Αυτά ζητάνε οι εκδότες περιφερειακών εφημερίδων από τον Ν. Παππά

ειηετΣειρά αιτημάτων για την ενίσχυση του περιφερειακού Τύπου έχουν καταθέσει οι εκδότες του Περιφερειακού Τύπου που ανήκουν στο ΣΗΠΕ στο υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής. Η κατάθεση των αιτημάτων έγινε ενόψει του διαλόγου που έχει αρχίσει εδώ και αρκετό καιρό για την ενίσχυση του έντυπου Τύπου. Θυμίζουμε πως η ΕΣΗΕΑ που έχει μπει επίσης στο διάλογο, έχει θέσει ως προϋπόθεση την υπογραφή της Συλλογικής σύμβασης εργασίας. Οι εκδότες των περιφερειακών εφημερίδων μεταξύ άλλων ζητάνε: Την αξαίρεση του περιφερειακού τύπου από τη διενέργεια μειοδοτικών διαγωνισμών για τη δημοσίευση των κρατικών δημοσιεύσεων, την άμεση εξόφληση των κρατικών δημοσιεύσεων και την αλλαγή του τρόπου τιμολόγησης, ενιαία τιμή για τις κρατικές δημοσιεύσεις, με απόφαση της ΓΓΕΕ και του Υπουργείου Οικονομικών, ποσοστό στην κατανομή της κρατικής διαφήμισης στα περιφερειακά μέσα ενημέρωσης (εφημερίδες, τηλεόραση, ραδιόφωνα, ιστοσελίδες), να υποχρεωθούν οι Τράπεζες να διαθέτουν ετήσιο κονδύλι στον περιφερειακό Τύπο για τη διαφημιστική προβολή τους, κ.ά

Ολόκληρη η επιστολή του ΣΗΠΕ στον Νίκο Παππά παρακάτω

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠ. ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Η επιβολή του τέλους του 2% επί του τζίρου στον ΕΔΟΕΑΠ, αποτελεί μία άδικη και καταστροφική εξέλιξη για τις επιχειρήσεις του Περιφερειακού Τύπου, επιβαρύνοντας υπέρμετρα και σε μεγάλο βαθμό αναιτιολόγητα τις επιχειρήσεις του κλάδου μας.

Σε αντίθεση με τις άλλες κατηγορίες των Μέσων Ενημέρωσης, που εξασφάλισαν αντισταθμιστικά οφέλη για την καταβολή του τέλους αυτού, ο Περιφερειακός Τύπος, που έχει πληγεί πολλαπλώς τα τελευταία χρόνια, βρίσκεται αντιμέτωπος με μία ακόμη οικονομική επιβάρυνση, η οποία, είναι αδιαμφισβήτητο ότι θα προκαλέσει οξυμένα προβλήματα βιωσιμότητας στον κλάδο μας.

Στο παρελθόν σας έχουμε καταθέσει προφορικά και γραπτά μια σειρά από υπομνήματα και προτάσεις, προκειμένου το Υπουργείο σας να σταθεί αρωγός και να υποστηρίξει την προοπτική βιωσιμότητας του Περιφερειακού Τύπου, απορρίπτοντας μια κρατικοδίαιτη λογική, αλλά βάζοντας θεμέλια για την κινητροδότηση της μετεξέλιξης, ώστε να διατηρηθεί και να αναβαθμιστεί η προστιθέμενη αξία των Περιφερειακών Εφημερίδων στις τοπικές κοινωνίες βάσει των σχέσεων εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας που έχουν δημιουργηθεί, αλλά και μέσω της προστασίας των θέσεων απασχόλησης που έχουν σε μεγάλο βαθμό χαρακτηριστικά μακράς και σταθερής συνεργασίας με τις εκδοτικές επιχειρήσεις. Παράδειγμα αυτής της λογικής, που διέπει τα μέλη του ΣΗΠΕ είναι η πρότασή μας για τη λειτουργία ενός Επιμελητηριακού Θεσμού για τα περιφερειακά ΜΜΕ, προκειμένου να συμβάλουμε οι ίδιοι καθοριστικά στην βελτίωση της ποιότητας της ενημέρωσης και την υιοθέτηση καλών πρακτικών από την εθνική και ευρωπαϊκή εμπειρία.

Όπως αντιλαμβάνεστε, η ανταποδοτικότητα στην περίπτωση της επιβολής του τέλους του 2%, κατά του οποίου αντιδράσαμε εντόνως και τεκμηριωμένα, αναφορικά με τον δικό μας κλάδο, δε μπορεί παρά να διασφαλίζει άμεσα και απευθείας οφέλη προς τις επιχειρήσεις του Περιφερειακού Τύπου, αφενός λόγω της άμεσης εφαρμογής του και αφετέρου εξαιτίας της αναγκαιότητας αναγνώρισης της βαρύτατης επιβάρυνσης που καλούμαστε να αναλάβουμε. Ως εκ τούτου, και δεδομένων των σημερινών συνθηκών, μόνο η αντίστοιχη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, στο μέτρο που αφορά στη σχετική υποχρέωση μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης. Η σύνδεση με τις ασφαλιστικές εισφορές θεωρούμε ότι είναι ρεαλιστική και δίκαιη, ώστε να μη λειτουργεί αποτρεπτικά η διατήρηση και ενίσχυση της απασχολησιμότητας στον κλάδο μας.

Με αυτό το σκεπτικό είμαστε στη διάθεσή σας, προκειμένου να αναλύσουμε και να καθορίσουμε τις παραμέτρους της πρότασης αυτής και της εφαρμογής της.

Παρακάτω παραθέτουμε επιγραμματικά τις προτάσεις που κατά καιρούς έχουμε καταθέσει προς το Υπουργείο σας για την απλοποίηση διαδικασιών, την οικονομική υποστήριξη και τη συμβολή σας στην δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για τη βιωσιμότητα και τη μετεξέλιξη του Περιφερειακού Τύπου.

 

Οικονομικά μέτρα:

  • Να εξαιρεθεί ο περιφερειακός Τύπος από τη διενέργεια μειοδοτικών διαγωνισμών για τη δημοσίευση των κρατικών δημοσιεύσεων.
  • Να ψηφιστεί χωρίς καθυστέρηση η τροπολογία για την άμεση εξόφληση των κρατικών δημοσιεύσεων και την αλλαγή του τρόπου τιμολόγησης
  • Να δοθεί νέα ενιαία τιμή για τις κρατικές δημοσιεύσεις, με απόφαση της ΓΓΕΕ και του Υπουργείου Οικονομικών
  • Να περιγραφεί ένας οριστικός, αναλυτικός κατάλογος όλων των υποχρεωτικών δημοσιεύσεων τον οποίο θα εφαρμόζουν απαρέγκλιτα όλα τα νομικά πρόσωπα του κράτους
  • Να οριστεί ποσοστό στην κατανομή της κρατικής διαφήμισης στα περιφερειακά μέσα ενημέρωσης (εφημερίδες, τηλεόραση, ραδιόφωνα, ιστοσελίδες).
  • Να υποχρεωθούν οι Τράπεζες να διαθέτουν ετήσιο κονδύλι στον περιφερειακό Τύπο για τη διαφημιστική προβολή τους
  • Το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ, σε συνεργασία με τις Περιφέρειες ή και ξεχωριστά, να εκπονούν ετήσιο διαφημιστικό πρόγραμμα, ειδικά για την ενίσχυση του περιφερειακού Τύπου, το οποίο θα αφορά στην εσωτερική προβολή των Περιφερειών – πόλεων – τουριστικών προορισμών της χώρας, κατά τις τουριστικές και εορταστικές περιόδους
  • Οι Περιφέρειες να διαθέτουν μεγαλύτερα ποσά από την εγκριθείσα διαφημιστική τους δαπάνη για την προβολή και την επικοινωνία των δράσεών τους, μέσω του περιφερειακού Τύπου.
  • Η κρατική διαφημιστική δαπάνη προς τον περιφερειακό Τύπο να έχει συγκεκριμένο ποσοστό και να ελέγχεται από αρμόδιο κεντρικό όργανο που θα ασκεί εποπτεία και έλεγχο της κατανομής της κρατικής διαφήμισης ενώ θα δύναται να επιβάλλει τις προβλεπόμενες κυρώσεις
  • Να επανέλθει η υποχρεωτικότητα της δημοσίευσης των ισολογισμών, καθώς η πραγματικότητα κατέδειξε ότι πλέον δεν υπάρχει διαφάνεια και καμία απολύτως πρόσβαση στα οικονομικά στοιχεία των εταιριών
  • Να επανέλθουν οι υποχρεωτικές δημοσιεύσεις που πρόκειται να καταργηθούν οριστικά το 2021, σύμφωνα με τον νόμο 4412/2016

Αναπτυξιακά μέτρα:

Το μέλλον του περιφερειακού Τύπου δεν μπορεί να στηριχθεί παρά μόνο σε βιώσιμες επιχειρήσεις Τύπου που επιτελούν την αποστολή της ενημέρωσης, του πολιτισμού και της κοινωνικής συνοχής, με έγκυρο και παραγωγικό τρόπο, ενώ παράλληλα προστατεύον το κοινωνικό αγαθό της Δημοκρατίας και της έγκυρης και αξιόπιστης ενημέρωσης των πολιτών.

 

Το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο που καθορίζει τη δημοσιότητα των κρατικών δημοσιεύσεων καθορίζει πλέον και την ύπαρξη και τη λειτουργία αρκετών τίτλων και στα χρόνια εφαρμογής του, παρότι σχεδιάστηκε για να βοηθηθούν οι πιο αδύναμες επιχειρήσεις, έχει κλείσει το 50% του κλάδου. Τα φύλλα που έχουν κλείσει είναι σχεδόν στο σύνολό τους αυτά που όφειλε ο Νόμος να προστατέψει. Πρακτικά δηλαδή, αντί να εξασφαλίσει το minimum σε ποιοτικά χαρακτηριστικά, λειτούργησε αντιστρόφως για την ποιοτική αναβάθμιση των επιχειρήσεων του Τύπου.

 

Γι’ αυτούς τους λόγους:

  • Η αλλαγή του Νόμου είναι επιβεβλημένη με βασικό άξονα στην αλλαγή της την κατάργηση της ίσης κατανομής των κρατικών διακηρύξεων-δημοσιεύσεων. Η κατανομή πρέπει να γίνει προς όλους όσους έχουν τις ελάχιστες προϋποθέσεις (μητρώο) με αναλογικό τρόπο σύμφωνα με τη δυναμική και την απήχηση των εφημερίδων με δυο μοναδικά κριτήρια: Την αναγνωσιμότητα και των αριθμό των εργαζομένων. Η κατανομή να γίνεται από έναν κεντρικό οργανισμό ανά περιφέρεια ή ακόμα καλύτερα από ένα κεντρικό οργανισμό για το σύνολο της χώρας.
  • Συνδυαστικά, να δίνεται η δυνατότητα των συνεργειών και των συγχωνεύσεων. Η δυνατότητα των συνεργειών είναι επιβεβλημένο να γίνεται από τώρα, ανεξάρτητα από την αλλαγή ή όχι του νόμου που καθαρίζει την κατανομή, χωρίς να χάνονται τα δικαιώματα δημοσίευσης των συγχωνευμένων φύλλων. Οι ελάχιστες υποχρεώσεις του μητρώου να ισχύουν για κάθε ένα από τα φύλλα που συγχωνεύεται.
  • Οφείλουμε να διερευνήσουμε από κοινού και να υποστηρίξουμε τη λειτουργία ενός νέου επιμελητηριακού θεσμού για τον περιφερειακό Τύπο που θα έχει συμβουλευτικό, γνωμοδοτικό, ερευνητικό και ελεγκτικό ρόλο

 

Ακόμα σημαντικές πρωτοβουλίες που πρέπει να αναληφθούν είναι:

  • Να κωδικοποιηθεί το σύνολο των νομοθετημάτων που αφορούν στον περιφερειακό Τύπο και έχει δημιουργήσει ένα δαιδαλώδες ερμηνευτικό πλαίσιο, προκειμένου να προκύψει ένα εύχρηστο και κατανοητό εργαλείο για όλους
  • Να καταργηθεί ο τυποκτόνος Νόμος 1178/1981, περί αστικής ευθύνης Τύπου
  • Να δημιουργηθεί Κεφάλαιο για τον Τύπο που θα προέρχεται από το δικαίωμα της διαχείρισης της πνευματικής περιουσίας των εφημερίδων
  • Να πραγματοποιηθεί ειδικό πρόγραμμα προσλήψεων, μέσω του ΟΑΕΔ, για τον περιφερειακό Τύπο
  • Να συνεχιστούν τα προγράμματα εκπαίδευσης εργαζομένων, όπως αυτά που θα αρχίσουν να υλοποιούνται από το Σωματείο μας και επέκταση του και σε άνεργους νέους που θα μπορούσαν να μπουν στον κλάδο.
  • Να πραγματοποιηθεί ειδικό πρόγραμμα επιδότησης ανάπτυξης ιστοσελίδων με την αγορά τεχνικού εξοπλισμού και λογισμικού
  • Να τεθούν προϋποθέσεις και να ρυθμιστεί το καθεστώς λειτουργίας και εποπτείας των ιστοσελίδων που εντάσσονται στο ηλεκτρονικό μητρώο, ως θεσμική «ασπίδα» κατά της αδιαφάνειας και της εξυπηρέτησης ημετέρων.
  • Να επιδοτηθεί επιτόκιο για τη λήψη δανείων με αναπτυξιακή κατεύθυνση και να αποκατασταθεί η ανύπαρκτη έως σήμερα πρόσβαση στην κρατική χρηματοδότηση.
  • Να ενισχυθεί η έντυπη φιλαναγνωσία με επιδότηση αγοράς φύλλων από νεανικό κοινό (σχολεία, λύκεια, πανεπιστήμια)
  • Να δημιουργηθεί ένα νέο, σύγχρονο, παραγωγικό και σε αναπτυξιακή κατεύθυνση σύστημα διανομής του Περιφερειακού, Τοπικού και Κλαδικού Τύπου
  • Να διεξάγεται σε σταθερή βάση έρευνα αναγνωσιμότητας σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο (με διμερή χρηματοδότηση από τα 13 περιφερειακά Ταμεία και της ΓΓΕΕ).

 

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *