Πόσοι είναι τελικά οι άνεργοι των ΜΜΕ;

μμε-1Αναδημοσίευση από Πίσω απο τις καμερες στο ΠΡΙΝ

Ενδεικτικό της οποιαδήποτε συνδικαλιστικής δράσης στον κλάδο των ΜΜΕ για το συμφέρον των εργαζομένων και όχι μιας πελατειακής μειοψηφίας, είναι και το γεγονός πως δεν υπάρχουν στοιχεία για τους πραγματικά απασχολούμενους στα ΜΜΕ όλων των ειδών. Με σύμβαση ή όχι, αριθμοί πραγματικών ανέργων, κ.λ.π. Σε έναν κλάδο λοιπόν που βιώνει από το 2010 και μετά συνεχόμενα μνημόνια κατάλυσης κάθε εργασιακής σχέσης, μαθαίνουμε από υπουργική ανακοίνωση πως σε  περίπου 300 on line επιχειρήσεις ειδησεογραφικών media εργάζονται 7.864 δημοσιογράφοι, 5.702 με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας και 2.262 με σύμβαση έργου. Άγνωστος παραμένει ο αριθμός των ανέργων δημοσιογράφων.

Στον Καιάδα της ανεργίας και της επισφάλειας ρίχτηκαν τον τελευταίο μήνα άλλοι 260 εργαζόμενοι από το Πρακτορείο της «Ευρώπης» (Μπόμπολας και λοιποί εκδότες),

το οποίο οδεύει από τις τράπεζες προς πτώχευση. Προστέθηκαν στους 450 εργαζόμενους των εφημερίδων του Μπόμπολα, οι οποίοι είχαν προστεθεί στους 600 του Mega. Άνεργοι και ξεκρέμαστοι και περί τους 100 εργαζόμενους του πρώην ΔΟΛ.

Η κυβέρνηση φυσικά και παρακολουθεί αμέτοχη τις εξελίξεις, θεωρώντας δικαίως πως ο εξαθλιωμένος δημοσιογραφικός κλάδος είναι ευκολότερα διαχειρίσιμος και ελέγξιμος. Οι παλιοί εκδότες Ψυχάρης-Μπόμπολας έχουν αποχωρήσει μαζί με τις προσωπικές τους περιουσίες από τα media και οι νέοι εκδότες στήνουν τις επιχειρήσεις ενημέρωσης με μηδέν εργασιακές σχέσεις προστασίας των εργαζομένων.

Μειώσεις μισθών στον ΔΟΛ του Μαρινάκη, συμβόλαια αποικιακού χαρακτήρα για τους συνεργάτες, μπλοκάκηδες που θα παράγουν ειδησεογραφικό περιεχόμενο για πολλά ΜΜΕ χωρίς να έχουν τον έλεγχο των γραπτών τους.

Στο μεταξύ στα ΜΜΕ που ακόμη πληρώνονται, όπως η Καθημερινή, ο Alpha, o ANT1, το Star οι μειώσεις αποδοχών ή απολύσεις δεν βγαίνουν καν στη δημοσιότητα. Όπως έγινε συνήθεια και η απλήρωτη ή η έναντι μικρής μηνιαίας αμοιβής στα άλλα ΜΜΕ. Το συγκρότημα του Νίκου Χατζηνικολάου, τον Ελεύθερο Τύπο, το συγκρότημα του Γ. Φιλιππάκη της Δημοκρατίας και της Espresso. Για το δε αχανή χώρο των διαδικτυακών Μέσων, τα στοιχεία είναι όσα δηλώνουν οι ίδιες οι εταιρείες στο Μητρώο on line media.

Με βάση όλες τις παραπάνω εξελίξεις μάλλον είναι πλέον αναγκαίο να επιχειρηθεί και ένας νέος συνδικαλισμός στα ΜΜΕ με την επαναοριοθέτηση της βάσης παραγωγής του δημοσιογραφικού έργου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *