούλου, που εισηγείται να προσφερθούν απλόχερα ό,τι ακριβώς ζητούν τα αφεντικά! Δηλαδή, κατάργηση του αγγελιοσήμου και σκόντο κατά 56 % στο φόρο πολυτελείας για τις διαφημίσεις που «παίζουν» στις τηλεοράσεις!
Τί σύμπτωση; Το ίδιο επιθυμεί και η κυβέρνηση, η οποία θέλει να γίνουν πιο ελκυστικές – αποδοτικές οι νέες τηλεοπτικές άδειες, που σχεδιάζει να μοιράσει σε ημέτερους επιχειρηματίες, στήνοντας τη δική της καινούργια διαπλοκή στο τηλεοπτικό τοπίο.
Στο άρθρο του, ο κ. Τσουπαρόπουλος αφού υποστηρίζει ότι «στην παρούσα φάση δεν χρειάζονται πολλές φιοριτούρες», μπαίνει με χειρουργικό τρόπο απευθείας στο …ψητό, μιλώντας μάλιστα εξ ονόματος όλων των μελών-μετόχων του ΕΔΟΕΑΠ και των Ενώσεων Συντακτών!
«…Διεκδικούμε -λέει- ο πρώην πρόεδρος του ΕΤΑΠ ΜΜΕ:
* Συνέχιση της λειτουργίας του ΕΔΟΕΑΠ με τους σημερινούς πυλώνες, δηλαδή περίθαλψη, επικούρηση, πρόνοια (εφάπαξ, κ.λπ.). Σημαντικός του πόρος ένα τέλος ενημέρωσης 12% που θα επιβάλλεται σε όλες τις διαφημιστικές δαπάνες, με επέκταση στο Internet. Το έσοδο θα περιέρχεται σε ειδικό κωδικό του ΕΔΟΕΑΠ.
* Ένταξη στον ΕΔΟΕΑΠ, πέρα από τα μέλη των ΕΣΗΕΑ, ΕΠΗΕΑ, ΕΣΗΕΜΘ, ΕΠΗΕΘ και των μελών των δημοσιογραφικών ενώσεων ΕΣΠΗΤ, ΕΤΗΠΤΑ, ΕΤΗΠΤΑ Θεσσαλονίκης, ΕΤΙΤΑ, ΕΤΙΤΑ Θεσσαλονίκης, ΕΤΕΡ, ΕΤΕΡ Θεσσαλονίκης.
* Το ύψος του “τέλους ενημέρωσης” 12% καλύπτει τις ανάγκες του ΕΔΟΕΑΠ ακόμη και μετά τη διεύρυνσή του, όπως και τις ανάγκες των άλλων φορέων που μετείχαν στην κατανομή του αγγελιόσημου (πλην του καταργούμενου ΕΤΑΠ – ΜΜΕ). Διεκδικούμε παράλληλα, “προίκα” υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ που συνίσταται περίπου στο 20% των αποθεματικών των ΕΤΑΠ – ΜΜΕ…».
Είναι χαρακτηριστικό, ότι με την παρέμβασή του ο κ. Τσουπαρόπουλος εξαιρεί από τον καινούργιο πόρο (άραγε ηθελημένα;) τις Ενώσεις Συντακτών της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της Περιφέρειας, αλλά και τα ΤΕΑΣ της Θεσσαλίας και της Πελοποννήσου-Νήσων, που είναι επίσης αποδέκτες του αγγελιοσήμου, το οποίο (ειδικά στην περίπτωση των Ενώσεων Συντακτών) διασφάλιζε μέχρι τώρα την ανεξαρτησία τους και τη μη οικονομική εξάρτησή τους από τους εργοδότες.
Αλλη μια σύμπτωση; Τη δυσκολία να διατηρηθεί το αγγελιόσημο για τη χρηματοδότηση των Ταμείων Αλληλεγγύης των Ενώσεων Συντακτών, που ενισχύουν κυρίως ανέργους δημοσιογράφους, διέρρεε και το περιβάλλον του υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά, όσο “ψηνόταν” το ασφαλιστικό έκτρωμα του Κατρούγκαλου!
Ακόμα, ο κ. Τσουπαρόπουλος, αφού θεωρεί «τελειωμένη υπόθεση» την (αντισυνταγματική) κατάργηση του ΕΤΑΠ ΜΜΕ, στο οποίο το κράτος δεν έχει διαθέσει ποτέ ούτε 1 ευρώ (!), σπεύδει να καθορίσει ο ίδιος και το ύψος του νέου «τέλους ενημέρωσης» (έτσι το βαπτίζει) που θα περιέρχεται στον καινούργιο ΕΔΟΕΑΠ, των 50.000 και βάλε άμεσων και έμμεσων μελών! Μάλιστα, θεωρεί ότι ένα ποσοστό γύρω στο 12% επί των διαφημίσεων (σ.σ. όπως ακριβώς ζητούσαν διαχρονικά και κάποιοι καναλάρχες), είναι αρκετό για να καλυφθούν οι υπερδιπλάσιες ανάγκες του νέου ΕΔΟΕΑΠ!
Άραγε, διαθέτει ο πρώην πρόεδρος του ΕΤΑΠ ΜΜΕ κάποια σχετική αναλογιστική μελέτη, την οποία όλοι οι υπόλοιποι αγνοούν; Αν όχι, πώς σε αυτήν την πλέον κρίσιμη στιγμή για την τύχη του αγγελιοσήμου, βγαίνει …μπροστά, ουσιαστικά να ζητήσει, χωρίς στοιχεία, τον αυτοχειριασμό των ήδη εξαθλιωμένων ασφαλισμένων του κλάδου των ΜΜΕ και της ίδιας της Ενημέρωσης;
Επίσης, ειδικά σε ό,τι αφορά τον ΕΔΟΕΑΠ, που είναι οργανισμός ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ, άραγε αγνοεί ο κ. Τσουπαρόπουλος ότι τον πρώτο λόγο για την τύχη του θα πρέπει να έχουν, βάσει του καταστατικού του, τα μέλη-μέτοχοί του;
Προφανώς και δεν τα αγνοεί όλα αυτά. Για τους γνωρίζοντες, το σχέδιο Τσουπαρόπουλου δεν είναι καινούργιο. Το 2012, είχε επιχειρηθεί ξανά από τον ίδιο και την τότε πρόεδρο του ΕΔΟΕΑΠ, να ενταχθεί το ιδιωτικό επικουρικό ταμείο των δημοσιογράφων στο ΕΤΑΠ ΜΜΕ. Ωστόσο, εάν αυτό δεν είχε αποτραπεί δυναμικά στην ιστορική γενική συνέλευση του «Τιτάνια», σήμερα ο ΕΔΟΕΑΠ θα βρισκόταν ήδη στο νέο Ειδικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) του Κατρούγκαλου, μαζί με το ΕΤΑΠ ΜΜΕ!
Πάντως, παρά τον …τιτανικό του «Τιτάνια», το δίδυμο Τσουπαρόπουλου-Σπανοπούλου, το 2013, συνέχισε απτόητο τις παρασκηνιακές κινήσεις του (συναντήσεις με υφυπουργούς της κυβέρνησης Σαμαρά) για την ολοκλήρωση του σχεδίου ΕΟΠΥΥ-ησης των δημοσιογραφικών ταμείων.
Το σχέδιο αυτό μπορεί να μην πρόλαβε να υλοποιηθεί από την τότε κυβέρνηση, όμως τα δημοσιογραφικά ταμεία μπήκαν σε λίστα αναμονής, προκειμένου να λειτουργήσει καλύτερα η σαλαμοποίηση, να στοχοποιηθούν οι δημοσιογράφοι και να υποκύψουν πιο εύκολα.
Αυτό ακριβώς συνέβη από την αρχή της θητείας της σημερινής κυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, για την οποία άλλωστε, όλοι οι δημοσιογράφοι «είναι διαπλεκόμενοι» και «θα πρέπει να έχουν την τύχη των αφεντικών τους…»
Τώρα αρχίζει να φαίνεται ξεκάθαρα ποιοι κρύβονταν, όλο αυτό το διάστημα που γραφόταν το Ασφαλιστικό (από το καλοκαίρι του 2015), πίσω από:
-Τις κουβέντες σε «κλειστό κύκλο» του ηγετικού διδύμου της ΠΟΕΣΥ (Κουμπιά –Σαββίδη) με την κυβέρνηση.
-Τα non papers της ντροπής προς τους Κατρούγκαλο-Πετρόπουλους και τα «ψού-ψού» που οδηγούν στην κατάργηση των δημοσιογραφικών ταμείων και βάζουν ταφόπλακα στο δημοσιογραφικό επάγγελμα.