Τα σενάρια για τον Ειδικό Φόρο Τηλεόρασης

Από το www.advertising

Εντείνει την αγωνία στην αγορά της διαφήμισης η εκκρεμότητα του Ειδικού Φόρου Τηλεόρασης. Η διάλυση της Βουλής και οι επικείμενες εκλογές καθιστούν ακόμη πιο θολή την κατάσταση.
Εντονος προβληματισμός επικρατεί στο «τρίγωνο» της αγοράς που σχετίζεται με τη διαφήμιση και τη διαφημιστική δαπάνη (ΜΜΕ – Διαφημιστές/Media Agencies – Διαφημιζόμενοι) αναφορικά με τη μεγάλη εκκρεμότητα του αναγκαίου «παγώματος» της διάταξης του άρθρου 5 του Ν. 2845/2010 για την επαναφορά της καταβολής του ειδικού φόρου (20%) επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων από 1ης Ιανουαρίου του 2015.

ΕΙΔΙΚΟΣ-ΦΟΡΟΣ-ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ-2Βέβαια, καθώς η χώρα οδηγείται επίσημα σε εκλογές στις 25 Ιανουαρίου και η Βουλή αναμένεται να διαλυθεί άμεσα η υπόθεση περιπλέκεται…Οι ενδιαφερόμενοι, πάντως, προβάλλουν ως πάγια δικαιολογητική βάση για το «πάγωμα» του φόρου, το γεγονός ότι «δεν έχουν εκλείψει σε καμμία περίπτωση ακόμη οι λόγοι που οδήγησαν τις προηγούμενες κυβερνήσεις στην απόφαση της αναβολής έναρξης ισχύος, καθώς ο χώρος των ΜΜΕ συνεχίζει να σφυροκοπείται από τη σφοδρή γενική και ειδική για τον κλάδο οικονομική κρίση» (παρ. 12 άρθρου 5 του N. 3845/2010 (Α’ 65).

Να θυμίσουμε ότι η επίμαχη διάταξη, εξ αναβολής από το 2010, εντάσσεται στον Νόμο για τα «Μέτρα για την εφαρμογή του μηχανισμού στήριξης της ελληνικής οικονομίας από τα κράτη-μέλη της Ζώνης του ευρώ και το ΔΝΤ”, ως εκ τούτου τυπικά συνιστά μνημονιακή υποχρέωση η οποία αρχικά είχε πάρει παράταση έως τις 31/12/13 και στη συνέχεια έως τις 31/12/2014. Παράγοντες της αγοράς και θεσμικοί εκπρόσωποι των εμπλεκόμενων Ενώσεων κάνουν λόγο στο advertising.gr για «ένα εφιαλτικό σενάριο» το οποίο «αν ισχύσει, θα μιλάμε για κάθετη πτώση της διαφημιστικής δαπάνης, με άμεσες συνέπειες στη λειτουργία και απασχόληση των τηλεοπτικών σταθμών, των διαφημιστικών εταιρειών και εν μέρει των διαφημιζόμενων εταιρειών».

Οπωσδήποτε οι επισπεύδοντες δεν κάθονται με σταυρωμένα τα χέρια και ασκούν πιέσεις στους εμπλεκόμενους υπουργούς (Οικονομικών και Επικρατείας) να ρυθμιστεί το ζήτημα είτε με την κατάθεση τροπολογίας είτε με πράξη νομοθετικού περιεχομένου. Ωστόσο αν και η εφαρμογή της επίμαχης διάταξης έχει πάρει μέχρι στιγμής 4 αναβολές τα τελευταία πέντε χρόνια (από τις 6/5/2010 οπότε δημοσιεύθηκε ο Ν.3845/2010 (ΦΕΚ Α65), αυτή τη φορά η κατάσταση είναι περιπεπλεγμένη λόγω των ραγδαίων πολιτικών εξελίξεων με την τριπλή άκαρπη ψηφοφορία για την εκλογή προέδρου της Δημοκρατίας, τη μεταστροφή του πολιτικού ενδιαφέροντος, την διάλυση της Βουλής αμέσως μετά τις 29/12 και το σύντομο χρονικό διάστημα που θα μένει για τις όποιες επείγουσες τροπολογίες και πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, μέχρι τις 25 Iανουαρίου οπότε και θα πραγματοποιηθούν οι εθνικές εκλογές.

Πηγές από το υπουργείο Οικονομικών αναφέρουν ότι επρόκειτο να περάσει ρύθμιση για νέα αναβολή του φόρου σε κάποιο από τα νομοσχέδια που θα κατατίθεντο, ενδεχομένως και από άλλο Υπουργείο. Όμως κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει ακόμη – ενδεχομένως να γίνει τις επόμενες ημέρες – και η αγωνία έχει κορυφωθεί αν και υπάρχουν δύο σχετικά καθησυχαστικές προοπτικές:

• Για να εφαρμοστεί η επίμαχη διάταξη πρέπει να προηγηθεί ψήφιση μιας σειράς από Υπουργικές αποφάσεις.
• Δεν έχει υπολογιστεί το όποιο έσοδο προέκυπτε από τον Ειδικό Φόρο Τηλεόρασης, στον Προϋπολογισμό του 2015.

Ολόκληρο το ρεπορτάζ στο www.advertising

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *