Οι ακριβές λίστες της σκηνοθετημένης επικοινωνίας

Ματίνα Παπαχριστούδη στο ΠΡΙΝ του Σαββατοκύριακου

Καμία έκπληξη από την τέταρτη κατά σειρά χρηματοδοτική «ένεση» της κυβέρνησης στα μίντια που τέθηκαν, από την αρχή της πανδημικής κρίσης, στην υπηρεσία της χειραγώγησης του Μαξίμου. Η νέα λίστα Κικίλια, υπογεγραμμένη την παραμονή των Χριστουγέννων, ανέρχεται σε 18,5 εκατ. ευρώ και προβλέπει τη διάθεση διαφημιστικών κονδυλίων στα ΜΜΕ με κριτήρια τηλεθέασης, ακρόασης και απήχησης. Έρχεται να προστεθεί στις δυο πρώτες λίστες Πέτσα, 11 και 9 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, που δόθηκαν τον Μάρτιο και τον Μάιο του περασμένου έτους και στα 2 εκατ. ευρώ που έδωσε ο ίδιος στους σταθμούς πανελλαδικής εμβέλειας τον περασμένο Νοέμβριο. Συνολικά, λοιπόν, η κυβέρνηση Μητσοτάκη σε δέκα μήνες χαρίζει στα μίντια περισσότερα από 40 εκατ. ευρώ, με μόνο στόχο την εξαγορά της ολοκληρωτικής τους στήριξης στις ολοκληρωτικές πρακτικές διαχείρισης της πρωτόγνωρης κρίσης.

Αυτό που πληρώνει αδρά το καθεστώς Μητσοτάκη στα ΜΜΕ είναι η κατασκευή μιας ανύπαρκτης πολιτικής και κοινωνικής επικαιρότητας, με πρωταγωνιστή την κυβέρνηση και τη δράση της σε πολλαπλά σκηνοθετημένα σόου, χωρίς καν κομπάρσους. Είναι η ολοκληρωτική χειραγώγηση και παραπληροφόρηση, με την εξαφάνιση της πραγματικότητας που βιώνει ο ελληνικός λαός.

Οι υπηρεσίες προπαγάνδας, η λογοκρισία, η εξαφάνιση κάθε είδους κριτικής αναφοράς στα πεπραγμένα της κυβέρνησης, η διασπορά ψευδών ειδήσεων και η αγιογράφηση του πρωθυπουργού, προσφέρθηκαν απλόχερα από την πλειονότητα των ΜΜΕ, κυρίως από τους ολιγάρχες της τηλεόρασης.
Παρατηρείται η λειτουργία ενός ιδιότυπου μοντέλου «συνεταιρισμού» ανάμεσα στους ιδιοκτήτες πανελλαδικών καναλιών και ανώτατων στελεχών τους με το κυβερνητικό σύστημα, ενώ στον «συνεταιρισμό» προσχώρησαν και οι κεντρικές ιστοσελίδες ενημέρωσης, οι οποίες απαιτούν ένα ξεροκόμματο της συναλλαγής.

Η κυβέρνηση πληρώνει αδρά τους τηλεοπτικούς σταθμούς, ενώ επιπλέον ικανοποιεί όλες τις απαιτήσεις τους, όπως αποδείχθηκε με τις ρυθμίσεις του σχεδίου νόμου για την τηλεόραση, το οποίο θα έρθει στη Βουλή στις 15 Γενάρη. Οι καναλάρχες είναι διπλά ωφελούμενοι. Όχι μόνο πληρώνονται αλλά επιβεβαιώνουν την ισχύ τους ως καθοριστικοί παράγοντες στη διατήρηση της κυβερνητικής εξουσίας.

Η διάθεση των 40 και πλέον εκατ.ομμυρίων ευρώ στα μίντια προϊδεάζει για ένα πιθανό εκλογικό σενάριο που διακινείται το τελευταίο διάστημα. Εκτίμηση που επιβεβαιώνεται και από μια πέμπτη «λίστα» διανομής διαφήμισης, του υπουργείου Εσωτερικών. Μέσα στα Χριστούγεννα προκηρύχθηκαν δυο διαγωνισμοί για το ποσό των 3 εκατ. ευρώ που θα διαθέσει το υπουργείο, με στόχο να προβάλλει τη δυνατότητα των ομογενών να ψηφίσουν στον τόπο κατοικίας τους.

Τα 2,7 εκατ. ευρώ προβλέπεται να διανεμηθούν στα ξένα μίντια, ενώ 300 χιλιάδες ευρώ θα δοθούν σε εγχώρια ΜΜΕ. Το δεδομένο ότι ο νόμος ψηφίστηκε τον Δεκέμβριο του 2019 και η επικοινωνιακή προβολή τους γίνεται τους πρώτους μήνες του 2021, αρκεί για να φωτιστεί ο πραγματικός στόχος της κυβέρνησης. Εξάγει πλέον το μοντέλο «μπουκώματος» ΜΜΕ για την εξασφάλιση της θετικής προβολής της και στα ξένα Μέσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *