H τηλεόραση έγινε το όπλο του “Ναι”

(Γράφημα: Μάρκος Πετρόπουλος)

(Γράφημα: Μάρκος Πετρόπουλος)

Στρατευμένη τηλεόραση

Της Αγγέλας Νταρζάνου στην “Αυγή”

Στρατευμένα στη συνέχιση της πολιτικής της λιτότητας, των Σόιμπλε, Ντράγκι και Λαγκάρντ και όχι στην ενημέρωση, τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας και ιδίως η τηλεόραση, δεν έχουν σταματήσει τις τελευταίες ημέρες να προπαγανδίζουν τη λιτότητα και τις περικοπές. Μαζί με τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές που επιβάλλονται στη χώρα μας, προπαγανδίζουν την εκστρατεία υπέρ του Ναι, υιοθετώντας με τον πιο άγαρμπο τρόπο την αφήγηση της Νέας Δημοκρατίας και των Ευρωπαίων πιστωτών, που επιχειρούν να μετατρέψουν το δημοψήφισμα σε μέσα ή έξω από την Ευρώπη.

Βεβαίως δεν δημιούργησαν τα media τις ουρές στα ΑΤΜ και στα βενζινάδικα, όμως τις βοήθησαν, καλώντας στην ουσία στη δημιουργία “γεγονότος”.

Η καταγραφή είναι τόσο εξαντλητική, όσο δεν ήταν ποτέ στο παρελθόν για τα συσσίτια στους άπορους, τη λειτουργία των νοσοκομείων και των σχολείων, για τις ουρές των ανέργων στον ΟΑΕΔ, παρά την “ευαισθησία” όλων για τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, που επικαλούνται μόνο για να επιτεθούν στον δημόσιο. Είναι φανερό ότι για τα ΜΜΕ ο “καταναλωτής” έχει περισσότερα δικαιώματα από τον “πολίτη”.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Δελτίο Ειδήσεων του Mega την περασμένη Δευτέρα, η δομή του οποίου παρουσιάζεται στο διπλανό γράφημα: ένας συνεχής βομβαρδισμός φόβου και δημιουργίας της αίσθησης αστάθειας και χάους με κάθε δυνατό τρόπο, με σκοπό την κατατρομοκράτηση των πολιτών. Οι τίτλοι, η επιλογή των θεμάτων και ο τρόπος παρουσίασης ήταν στοχευμένα να δημιουργήσουν φόβο και να υπηρετήσουν τα συμφέροντα των δανειστών και των εγχώριων πολιτικών φίλων τους.

Ακόμη πιο χαρακτηριστική είναι η κάλυψη της συγκέντρωσης του Όχι σε σχέση με το Ναι, στο χθεσινό Δελτίο Ειδήσεων του Mega. Τη Δευτέρα η συγκέντρωση του Όχι δεν καλύφθηκε για διάστημα μεγαλύτερο των τριών λεπτών, σε βιαστικές συνδέσεις, διεκπεραιωτικού χαρακτήρα. Αντίθετα χθες, η συγκέντρωση του Ναι ήταν κεντρικό στοιχείο του Δελτίου Ειδήσεων, οι συνδέσεις ήταν αλλεπάλληλες και διαρκείας, τουλάχιστον έξι, σε κλίμα πανηγυρικό, με αποσπάσματα ομιλιών και δηλώσεις παραγόντων: οι Γ.  Καμίνης, Α. Καφετζόπουλος, Γ. Μπουτάρης, Ν. Αλιβιζάτος, Γ. Πατούλης είχαν την ευκαιρία να δώσουν το στίγμα τού “μένουμε Ευρώπη”.

Αν δεν τα καταφέρει το Mega και τα υπόλοιπα κανάλια δεν θα είναι έκπληξη. Ούτε για τους ίδιους. Όσες φορές επιχείρησαν να επιβάλουν πολιτικές ή υποψήφιους της αρεσκείας τους, με τόσο χυδαίο τρόπο, απέτυχαν οικτρά. Ας θυμηθούμε τον θρίαμβο του ΓΑΠ όταν το Mega στήριζε Βενιζέλο, αλλά και του Σαμαρά όταν προωθούσε την Ντόρα. Και βέβαια τη νίκη του ΣΥΡΙΖΑ πριν πέντε μήνες, απέναντι στη διαπλοκή και όλα τα “συστήματα”.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *