Ο Θωμάς Σίδερης απαντά στην χυδαία επίθεση των “αστυνόμων” φίμωσης

Στη φωτό σκηνή από το νέο ντοκιμαντέρ του Θ. Σίδερη “Τα ρόδια του Ναγκόρνο Καραμπάχ” που μετέχει στο Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης και έκανε χθες πρεμιέρα

Το περασμένο Σάββατο ο βραβευμένος δημοσιογράφος της ΕΡΤ Θωμάς Σίδερης παρουσίασε στην εκπομπή του “Αφύλακτη διάβαση” ένα ντοκιμαντέρ για το ναζιστικό τάγμα Αζόφ και την πορεία του. Βγ΄ήταν δημόσια τρεις δημοσιολογούντες που όλως τυχαίως είναι μονίμως οι ευνοούμενοι της εξουσίας και τον έβρισαν χυδαία, ζητώντας ούτε λίγο ούτε πολύ τη δημόσια διαπόμπευσή του με χυδαίους χαρακτηρισμούς, όπως “ανδρείκελο του Πούτιν”, “πουτινοπροπαγάνδα”, κ.λ.π. Με απίστευτη αξιοπρέπεια και ψυχραιμία ο δημοσιογράφος Θωμάς Σίδερης απάντησε στην επίθεση που του γίνεται, δηλώνοντας πως η δικιά του κόκκινη γραμμή είναι ο ναζισμός και τα δεινά του πολέμου. Μιλά για το ντοκιμαντέρ που “στηρίχθηκε αποκλειστικά στην έκθεση του ΟΗΕ και σε εκθέσεις κορυφαίων δικτύων ενημέρωσης της Δύσης και αφορούσε μόνο σε μια έκφανση: στη δράση του Τάγματος Αζόφ, θέτοντας εξαρχής ένα ερευνητικό ερώτημα: έχει ή δεν έχει το συγκεκριμένο Τάγμα ναζιστικές καταβολές…”

Είναι φανερό πως οι πάντα, ενσωματωμένοι “ψάλτες” κυρίαρχης προπαγάνδας, ενοχλήθηκαν, αναστατώθηκαν, έγιναν έξαλλοι για το πως μπορεί να ακούγεται και μια τρίτη άποψη στο κυρίαρχο δίπολο “Κακοί Ρώσοι -Καλοί Αμερικονευρωπαίοι”, “Καλοί Ρώσοι, ιμπεριαλιστές Δυτικοί”. Η ΕΡΤ πάντως ακόμη δεν έχει στηρίξει δημόσια τον δημοσιογράφο της αν και δέχεται ήδη απειλητικά μηνύματα.

 Γράφει ο Θωμάς Σίδερης στη σελίδα του στο fb:

Το 2019 ημουν συνηποψήφιος στην τελική λίστα των PRIX Europa Awards με τον Armin Wolf του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα της Αυστρίας ORF. Ο Armin είχε δεχτεί σφοδρή επίθεση από τον ακροδεξιό εταίρο του τότε καγκελαρίου Κουρτς, επειδή ως δημοσιογράφος υποστήριξε στον τηλεοπτικό αέρα της δημόσιας τηλεόρασης της Αυστρίας τα ανθρώπινα δικαιώματα προσφύγων κσι μεταναστών. Ο ακροδεξιός εταίρος του Κουρτς, που τότε έκανε μπίζνες με τη Ρωσία του Πούτιν, η αποκάλυψη του σκανδάλου οδήγησε τότε στην κατάρρευση του κυβερνητικού σχήματος, απείλησε στον αέρα τον δημοσιογράφο και ζήτησε από το ORF να απολυθεί. Το ORF στήριξε με δημόσια τοποθέτησή του τον δημοσιογράφο του και εκείνη τη χρονιά ο Armin κέρδισε το βραβείο του καλύτερου δημοσιογράφου της Ευρώπης.

Στην Αφύλαχτη Διάβαση υλοποιησα ένα ραδιοφωνικό ντοκιμαντέρ για την ειρήνη, ενάντια στον ναζισμό και επαιξα 3 ή 4 εμβληματικά αντιπολεμικα τραγούδια. Το ότι όμως δεν μπορεί να ταυτιζεται ένας ολόκληρος λαός με το στίγμα του ναζισμού ή να επιχειρείται με οποιονδήποτε τρόπο η δικαιολογηση της ρωσικής εισβολής είναι παράλογο και ανήθικο.

Και το έχω επαναλάβει άπειρες φορές στον ραδιοφωνικό αέρα του Πρώτου Προγράμματος, μέσα από εκπομπές-μαραθωνίους. Ως δημοσιογράφος αλλά και ως υποψήφιος διδάκτορας έχω μάθει να τεκμηριώνω τα πάντα. Είναι κάτι που χαρακτηρίζει άλλωστε την εκπομπή όλα τα προηγούμενα χρόνια. Ολο το ντοκιμαντέρ στηρίχθηκε αποκλειστικά στην έκθεση του ΟΗΕ και σε εκθέσεις κορυφαίων δικτύων ενημέρωσης της Δύσης και αφορούσε μόνο σε μια έκφανση: στη δράση του Τάγματος Αζόφ, θέτοντας εξαρχής ένα ερευνητικό ερωτημα: έχει ή δεν έχει το συγκεκριμένο Τάγμα ναζιστικες καταβολές, με κύριο άξονα αναφοράς την εξαγωγή νεοναζιστικού δυναμικού από τη Ρωσία προς την Ουκρανία, ένα νέο ναζιστικό δίκτυο που σχηματοποιείται στα συντρίμμια του μετά-Σοβιετικού χωρου. Εκτοτε έχω γίνει στόχος υβριστικών αναφορών και κυρίως απειλητικών μηνυμάτων. Η δική μου κόκκινη γραμμή είναι ο ναζισμος και τα δεινά του πολέμου.Ούτε θα φοβηθώ, ούτε θα κλάψω, ούτε τίποτα. Θα είμαι απόψε στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με μια βαθιά αντιπολεμική ταινία.

Και όσοι υποκινουν με τον οποιονδήποτε τρόπο ανεγκέφαλους, ας αναλάβουν την ευθύνη για τη σωματική μου ακεραιότητα. Σας ευχαριστώ όλους και τον καθένα χωριστά για τη στήριξή σας. Τέλος, ελπίζω να είμαι στο Φεστιβάλ και του χρόνου, γερός και δυνατός, με μια ταινία για τον πολύπαθο ουκρανικό λαό, που βρίσκεται στη δίνη ισχυρών πολιτικών και οικονομικών συμφερόντων και που μάλλον σύντομα θα ξεχάσουμε τα δεινά του και θα στερέψουν τα δάκρυα της ανείπωτης υποκρισίας

Σχολιάστε