Επίσημη επικοινωνιακή τακτική η παραπληροφόρηση

Στη στήλη Πισω απο τις καμερες στο κυριακάτικο ΠΡΙΝ

Επίσημη επικοινωνιακή τακτική η παραπληροφόρηση

Της Μ. Παπαχριστούδη

Με τα γεγονότα στην ΑΣΟΕΕ δόθηκε –για πρώτη φορά σε τόσο μεγάλη έκταση και εμβέλεια– η μάχη της επικοινωνίας, με έπαθλο την κοινωνική συναίνεση για την κατάργηση του ασύλου.Το αρχικό αφήγημα περί «ρίψης μολότωφ» και «κουκουλοφόρων» που διακινήθηκε μαζικά, κατέρρευσε εντός λίγων ωρών από τα βίντεο «αντιπληροφόρησης» των ιδίων των φοιτητών αλλά και των καμεραμέν, οι οποίοι μαζί με τους φωτορεπόρτερ απωθήθηκαν με βία από τους κουκουλοφόρους και κρανοφόρους των ΜΑΤ, ενώ φάνηκαν τα ξέσκεπα πρόσωπα των αποφασισμένων φοιτητών.

Παρά την επιστράτευση των «αρίστων» της χειραγώγισης, τύπου Πρετεντέρη, η προπαγανδιστική παραπληροφόρηση των ελεγχόμενων κυρίαρχων Μέσων δεν κατάφερε να επιβληθεί.

Twitter, facebook και ανεξάρτητα μέσα ενημέρωσης στο διαδίκτυο κουρέλιασαν τους χειραγωγητές, ξεμασκάρεψαν τους διακινητές της αρχής «νόμος και τάξη», απογύμνωσαν τους εμπνευστές της στημένης επιχείρησης. Από τα γεγονότα της ΑΣΟΕΕ, το πλέον ενδιαφέρον σημείο είναι πως τα κυρίαρχα ΜΜΕ συνειδητά επέλεξαν όχι μόνο να διακινήσουν ψεύτικες ειδήσεις της ασφάλειας και της αστυνομίας αλλά σε πολλές περιπτώσεις μετείχαν στη σκηνοθετημένη επιχείρισή τους.

Συγκεκριμένα, πριν την επίθεση στην ΑΣΟΕΕ, στο ΣΚΑΙ προβλήθηκε ρεπορτάζ-καταγγελία για «ύπαρξη» κρυφών χώρων, όπου φυλάσσονται ναρκωτικά και όπλα. Η έρευνα που έγινε, κατά την οποία δεν βρέθηκε απολύτως τίποτα, αποσιωπήθηκε από την ηγετική δημοσιογραφική ομάδα του καναλιού. Στο Open αποσιωπήθηκε το γεγονός ξυλοδαρμού του ιδίου του ρεπόρτερ του καναλιού από τα ΜΑΤ. Οι επικεφαλής στην επιλογή των ρεπορτάζ προτίμησαν να προβάλλουν τους ισχυρισμούς των ΜΑΤ μέσα από τη ανάγνωση δελτίων τύπου της αστυνομίας…

Την επομένη της επίθεσης των πραιτωριανών Χρυσοχοϊδη ενάντια στους φοιτητές, η «ροζ κουκούλα» –μιας υποτιθέμενης φοβισμένης φοιτήτριας– προβλήθηκε σε τέσσερα ρεπορτάζ ισάριθμων τηλεοπτικών εκπομπών, με το ίδιο κατασκευασμένο σενάριο. Αυτή η ύστατη επικοινωνιακή προσπάθεια των απογυμνωμένων πρωταγωνιστών της παραπληροφόρησης αντιμετωπίστηκε, δικαίως, με χλευασμό και ειρωνία και κατέρρευσε. Το επόμενο βήμα επιβολής ήταν η προώθηση των δηλώσεων της υφυπουργού Εργασίας για «όπλα που βρέθηκαν και χρησιμοποιεί ο στρατός της Συρίας». Η τερατολογία είναι φανερό πως απευθυνόταν αποκλειστικά στο κοινό των καναλιών, στο οποίο η κυβέρνηση δεν κατάφερε να περάσει τα υπόλοιπα επιχειρήματα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *