“Μαντατοφόρος” των αφεντικών του ο Αρναούτογλου;
Από το Βαθύ Κόκκινο
Δεν μπορεί να ξέρουμε αν ήταν από δικιά του πρωτοβουλία ή έπαιξε το ρόλο του «μαντατοφόρου» για να στείλουν τα αφεντικά του ένα μήνυμα στην νέα κυβέρνηση οι δηλώσεις του «τηλεοπτικού αστέρα» Γρηγόρη Αρναούτογλου. Και αναφερόμαστε στα όσα είπε ο παρουσιαστής σε τηλεοπτική εκπομπή σχετικά με τις διαφαινόμενες, σύμφωνα με τον ίδιο κυβερνητικές παρεμβάσεις στο τηλεοπτικό τοπίο.
Αναφερόμενος στην πρόθεση του ΣΥΡΙΖΑ να αλλάξει το καθεστώς των τηλεοπτικών αδειών, ο Γρηγόρης Αρναούτογλου κούνησε το «δάχτυλο» στο κυβερνών κόμμα και δήλωσε: «Θα το πω και στον ΣΥΡΙΖΑ και στον Τσίπρα και σε όποιον ακούει: Αν φανταστώ ότι θα κάνουνε κακό στην τηλεόραση, είναι τραγικοί οι τύποι». … Ο Γρηγόρης Αρναούτογλου, στο τέλος της τοποθέτησής του τόνισε: «Να μην πειράξουν την τηλεόραση! Είναι ίσως από τις μοναδικές πλέον διασκεδάσεις του κόσμου, αν δεν έχει προγράμματα στην τηλεόραση βλέπεις ότι παθαίνει και μια κατάθλιψη»… διαβάζουμε μεταξύ άλλων .
Δεν ξέρουμε αν είναι άσχετες αυτές οι δηλώσεις του Αρναούτογλου με τις δημοσιογραφικές πληροφορίες ότι το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα η κυβέρνηση ανοίγει τον φάκελο «κρατική διαφήμιση». Και, όπως γράφεται, ήδη έχουν συγκεντρωθεί όλα τα στοιχεία της προηγούμενης διετίας, τα οποία δείχνουν ότι εταιρείες και παράγοντες στον χώρο των μέσων ενημέρωσης προσέφεραν στήριξη στην προηγούμενη πολιτική ηγεσία, λαμβάνοντας ογκώδη ποσά για ενίσχυση. Ουσιαστικά, με τη μορφή της κρατικής διαφήμισης, οι εν λόγω παράγοντες πλούτιζαν με δημόσιο χρήμα, προσφέροντας σε αντάλλαγμα πολιτική και επικοινωνιακή στήριξη στο κυβερνητικό έργο.
Τα ίδια δημοσιεύματα αναφέρουν ότι με βάση τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους, οι αρμόδιοι κυβερνητικοί παράγοντες έχουν ήδη καταρτίσει τον χάρτη της μιντιακής διαπλοκής. Όπως υποστηρίζεται, υπουργεία, δημόσιοι οργανισμοί αλλά και οργανισμοί του ευρύτερου δημόσιου τομέα φαίνεται να έστελναν τεράστια ποσά σε μέσα ενημέρωσης υπό τη μορφή διαφήμισης. «Ακόμη και υποδεέστεροι διαγωνισμοί κοστολογούνταν με ολοσέλιδες διαφημίσεις», και κάπως έτσι ακόμη και φορείς με κοινωνική αποστολή και έργο εμφανίζονταν να διαφημίζονται σε μέσα ενημέρωσης. Ο φάκελος με τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει το κυβερνητικό επιτελείο αποδεικνύει την έμμεση μεν, αλλά ξεκάθαρη σχέση διαπλοκής, αναφέρουν τα σχετικά δημοσιεύματα και, ασφαλώς, τη μερίδα του λέοντος στην κρατική διαφήμιση λάμβαναν τα αφεντικά του Αρναούτογλου.
Φυσικά από «προθέσεις» της κυβέρνησης έχουμε χορτάσει. Εργα μένει να δούμε.