Κορυφώνεται το σκάνδαλο της ανάθεσης της Eurovision στον Ανδρέα Κουρή

μετροπολιςΑπό Απολυμένοι/ες καταστημάτων Metropolis

Στις 20 Ιανουαρίου, μόλις πέντε μέρες πριν τις βουλευτικές εκλογές, Διοικητικό Συμβούλιο της ΝΕΡΙΤ ανέθεσε τη διοργάνωση του σόου του ελληνικού Τελικού της Eurovision στο MAD TV του Ανδρέα Κουρή. Πρόκειται για την τρίτη συνεχόμενη χρονιά που ο δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας της χώρας χαρίζει με απευθείας ανάθεση και υπό αδιαφανείς διαδικασίες μια κερδοφόρα διοργάνωση στον ίδιο επιχειρηματία με τεράστιες οφειλές, εκτός των άλλων και προς το Δημόσιο, λόγος για τον οποίο είναι υπόδικος.

Έτσι, ελάχιστες μέρες πριν την αλλαγή της διακυβέρνησης της χώρας, η διοίκηση του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα αποφάσισε εκ νέου τη συνδιοργάνωση του ελληνικού τελικού για τη Eurovision μαζί με το MAD TV στο όνομα της αποφυγής του υψηλού κόστους που απαιτεί η συμμετοχή της Ελλάδας στο διαγωνισμό. Στην πράξη, πρόκειται για ένα έωλο και αναπόδεικτο επιχείρημα, αφού αυτή η συνδιοργάνωση δεν θα βαρύνει το ίδιο και τις δύο πλευρές, καθώς η ΝΕΡΙΤ θα επωμιστεί το υψηλό κόστος που απαιτεί η συμμετοχή στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό τραγουδιού που αντιστοιχεί σε 120.000 ευρώ, θα παραχωρήσει ένα OB VAN πλήρως εξοπλισμένο και στελεχωμένο για την κάλυψη της διοργάνωσης, έναν Διευθυντή Παραγωγής, αλλά και όποια άλλα επιπλέον «μικροέξοδα» προκύψουν, που πέρσι ξεπέρασαν τα 30.000 ευρώ.

Από την πλευρά του ο Ανδρέας Κουρής θα αναλάβει τον καλλιτεχνικό σχεδιασμό, την οργάνωση και την παραγωγή του ελληνικού Τελικού, την οργάνωση και την παραγωγή της εκπομπής των συνοδευτικών εκπομπών που απαιτούνται για την προώθηση του τραγουδιού που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα και τις αμοιβές και τα έξοδα όλων των συντελεστών μέχρι τη Βιέννη στον 60ο Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision.

Κι αν τις προηγούμενες δύο χρονιές ο Ανδρέας Κουρής βγήκε διπλά κερδισμένος από αυτή τη… συνδιοργάνωση, φέτος αναμένεται να βγει τριπλά. Πρώτιστα, έχοντας άμεσα κέρδη από σπόνσορες, διαφημίσεις και εισιτήρια. Κατά δεύτερο, έχοντας έμμεσο, αλλά πολλαπλά μετρήσιμο κέρδος για το κανάλι του και, άρα, για την τσέπη του με την μετονομασία τού σόου σε «EUROVISION A MAD SHOW», ένα νεοαποκτηθέν « brand name» που προβάλλεται εντός και εκτός Ελλάδας και, ουσιαστικά, πριμοδοτεί με κρατικό χρήμα τη διαφήμιση του MAD TV πανευρωπαϊκά.

Σα να μην έφταναν αυτά, φέτος, η ΝΕΡΙΤ θα προσφέρει στον Ανδρέα Κουρή ακόμη περισσότερα κέρδη αφού, σύμφωνα με την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της και έπειτα από εισήγηση του Γενικού Διευθυντή Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών, ο Ανδρέας Κουρής εκτός από όλα τα προαναφερόμενα που του χαρίζονται θα λάβει και αμοιβή! Και συγκεκριμένα «διαφημιστικό χρόνο που θα βαρύνει τον προϋπολογισμό της ΝΕΡΙΤ ΑΕ για το οικονομικό έτος 2015», επί του παρόντος αγνώστου διάρκειας σε ότι αφορά τον τηλεοπτικό χρόνο που τελικά θα του παραχωρηθεί. Με άλλα λόγια, ο Ανδρέας Κουρής θα μπορεί να προβάλει όλες τις επιχειρηματικές δραστηριότητες των εταιρειών που διαθέτει στη διαφημιστική ζώνη όλων των μέσων μαζικής ενημέρωσης που κατέχει η ΝΕΡΙΤ ή ακόμα και να τον πουλήσει σε τρίτους.

Για κάποιο παράδοξο λόγο, που οπωσδήποτε θα χρήζει κάποιας συμφέρουσας κερδοσκοπικής επιχειρηματικής επεξήγησης, η ανάθεση του φετινού διαγωνισμού στον Ανδρέα Κουρή δεν γίνεται απευθείας στο MAD TV, καθώς ως εταιρεία πλέον δεν υφίσταται. Αλλά ούτε και σε κάποια από τις 2 εταιρείες που το έχουν απορροφήσει πρόσφατα – την ΤΕΜΠΟ ΑΕ και την SOLAR MEDIA ΑΕ που έχουν ως αντικείμενο την παραγωγή τηλεοπτικών προγραμμάτων στην Ελλάδα η πρώτη και τις ραδιοτηλεοπτικές και ψυχαγωγικές υπηρεσίες η δεύτερη. Για κάποιο παράδοξο και σκοτεινό λόγο η ανάθεση του ελληνικού τελικού της Eurovision γίνεται σε μια εταιρεία του Ανδρέα Κουρή, την ΑΚΟΗ ΑΕ, ετυμολογικά την πλέον αναρμόδια να αναλάβει μια τέτοια τηλεοπτική παραγωγή, αφού εμφανίζεται ως εταιρεία διαχείρισης ραδιοφωνικών προγραμμάτων.

Πέρα από το αντιφατικό της ανάθεσης ενός τηλεοπτικού σόου σε μια εταιρεία που σχετίζεται με το ραδιόφωνο, γίνεται φανερό ότι το πιθανότερο που μπορεί να ακολουθήσει είναι η ανάθεση της διοργάνωσης του Ελληνικού Τελικού από την εταιρεία ΑΚΟΗ ΑΕ σε κάποια από τις άλλες δύο εταιρείες του Ανδρέα Κουρή που έχουν απορροφήσει το MAD TV. Και πέρα από τον κύκλο του χρήματος που ανοίγεται και τις υπερτιμολογήσεις που πιθανά θα ακολουθήσουν στις ίδιες εταιρείες που ανήκουν στην ίδια τσέπη, αν μη τι άλλο, αυτό το γαϊτανάκι των αναθέσεων κάπου βρωμάει…
Κι όλα αυτά συμβαίνουν ενώ ο δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας -είτε ως ΕΡΤ, είτε ως ΔΤ ή ΝΕΡΙΤ- δεν έδωσε ποτέ στη δημοσιότητα τις προηγούμενες δύο συμβάσεις που υπογράφτηκαν μεταξύ των διοικήσεών του και του Ανδρέα Κουρή για την ανάληψη του διαγωνισμού. Όταν ποτέ δεν γνωστοποιήθηκε πόσα ήταν τα «δώσε» και πόσα τα «πάρε» σε αυτό το σκάνδαλο της ανάθεσης της Eurovision με κρυφές συμφωνίες κάτω από το τραπέζι από μια επιχείρηση που ανήκει στο δημόσιο τομέα και εποπτεύεται από το Δημόσιο σε έναν ιδιώτη επιχειρηματία.

Κι όμως, ενώ ο Ανδρέας Κουρής βάζει χέρι στο κρατικό χρήμα τόσο από τη σημερινή ΝΕΡΙΤ όσο και από τους προκατόχους της -παγιώνοντας τη «συνεργασία» του και με τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης από την οποία έχει αναλάβει το «ψυχαγωγικό» πρόγραμμα- κανείς, μα κανείς από τους πολιτικούς προϊσταμένους του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα δεν ενδιαφέρθηκε και δεν ενδιαφέρεται να διερευνήσει αυτό το σκάνδαλο που βρίσκεται σε εξέλιξη συμπληρώνοντας μια ολόκληρη τριετία και να ελέγξει τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης του διαγωνισμού στο κανάλι MAD. Όπως, ανάλογα, δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ κάποιος αρμόδιος εισαγγελέας.

Κανείς , μα κανείς, δεν θεώρησε και δεν θεωρεί ότι είναι επιεικώς απαράδεκτο ένας κρατικός φορέας να παραχωρεί δωρεάν το διαγωνισμό της Eurovision (και φέτος με επιπλέον αμοιβή )μαζί με ένα άγνωστο μέρος των κερδών σε έναν ιδιώτη με τεράστιες οφειλές, εκτός των άλλων, και προς το Δημόσιο. Να μη «θυμάται», και να μην υπολογίζει ως αντιφατικό και ασυμβίβαστο ότι ο Ανδρέας Κουρής, που τόσο άνετα παίρνει απευθείας δουλειές από το Δημόσιο, είναι υπόδικος αφού έχει συλληφθεί δύο φορές για χρέη προς το Δημόσιο ως ιδιοκτήτης της αλυσίδας καταστημάτων Metropolis, την πρώτη τον Απρίλιο του 2013 για χρέη 1.300.000 ευρώ και την επόμενη τον Ιούνιο του 2014 για μη καταβολή χρεών ύψους μεγαλύτερου από 700.000 ευρώ.

Πόσο μάλλον το γεγονός ότι οι διοικήσεις του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα αποφασίζουν να αναθέσουν το διαγωνισμό σε ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα τη στιγμή που είναι γνωστό ότι ο εν λόγω επιχειρηματίας έχει τεράστια χρέη και προς εμάς τους απολυμένους των καταστημάτων Metropolis που ξεπερνούν τα 600.000 ευρώ, λόγος για τον οποίο έχει καταδικαστεί μετά από δικαστικό αγώνα καταρχήν σε 27 μήνες φυλάκιση με 3ετή αναστολή και χρηματικό πρόστιμο 7.800 ευρώ.

Τα ερωτήματα που γεννιούνται από τη σκανδαλώδη ανάθεση του ελληνικού Τελικού της Eurovision στον Ανδρέα Κουρή είναι πολλά, αλλά θα περιοριστούμε σε δύο:

– Πως γίνεται ο Ανδρέας Κουρής από τη μια να ισχυρίζεται ότι δεν έχει να μας πληρώσει μη έχοντας καταβάλλει ούτε ένα ευρώ για τις αποζημιώσεις μας και τους μισθούς που μας οφείλει και από την άλλη διοργανώνει το ένα σόου μετά το άλλο έχοντας βάλει χέρι και στο ζεστό, κρατικό χρήμα;

– Έχοντας γνώση από πρώτο χέρι τού τι σημαίνει διαπλεκόμενα συμφέροντα αντιμετωπίζοντας τον Ανδρέα Κουρή καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα μας και έχοντας χάσει την εμπιστοσύνη μας προς τους αρμόδιους που θεωρητικά οφείλουν να παρεμβαίνουν σε αυτές τις περιπτώσεις, θα υπάρξει κάποια παρέμβαση για το ζήτημα από τους νέους αρμόδιους υπουργούς; Θα υπάρξει παρέμβαση του υπουργού Εργασίας για την παρακράτηση των αποζημιώσεων και των μισθών μας από τον Ανδρέα Κουρή; Θα υπάρξει παρέμβαση του υπουργού Δικαιοσύνης, καθώς για την υπόθεσή μας διαπιστώνουμε ολικό έλλειμμα απονομής δικαιοσύνης; Και, τέλος, θα υπάρξει παρέμβαση του αρμόδιου υπουργού Επικρατείας στην αρμοδιότητα του οποίου επήλθε η ΝΕΡΙΤ και η αυριανή ΕΡΤ;

Έχοντας ως όπλα το δίκιο που ξεχειλίζει και έναν επίμονο αγώνα που ξεπερνά τα 3 χρόνια θα συνεχίσουμε αποφασιστικά μέχρι την πλήρη μας δικαίωση.

ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ!

ΑΝΔΡΕΑ ΚΟΥΡΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ
ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΙΣΚΕΙΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΟΥ

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *